afgekeurd paard wordt verkocht als een goed paard

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

_Luziream

Re: afgekeurd paard wordt verkocht als een goed paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-08 14:53

Paard hoeft niet per definitie afgekeurd te worden als hij kreupel loopt lijkt mij?
Tenzij er met fotoos zo'n Gebrek naar voren komt dat het paard dus daarom wordt afgekeurd. Puur klinisch kan een paard niet afgekeurd worden lijkt mij.

Liezel1

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-08 14:55

een paard kan wel klinisch afgekeurd worden in die zijn dat hij gewoon niet goedgekeurd wordt....
of hij kan goedgekeurd worden met een bemerking...
ik meen zelfs dat daar een speciaaleplek voor is op een keuringsformulier...

_Luziream

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-08 14:58

Ja maar als een paard kreupel loopt wil je toch fotoos? zo bedoelde ik het meer eigenlijk dan weet je of het eventueel door een gebrek komt. zo bedoelde ik het.
Een paard kan klinisch idd wel afgekeurd worden. tenzij je dan fotoos zou willen waar misschien dan niets op te zien is. Maar goed das nu offtopic denk ik

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-08 15:10

Als een paard klinisch afgekeurd wordt, zou ik een week of 2 of maand later opnieuw willen laten keuren als hij bij mij nooit kreupel was geweest.
Dit om al een stuke van de moment opname uit te kunnen sluiten Lachen

_Luziream

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-08 15:12

runningkawa schreef:
Als een paard klinisch afgekeurd wordt, zou ik een week of 2 of maand later opnieuw willen laten keuren als hij bij mij nooit kreupel was geweest.

Precies Knipoog

Yorghos

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-08 15:37

runningkawa schreef:

Hier ben ik het helemaal mee eens.
Zelf heb ik ook een paar jaar geleden mijn paard verkocht. De eerste geïnteresseerden wilden hem laten keuren, helaas werd hij voor mij volkomen onverwacht afgekeurd. Paard had nog nooit een stap kreupel gelopen, maar was op 2 benen onregelmatig op harde ondergrond. De geïnteresseerde haakte daarop heel begrijpelijk af. Vervolgens heb ik mijn paard na 5 weken nogmaals laten keuren en hij liep beter, maar werd wederom op 1 been afgekeurd.
Door gezondheidsproblemen van mijn kant, kon ik mijn paard niet houden en heb ik hem met vermelding van het klinisch keuringsresultaat als recreatiepaard verkocht. En tot nog toe heeft de koper enorm veel plezier van hem en rijdt ze zelfs wedstrijden. Hij is nooit kreupel geweest, maar was op het harde tot 2x toe niet goed.
Er zijn geen rontgenfoto's genomen, dus ons is niet bekend wat hij mankeerde, maar de koper wilde het risico nemen en dat is prima uitgepakt.

Het kan dus best wel zo zijn dat het paard een half jaar geleden werd afgekeurd, maar nu helemaal goed is. Dat hoeft bij mijn weten helemaal geen bedrog te zijn. Een klinische keuring is een momentopname. Op het moment van keuring was er iets niet in orde, maar dat kan intussen genezen zijn.
Daarbij neem ik aan dat een evt. koper dit paard zal laten keuren. Mocht het dan niet in orde zijn, dan komt dat wel weer aan het licht.

Ik vind het heel vervelend voor TS dat het paard zo snel na verkoop alweer wordt dorverkocht, maar ik denk dat haar reactie een beetje voorbarig is.

orkaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-08 18:09

Daarom zou ik als verkoper dus altijd bij de verkoopskeuring aanwezig willen zijn

Ik wil 1 weten en zien wat ze met mijn paard uitspoken Knipoog zodat ik minder snel voor het lapje kan worden gehouden.
2 Het blijkt steeds maar weer dat je niet altijd op je medemens aankan, heb altijd het idee dat mensen elkaar een poot willen uittrekken. Vertrouwen is er in de huidige maatschappij niet meer bij!

Zowiezo blijf ik geen lekker gevoel hebben bij de huidige eigenaren van het paard. Een paard wat echt heel slecht liep en jullie dus voor een prikkie hebben kunnen kopen en hij zou dan nu weer helemaal ok zijn...nou daar geloof ik dus niet in(en dus de volle mep voor vragen).

Als het een kleine bemerking was op de klinische dan had TO lang niet zo ver hoeven zakken in de prijs Knipoog . Heb het idee dat het probleem erger is voorgespiegeld dan dat het in werkelijkheid was met als enigste doel het paard zo goedkoop mogelijk binnen halen

Zowiezo ik zou mijn paard niet aan een vreemde meegeven om te laten keuren, paard komt pas bij wijze van spreke van het erf af als hij betaald is. (en betaald is verkocht) daarvoor keuren prima geen probleem.

Zowiezo mbt tot keuren dan kun je wel bezig blijven, zowiezo vind ik dat een verkoper altijd alle keuringsresultaten moet vermelden (ook al is hij een x klinisch niet goed bevonden en de x erna wel)

Ik zou dat toch wel willen weten als as koper!!! (wij weet laten sommige mensen het paard zovaak keuren totdat ze een dierenarts treffen die paard wel goed keurt)

Dus ik zou als tip voor de verkopers willen meegeven! er eerlijk bij vermelden dat het paard al een x niet goed bevonden is(jullie hebben het oude keuringsrapport nog Cool . Althans als ik hier als nieuwe eigenaar zou lezen dat er vroeger iets met het paard was/is en jullie mij dit niet verteld hadden, nou dan mag je je borst wel natmaken Tong uitsteken

eerlijkheid gaat boven alles Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-08 12:48

Er is hoe dan ook iets niet helemaal lekker gegaan bij de verkoop of de keuring, zo lijkt het, en of dit nou op een misverstand of iets anders berust... het had wellicht gewoon opgelost kunnen worden door de nieuwe eigenaar een nette mail te sturen om om uitleg te vragen, op normale toon. Dat lost meestal 100x meer op dan wanneer je mensen een beetje in een hoekje duwt met allerlei uitspraken of e-mails op beschuldigende/ dreigende toon, of dan wanneer je een topic opent op een enorm paardenforum als dit waarin je de link zet zodat iedereen een onvolledig (en mede daardoor verkeerd) beeld van de verkoper kan krijgen.

lotjj92 schreef:
sorry maar wij dachten echt dat simply het daar super had, de verhalen die we te horen kregen. voor ons gevoel had die gewoon het perfecte baasje, de perfecte plek! dus waarom zouden wij argwaan krijgen? ze vertelde nog dat als ze hem op de trailer meenam dat ze simply eerst in de stal liet plassen omdat ie dat het liefste deed. sorry maar dan ben ik misschien goed gelovig, maar ik dacht dat ie het daar het beste zou krijgen! ik wilde hem niet naar huis halen om hem vervolgens te moeten verkopen aan een handelaar.

Wellicht gedeeltelijk offtopic, maar als het voor je gemoedsrust fijn is om te horen, ik ben vorig jaar (oktober dacht ik?) langsgeweest bij Paula voor een fotoshoot van Simply / Shahnaz, en daar heb ik absoluut geen ongelukkig paard gezien of een eigenaar die in haar praten en doen overkwam alsof zij oneerlijk met het paard omging. En dat hoeft niets te zeggen, natuurlijk, want dat is slechts een momentopname van het paard en mensen kunnen zich ook anders voordoen dan ze zijn- maar dat idee heb ik totaal niet gehad.

Verhalen die je hoort over hoe slecht mensen met hun paarden omgaan zijn ook maar verhalen, en worden vaak aangedikt en uit hun verband gerukt. (Zeker bij bijv. gebruik van een slof zal 9 van de 10 mensen al roepen dat een paard 'in elkaar getrokken' wordt, simpelweg omdat dat het standaard beeld van slofgebruik is. Niet omdat het er per se zo aantoe gaat!) Hecht er niet teveel waarde aan voordat je zelf precies weet hoe iets is gegaan... je zit jezelf misschien wel op te fokken voor niets op deze manier.

Daisies

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-08 19:49

Wij willen Paula absoluut niet zwart maken als persoon, of dat ze slecht met Simply om is gegaan. Wij willen voorkomen dat de toekomstige eigenaar er ellende mee krijgt. Maar het is wel vreemd dat Simply ineens van marktplaats is gehaald, dan begin ik toch echt te twijfelen aan de 'waarheid'.............................

Klara16

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-08 20:34

Ik blijf het erg vinden dat het hier op bokt zomaar kan dat iemand zo'n verhaal met naam en toenaam van het dier te grabbel gooit. Had die link naar MP nou echt gehoeven?

Reken er maar op dat het een financiele kater zal opleveren voor degene die het paard nu probeert te verkopen. Een paard waar dus blijkbaar eigenlijk niets mis mee is...

Zo kan bokt toch gewoon gebruikt worden om persoonlijke vetes uit te vechten? Natuurlijk haalt ze haar paard nu van Marktplaats, hoe zou ze hem nog voor de volle prijs kunnen verkopen na dit alles? Ze zal een tijdje willen wachten tot dit is overgewaaid en gelijk heeft ze.

Ik ken noch de TS, noch de andere partij persoonlijk, maar vind het gewoon bedreigend dat iedereen op deze manier zwart gemaakt kan worden zonder enig bewijs.

phaser

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-08 21:13

Ja je hebt wel ergens een punt. Er zou een soort van privacy regel moeten zijn waar je niemand op die manier last of een slechte reputatie kan bezorgen. Dit is volgens mij zeker niet zo bedoeld, het schreef waarschijnlijk vlotter omdat de TS deze namen wel vlot gebruikt in het dagelijkse leven.
Maar een mod kan deze toch nog aanpassen? Redden wat te redden is Knipoog

Daisies

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-08 11:12

Tuurlijk is er privacy. We willen haar ook niet persoonlijk pakken, een afgekeurd paard hoort simpelweg niet als sportpaard verkocht te worden, ofwel?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-08 11:23

En klinische keuring is een moment opname
Dus afgekeurd hoeft niet blijvend te zijn Lachen
Maar jullie blijven daar wel op hameren.
Ik krijg het idee dat jullie het zuur vinden dat er een paar duizend euro door de neus is geboort destijds Lachen
Maar leer daarvan Lachen
Ben altijd zelf aanwezig bij keuring. Laat hem over keuren na een maand als je je niet kunt vinden in de keuring van dat moment.
En laat het paard keuren voordat hij met de koper mee gaat.

Daisies

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-08 11:30

het gaat ons niet om het geld, maar om Simply!!

we hadden er achteraf idd bij moeten zijn, maar wij denken dat Simply wel degelijk niet goed was, of nooit slecht is geweest. Waarom haalt ze haar nu ineens van MP?? Alleen omdat wij dit topic hebben geopent en haar hebben vertelt dat het zo niet werk? Er zijn vast wel kopers die er niet van weten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-08 11:33

Misschien heeft ze al een koper en is hij daarom van MP?

Jullie weten niet hoe het momenteel gaat met het paard, maar openen een topic
Jullie weten niet waarom hij van MP is, maar vellen daarover toch je oordeel Lachen

Bienotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-08 12:39

Ach, speculaties ten top Knipoog

Ts geeft zelf al aan niets tot weinig te weten van de afspraken/onderhandelingen etc. omdat het via haar moeder is gelopen.

Mijns inziens is het niet netjes iemand ergens van te beschuldigen, als je gewoonweg niet voldoende weet of je beschuldiging wel gegrond kan zijn. En hier weten weinig mensen hoe het zit lijkt me, zelfs ts niet.

Verder valt er natuurlijk ook voor ieder wat in zijn straatje past te speculeren waarom de advertentie nu ineens weg is. Knipoog

Horsea_nl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-01-08 13:15

de reden dat wij niet moeilijk gedaan hebben om simply aan haar te verkopen was omdat we dachten dat zij de juiste voor simply was. en omdat ik het er anders te moeilijk mee zou krijgen om simply opnieuw te verkopen en we niet wilde dat simply bij een handelaar terecht zou komen. dus leek ons de beste oplossing om simply aan haar te verkopen. als sdimply al verkocht is kom ik daar snel genoeg achter, nederland is nog niet zo groot Haha! en dan hoop ik igg dat simply bij iemand blijft die wél de klik ermee heeft.

Sjoukie1305

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-08 13:48

Jij wil dus zeggen dat je nooit een keuringsrapport heb ontvangen en dus klakkeloos zou hebben aangenomen dat het paard klinisch niet in orde was? Ook nooit gedacht om eens naar de desbetreffende DA te bellen om alsnog het rapport op te vragen? Je geeft zelf al de hele tijd aan dat het paard weg moest omdat de volgende al klaar stond en er geen ruimte meer voor Simpy was. Nu geef je de huidige eigenaresse de schuld omdat zij het paard weer verkoopt en nu meer geld vraagt als dat jullie gekregen hebben. Sorry hoor, maar wie is hier nou zelf in gebreke gebleven?? J
e geeft ook de hele tijd aan dat jullie het beste voor het paard willen, denk je dat P.dat niet wil dan? Daarom had ze een advertentie geplaatst, waarna dit verhaal dus in de wereld gestrooid is... Wie wil dus het beste voor het paard???

Horsea_nl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-01-08 14:07

we hebben wel degelijk rapport van de dierenarts gekregen

het gaat mij er niet om dat ze simpyl nu al verkoopt, ik vind het jammer dat het niet klikt. maar dat kan gebeuren. het gaat mij erom dat ze de volle poen vraagt voor een paard dat klinisch niet goed is!

Sjoukie1305

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-08 14:10

als dat al zo zou zijn, dan komt dat tijdens de volgende klinische keuring toch ook aan de orde? Ik snap het probleem niet hoor! Je kan vragen wat je wilt, het is maar net wat een gek ervoor geeft!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-08 14:11

Ik denk dat je moet zeggen, klinisch niet goed was
Moment opname Lachen

Zesiram

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-08 14:12

Maar hoe weet je dat het paard nu klinisch niet goed is? Zoals hierboven al een paar keer is aangegeven, is een klinische keuring een momentopname. Als het paard nu goed is, dan is er toch niets aan de hand?
En idd, als het paard echt niet goed is, zal dat bij de volgende aankoopkeuring ook wel aan het licht komen.

Horsea_nl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-01-08 14:13

klopt, maar ik blifj het raar vinden dat het in een half jaar weer een 'sportpaard' is. daar zet ik gewoon mijn vraagtekens achter! maargoed keuringen zullen het uitwijzen!

Sjoukie1305

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-08 14:17

maar op pagina 2 zeg je dat jullie nooit een rapport hebben ontvangen?
en je bent haar ook eens op wedstrijd tegen gekomen, heb je toen dan niet gevraagd hoe ze ineens wedstrijden kon rijden met een "afgekeurd" paard?

kleppie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-08 14:17

lotjj92 schreef:
wij hebben toendertijd gevraagd of er keuringspapieren waren en die zoui ze opsturen. we hebben die nooit gekregen. het was iets blijvends. het zou nooit een sportpaard worden. en we hebben haar dus als een recreatie paard verkocht.
quote]

lotjj92 schreef:
we hebben wel degelijk rapport van de dierenarts gekregen

Huh??? Lijst