Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

andrea37 schreef:dit heb ik al eerder verteld ik ben van het paspoort uitgegaan
daar stond 147,9 in en een pony van 7 dacht ik,die is wel uitgegroeid vandaar.
MissyPalonie schreef:Je kan het paard toch niet terug brengen want je hebt niet aan je onderzoeksplicht voldaan. Je kan beter niet zomaar van iets uitgan omdat dat er staat of omdat ze dat zouden zeggen. Heb zelf een lange juridische strijd gehad....is geen pretje.... ik denk dat je geen goeie argumenten hebt om hem terug te doen(volgens een rechter of iets)Zodra je zelf een foutje maakt lukt het niet meer. En ik ben het met een aantal eens dat het niet zomaar een voorwerp is wat je "even" terugdoet. Zelf toen je hem gekocht had kon hij gegroeid zijn. gaat soms best hard.
Is het trouwens bij een handelaar of particulier gekocht? Bij eenparticulier heb je n.l minder lang de tijd om evt een paard terug te doen.
eline_di schreef:Misschien een hele domme vraag van mij maar leg mij alsjeblieft even precies uit waarom je niet internationaal kan starten met een E-pony?
....maar ja of dat van die paar cm moet afhangen
..
tommie6600 schreef:Ik had de pony zowiezo bij de aankoopkeuring laten meten door een dierenarts.
Daarnaast kunnen pony's groeien tot hun 8e jaar dus was het een risico.
Meestal als een pony op 147,9 staan zijn ze vaak al ingemeten maar dat weet ik uit eigen ervaring.
Je hebt dus 2 opties. Gewoon doorrijden naar de ZZ en de internationale ambities loslaten of pony verkopen en een D pony weer kopen.
inmeten is geen optie als je internationaal wilt starten want bij de meeste wedstrijden meten ze tegenwoordig de pony en dan kun je niet starten als ze te groot zijn.
krackertje schreef:MissyPalonie schreef:Je kan het paard toch niet terug brengen want je hebt niet aan je onderzoeksplicht voldaan. Je kan beter niet zomaar van iets uitgan omdat dat er staat of omdat ze dat zouden zeggen. Heb zelf een lange juridische strijd gehad....is geen pretje.... ik denk dat je geen goeie argumenten hebt om hem terug te doen(volgens een rechter of iets)Zodra je zelf een foutje maakt lukt het niet meer. En ik ben het met een aantal eens dat het niet zomaar een voorwerp is wat je "even" terugdoet. Zelf toen je hem gekocht had kon hij gegroeid zijn. gaat soms best hard.
Is het trouwens bij een handelaar of particulier gekocht? Bij eenparticulier heb je n.l minder lang de tijd om evt een paard terug te doen.
Bij een particulier minder lang de tijd maar ook meer onderzoeksplicht als koper, bij een handelaar dan verwacht de rechter dat de handelaar deskundiger zal zijn dan de particulier koper dus meer kans op terugdraaien van de aankoop of schadeloosstelling.
Ik heb me de afgelopen tijd aardig bij laten spijkeren op dit gebied door mijn buurman die afgestudeert advocaat is en leraar op een universiteit en natuurlijk mijn collega-juristen op Contractueel recht, grappig wat je al doende meepikt en kunt gebruiken in allerhande zaken![]()
![]()
![]()
Oh ja mondeling is ook bindend mits ondersteund door relevante stukken en getuigen.
krackertje schreef:MissyPalonie, te weinig bewijs is natuurlijk ook niet handig in een rechtzaak.