eigenaar pensionstal eist 1 maand huur bij opzegging

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

josie

Re: eigenaar pensionstal eist 1 maand huur bij opzegging

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-07 19:25

Stal afsluiten hoort niet, want hoe ga je nu rijden dan, hoe kan het paard nu naar buiten?
Dus ik zou hem vriendelijk vragen om het slot te gaan vrwijderen, doet hij dat neit, dan ter plekke de politie bellen, waar hij bij is en wachten totdat zij er zijn en dan met alles vertrekken.
Maar het zo wel logisch geweest zijn, dat je gecontroelerd had of er nu al een slot op zit, want voor hetzelfde is dat er niet op gezet en valt alles reuze mee.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-07 19:26

Of er een slot is weet ze helemaal niet maak ik op uit het verhaal Lachen
ze heeft 2 dagen geleden opgezegt en is 2 dagen niet geweest

Nu heeft ze gesproken met de nieuwe stal eigenaar, dan ineens met de politie en dan ineens weer met buro recht (of hoe het ook heet)
Elke keer veranderd het verhaal.

Zeeuwtje68

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-07 19:28

Zit er nou wel of niet een slot op je stal?? Dat is nl heel belangrijk mocht je politie nodig hebben erbij!

mascke

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-07 19:29

er zit een slot op ik heb met vriendin gebeld die ook morgen weg gaat zij heeft geen ketting ik wel. Groot verschil zij had haar vader bij zich toen ze op zegde ik niet ik heb geen vader, en mijn moeder die zegt los het maar zelf op dus ik sta er alleen voor.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-07 19:32

Als er bij de een wel een ketting opzit en bij de ander niet is er heel wat meer aan de hand dan we hier horen...

mascke

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-07 19:33

runningkawa schreef:

Nu heeft ze gesproken met de nieuwe stal eigenaar, dan ineens met de politie en dan ineens weer met buro recht (of hoe het ook heet)

nee zelfde verhaal alleen snap jij niet dat ik er alles aan doe om er weg te komen tuurlijk bel ik dan buro rechtshulp en dan nog eens de politie als iemand beslag op mijn paard legt wat niet mag en dan bel ik mijn nieuwe staleigenaar op om hem op de hoogte te stellen iets wat heel logis is. Boos!

en ja dat slot zit er ik onderhoud natuurlijk wel contackt met mensen.

angels4u2

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-07 19:35

runningkawa schreef:
en waarom zou dit niet voor jou gelden?
Jij hebt gehuurd, dus iets aangegaan wat in de wet staat.
Ook al is het mondeling Lachen

En Jits die jurist is zegt dit ook...
Als ik jou was, gewoon betalen, ben je van alle gedonder af
Als de pensionplaats er werk van maakt en je verliest ben je heel wat duurder uit Ja

Mogelijk geldt dit niet omdat er MISSCHIEN een beroep zou kunnen worden gedaan op het gelijksheidsbeginsel. De overige stalverlaters hebben zich ook niet aan de opzegtermijn hoeven houden. Ik vraag me echt af of je voor die paar 100 euro boxhuur (ik ken het exacte bedrag niet) juridische stappen moet gaan ondernemen. Gevoelsmatig zeg ik van niet.

Een praktische oplossing is het delen van de stalhuur, de eigenaar betaald de helft en jij ook.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Hoe oud ben je?
Kun je niet met je vader heen?

Zeeuwtje68

mascke schreef:
er zit een slot op ik heb met vriendin gebeld die ook morgen weg gaat zij heeft geen ketting ik wel. Groot verschil zij had haar vader bij zich toen ze op zegde ik niet ik heb geen vader, en mijn moeder die zegt los het maar zelf op dus ik sta er alleen voor.

Aha dus er vertrekken er meer morgen. Nou gewoon meegaan! Eisen dat hij het slot eraf haalt. Mits je altijd netjes hebt betaald! Kijken wat die man gaat zeggen als er andere bij zijn die ook vertrekken!

Nikka

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-07 19:36

Je hebt er negen jaar gestaan en ik kan me niet voorstellen dat het ineens sinds een maand zo slecht is. Jij wil nu weg en dat is jouw keuze. Jij hebt alleen gedurende negen maanden een stal gehuurd en een wettelijke opzegtermijn hoort bij dat huren. Het is verder ook niet meer dan netjes om tijdig te bespreken dat je weggaat. Mijns inziens heb je 2 keuzes betalen en nog een maand blijven of betalen en toch weggaan. Wat betreft dat slot daar ben je meteen vanaf als je dit zo doet.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-07 19:39

mascke schreef:
runningkawa schreef:

nee zelfde verhaal alleen snap jij niet dat ik er alles aan doe om er weg te komen tuurlijk bel ik dan buro rechtshulp en dan nog eens de politie als iemand beslag op mijn paard legt wat niet mag en dan bel ik mijn nieuwe staleigenaar op om hem op de hoogte te stellen iets wat heel logis is. Boos!

en ja dat slot zit er ik onderhoud natuurlijk wel contackt met mensen.

Ja dat snap ik wel
Maar ik snap niet dat eerst alleen de politie dit zegt..dan geen mensen tegen je verhaal in en dan zegt ineens buro rechtshulp dat ook...waarom staat dat dan niet in een eerder bericht.
Nog gaan mensen er tegen in en dan ineens zegt de nieuwe stalhouder dit en dat...
Dat maakt het ongeloofwaardig.

Verder heb je niks met eigen ogen gezien...dus daarover ook geen poot om op te staan betreft dat slot....

En gelijkheidsbeginsel.... hoe bewijst zij dat die andere niet betaald hebben?
Hoe bewijst zij dat die niet eerder hebben opgezegt?

mascke

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-07 19:54

hoe ik dat bewijs ik ga naar dezelfde stal als hun en zij vinden het belachelijk dat ik wel zou moet betalen en hun niet ook vinden ze het geen stijl van hem, en zelfs zij zijn niet echt lekker weg gekomen.

angels4u2

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-07 19:56

runningkawa schreef:
En gelijkheidsbeginsel.... hoe bewijst zij dat die andere niet betaald hebben?
Hoe bewijst zij dat die niet eerder hebben opgezegt?

Ze hebben dat al verteld aan Mascke, als ik het goed begrijp. En als je het echt zeker wilt weten dan kan Mascke het misschien nog een keer vragen. In dat geval kan Mascke meteen vragen of deze personen willen getuigen.

Liezel1

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-07 19:58

hoezo getuigen?
daar heb je alleen wat aan als je er een rechtzaak van wil maken.. en geloof me, dat is in dit geval écht niet de moeite....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-07 19:59

En dat ga jij doen voor hooguit een paar honder euro?
Ik bedoel een rechtzaak beginnen

En ik vraag me af of dat gelijkheidsbeginsel wel telt...simpelweg omdat er in de wet staat wat er hoort te gebueren bij huur...
Dat die andere mazzel hadden omdat de stal eigenaar toen niet op de hoogte was...

Ik zou echt gewoon dokken en dan vertrekken Ja
Zo hoort het gewoon....

Liezel1

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-07 20:03

TS over hoeveel geld praten we hier?
dus wat wil de stalhouder nog van jullie hebben?

Arabian_Girl

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-07 20:12

vind het maar vaag dat hij zo doet en ineens een ketting op je stal.
als ik jou was geweest dan was ik dus wel gewoon die 2 dagen gegaan.wie zegt dat hij je paard nu wel voert etc en zijn stal doet?

ik had niet tot morgen gewacht maar m gewoon al dezelfde dag als dat mailtje gaan halen..

angels4u2

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-07 20:14

@runningkawa. Als je zo goed was geweest om mijn vorige posts te lezen dan had je geweten dat ik een rechtzaak ook te veel vindt. Ik heb al voorgesteld om de helft van de huur te delen, dus geen rechtspraak. Einde Tong uitsteken

Verdiep je nog eens goed is in het huurrecht, het huurrecht is geen dwingend recht maar geldelijk recht.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-07 20:40

Jij vind dat teveel, maar ook mascke
Daar gaat het over Lachen
En als zij niet betaald en de pensionhouder er wel een zaak van maakt en zou winnen?
Kan zij alle genaakte kosten betalen...en dan hebben hetover nu hooguit 200 euro?

Dwingnd recht of regelend recht, als je huurt geld het stuk wat al eerder is aangehaald, dat ze dus een maand opzeg termijn heeft, geen 2 dagen Lachen
Want zover ik weet moet een overeenkomst wel binnen de wettelijke bepalingen van dwingend recht blijven

twinducklin

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-07 20:46

Ik vind het verhaal alleen maar vreemder vinden, en ben geloof ik niet de enige..

Hoe oud ben je eigenlijk topicstarter als ik vragen mag? Ik vind het raar dat je 9 jaar zonder problemen er hebt gestaan en nu ineens plots weg wilt..
Hebben die andere ook samen met jou gister opgezegd of al eerder?
waarom heb jij dan wel een slot en hun niet? En waarom gaan hun wel gewoon naar stal en jij niet? Je kunt toch niet je paard daar 2 dagen gewoon op stal laten staan zonder dat je weet of hij eten en een schone stal krijgt?

ilona1980

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-12-07 20:58

nou ik ben dus degene die dit topic is begonnen en de personen die niet lekker zijn weggegaan daar ben ik eentje van.
hier het verhaal

Op 14 oktober ging ik naar stal om naar mijn paardje te gaan.
ik kwam in de kantine en zag tot mijn verbazing dat er een blaadje op het prikboord hing met de mededeling dat de stalling per 1 november omhoog zou gaan van 215 euro naar 250 euro.
oke dat was nog niet zo het probleem ,maar er onder stond dat we voor 20 oktober moesten opzeggen.
reken uit ,ik had dus 6 dagen de tijd om een andere stal te zoeken !!!!!!!!!
toen ik dat had gelezen heb ik mijn vriendin een smsje gestuurd met dezelfde mededeling.
de volgende dagen ben ik hard op zoek gegaan samen met mijn vriendin naar een andere stal ,omdat wij net als maschke niet tevreden waren.
de punten die zij opnoemt kloppen precies.
en het was ook nog eens daar drukker geworden omdat ze met ponylessen waren begonnen (voorheen was het een pensionstal)
dus uiteindelijk hebben we nog iets kunnen vinden ,maar dat was pas de 19de voordat we zekerheid daarover hadden.
dus wij de 20ste naar hun toe om het op te zeggen
nou je wilt niet weten waar ik voor werd uitgemaakt ,ik was achterbaks omdat ik iedereen had gebeld over de prijsverhoging etc etc.
terwijl ik alleen mijn vriendin heb gebeld.
en ik zeg jullie ,ik heb daar 5 jaar met plezier gestaan ,maar de afgelopen maanden werd je gewoon genegeerd.

dit komt waarschijnlijk omdat maschke en ik nog van de oude kliek zijn (ja je leest het goed ,ondertussen zijn er een heleboel mensen op een mindere leuke manier weg gegaan )en hebben ze een nieuwe kliek. Maar maschke en ik kennen dus het verleden van deze stal zoals rhino wat daar is uitgebroken terwijl we het tegen niemand mochten zeggen. Absurd natuurlijk. En nog een heleboel dingen.

maar je wordt daar dus niet echt op een rechtvaardige manier behandeld als je je stalling opzegt en inderdaad wij hebben geen extra stalling hoeven te betalen.
Maar ben blij dat ik daar weg ben en ik ben niet een persoon die snel de rug naar iemand toe draait ,maar als ik deze personen ooit nog tegen kom dan zal ik ze dus wel degelijk de rug toekeren ,want deze hebben mij echt diep vernederd.

zo en nu jullie

en by the way maschke is een vrouw van in de 30 dus kan goed voor haar zelf opkomen ,maar niet als je voor deze twee personen staat en er hangt een ketting om je staldeur
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 20-12-07 14:34, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Berichten samengevoegd, er zit een editknop.

twinducklin

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-07 21:07

Maar jij hebt je dus wel aan de eisen gehouden wat zij hadden gemaakt, ze hadden jullie een korter termijn gegeven en jullie hadden ook op dat moment kunnen melden dat je het er niet mee eens was en nog minimaal een maand nodig had om nieuwe stal te zoeken!
Inmiddels is het 2 maanden verder en is maschke dus automatisch akkoord gegaan met de nieuwe voorwaarden omdat ze de stal niet opgezegd heeft! Je had dus niet 6 dagen, maar een maand om nieuwe stal te zoeken je moest alleen voor die datum opzeggen en dan kon je een maand later weg? of zelfs nog eerder.
Ik vind dus niet dat dit verhaal te maken heeft met de situatie waarin maschke nu zit. Eigenaar van stal staat dus in zijn recht om een maand opzegtermijn te vragen, maar niet om een ketting om de stal, tenzij er een forse betalingachterstand is?

celticpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-07 21:09

wat ik altijd hebbegrepen is dat op zo'n korte termijn een stalverhoging niet aangekondigd mag worden. zakelijk gezien: Je hebt geen regels en afspraken met elkaar gemaakt en ondertekent, dus weg is weg. niet betalen en wegwezen...politie bellen als ze paard "ontvoeren"

ilona1980

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-12-07 21:11

nou eindelijk eens iemand die ons snapt
twinducklin als we per 1 november weg wilden ,moesten we het voor de 20ste oktober opzeggen.
dus we hadden geen maand de tijd

en dan nog iets waarom wij geen extra maand huur en maschke wel
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 20-12-07 14:34, in het totaal 1 keer bewerkt

Zeeuwtje68

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-07 21:18

Ik vind het ook vreemd hoor van de staleigenaar zomaar ff huur verhogen! En dan zeggen dat je binnen een aantal dagen maar een andere plaats kan zoeken. Hij dacht natuurlijk dat jullie dat niet zouden vinden, in zo'n korte tijd! En dus wel zijn stalverhoging gingen betalen!

Al met al, snap ik het wel hoor dat je daar weg wil. Ik zou dus geen maand meer betalen en morgen met de rest vertrekken. dan maar een kniptang, zaag of anders meenemen. En niet te vergeten je spullen!
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 20-12-07 14:35, in het totaal 1 keer bewerkt