En het laden is geen probleem hoor. Heb er al ervaring mee
Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

) hij moest betaalbaar zijn, en tegelijk niet te oud, met het oog op de slijtage / onderhoudskosten (dus oude en nieuwere Patrol's en vergelijkbaar vielen al af) redelijk in t verbruik (dus een heeeeele hoop 'echte' terreinwagens vielen al af
) en voor een 4x4 een beetje comfortabel rijden.. (ook niet eenvoudig te vinden
)

ikke schreef:Edith schreef:Ik heb een Daihatsu Terios 4x4 ,heb ik hier nog niemand over gehoord. Mag een 1,5 paards trailer trekken (max 1400 kg geremd). Gaat perfect! Heb er een 1,5 paard trailer bij gekocht in september en nu heb ik mijn eigen combinatie waar ik mee op pad kan!! Ik heb wel mijn BE rijbewijs.
Ik kan ze alleen maar vinden die 1350kg aan de haak mogen hebben.
Die van voor 2006 hebben cijfers die ik nooit iemand zal aanbevelen en de nieuwste versie is nauwelijks beter; met 140Nm bij 4400 toeren en 105pk bij 6000 toeren zijn dat geen cijfers waar ik een trailer achter zou willen knopen.
De kogeldruk is met 55kg gewoonweg te laag. Een trailer geeft 75-100kg kogeldruk en een te hoge kogeldruk wordt beboet als overbelading; het is maar een weet.........
Enne, wat zuipt ie met een trailer aan de haak?
KarinvdM schreef:Waarom moet het water in je auto?
Ik heb 2 grote tonnen voor water die kan ik in de 2-paardstrailer zetten. Paard aan de ene kant, water aan de andere kant.
barbaras schreef:Mo, ik zou een Ferrozaatje nemen als ik jou was, mogen veel trekken en zijn niet zo heel groot.
zo snel je meer en vaker weg gaat zul je merken dat het ding stukken minder trekkracht heeft als een andere goede 4X4 en dat je van tankstation naar tankstation kunt rijden
ikke schreef:barbaras schreef:Mo, ik zou een Ferrozaatje nemen als ik jou was, mogen veel trekken en zijn niet zo heel groot.
De Feroza, volgens autotrader:
cilinderinhoud 1589 cm3
max. vermogen 70 kW (95 pk) bij 5700tpm
max. koppel 128 Nm bij 4800tpm
massa leeg 1220 kg
max. toelaatbare massa 1650 kg
laadvermogen 430 kg
aanhanger geremd 1500 kg
aanhanger ongeremd 500 kg
verbruik gecombineerd 10,0 l/100km
Dit is het laatste type, gemaakt t/m 1998. Je kunt hier leuk een paard mee van A naar b rijden, maar dan houdt het echt op, ook volgens de bezitters ervan.........
Die Freelander gaat echt goedkoper zijn, ook al kost ie wat meer in aanschaf.