Paard verkocht, binnen 3 dagen terug brengen?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

littleroosie

Re: Paard verkocht, binnen 3 dagen terug brengen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-11-07 12:57

Ze heeft hem wel op stal gezien maar omdat hij toen geen voer had stond hij niet te zuigen.

Ik heb verteld dat t een kribbebijter is tijdens het voeren. T lijkt mij dan logisch dat je weet wat dat is, als je dat niet weet, dan vraag je er toch naar?

Sowieso was de prijs er ook naar, als ze geen stalgebrek had gehad dan kon ze voor veel meer geld weg.

amen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-07 13:04

littleroosie schreef:
Ze heeft hem wel op stal gezien maar omdat hij toen geen voer had stond hij niet te zuigen.

Ik heb verteld dat t een kribbebijter is tijdens het voeren. T lijkt mij dan logisch dat je weet wat dat is, als je dat niet weet, dan vraag je er toch naar?

Sowieso was de prijs er ook naar, als ze geen stalgebrek had gehad dan kon ze voor veel meer geld weg.

waar vraag je dan naar????

kribbebijter tijdens het voeren duid mijn inziens nog niet op luchtzuigen.....

omdat er dus een wezenlijk verschil tussen kribbebijten en luchtzuigen zit....

Kafue

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-07 13:05

Cayenne schreef:
Kribbenbijten is het dwangmatig vastpakken van dingen als hout, voerbak, waterbak.
Pas wanneer het paard lucht gaat zuigen, dan is het een luchtzuiger.

Je hebt dus inderdaad helaas verkeerde info gegeven.

Hier ben ik het mee eens. Een paard dat alles vastpakt hoeft nog niet perse lucht te zuigen beiden zijn stalondeugden en voor beiden geld dat als de koper de mate waarin het gebeurd niet goedkeurd de verkoper het paard terug MOET nemen.
Ookal heeft de verkoper het kribbebijten gemeld in de advertentie een koper kan ontevreden zijn en dan kan er altijd geruild worden.
Tenzij in het verkoopcontract heel duidelijk omschreven staat dat verkoper hem onder geen beding terug neemt maar dat is dan altijd voor de koper een reden om het paard in twijfel te trekken.
En de definitie van kribbebijten kan voor de koper heel anders zijn dan voor de verkoper.
In duitsland heb je op alles 14 dagen omruilrecht dus als iets je niet bevalt hopla terug

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-07 13:08

En dat wezelijke verschil is dus wel het discussie punt....want het is duidelijk dat het niet overal een verschil is

bromfiets

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-07 13:09

littleroosie schreef:
Koper heeft ook onderzoeksplicht hoor..

Met dit soort posts geef je in mijn ogen vooral aan dat je wilt horen dat je in je recht staat om het paard niet terug te nemen. Doe dat dan.

littleroosie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-11-07 13:09

Hoebedoel je, doe dat dan?

Caresse07

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-07 13:10

Voor mijzelf zou het nog niet eens uitmaken wat het verschil tussen beiden was, ik zou het paard wel terugnemen omdat je het beestje een goed tehuis gunt en deze mensen zitten nu met een paard wat ze eigenlijk niet willen en ik kan me niet voorstellen dat je net zo goed voor een paard zorgt wat je niet wil als voor een paard wat je wel wil. Hier bedoel ik dus niet mee te zeggen dat de mensen niet goed voor het dier zouden zorgen, maar een paard wat echt gewenst is krijgt het toch beter lijkt mij dan een paard wat niet gewenst is. (goh lastig uitleggen maar ik hoop dat jullie begrijpen wat ik bedoel Clown ).

bromfiets

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-07 13:13

littleroosie schreef:
Hoebedoel je, doe dat dan?

Tegen de dame zeggen dat je het paard niet terug neemt Knipoog

Als die dame dan via een rechtszaak haar gelijk wil halen en ze komt achter het bestaan van dit topic, kan zij dit mogelijk aanvoeren als een bewijs van jouw "kwade wil". Geloof me dat sommige advocaten daar goed genoeg in zijn.

littleroosie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-11-07 13:14

Daar gaat het topic niet om, ik vraag of wij verplicht zijn om het paard terug te nemen.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-07 13:15

Ja dat ben je Lachen

Dit win je gewoon niet, ookal was je in beginsel niet ter kwaader trouw, je hebt wel verkeerde informatie gegeven. Die fout ligt helaas bij jou.
Laatst bijgewerkt door Sammie op 08-11-07 13:19, in het totaal 1 keer bewerkt

miekske

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-07 13:17

Je hoeft het paard niet terug te nemen, ze zijn ervan op de hoogte, dus ze kunnen niet zeggen dat jij dat niet heb gezegd..

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-07 13:17

Sammie schreef:
Ja dat ben je Lachen

Dit win je gewoon niet, ookal was je in beginsel niet ter kwaader trouw, je hebt wel verkeerde informatie gegeven. Die fout bij helaas bij jou.

Mee eens Ja

Het is geen aanval of wat dan ook, maar het is gewoon zo Lachen Het beste is om gewoon netjes het paard terug te nemen.

bromfiets

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-07 13:20

Sammie schreef:
Ja dat ben je Lachen

Dit win je gewoon niet, ookal was je in beginsel niet ter kwaader trouw, je hebt wel verkeerde informatie gegeven. Die fout bij helaas bij jou.

Hier ben ik het ook mee eens.

Maar uit jouw overige posts maak ik op dat je daar niet positief tegenover staat. En natuurlijk kun je er altijd tegenin gaan, maar naar mijn bescheiden mening is dat in jouw geval niet wijs.

Anieke89

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-07 13:21

Ik denk dat je helaas je paard terug zou moeten nemen. Als verkoper heb je in mijn ogen verkeerde informatie verstrekt dus staat de koper in zijn goed recht om het paard bij jou terug te brengen.

littleroosie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-11-07 13:22

Ik sta er niet zo positief over in omdat wij dus het paard 3 weken vast hebben gehouden, door gereden en er 2 mensen waren die dit paard ook eventueel wilde kopen maar ik dus heb afgezegd omdat ze toen onder voorbehoud verkocht was.

Goldie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-07 13:23

Kribbebijten is imo iets vastpakken zoals een staldeur en dan gaan lucht naar binnen zuigen. Gewoon luchtzuigen doen ze gewoon zonder iets vast te pakken.

Zo hebben wij ooit eens een paard gekocht dat achteraf bleek te luchtzuigen, eerste reactie was de oude eigenaar bellen maar die namen het paard niet terug. Je kan op je kop gaan staan, die informatie is gewoon achtergehouden. Advocaat in de hand genomen, maar ook dat schoot voor geen meter op, ondertussen waren we al zo gehecht aan het paard en hebben we het gehouden. Het paard had er zelf geen last van dus wat maakt het dan ook eigenlijk uit.
Laatst bijgewerkt door Goldie op 08-11-07 13:24, in het totaal 1 keer bewerkt

bromfiets

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-07 13:24

littleroosie schreef:
Ik sta er niet zo positief over in omdat wij dus het paard 3 weken vast hebben gehouden, door gereden en er 2 mensen waren die dit paard ook eventueel wilde kopen maar ik dus heb afgezegd omdat ze toen onder voorbehoud verkocht was.

Dat is weer een ander vehaal waar je in overleg een vergoeding voor zou kunnen vragen. Maar aangezien dit niet van te voren is besproken kun je het niet eisen.

Anieke89

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-07 13:24

littleroosie schreef:

Ik snap wel dat je dat jammer vind, maar dat is niet de schuld van de koper.
Laatst bijgewerkt door Anieke89 op 08-11-07 13:25, in het totaal 1 keer bewerkt

Bluem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-07 13:25

littleroosie schreef:

Dan is het toch ook geen probleem om haar terug te nemen? Ze is inmiddels wat meer doorgereden dus wellicht ook weer meer kans op nieuwe kopers. Lachen Wie weet zijn de vorige kandidaatkopers nog geïnteresseerd.

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-07 13:26

miekske schreef:
Je hoeft het paard niet terug te nemen, ze zijn ervan op de hoogte, dus ze kunnen niet zeggen dat jij dat niet heb gezegd..

Dat zijn ze dus NIET, want de ts heeft verkeerde/onduidelijke informatie verstrekt.

Evelijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-07 13:27

Tja.. ik snap dat je het jammer is dat je andere potentiele kopers nee hebt moeten verkopen. Maar daar heeft de huidige koper helemaal niks mee te maken. Volgende keer maar niet meer vasthouden voor iemand die niet meteen over de brug wil komen.

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-07 13:31

sigrid1182 schreef:
waar vraag je dan naar????

kribbebijter tijdens het voeren duid mijn inziens nog niet op luchtzuigen.....

omdat er dus een wezenlijk verschil tussen kribbebijten en luchtzuigen zit....

Dat vind dus niet iedereen.
Wat je zeker kunt vinden via google is dat kribbebijten en luchtzuigen vaak samen gaan of al dan niet hetzelfde is.
Dus daar hadden de kopers zeker naar kunnen vragen Ja

littleroosie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-11-07 13:32

Nee idd, weer een wijze les erbij.

T is gewoon klote, dat wat de 1 onder kribbebijten verstaat de andere er niet onder verstaat. Ik heb zelf nog contact opgenomen met me dierenarts, en die zegt dat ik wel gelijk heb over wat kribbebijten is en dat het dus ook idd een kribbebijter is.

En idd, de kopers hadden er naar moeten vragen.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-07 13:33

Wat je ook via google kunt vinden is dat het niet samen hoeft te gaan. Kribbebijten heet namelijk kribbebijten met een reden, en luchtzuigen heet ook luchtzuigen om een reden Haha!

De kopers hoeften er niet per se om te vragen. Ze gingen uit van de info die JIJ hebt verstrekt.
Jij had het dus moeten vertellen.

Imker

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-07 13:36

Indien de andere kopers ook serieus waren, zou je ze altijd nog terug kunnen bellen/mailen dat het paard terug is gekomen en dan eerlijk vertellen waarom.
Als ze dan nog interesse hebben, zouden ze nog langs kunnen komen om haar te bezichtigen.

In deze staat de koper in zijn recht, vanwege het wezenlijke verschil tussen luchtzuigen en kribbebijten.