Paarden afgenomen door deurwaarder?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Apple

Re: Paarden afgenomen door deurwaarder?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-07 15:54

FloortjeM, ik heb vooral te maken met deurwaarders in de Randstad Haha!.

Ilona__, paarden verhuizen dus maar.

Ilona__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-09-07 15:56

Ja daar begint het op te lijken..

Morgen even met mn vader praten, wil gewoon precies weten hoe hij ervoor staat enzo. En dan maar even kijken waar ik de paarden heen moet doen..

jiehaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-07 15:57

Ik heb begrepen dat het wel degelijk mogelijk is, de belastingdienst kan zich bijvoorbeeld beroepen op het bodemrecht, hier stond een tijd geleden een artikel over in de Hoefslag.
Ik zou in ieder geval geen risico nemen en je paarden verplaatsen.

Liezel1

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-07 16:04

hmzz. in hoeverre is het verstandig geweest de deurwaarder opde hoogte te stellen dat er paarden bij de boedel horen??

griebels

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-07 16:05

Ilona__ schreef:
Okee.. mijn moeder verteld net dat ze vanmiddag een deurwaarder heeft gebeld, en die heeft verteld dat ze de paarden mee kunnen nemen. Ongeacht op wie zn naam ze staan. Mijn moeder vroeg wat er dan met ze gebeurd, en diegene aan de telefoon zei dat ze overal kunnen zijn, zelfs bij de slager. Dat kunnen ze toch niet maken? Verdrietig

Zoals ik al zei, paarden op andere naam laten zetten EN VAN HET TERREIN AFHALEN!!!

Bij een beslaglegging, leggen ze beslag op ALLE goederen die op dat terrein aanwezig zijn tijdens de notatie van de deurwaarder! Verhuizen nadat hij geweest is, is strafbaar...

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-07 16:06

Als je een willekeurige deurwaarder belt voor informatie dan zou dat wel gewoon kunnen lijkt mij Lachen.

Liezel1

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-07 16:08

ja, ok, dan wel... ik ging er vanuit dat het de DW was waar haar vader mee te maken had...

Ilona__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-09-07 16:12

Mijn moeder heeft een willekeurige deurwaarder gebeld, anoniem Knipoog

Liezel1

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-07 16:13

ok, dat is inderdaad verstandiger!

shan

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-07 16:18

Zo snel mogelijk op jouw of je moeders naam laten zetten en ieder geval zo snel mogelijk de paarden verhuizen.
Ik heb niet 1 maar meerdere malen meegemaakt dat paarden van mensen gewoon in beslag genomen worden.
Het laatste geval betrof een ex manegehouder, die nog wat privepaarden had aangehouden. Ze zijn wezen inventariseren en 's middags zijn ze weggehaald, er is een procedurefout gemaakt en ze moesten ze weer terugbrengen, maar het gebeurd dus echt hoor. Nu staan ze op naam van zijn dochter.

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-07 08:21

De Deurwaarder neemt gewoon je paarden mee, als ze op het terrein van je vader staan. Het is dan aan jou te bewijzen dat de paarden daadwerkelijk van jou zijn. De papieren zijn geen eigendomsbewijs.

kijk maar uit meis!

frankiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-07 15:28

zorg er voor dat ze op een ander adres komen te staan, niet bij een (voor de hand liggend) pensionstal in de buurt maar gewoon bij een boer ofzo. Wat er niet is, kunnen ze ook niet meenemen. Laat de deurwaarder / curator het maar uitvechten met de wel of niet eigendomsrechten. Die gasten gaan over lijken hoor, dus ook geen advies aan hem vragen. Ze denken echt alleen maar aan geld, geld en nog eens geld.

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-07 16:22

Redrumfox schreef:
superwoman schreef:
In eerste instantie dacht ik ja (omdat je 17 bent), maar omdat je ouders gescheiden zijn en hopelijk de paarden van je moeder zijn, dan misschien niet. Als de onderhoudskosten voor je vader zijn, dan weet ik het nog niet....

Ik ben ook minderjarig en alle 3 mijn paarden staan op mijn naam. Dus het is wel degelijk mogelijk dat ze op de naam van de TS staan.

Tuurlijk kunnen ze op je naam staan, maar als 17 jarige "val" je onder je ouders en jouw spullen ook Rolleyes

frankiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-07 18:21

daarom nogmaals: zorg dat "ze" je paarden en overige bezittingen gewoonweg niet kunnen vinden!! Een oudwerknemer bij mij heeft ook eens jaren met zulke problemen gezeten doordat de curator/deurwaarder haar vader aan het leeghalen was. Zoals ze zelf zegt: dan is het echt op een houtje bijten want ze nemen echt alles af wat ze maar tegen komen, al ben je 7 of 17.

Verafjord

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-07 20:28

ik wil TS ook adviseren om alles wat maar met de paarden te maken heeft bij je vader weg te halen, dus nota's, paspoorten etc etc.

Ik ken iemand die ook zoiets aan de hand heeft gehad en daar werd zelfs de Senseo en de waterkoker opgeschreven, dus om geen risico's te nemen is het verstandig om alles wat maar enigzins met de paarden te maken heeft weghalen daar

Sandrina

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-07 09:07

Ik ben even kwijt of er al beslag gelegd is of slechts aangekondigd. Ingeval van gelegd dan is het weghalen van de paarden of iets anders dat op de lijst van de DW staat hoogst strafbaar. Onttrekken aan de boedel is hier de benaming. Niet doen dus!
Alle daagse middelen mogen worden behouden. Een paard is geen daags goed dus mag beslag en verkoop van het goed. Tenzij jij kunt aantonen dat het jouw paard of dat van je moeder is. Simpel nietwaar?
Slechts wanneer je vader een betalingsvoorstel doet aan de DW en de schuldeisers accepteren dat (de DW voert een regeling slechts uit) dan is de mogelijkheid dat de paarden kunnen blijven staan waar ze staan, maar dan moet dat wel beschreven worden. Paarden vertegenwoordigen immers geld en Schuldeisers willen geld zien. Je vader zal een heel goed voorstel moeten doen om verkoop te voorkomen.
Als jouw moeder de paarden onderhoudt zal dat in de berekening kunnen worden meegenomen. Deze kosten komen dan niet op jouw vaders schouders en daar zal de DW rekening meehouden.
Veel sterkte.