Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Rianneke schreef:Cassidy schreef:Als je bij de aanschaf van een paard moet gaan beknibbelen op die paar Euro die een halster normaal kost....
maar eigenlijk is het wel stom dat je het er niet bij krijgt toch?
net zoiets als je een fiets koopt en ze halen de standaard er vanaf
ook haalden ze hem al uit de verkoop terwijl ik nog helemaal niet zeker wist of ik hem wel mocht kopen en ze biedingen kregen van het dubbele wat ik voor hem wou geven.. ook kreeg ik het ''gelukstientje'' mee bij hem! 

ook daarbij geen gelukstientje gekregen maar wel een halstertouw!
daar heb je er nooit genoeg van
die stond trouwens ook nog een paar maand bij waar ik haar gekocht had voor ik haar ging halen, dus de spullen van haar kwamen ook in de loop der tijd wel steeds meer
DeniseES schreef:er zijn ook genoeg mensen die bewaren het halster waarmee paard/ponylief gekomen is voor de rest van hun leven. Ze gebruiken het niet, maar het is gewoon van emotionele waarde
Yessy schreef:DeniseES schreef:er zijn ook genoeg mensen die bewaren het halster waarmee paard/ponylief gekomen is voor de rest van hun leven. Ze gebruiken het niet, maar het is gewoon van emotionele waarde
Die ik er bij kreeg heb ik jarenlang gebruikt, tot ik op een nieuwe stal kwam en iemand hem na een week jatte. Dat ik een halster kwijt was vond ik vervelend, maar dat het juist die was..
erleyne schreef:Traditioneel krijg je idd een halster en een touw als je je paard koopt. Maar het is niet meer overal gebruikelijk.
Net zoals het gelukstientje ( je krijgt 1 tientje terug van de aankoopprijs, dat zou geluk brengen ). dat doet bijna niemand meer.
Ik kende het echt niet, had echt zoiets van 'huh, wat is dat nou weer' Degene waar ik mijn paard van kocht is dan ook wel paardenhandelaar in hart en nieren, dus daar zal het ook wel van komen dat ie die 'traditie' kende.