Paard gekocht --> halster erbij?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

kitty_gomez

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-07 17:07

.
Laatst bijgewerkt door kitty_gomez op 03-03-24 18:57, in het totaal 1 keer bewerkt

MiniMouse

Re: Paard gekocht --> halster erbij?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-07 17:09

De regel geld al heeel lang..Bij het paard krijg je een halster en een touw, in wat voor een staat maakt niet uit maar je krijgt een halster en touw.

Caris

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-07 21:59

Altijd handig om er zelf een te hebben, voor de zekerheid. En het hebben van 2 halsters is zeker geen ramp als je het halster erbij krijgt! Lachen

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-07 11:48

andere vraag: zouden jullie het fijn vinden om een nieuw halster bij een paard te krijgen?

ik heb een paardje te koop staan en wil daar graag zelf een nieuw halster bij kopen om dr netjes af te leveren.
Echter mijn trainster zei dat zij liever voor dr nieuwe aangeschafte paard zelf een halster zou willen uitkiezen, nieuw paard = nieuwe spullen, weer een leuke reden om de ruitershop te bezoeken Haha!
kan zijn dat jij een bepaalde kleur mooi vindt en de nieuwe eigenaar niet....
wat denken jullie?

Sim0ne

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-07 11:49

gewoon een eenvoudige halster in het zwart ofzo, daar kan niemand wat op tegen hebben toch?

Dniekje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-07 11:49

Lijkt me wel handig als je een halster derbij krijgt.
Voor de zekerheid toch maar een halster kopen denk ik Lachen
Bij mijn pony kreeg ik halster en deken Knipoog

garny95

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-07 11:51

ik zou die mensen even bellen en even overleggen wat erbij zit.
Bij mijn paard zat het halster en een mooi dek, zoals hij ook vervoerd werd.

kitty_gomez

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-07 12:03

.
Laatst bijgewerkt door kitty_gomez op 03-03-24 18:59, in het totaal 1 keer bewerkt

DeniseES

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-07 12:04

er zijn ook genoeg mensen die bewaren het halster waarmee paard/ponylief gekomen is voor de rest van hun leven. Ze gebruiken het niet, maar het is gewoon van emotionele waarde

kitty_gomez

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-07 12:05

.
Laatst bijgewerkt door kitty_gomez op 03-03-24 18:59, in het totaal 1 keer bewerkt

0oSannuho0

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-07 12:10

Gewoon een halster kopen voor de zekerheid. En als je geluk hebt krijg je het halster erbij en dan heb je een reserve wat ook altijd handig is Haha!

amyke

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-07 12:24

Ik heb er niets bijgekregen.
Wij zijn mijn paard zelf gaan halen,stond het al in de stal met een halster aan,dus ik dacht, nou dat is mooi. Doet die ineens dat halster uit en zegt ze: je hebt toch zelf wel een halster mee ... Was ik blij dat ik juist een nieuwe en een nieuw touw gekregen had van mn mammie en pappie en dat ik het meehad.

Ben dat halster wel al "kwijt". Stond een winter bij een vriendin op stal en was mijn halster vergeten en mn paard ging trug op wei,dus had ik haar halster gebruikt en heeft zij het mijne toen gekregen. Ik weet dat mijn oude halster niet meer leeft omdat ik het dat paard zelf heb zien kapot trekken. Maarja,ik had wel een nieuw halster,enzij was e rtevreden mee.

Hier is het niet echt een regel en ook niet van dat geluksgeld, maar ik vind het wel vriendelijker als je er een halster bijkrijgt. Zeker als ze het paard komen brengen!!

Proficiat met je paardje en heb er veel plezier mee!

Farouche

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-07 12:27

Rianneke schreef:
Cassidy schreef:
Als je bij de aanschaf van een paard moet gaan beknibbelen op die paar Euro die een halster normaal kost....

maar eigenlijk is het wel stom dat je het er niet bij krijgt toch?
net zoiets als je een fiets koopt en ze halen de standaard er vanaf Clown

Het kan toch zijn dat de vorige eigenaar gewoon iets wilt houden van het paard en kiest voor het halster..?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-07 12:41

bij mijn shet hadden die mensen speciaal een nieuw halstertje en touw voor hem gekocht voor als ik hem kwam halen, want die kleur vonden ze zo leuk voor bij mij Knipoog ook haalden ze hem al uit de verkoop terwijl ik nog helemaal niet zeker wist of ik hem wel mocht kopen en ze biedingen kregen van het dubbele wat ik voor hem wou geven.. ook kreeg ik het ''gelukstientje'' mee bij hem! Vork
goede mensen waren dat, hebben we leuk mee gekletst wanneer we hem op gingen zoeken Ja

bij mijn fries die huurde ik eerst al een tijd voor we haar overkochten en had ik dus al alle spullen voor, geen gelukstientje of halster erbij gehad dus Vork

mijn kwpner kreeg ik wel halster en touw bij welke ik terug heb gegeven wegens verkeerde maat en hun konden hem beter gebruiken dan ik, ik had zelf al passende spullen voor haar gekocht namelijk Knipoog ook daarbij geen gelukstientje gekregen maar wel een halstertouw! Vork daar heb je er nooit genoeg van Knipoog die stond trouwens ook nog een paar maand bij waar ik haar gekocht had voor ik haar ging halen, dus de spullen van haar kwamen ook in de loop der tijd wel steeds meer Knipoog

PienZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-07 12:46

Ik kreeg het halster en nog een deken erbij. Ik heb zelf ook altijd de halsters en dekens er netjes bijgegeven.

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-07 12:32

oke dat je nou niet je halster met bont bij de neus meegeeft... maar geef dat gewoon een goed halster mee ! bij de decathlon kosten ze 5 euro! Vork

Peuk

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-07 12:36

Wij gaven wel altijd halsters erbij.
Ik vind dat eigenlijk toch wel horen.
Bij Patty kreeg ik ook een halster.
Gebruik ik nooit, flutding en nog lelijk ook.
Maar ik vind het gewoon netjes dat je er een halster bij geeft.

Yessy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-07 16:27

DeniseES schreef:
er zijn ook genoeg mensen die bewaren het halster waarmee paard/ponylief gekomen is voor de rest van hun leven. Ze gebruiken het niet, maar het is gewoon van emotionele waarde

Die ik er bij kreeg heb ik jarenlang gebruikt, tot ik op een nieuwe stal kwam en iemand hem na een week jatte. Dat ik een halster kwijt was vond ik vervelend, maar dat het juist die was.. Scheve mond

pinkyhorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-07 16:48

koop er toch nog maar eentje voor de zekerheid,
wanneer die halster er dan toch werd bijgeleverd dan heb een je een "rezervehalster.

DeniseES

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-07 17:47

Yessy schreef:
DeniseES schreef:

Die ik er bij kreeg heb ik jarenlang gebruikt, tot ik op een nieuwe stal kwam en iemand hem na een week jatte. Dat ik een halster kwijt was vond ik vervelend, maar dat het juist die was.. Scheve mond

hè wat sneu... (hatelijk dat je op maneges en grotere stallen (ook op sommige kleintjes) een alarm op al je spullen moet zetten...)

Concorde

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-07 21:37

erleyne schreef:
Traditioneel krijg je idd een halster en een touw als je je paard koopt. Maar het is niet meer overal gebruikelijk.
Net zoals het gelukstientje ( je krijgt 1 tientje terug van de aankoopprijs, dat zou geluk brengen ). dat doet bijna niemand meer.

Dat kreeg ik wel, een gelukstientje! Haha! Ik kende het echt niet, had echt zoiets van 'huh, wat is dat nou weer' Degene waar ik mijn paard van kocht is dan ook wel paardenhandelaar in hart en nieren, dus daar zal het ook wel van komen dat ie die 'traditie' kende.

Ik weet trouwens niet beter of een paard wordt gewoon afgeleverd met halster en touwtje. Soms maar heel simpel spul (touw zonder knip bijvoorbeeld, oud halster) maar wel bruikbaar. Heb nog nooit gezien dat men het halster wilde houden. Orien kreeg ik met halster en deken (al heb ik het gelijk weer teruggegeven, ze werd bij me gebracht en ik had al spul voor haar liggen, anders zou het ongebruikt in een hoek van mn kast eindigen, nu konden ze het om een ander paard doen)

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-07 21:40

ik had aan de eigenaar gevraagd of ze een halsterje had (mini merrie dus klein maatje hadden alleen tinker en belgen maat) maar dat was geen probleem, oud halstertje mee gekregen

3 dagen later even gaan shoppen toen de winkels weer open waren

finn2003

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-07 14:43

mijn god, wat een discussie. Als ik een nieuw paard ophaal zorg ik zowiezo dat ik een eigen halster mee neem. Dan ga ik me echt niet afvragen of de verkoper er wel een halster bijdoet ( waarschijnlijk het goedgoopste die er te krijgen is ). Je zult geen halster meenemen en dan sta je daar met een paard die je nergens aan vast kunt maken/ pakken omdat je er geen halster bij krijgt.

Snap het probleem niet zo

leonie_1986

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-09-07 16:06

Is er gezegd dat het een probleem was dan?
Was gewoon nieuwsgierig of het een geschreven regel was of niet, want dan hoefde ik er ook niet over te mailen en een trekpaardenhalster hebben ze niet in elke zaak...
En vind het alleen maar leuk dat dan veel mensen laten weten hoe het bij hun gegaan is

GeneralFlynn

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-07 16:09

Toen ik mijn paard ging ophalen was ik zo zenuwachtig dat ik niet eens aan een halster gedacht had!
Het was gewoon niet in me opgekomen dat ik een halster zou moeten meenemen.
Gelukkig kreeg ik het halster en het halstertouw er gewoon bij.
Dat was 8 jaar geleden,en ik heb ze nog steeds. Haha!
(ik ben er heel zuinig op,het hoort bij haar zeg maar..)