paard doorverkocht met gebrekken

Moderators: C_arola, Nicole288, Coby, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
absque_dubio

Berichten: 7888
Geregistreerd: 19-04-05
Woonplaats: Ik in Leusden, pony’s in Ederveen

Re: paard doorverkocht met gebrekken

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-07 18:17

Pff wat een gedoe zeg, en ondertussen heeft dat paardje alleen maar pijn. Scheve mond

Liezel1
Berichten: 14964
Geregistreerd: 20-10-04

Re: paard doorverkocht met gebrekken

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-07 18:20

Jus-dÓrange: dat heb ik idd ook gelezen, maar aangezien Anuschka nu een ander verhaal verteld omdat het verhaal uit de beginpost blijkbaar 'verkeerd is uitgelegd', vraag ik me af hoe we die chronische ontsteking dán uit moeten leggen.....

ik zou dan graag van haar zelf willen horen wat het paard er volgens háár aan over heeft gehouden...

mirgino

Berichten: 15475
Geregistreerd: 02-02-04
Woonplaats: vlakbij de zee in Z-H

Re: paard doorverkocht met gebrekken

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-07 18:21

even een vraagje tussen door Knipoog

is het het nodig om alles wat een paard in het verleden bij jouw gehad heeft te vermelden bij een verkoop?

zoja dan ben ik wel eventjes bezig met die pony van mij Clown

nou als deze de verkoop in gaat dan laten ze haar maar keuren en als dat goed is zal de pony wel gezond zijn op dat moment.
lijkt het mij niet nodig om haar levensloop vanaf geboorte en al haar dingen die ze gehad heeft te vermelden.

Liezel1
Berichten: 14964
Geregistreerd: 20-10-04

Re: paard doorverkocht met gebrekken

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-07 18:23

Mirgino: lijkt me wel van belang als je een paard verkoopt waarvan je weet dat het paard een (verborgen) gebrek heeft...
dat lijkt me wel het vermelden waard ja...
ook als de verkoper al haar problemen met dit paard op Bokt heeft gezet...

Hope2012

Berichten: 3136
Geregistreerd: 04-02-04

Re: paard doorverkocht met gebrekken

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-07 18:24

Jus_dOrange schreef:
Liezel1 schreef:
heeft dit paard geen chronische peesblessure hieraan overgehouden?


Van de vorige eigenaar:

Citaat:
we kwamen daar aan en we moesten ff heen en weer draven en ja hoor, de veearts zag meteen dat ze rechtsvoor kreupel was. hij dr been ingespoten met verdoving en het bleek net onder de knie te zitten, want toen liep ze 100% zuiver. okeej, fotos gemaakt, en wat denk je: helemaal geen hoefkatrol 3, daar was helemaal niks mis mee, maar ze heeft dus een chronische ontsteking van het aanhechtgewricht.
ik wist niet eens wat het is, dus ik maar vragen stellen. als het nou in dr achterbeen was, moest ik dr laten inslapen, dus het is best erg.


Lijkt 't mij toch best waard om te vertellen als je een paard verkoopt.


idd vind ik dus ook . Afgod
Als ik de koper was geweest zou ik me ook zwaar belazerd voelen .
Als ik alles zou moeten vermelden dan ben ik bj mijn paard wel even bezig .
Maar als er gezegt is chronische ontsteking dan is dat zeker iets om te vermelden .
Ik heb zelf namelijk chronische ontstekingen en dit gaat nooit weg .
Mischien als verkoper het had geweten had ze hem niet in weiland gedaan en was ie ook niet kreupel geweest .

Authentic

Berichten: 7850
Geregistreerd: 09-06-04

Re: paard doorverkocht met gebrekken

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-07 18:26

mirgino schreef:
is het het nodig om alles wat een paard in het verleden bij jouw gehad heeft te vermelden bij een verkoop?


Als het chronisch is zeker ja, aangezien dat dus niet weggaat.

mirgino

Berichten: 15475
Geregistreerd: 02-02-04
Woonplaats: vlakbij de zee in Z-H

Re: paard doorverkocht met gebrekken

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-07 18:37

Liezel1 schreef:
Mirgino: lijkt me wel van belang als je een paard verkoopt waarvan je weet dat het paard een (verborgen) gebrek heeft...
dat lijkt me wel het vermelden waard ja...
ook als de verkoper al haar problemen met dit paard op Bokt heeft gezet...

als het bij dit paard echt een chronisch iets is ,had dat er bij een keuring toch uit moeten komen ?
dat lijkt mij dan ,omdat hij er volgens schrijven al een jaar mee loopt!
dan moet dat met een buigproef toch naar voren komen?

ik ben voor/tegen niemand Clown is mijn mening!

Authentic

Berichten: 7850
Geregistreerd: 09-06-04

Re: paard doorverkocht met gebrekken

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-07 18:39

Een chronische ontsteking blijft altijd aanwezig maar onder bepaalde omstandigheden kan een paard zuiver lopen, maar met zo'n dier kan je niet doen wat je met een gezond paard wel kan doen.

Daarnaast is er ook nog doodleuk verteld dat het dier eenmalig kreupel is geweest, eenmalig een jaar lang? Nagelbijten / Gniffelen

Hope2012

Berichten: 3136
Geregistreerd: 04-02-04

Re: paard doorverkocht met gebrekken

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-07 18:44

@ mirgino

Ik heb zelf chroniche ontstekingen in mijn darmen .
Dit is altijd aanwezig .
De ene dag kan ik de marathon lopen en dan kan ik zomaar ineens weer op bed komen te liggen met pijn .
Door verandering van voeding of beweging kan een chronische ontsteking zomaar ineens oplaaien .
Tijdens keuring kan ze goed goed zijn geweest maar eenmaal op andere stal met verandering van voer en beweging .( lees de wei op wat moeder net aangaf wat ze bij hun niet had )
Zou zoiets dus ineens op kunnen spelen .
Dit had gewoon vermeld moeten worden .
Is net zoiets als dat ik ga soliciteren en verzwijg dat ik de ziekte van crohn heb en zeg dat ik compleet gezond ben terwijl ik dat dus niet ben . Dan zit mijn werkgever in de problemen als ik ziek word .
En uiteindelijk kunnen ze mij ontslaan omdat ik het verzwegen heb .

mirgino

Berichten: 15475
Geregistreerd: 02-02-04
Woonplaats: vlakbij de zee in Z-H

Re: paard doorverkocht met gebrekken

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-07 18:50

stel,ik verkoop mijn pony Knipoog

ze heef Haha! t 2 jr geleden haar griffelbeen gebr dat is weer aan elkaar gegroeit,en nooit meer kreupel op geweest.
nu is de schieffel zichtbaar [ + nog vele andere Clown ] maar een schieffel is een schoonheidsfout.
ze is door de aankoopkeuring met een 10 gekomen Haha!

de koper krijgt na 2 weken op de nieuwe wei een kreupele pony uit de wei
blijkt dat ze zich aangetikt heeft,precies op de oude breuk/schieffel waardoor deze nu weer kapot is[ kan volgens DA]

dan is dat niet mijn schuld van het verzwijgen,maar domme pech,had ook een nieuwe breuk aan andere been kunnen zijn.

wie zegt mij dat wat dit paard van TS niet iets nieuws opgelopen heeft in de wei??

Anoniem

Re: paard doorverkocht met gebrekken

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-07 18:50

xcynthiax schreef:
laten we even wat samenvatten, jullie mogen gerust weten dat dit mijn paard is geweest...

ze heeft inderdaad een ontsteking in dr knie gehad.
nadat alles weer goed was gekomen hebben we dr opnieuw laten keuren en er was niks meer aan de hand...

dus waarom zeggen jullie dat ik een verborgen gebrek heb voorgehouden??? dat is helemaal niet waar!! ik heb dr namelijk nog een keer laten keuren om de zekerheid te hebben dat alles goed was met dr benen!

en ik zal jullie nog iets vertellen, ik zou nooit mijn paard verkopen als er iets aan de hand zijn,, dat zou ik echt nooit doen!!

ik heb met pijn in mn hart mn paardje moeten verkopen vanwege gebrek aan tijd, en als ik dit nu allemaal zo hoor...
nee...vind ik echt heel laag bij de grond...

we hebben niks achter gehouden en we hebben over niks gelogen!!
zoals ik al hierboven zei, ze is immers weer goedgekeurd na de kreuepeltijd...



Maar Cynthia, je schrijft dit zelf n een topic van 2003
xcynthiax schreef:
desiree en orsini: http://www.hoefkatrol.com
mijn paard heeft namelijk hoefkatrol, ik heb deze trainingsmethode van antoine de bodt overgenomen en ze loopt nu helemaal niet meer kreupel!!!!! al 2 maanden niet meer!!!!



Is dat dan een ander paard?
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 25-07-07 18:52, in het totaal 1 keer bewerkt

Authentic

Berichten: 7850
Geregistreerd: 09-06-04

Re: paard doorverkocht met gebrekken

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-07 18:51

De vorige eigenaar zet letterlijk neer dat het dier een chronische ontsteking heeft, die dingen zijn nogal chronisch en anders dan een schoonheidsfout. Knipoog

Hope2012

Berichten: 3136
Geregistreerd: 04-02-04

Re: paard doorverkocht met gebrekken

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-07 18:53

Ook daarbij vind ik dat je het door moet geven maar dat ben ik .
Je kunt er gewoon een hoop gemieter mee krijgen .

Ts geeft zelf aan dat het hetzelfde been is en aangezien verkoper aangegeven heeft dat er in dat been een chronische ontsteking zit denk ik dat elke da dezelfde conclussie trekt .

ik ga hier verder ook geen welllis nietes toppic van maken geef alleen even aan dat iets chronisch niet weg gaat en dat verkoper een meldingsplicht heeft waar in mijn oog niet aan voldaan is . Bloos

mirgino

Berichten: 15475
Geregistreerd: 02-02-04
Woonplaats: vlakbij de zee in Z-H

Re: paard doorverkocht met gebrekken

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-07 18:56

Jus_dOrange schreef:
De vorige eigenaar zet letterlijk neer dat het dier een chronische ontsteking heeft, die dingen zijn nogal chronisch en anders dan een schoonheidsfout. Knipoog

Haha! dat is waar.

maar het gaat mij meer om dat er iets verzwegen is wat dan toch met een keuring eruit had moeten komen.

en de dochter zegt chronisch en moeders niet[ hoe oud is de dochter? wie weet heeft ze iets gehoort en is dat een eigen leven gaan leiden?]

en voor TS kan er aangetoond worden dat het paard nu een aandoening heeft wat er altijd al gezeten heeft?
en waar je met een keuring niet achterkomt?
wat zegt jouw DA hiervan?

Vala

Berichten: 6728
Geregistreerd: 31-05-05
Woonplaats: Werkendam

Re: paard doorverkocht met gebrekken

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-07 18:59

Ja, Bokt is misschien leuk en informatief maar ook ontzettend veroordelend en iedereen weet het beter vanaf de zijlijn.
Ik vind het ook achterlijk dat hierover een topic geopend moet. Moet alles altijd op Bokt vermeld zodat iedereen over elkaar heen kan rollen, de een met een nog grotere mond dan de ander?
De TS kan toch zelf wel bedenken welke weg je moet bewandelen of dit overleggen met iemand. Nee, we moeten gelijk iemand zwart gaan maken. De waarheid heeft ALTIJD 2 kanten en geschreven woord blijft een moeilijk en dubbel te interpreteren iets.
Er reageren hier mensen die het woord chronisch nog niet eens kunnen typen.
De waarheid is soms voor een ieder anders. Wat de 1 geen probleem vind is voor de ander wel een probleem. Er wordt nu een hoop geroepen en niemand weet het fijne ervan.
En dan nog wat: kijk dus maar uit wat je over je paard schrijft op Bokt, wie weet krijg je het nog weleens terug....
Als ik de verkoper was nam ik dit paard in ieder geval direct terug. Het gaat mij om de manier waarop er hier in dit topic met zaken omgegaan wordt.

mirgino

Berichten: 15475
Geregistreerd: 02-02-04
Woonplaats: vlakbij de zee in Z-H

Re: paard doorverkocht met gebrekken

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-07 19:00

heb even terug gelezen Knipoog
en als ze het paard nog maar 3 a 4 weken in bezit hebben en de DA kan dit aantonen dan moet dat paard terug naar de verkoper!

dus wat klopt hier niet?

ik had 7jr geleden in Harderwijk een paard laten keuren ,was helemaal goed Knipoog
paard komt een paar dagen later op stal en is in de bak kreupel,mijn vriendin wil aanspringen in galop en ze kreupelt[ ik had toen rugklachten ,ben rugpatient Clown ]
gelijk haar DA gebeld die haar gekeurd had en moest de mijne laten herkeuren
is gebeurt en stok en stok kreupel,paard is die zelfde week weer opgehaalt door de verkoper en alle kosten zijn door haar betaald.

sdat schijnt ook wettelijk zo geregelt te zijn Knipoog

Anoniem

Re: paard doorverkocht met gebrekken

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-07 19:03

Ik vind het wel een beetje vreemd dat een paard de eerste dag niet de wei op mag. Dan dat een speciale brok ook nog uitmaakt. Lijkt net of je verwacht dat het dier dan gaat kreupelen omdat het gaat rennen.

Paarden kunnen idd wel eens kreupel zijn, verstappen, dik been vanwege een klap ander paard. Normaal is dat na een weekje of wellicht 2 weekjes over. Niks aan handje. Maar als je steeds te vroeg gaat rijden en maanden en maanden aan het tobben bent, want ik las een jaar, dan is er wel wat meer aan de hand. Dan heeft het paard wat en dan is het wellicht nog niet helemaal aan het licht gekomen wat precies, been, voetje, rug whatever, maar er is iets. Dát vermeld je.

Als een dier zwak op zijn pezen is, dus snel overbelast raakt, vermeld je dat. Dan ga je niet zeggen, hij was 100% bij ons, nu heb je hem op de wei gezet en nu is er wat aan de hand, eigen schuld. Als je zegt, op de wei gaat hij uit zijn dak en dan haal je hem kreupel binnen omdat hij snel een overbelaste pees/spier/bot, whatever heeft, is het duidelijk als je dat advies niet opvolgt. Maar je verkoopt dan een paard met gebruiksaanwijzing, wellicht dus niet 100% gezond, maar met de juiste gebruiksaanwijzing als gezond paard te gebruiken.

Hope2012

Berichten: 3136
Geregistreerd: 04-02-04

Re: paard doorverkocht met gebrekken

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-07 19:05

Het kan zijn dat de dochter een leugenaar is .
En ik zou als koper dan toch ook mijn verhaal gaan halen bij de verkoper als ik zoiets zou lezen .
Ik denk zelf dat ts met de info van bokt allang haar paard terrug had kunnen brengen en dat verkoper het paard terrug moet nemen .

ben ook beniewd hoe het verder gaat ts heeft ook niet veel meer gezegt denk dat we moeten afwachten

Vala

Berichten: 6728
Geregistreerd: 31-05-05
Woonplaats: Werkendam

Re: paard doorverkocht met gebrekken

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-07 19:06

Ik denk dat de dochter nog niet zo'n groot meisje is en die zijn wel vaker de werkelijkheid kwijt....

Anoniem

Re: paard doorverkocht met gebrekken

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-07 19:10

Kinderen en dronken mensen spreken de waarheid, toch? Knipoog Hoe groot moet je zijn?

Shet4ever

Berichten: 202
Geregistreerd: 23-08-06

Re: paard doorverkocht met gebrekken

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-07 19:15

Zie ik het nou helemaal verkeerd? Bloos
Volgens mij heeft TS het over kreupelheid rechtsachter, en wordt er in de beginpost gesproken over rechtsvoor...
Is toch een wezenlijk verschil volgens mij.

Anoniem

Re: paard doorverkocht met gebrekken

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-07 19:18

En toch is het niet altijd te zien. Soms ontlasten ze een been door een ander been te veel te belasten.

Mijn paard is een keer op de diagonaal kreupel geweest, alleen mijn DA zag dat. Ik dacht dus achter, maar voor had ik niet gezien. Ervaren DA's zien vaak meteen een kleine onregelmatigheid die de eigenaar nooit gezien heeft.

Hope2012

Berichten: 3136
Geregistreerd: 04-02-04

Re: paard doorverkocht met gebrekken

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-07 19:21

russel schreef:
Kinderen en dronken mensen spreken de waarheid, toch? Knipoog Hoe groot moet je zijn?



idd en moeder gaf net aan dat dochter toen der tijd 15 jaar was kijk als je nu over 9 a 10 jaar spreekt zou ik ook nog kunnen zeggen dat ze het terplekke verzint of dat zie iets heeft horen zeggen bij een ander .

Shet4ever

Berichten: 202
Geregistreerd: 23-08-06

Re: paard doorverkocht met gebrekken

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-07 19:21

@russel, dat ben ik helemaal met je eens, maar de kreupelheid is beide keren door een DA bevestigd.

Anoniem

Re: paard doorverkocht met gebrekken

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-07 19:25

Jammer dat het paard er niet beter van wordt. Ik zou als het mijn paard gebeurde hem meteen terug gehaald hebben. Als ik van mening ben dat het dier niets mankeerd en er kennelijk verkeerd mee omgegaan wordt waardoor hij niet meer rad is, haalde ik hem terug. Hoefkatrol ontwikkel je niet in 3 weken en als iets chronisch is, gaat het niet over en als de nieuwe eigenaar daar niet mee over weg kan, hups ventje terug. Komt wel weer goed, want hij was immer altijd toch goed??