Muzefee schreef:Oei wat kunnen sommige mensen zich hier druk maken om het feit dat iemand het niet kan begrijpen dat er zoveel betaald moet worden voor een verzorg/bijrijdpaard.
Ik kan er van beide kanten bij, maar moet wel zeggen dat ik WinBinChes een beetje overdreven vind doen. Ik heb een hele stal Welshponies te verzorgen, nee dan geen kleintjes, GROTEN.Ik kom er dagelijks en help op met alle rompslomp er omheen. Bovendien; Ik betaal er NIET voor. Sterker nog; Als bedankje voor alle hulp heb ik een pony gekregen.
Zo kan het ook !
Bijrijders/verzorgers helpen toch óók in en om de stal ? Jij koopt toch zelf een paard om er zelf iets mee te doen. Als je niet genoeg tijd hebt voor het paard is het misschien ook niet de juiste keus geweest om een paard te nemen. Je hebt ook ZELF de verantwoording voor alle kosten op je genomen en je weet wat het allemaal kost. Die kosten zijn niet weg als er een verzorger/bijrijder komt en die zullen ook niet veel meer of minder worden.
Mijn bijrijdster helpt dus niet in en om de stal. Die doet helemaal niks behalve rijden, poetsen, wandelen en longeren. Als mijn pony ziek is, komt zij niet een keertje extra om medicijnen te geven of wat dan ook. Dit vind ik absoluut niet vervelend, ik heb zelf deze regeling gewild, maar in ruil moet ze dus wel betalen. Dat vind ik heel anders dan wat jij zegt, jij helpt je een slag in de rondte op stal, en daar mag inderdaad best wat tegen over staan.
Ik vraag geen geld omdat ik anders niet rond kom, als zij plots stopt is er op financieel gebied geen vuiltje aan de lucht.
En over tijdgebrek,
Dat ik mijn pony kocht had ik tijd genoeg, maar nu onverwachts en tijdelijk niet meer, moet ik hem dan maar verkopen?
Ik vind dat de meesten hier het heel zwart wit bekijken.....

Ik kom er dagelijks en help op met alle rompslomp er omheen.

)
maar van hem kan je het verdragen maar bij vreemde mensen is dit niet altijd zo simpel.
.