Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
chantal1982 schreef:Nee we doen dit gewoon "wit" staat ook al ergens eerder vermeld. Mijn vader staat netjes ingeschreven bij de Kvk en heeft een eigen BTW nummer. Ik heb mijn papieren om een stal te runnen en draai de "praktische" kant van de stal. Verder doen we het puur voor de lol en om mensen toch een goede stalling te geven zonder de hoofdprijzen die sommige stallen ervoor vragen. Het stond ook al eerder in dit topic vermeld
Henk001 schreef:chantal1982 schreef:Nee we doen dit gewoon "wit" staat ook al ergens eerder vermeld. Mijn vader staat netjes ingeschreven bij de Kvk en heeft een eigen BTW nummer. Ik heb mijn papieren om een stal te runnen en draai de "praktische" kant van de stal. Verder doen we het puur voor de lol en om mensen toch een goede stalling te geven zonder de hoofdprijzen die sommige stallen ervoor vragen. Het stond ook al eerder in dit topic vermeld
Heb dit forum al een tijdje gevolgd.
Ook een mondelinge overeenkomst is bindend, punt uit.
Je hebt waarschijnlijk andere mensen die kunnen getuigen dat het paard van die wanbetalers in jullie stal heeft gestaan. Dit is belangrijk bewijsmateriaal.
Je kan het via een incassobureau of deurwaarder doen. Je kan ze ook zelf schriftelijk een fatale termijn stellen waarbinnen ze moeten betalen. Indien ze niet hebben betaald dan zijn ze in "verzuim" en dan kan je ze dagvaarden voor de kantonrechter van hun woonplaats. Dit moet je ook melden in jouw brief.
Mijn ervaring is dat dit heel vaak prima werkt. Zoniet, dan gewoon dagvaarden. Je hebt voor de kantonrechter geen advocaat nodig, dus je kan alles zelf doen. (nou ja, is voor de eerste keer niet echt eenvoudig, ik weet het). Laat dit soort dingen in ieder geval niet over zijn kant gaan. Als ze verliezen dan zijn de kosten van het geding voor hun (althans, dat vraag je aan de kantonrechter. Dit wordt heel vaak door de rechter gehonoreerd)
Zelf ben ik jurist, en heb dit soort dingen ook wel meegemaakt. Gewoon juridisch aanpakken en doorzetten.
Succes !
chantal1982 schreef:ik ga eerst ook nog even contact opnemen met mijn rechtsbijstandverzekering, hoe ik dit het beste kan aanpakken en ik wil ook aangifte gaan doen bij de politie. Ze kunnen zowiezo nog een factuur verwachten en als ze dan niet betalen stuur ik het door. Henk001 zegt ook dat een mondelinge afspraak bindend is dus dat ik het evt wel juridisch kan uitvechten. Dat gaan we dan ook doen. Ik ben echt boos en laat dit niet over mijn kant gaan.
wel wil ik bij deze alle bokkers bedanken die tot dusver met mij hebben meegedacht. Ik vind het super.
gohya schreef:Aangifte doen bij de politie heb totaal geen nut,je krijgt altijd een briefje dat ze verder nix meer kunnen doen.Hier tenminste wel hoor,hier kan je met heel veel moeite eindelijk een aangifte doen,na lang aandringen.Ik hoop dat het incasso bureau wat voor je kan doen en dat ze [die wanbetalers] flink wat extra kosten krijgen.Misschien leren ze hier dan wat van?
MSQuincyTE schreef:chantal1982 dan wist je zeker gelijk wie dat waren of niet
MSQuincyTE schreef:Ja dat van die advertentie
flicka schreef:Ik weet niet hoe het bij de TS is, maar vaak wordt er cash betaald. Die mensen zijn per de 1e van de maand weggegaan en als ze voor juni betaald hebben, heb je geen poot om op te staan. Je hebt geen contract dus geen schriftelijke opzegtermijn. Als ze voor juni niet betaald hebben ligt dat ook wel aan jezelf.
russel schreef:Eigenlijk in het vervolg een maand borg vragen. Kunnen ze gaan zonder iets te zeggen, heel onbeschoft, maar dan ben jij niet gedupeerd.
ietepiet schreef:hmm inderdaad... ik heb ook zo;n akkefietje gehad. ik hou dit even in de gaten! maar dat was ook deels mijn eigen schuld. maar toch fatsoen is tegenwoordig ver te zoeken!