altijd beschermd in de trailer????

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Bluem

Re: altijd beschermd in de trailer????

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-07 23:21

Mijn gaat zonder iets de trailer op, tenzij peesbeschermers en strijklappen maar dat is maar één keer voorgevallen. Ze staat er ook heel rustig op & ik weet niet hoe ze zou reageren op al die "frutsels" dus laat het zo. Lachen

peetisgreat

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-06-07 19:15

ElCamino schreef:
Ach.... ik pak hem helemaal in, so what !!
Heb een paar keer teveel een omgevallen paard gehad of de pootjes langs de klep zien schrapen, geeft zo'n lekker opgestroopt velletje....
Daarom staat de mijne idd in de lappen en bandages.

Vind het een beetje kort door de bocht om te roepen dat mensen hun paarden idioot inpakken.
Laat iedereen dat toch zelf weten !

Zolang je paard braaf is gaat het goed ja, mijn knol wandelt er blind in, is hartstikkebraaf maar valt wel om!! Dus pak ik hem in.

ben het wel met je eens iedereeen moet het zelf weten toch
en ik ben ook van mening beter wat werk aan het inpakken dan wonden aan de benen oid

peetisgreat

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-06-07 19:17

ElCamino schreef:
Mijn paard valt om, dat is twee keer gefilmd en er kan niets aan gedaan worden. Hij suft gewoon in en let niet op. Enioge optie is attentie vragen voor een bocht door even de rem aan te tikken oid.
Hier ga ik verder niet op in, hij loopt er elke week braaf in en is niet bang.
Alles is geprobeerd verder van andere trailers tot andere beschermers of geen, tot weet ik veel wat. Het maakt niet uit.

Reisbandages met lappen beschermen WEL degelijk tegen vallen, tegen het schop trappen of langs de klep schrapen.
Ieder moet het voor zich weten wat hij doet.

dat lijkt me een rare ervaring die je paardje geeft zo door te vallen brrrrrr eng hoor
verder niks gebeurt met je viervoeter????

ElCamino

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-07 07:27

Nee hoor, hij is nu 2x gefilmd tijdens transport omdat we niet wisten wat er loos was.
De auto is goed, trailer is goed ( ook met anderen geprobeerd) we hadden met en zonder beschermers geprobeerd..en steeds weer braaf erop sjokken...
Je zoudenken dat hij dan toch bang zou worden oid.

Dus in de veewagen gefilmd, hierin stond hij dwars dus dat gaf een ander beeld dan in de trailer.
Hieruit bleek dat hij na een minuut of 5 gewoon staat te slapen !! Bij een bocht oid verliest hij dan gewoon zijn balans.
Tijdens filmen in de trailer was dit hetzelfde...
Meneer gaat in de slaap-stand zodra hij in de trailer staat.

Dit lossen we nu op door voor elke verandering even zijn attentie te vragen door de rem aan te tikken oid. Dit werkt wel.

Een ander ding is dat als ik vertrek van stal maak ik eerst 3x een bocht naar links. Dan de 1e bocht naar rechts is de snelweg op, dan bereidt hij zich blikbaar op voor weer een bocht naar links en gaat dan op zijn bek omdat we ineens naar rechts gaan. Dit is wel vevelend, maar het gebeurt nu nog maar een enkele keer..dat is de bocht naar de snelweg... verder niets.. Heel apart maar hij heeft er verder niets van.

idiote knol he ???

Nibbit

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-07 07:38

Ik heb de paarden in principe altijd zonder bescherming op de trailer.

Mijn nieuwe jonge paard is nog weleens wat onhandig op de klep, dus die krijgt de peesbeschermers strijklappen en springschoenen thuis al om

Edit; als ik langer moet rijden dan 45 minuten doe ik vaak wel lage transportbeschermers om

Sabbientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-07 07:45

Mijn paard heeft het niet zo op transportbeschermers Clown

Ik heb meestal peeskappen om en springschoenen.
Ik heb speciaal voor de trailer hoge peeskappen voor haar achterbenen gekocht en 2 paar springschoenen.

Nu moet het belangrijkste nog komen. Dat Sharonne de trailer ook werkelijk in gaat Clown Want dat vind ze de laatste tijd niet zo leuk Schijnheilig

Waratje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-07 09:21

Nibbit schreef:
Edit; als ik langer moet rijden dan 45 minuten doe ik vaak wel lage transportbeschermers om

Weer eentje die onderscheid maakt in lengte van rit. Waarom bij meer dan 45 minuten wel en bij minder niet?

Nibbit

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-07 10:59

Waratje schreef:
Nibbit schreef:

Weer eentje die onderscheid maakt in lengte van rit. Waarom bij meer dan 45 minuten wel en bij minder niet?

Dan vind ik de peesbeschermers niet zo geschikt omdat het daaronder warm wordt en blijft (vooral na het rijden)

Waratje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-07 11:02

Nibbit schreef:
Waratje schreef:

Dan vind ik de peesbeschermers niet zo geschikt omdat het daaronder warm wordt en blijft (vooral na het rijden)

Oeps, ik had over het hoofd gezien dat je de korte ritten met peesbeschermers doet, dan heb je gelijk met je onderscheid.

Mendi

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-07 11:02

ElCamino schreef:
idiote knol he ???

Bloos ja jij hebt een raar paard!

Ik zet die van mij ook zonder bescherming op de trailer. Ik heb wel van die beschermers maar die liggen al tijden werkeloos achterin mijn auto.

ulestro

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-07 11:07

ik doe altijd lange transportbeschermers aan en een transportdekje, zo kan aan de achterkant alles openblijven voor goeie ventilatie zonder dat ze het koud krijgt, transportbeschermers doe ik aan als er toch iets zou gebeuren, bv je remt kort, aanrijding,...
ook bij het uitladen en ze moet maar eventjes naast de laadklep haar voet plaatsen, als je het kunt vermijden, waarom dan niet gebruiken???
ik heb liever 5min meer werk aan op en afladen dan enkele maanden niet kunnen rijden door mijn eigen domme fout

peetisgreat

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-06-07 13:21

Mendi schreef:
ElCamino schreef:
idiote knol he ???

Bloos ja jij hebt een raar paard!

Ik zet die van mij ook zonder bescherming op de trailer. Ik heb wel van die beschermers maar die liggen al tijden werkeloos achterin mijn auto.

wel raar hoor je zal de eerste keer wel geschrokken zijn
ben wel blij dat er niks gebeurt en dat je paard zo weer de trailer in loopt vertrouwen he Haha!

Fleur_Laura

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-07 13:24

Fleur krijgt als ze op wedstrijd gaat meestal transportbeschermers om en een deken, als we naar de ponyclub gaan meestal transportbeschermers, of peesbeschermers en een staartbandage

Sim0ne

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-07 13:27

wij doen beenbescherming om in de vrachtwagen. Maar dat is eigenlijk alleen omdat de afstap van de klep nogal rot is en ze regelmatig met de kootholte langs de klep gaan bij het afstappen. In de vrachtwagen zelf is het niet echt nodig.

Splinter

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-07 15:17

Mijne staat bloot, ze staat heel rustig, en valt niet om,
Ik heb wel nieuwe transportbeschermers, nog steeds nooit gebruikt, lijkt me handig met wedstrijden, dan blijven der benen schoon Clown

kionaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-07 19:00

altijd met bescherming !!!!

nOekiiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-07 20:49

Fleur_Laura schreef:
Fleur krijgt als ze op wedstrijd gaat meestal transportbeschermers om en een deken, als we naar de ponyclub gaan meestal transportbeschermers, of peesbeschermers en een staartbandage

ja dat is waar... en ik kan het weten

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-07 08:14

Sim0ne schreef:
wij doen beenbescherming om in de vrachtwagen. Maar dat is eigenlijk alleen omdat de afstap van de klep nogal rot is en ze regelmatig met de kootholte langs de klep gaan bij het afstappen. In de vrachtwagen zelf is het niet echt nodig.

klep aanpassen?
De veterinaire eisen zijn vrij duidelijk in wat wel en niet mag wat betreft laadkleppen......

Viet

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-07 08:17

Die van mij krijgt transport beschermers om omdat ze meestal op de vrachtauto staat.
Dan neem ik liever het zekere voor het onzekere.

ElCamino

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-07 12:05

mijne krijgt ze overigens ALTIJD om, of ik nu 10 minuutjes op pad moet of 4 uur.... inpakken die hap !!!

Mendi

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-07 12:41

Overigens doe ik bij mijn paard Mendi wel een staartbeschermer om want zij hangt met haar achterwerk tegen de klep (ook al zet je de stang op het voorste gaatje, wat ook weer niet prettig voor haar is want ze is best groot en dan staat ze echt klem Knipoog ).

Gabriellex

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-07 15:44

Altijd wel, hoe braaf mijn pony ook wel is. Gewoon voor de zekerheid.

simongek

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-07 20:22

Simon krijgt altijd hoge transportbeschermers om. Ik ga 4 a 5x in de week op pad naar de manege om te rijden
of naar les. Ook al is het een stukje van 15 minuten ze gaan altijd om.

Ook al staat een paard nog zo rustig, er hoeft maar een andere automobilist te zijn waar je voor moet remmen
of uitwijken etc.

Maysie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-07 03:05

Altijd met bescherming ik vind altijd beter voor komen dan genezen. Volgens sommigen ben ik soms wel eens iets te voorzichtig maar genoeg ellenigheid gehad dus zekere voor het onzekere Lachen.

Hoge transportbeschermers van Harry's horse lekkere stevige dingen zijn dat en met 3 klitteband stukken maar en soort van kunstleer aan de onderkant. Springschoenen eronder ( meneer is af en toe een schraapertje Tong uitsteken ) . Ik heb verder ook niet het geduld voor in bandageren met die grote onderlappen Tong uitsteken. Liefste een staartbandage om en het hangt af wat voor weer het is qua deken maar er gaat wel altijd een fleecje mee voor de zekerheid Lachen

(Ik zou zelf voor hem nog wel zo'n hoofdbeschermer willen Lachen )

StarStar

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-07 00:09

Ik was ook altijd van inpakken, maar met transsportbeschermers en al die zooi staat hij alleen maar onstabieler en te bewegen in de trailer.

Nu hij normaal de trailer op gaat heeft hij geen bescherming meer om en hij staat hartstikke rustig!