je paard verzekeren: ja of nee? en hoe

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Nikka

Re: je paard verzekeren: ja of nee? en hoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-07 20:51

Ja voor een pony van 2000 euro is dat nog wel te doen maar als je er een van 8000 hebt wordt het ineens minder leuk.

Tessebes

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-07 20:51

marleen_usar schreef:
Snoevie het was eerst interpolis maar weet even niet de nieuwe naam, ik krijg nagenoeg alles terug.En heb het altijds snel op mijn rekening staan.

Equinerisk geloof ik.
Ze zijn altijd vrij snel met betalen.

Tessebes

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-07 20:53

Nikka schreef:
Ja voor een pony van 2000 euro is dat nog wel te doen maar als je er een van 8000 hebt wordt het ineens minder leuk.

Dan moet je het even berekenen. Je hoeft je paard niet voor 8000 euro te laten verzekeren hoor, je kunt ook een lager bedrag opgeven, maar het moet wel geloofwaardig zijn. De premie voor de ziekte kosten is ongeacht de waarde van je paard altijd gelijk en maakt bij mij een groot onderdeel uit van de premie.

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-07 20:55

Klopt zo heten ze,ik heb vorig jaar zo,n 2000 euro aan rekeningen ingediend.Dus ik wil geen risico lopen.Klopt je verzekerd je paard tegen een bepaalde waarde,als je paard er dan niet meer is krijg je dat geld uitgekeerd.

horse_adorer

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-07 20:57

Die van mij zijn niet verzekerd. Ik zou dan namelijk binnen een jaar een goedkoop paard voor dat geld kunnen kopen, zo duur, voor die van mij. Daarbij komt ook nog eens dat verzekeringen vaak niet alles terug betalen en wil ook niet dat ze naar de slacht gaan, dan kan je ze wel terug kopen van de verzekering maar toch

Imala204

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-07 20:59

Die van ons zijn ook niet verzekerd. We hebben nu al vaak genoeg bij anderen gezien, dat als het op uitbetalen aankomt de verzekering nu net dát niet vergoed. Of je moet bij dingen eerst op hun toestemming wachten eer je iets mag laten doen door de DA om het vergoed te krijgen. Verder als er iets ernstigs is met je paard, dan kopen zij het op en doen zij ermee wat zij willen. Ik wil gewoon zeggenschap over mijn paard houden. En ook niet ( mocht het onverhoopt eens zover komen) weer ergens op internet tegenkomen terwijl ik ervan overtuigd was dat ze uit haar lijden verlost zou zijn. Nee, voor mij dus geen verzekering. Heb het idee dat de enige die er meestal beter van wordt de verzekering zelf is!
Laatst bijgewerkt door Imala204 op 10-04-07 21:00, in het totaal 1 keer bewerkt

Nikka

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-07 20:59

Heb net even de premie berekend bij Equinerisk maar die is hoger dan Hippozorg.

Ziolette

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-07 21:04

Nikka schreef:
Heb net even de premie berekend bij Equinerisk maar die is hoger dan Hippozorg.

Bij mij is het andersom

horse_adorer

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-07 21:06

Margreth: helemaal mee eens, daarom heb ik het ook niet gedaan bij die van mij

Tessebes

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-07 21:10

Ik kan me niet vinden in de mening van Margreth. Als mijn paard naar de slacht moet, dan laat ik haar door een bekende wegbrengen, ik laat haar niet ophalen. Ze is er haar hele leven voor mij geweest, dan geef ik haar niet mee als een zak vuilnis.
Verder is Interpolis/Equinerisk in mijn geval helemaal niet terughoudend geweest mbt behandeling en uitkering. Ik heb alles vergoed gekregen en ik heb er niemand over gehoord. Het enige wat gemeld is toen ik de schade telefonisch meldde, is dat als de DA het nodig vond het dan maar uitgevoerd moest worden en heel veel sterkte ermee.

Oliebollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-07 21:12

ja , me oude paardje was verzekert ,en maar goed ook. Binnen een jaar heb ze 3 weken in Utrecht gestaan , en ja hoor , rekening van 2500 euro... Paardje wat ik nou rij is niet van mij dus daar heb ik niet veel over te zeggen. Dat zijn dus ook niet mijn kosten Knipoog

horse_adorer

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-07 21:13

Tessebes - dat doen verzekeringen helaas niet, die willen perse dat zij het paard mee nemen

Tessebes

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-07 21:18

horse_adorer schreef:
Tessebes - dat doen verzekeringen helaas niet, die willen perse dat zij het paard mee nemen

Dat ligt eraan welke je hebt. Je bent alleen verplicht het naar een slachthuis te brengen aangewezen door de verzekering.

_Anke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-07 08:37

Mijn paarden zijn allebei verzekerd Ja Het kost behoorlijk wat per maand, maar ze zijn tegen ziektekosten verzekerd. Bij mij vorige paard hebben wij alle rekeningen vergoed gekregen en dan ben je blij dat je je paard verzekerd hebt Vork

IKbenEllen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-07 08:42

Tessebes schreef:
horse_adorer schreef:

Dat ligt eraan welke je hebt. Je bent alleen verplicht het naar een slachthuis te brengen aangewezen door de verzekering.

Ik heb mijn bejaardje terug gekocht van de verzekering, keurig geregeld. Is nu lekker met pensioen.

kayunta

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-07 10:44

Heb mijn jonge merrie net verzekerd. (ze is zelfgefokt, nu 4 jaar). Gek genoeg ben ik over de streep getrokken door het trieste verhaal op bokt van die merrie die de koliekoperatie niet heeft overleeft. Ik heb namelijk al 20 jaar paarden en nooit verzekerd... De eventuele " schade " van het verlies van mijn paard valt nog financieel overheen te komen maar als ze echt een koliekoperatie oid moeten ondergaan is dit meeverzekerd in het basispakket en die bedragen zijn fors! Voor 137,- euro per jaar heb ik dat nu afgedekt en dat vind ik wel een rustig gevoel. Ik heb wel wat spaargeld achter de hand maar zou het vreselijk vinden om op financiele gronden te moeten beslissen om niet te laten opereren.

IKbenEllen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-07 10:57

Is dit een onderlinge verzekering of een algemene verzekering? Als het een algemene is, kun je me dan wat meer specificaties geven want 137,- per jaar vind ik erg goedkoop. Dat ben ik met de onderlinge al bijna kwijt en dan is ie niet tegen ziekten verzekerd. Mag ook via PM.

Waratje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-07 11:12

Ik heb mijn paard niet verzekerd, ik wil volledige zeggenschap over zowel mijn geld als mijn paard hebben. En van het geld dat ik heb uitgespaard aan premie, had ik ondertussen al ruimschoots een nieuw paard kunnen kopen Tong uitsteken

IKbenEllen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-07 11:42

Waratje schreef:
Ik heb mijn paard niet verzekerd, ik wil volledige zeggenschap over zowel mijn geld als mijn paard hebben. En van het geld dat ik heb uitgespaard aan premie, had ik ondertussen al ruimschoots een nieuw paard kunnen kopen Tong uitsteken

Heb ik ook.

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-07 12:14

kayunta schreef:
Heb mijn jonge merrie net verzekerd. (ze is zelfgefokt, nu 4 jaar). Gek genoeg ben ik over de streep getrokken door het trieste verhaal op bokt van die merrie die de koliekoperatie niet heeft overleeft. Ik heb namelijk al 20 jaar paarden en nooit verzekerd... De eventuele " schade " van het verlies van mijn paard valt nog financieel overheen te komen maar als ze echt een koliekoperatie oid moeten ondergaan is dit meeverzekerd in het basispakket en die bedragen zijn fors! Voor 137,- euro per jaar heb ik dat nu afgedekt en dat vind ik wel een rustig gevoel. Ik heb wel wat spaargeld achter de hand maar zou het vreselijk vinden om op financiele gronden te moeten beslissen om niet te laten opereren.

3500 euro ongeveer. Onlangs op stal nog aan de hand gehad. Bovendien zijn de kansen op een operatie bij koliek niet zo groot, dat zou 20 jaar paardenbezit je toch geleerd moeten hebben. Dat is voor mij dus een reden om niet te verzekeren.

supertinkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-07 12:20

Mijn paard is wel verzekerd, je weet maar nooit wat er kan gebeuren en ik kan zelf ook niet even een twee drie een fiks bedrag te voorschijn toveren als het nodig is....

Waratje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-07 12:28

IKbenEllen schreef:
Waratje schreef:

Heb ik ook.

Als je geld overmaakt naar de verzekeringsmaatschappij heb je volgens mij toch echt geen zeggenschap meer over dat geld....

IKbenEllen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-07 13:11

Ik heb toch zelf beslist te verzekeren, dan heb ik toch zeggenschap over mijn geld? Of wat bedoel je?

Waratje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-07 14:04

Ik kies ervoor om niet te verzekeren omdat ik zelf wil beslissen of ik wel of niet een behandeling zou willen en dat absoluut niet voorgeschreven of omringd door voorwaarden wil hebben van een verzekeringsmaatschappij die uiteindelijk toch voor de winst gaat (en mijn paard ondertussen uit de verzekering zou hebben geknikkerd wegens het behalen van de gezegende leeftijd van 20 jaar). Ik beslis zelf of er behandeld wordt, door wie er behandeld wordt, hoe en wanneer ze afgemaakt wordt als dat aan de orde is, enzovoort. Daarbij heb ik dus, dankzij het geen premie betalen, nu ook een leuke spaarpot voor zowel medische kosten als voor eventueel de aanschaf van een nieuw paard. En denk nu niet dat ik geen spaarpot had voor die medische kosten voor ik aan mijn paard begon, dat was voor mij absolute voorwaarde om aan een eigen paard te beginnen.

Lexmiro

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-07 14:06

Ik heb mijn paard ook niet verzekerd... Hij heeft al een probleem met zn hoeven, als we hem nu nog zouden verzekeren zou dat allemaal veel te duur worden... Hij heeft verder haast nooit wat, hij is kerngezond Lachen Het gaat super goed zo!