Hij heeft er maar één lesje voor gevolgd, maar moet wel zeggen dat hij redelijk vaak gewend was om met aanhangers etc te rijden. Dus het was hem niet vreemd. Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne
Hij heeft er maar één lesje voor gevolgd, maar moet wel zeggen dat hij redelijk vaak gewend was om met aanhangers etc te rijden. Dus het was hem niet vreemd. Citaat:Maar wat ik me nou afvroeg.. is het echt zo streng? stel je rijdt de sterren van de hemel maar het keren gaat iets minder soepel. Laten ze je dan echt zakken? Eigenlijk slaat dat nergens op want hoe vaak kom je in situaties dat je op hele kleine stukken moet keren? En is het niet zo dat je dat door ervaring leert? het blijft een moment opname zo'n examen natuurlijk
Tulandro schreef:Ik wil eind mei mijn E rijbewijs gaan halen, na mijn verjaardag.Ik ben me nu aan het orienteren op prijzen maar ik kom zo rond de 500 a 600 euro uit. Weet iemand nog een goedkoper plekje rond noord-brabant/ zuid-holland?
. De 3e keer afrijden was ik geslaagd gelukkig! Wel 1200 euro lichter...echter wel iets voor het hele leven en ben blij dat ik het heb!!!!
MissStynk schreef:Ik ben ook bezig!
In het begin stuurde ik veel te veel, maar dat wordt nu al beter gelukkig. Ben zo zenuwachtig voor mijn examen want ik heb nog wel veel hulp/ correctie nodig met div. punten zoals het goed voor de aanhanger zetten voordat je gaat aankoppelen bijvoorbeeld. genoeg!
Caatje1986 schreef:MissStynk schreef:Ik ben ook bezig!
In het begin stuurde ik veel te veel, maar dat wordt nu al beter gelukkig. Ben zo zenuwachtig voor mijn examen want ik heb nog wel veel hulp/ correctie nodig met div. punten zoals het goed voor de aanhanger zetten voordat je gaat aankoppelen bijvoorbeeld. genoeg!
Je instructeur mag je de laatste meter van het aankoppelen helpen door handgebaren naar links recht dichterbij enz. te maken hoor! Hij mag alleen niet praten
Lynn_Nikita schreef:ik heb net rondgebeld, maar snap iets niet, losse lessen kosten overal tussen 40 en 45 euro per uur en je kan ook een pakket nemen, pakketten kosten rond de 550- en zijn 8 lessen en het examen.
Als ik dus die losse lessen keer 8 doe, zit ik er een heel stuk onder. Hoeveel kost dat examen aanvragen dan?
Als ik op de site van het cbr kijk zie ik 4 bedragen staan, bij elkaar opgeteld zijn die ongeveer 189-
wat kan ik nu het beste doen dan???
Lynn_Nikita schreef:Wat?? meen je niet? ga meteen ff checken.. begrijp dat ze er op moeten verdienen maar dat is wel heel erg veel!ik vind ook belachelijk duur, vroeger kreeg je het er maar gratis bij
ik snap alleen de prijzen niet, ok 45 per uur les , redelijk, nog te doen...
maar hoe komen ze op zoveel examengeld, als ik site van cbr bekijk is het bedrag maar 189- (afgerond)
MissStynk schreef:Lynn_Nikita schreef:Wat?? meen je niet? ga meteen ff checken.. begrijp dat ze er op moeten verdienen maar dat is wel heel erg veel!ik vind ook belachelijk duur, vroeger kreeg je het er maar gratis bij
ik snap alleen de prijzen niet, ok 45 per uur les , redelijk, nog te doen...
maar hoe komen ze op zoveel examengeld, als ik site van cbr bekijk is het bedrag maar 189- (afgerond)
Nou heb even gekeken.. en vind het echt belachelijk! Er staat wel bij excl kosten rijschool en dat verschilt per rijschool natuurlijk, maar ze verdienen er dan wel heel erg veel geld op. Ga het er morgen eens mooi over hebben op de rijschool.
MissStynk schreef:Wat?? meen je niet? ga meteen ff checken.. begrijp dat ze er op moeten verdienen maar dat is wel heel erg veel!
Nou heb even gekeken.. en vind het echt belachelijk! Er staat wel bij excl kosten rijschool en dat verschilt per rijschool natuurlijk, maar ze verdienen er dan wel heel erg veel geld op. Ga het er morgen eens mooi over hebben op de rijschool.
delerium schreef:huur auto en aanhanger, huur instructeur, ongetwijfeld btw. Ik denk dat daar het verschil wel in zit.
Lynn_Nikita schreef:maar hun verdienen toch al flink op die lessen? 45 euro per uur, uurtje rondrijden met een diezel of op lpg, kost paar cent. Afbetaling auto, verzekring ed, houd ie nognet uurloon over hoor. Sommige rijscholen hebben 8 ur per dag lessers, of nog wel meer, reken eens uit!!
en welke examen administartie? Ze hoeven alleen jouw gegevens door te geven aan CBR en de rest moet ik zelf regelen hoor.
Lynn_Nikita schreef:kennis van mij heeft rijschool, maar die doet helaas geen aanhangers.
Hij heeft geen kantoor, zijn vrouw doet gewoon thuis de administratie, en zijn auto word ook prive gebruikt. Dus kosten van belasting en zo, had hij ook als hij geen les gaf.