één of tweepaards trailer?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

kaj

Re: één of tweepaards trailer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-07 21:16

Thanks voor de links!
De bovenste had ik al gezien maar de onderste twee waren mij nog onbekend. Die oblic 2-paards vind ik super maar jee wat is dat ding zwaar! Nou ja misschien iets voor de toekomst mocht ik er ooit nog een paard bijnemen.

finn2003

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-07 17:21

kaj schreef:
Thanks voor de links!
De bovenste had ik al gezien maar de onderste twee waren mij nog onbekend. Die oblic 2-paards vind ik super maar jee wat is dat ding zwaar! Nou ja misschien iets voor de toekomst mocht ik er ooit nog een paard bijnemen.

Dat gewicht kan nooit kloppen. Bij die van ons staat 1050kg, maar weegt toch echt meer 600kg.

Hier komt hij volgens mij weg:

http://www.raema.nl/index2.html

Stef_Rashidi

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-07 17:58

Ik heb het liefst een 1,5 paards is net wat ruimer voor mijn paard

Mri

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-07 19:11

Stefje2 schreef:
Ik heb het liefst een 1,5 paards is net wat ruimer voor mijn paard

de heen weg naar de kliniek stond mn paard in een 1,5. Min zus reed achter mij aan en zei dat hij alleen maar stond te zwabberen.
Hij kwam zeik en zeik nat de trailer uit!

de terugweg (afgelope zaterdag) heb ik hem met een 2 paards opgehaald. Laden was een stuk makkelijker (trailer was lichter van binnen, zegt natuurlijk niks over 1,5 of 2 paards, maarja) en het paard stond neit te zwabberen in de trailer!
had hij simpelweg geen ruimte voor, en genoeg steun aan de zijkanten.
Hij heetf niet staan trappen en stampen in de trailer (heen weg in de 1,5 paards wel) en heeft netjes hooi gegeten, op de heenweg kon/deed hij dat niet. Waarschijnlijk omdat hij de hele weg bezig was met zn evenwicht houden en klooien.
Hij stond echt een stuk steviger, wat het rijden ook weer makkelijker maakte.

Voor mij heeft dit de keuze nog makkelijker gemaakt. Later als ik zelf een trailer koop wordt het een 2 paard. 1,5 is te ruim bij de benen en dus te weinig steun. dan liever een 2!

Voorlopig hoop ik hem niet meer op de trailer te hoeven zetten. Mocht het wel nodig zijn dan huur ik wel een 2, ipv de 1,5 die ik zo kan pakken op stal.

kaj

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-07 23:24

finn2003 schreef:
kaj schreef:
Thanks voor de links!

Dat gewicht kan nooit kloppen. Bij die van ons staat 1050kg, maar weegt toch echt meer 600kg.

Hier komt hij volgens mij weg:

http://www.raema.nl/index2.html

Wederom bedankt. 1100 kilo voor een lege trailer leek me inderdaad ook wel wat veel. Ik heb bovenstaande link even opgeslagen onder mijn favorieten voor het geval ik toch een keer voor een 2-paards ga.

debje18

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-07 23:46

We hadden maar een 1,5 paards trailer, Ik heb ook maar een paard dus en er hoeft eigenlijk nooit iemand anders met ons mee.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-07 13:39

2-paards trailer.

Simpelweg omdat mijn paard moeilijk te laden is in een 1-paards trailer.
Dit in verband met onze touweninlaadconstructie Haha!
Ik ben dus ook speciaal opzoek gegaan naar een 2 paards trailer voor haar.

xxkristy__

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-07 13:42

tweepaards trailer omdat wij altijd met twee pony's teglijk naar de manege gaan.

Precipitator

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-07 14:44

2 paardstrailer, maar dat komt ook omdat wij 3 paarden hebben dus dat is dan wel handiger. Maar zowiezo vind ik het beter meer ruimte en zo. En als ik dan een paard zou hebben zou ik dan voor een 1.5 paardstrailer kiezen. Gewoon simpel weg voor de ruimte.

XzountjuhX

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-07 18:58

ja als je 1paard heb zou ik een 1.5 paards trailer nemen is lekker ruim

Alytje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-07 21:14

Ik heb vandaag nog gekeken naar een trailer. De mensen van het bedrijf vertelden me dat een 2e hands 2-paards trailer ongeveer net zoveel kost als een 1-paards. Alleen daarom zou ik al voor een 2-paards gaan, als je auto het kan trekken dan.
Stel dat je nog een paard koopt? Of dat je met iemand anders ergens heen wilt? Dan kun je maar beter een 2-paards trailer hebben Knipoog
In mijn geval zou ik vaak met een stalgenootje weggaan, dus dan heb ik een 2-paards trailer nodig.

Mri

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-07 13:35

ik sta versteld van alle reacties van:
Ik heb 1 paard dus zou ik een 1,5 paards trailer kopen voor de ruimte.

Ik heb een paard van ongeveer 1m70, als hij in een 1,5 paards trailer staat moet hij wijdbeens gaan staan voordat hij stevig staat. Kost erg veel energie voor hem, heeft zichtbaar moeite met remmen en bochten (zie je als je er achter rijdt) en hij komt zeiknat de trailer uit.

In een 2 paard laadt hij makkelijker, heef hij meer steun (tussenschot en zijkant) waardoor hij veel makkelijekr blijft staan.
Hij komt gewoon helemaal droog de trailer uit.

IIn een 2 paards heb je meer ruimte dan in een 1,5 paads. Alleen heeft het paard meer steun,

Daarbij is het wat alytje zegt, een 2e hands 2 paards is ongeveel netzo duur als een 2e hands 1,5 paards.

en tja, de ruimte. Als je je wil omkleden in de trailer dan is een 2 paards nog handiger ook (zeker als het regend) dan kan jij je rustig omkleden, en je paard droog staan.