Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
karoliena schreef:Hmm oke, zal ik even nakijken dan, kwa het rijden en doen ben ik gewoon hobbymatig kwa het hengstengebeuren zie ik het zelf ook al hobbymatig, ik verdiend er niks mee verder.
. Kimbaie schreef:Ik hoorde van iemand die op een advocatenkantoor werkt, dat het uitmaakt als je een vergoeding vraagt aan je verzorger. Aangezien men de verzorger dan vaak ziet als mede bezitter.
Weet iemand of dit waar is?
LDRD schreef:Je wil niet weten hoeveel bedrijven negatief draaien.
LDRD schreef:Van dit onderwerp zou eens een sticky gemaakt moeten worden, want dit is al zó vaak aan de orde geweest en de meest waanzinnige antwoorden passeren steeds de revue!
. Zou jij evt. een beknopte uitleg kunnen geven waarin je vermeldt hoe de bezitter iig verzekerd dient te zijn en of er verzekeringstechnisch eigenlijk ook bepaalde eisen worden gesteld aan zowel bezitter als berijder (ik denk aan rijden met cap, buiten rijden alleen met ruiterbewijs -wat mer er aan doet denken dat mijn vroegere bijrijdster had begrepen dat ze via haar ruiterbewijs ook extra verzekerd was voor evt. ongelukken met paarden). En is er nog verschil tussen een "hobby" bezitter en een manege zeg maar? En maakt het voor een evt. situatie ook nog uit of de "bijrijder" het paard van de bezitter hobby-matig berijdt of dat de "bijrijder" een "prof" is die betaald krijgt voor deze dienst... Ik kan me voorstellen dat de laatste zelf wellicht ook al aanvullend verzekerd moet zijn... Hmmm, ik hoop dat je het niet erg vindt dat ik je heel brutaal zoveel vragen stel in deze post...
karoliena schreef:LDRD schreef:Je wil niet weten hoeveel bedrijven negatief draaien.
Ja is ook zo maar bij bedrijven zie ik toch altijd voor me dat alles officieel geregeld is zeg maar.
famkeY schreef:LDRD: er schiet me net iets binnen waar jij wel antwoord op weet (hoop ik). Wanneer ben je hobbymatig bezig? Is het aantal paarden daarvoor belangrijk (ik meende tot 7 ben je hobbymatig bezig maar dat zal wel fout zijn) Wij hebben nu 5 paarden thuis staan waarbij we grotendeels mee fokken. Daarnaast nog wat schapen ed. Wij zijn hobbyboeren dus zien de paarden ook als hobby. Zoals ik al zei ben ik afgestapt van het idee om een bijrijdster te vragen maar moeten wij nu ook ons extra verzekeren?
Ik hoop dat je het snapt....ik moet nu even heel snel.....
vikki schreef:LDRD schreef:Van dit onderwerp zou eens een sticky gemaakt moeten worden, want dit is al zó vaak aan de orde geweest en de meest waanzinnige antwoorden passeren steeds de revue!
Helemaal mee eens... maar dan bij voorkeur wel een sticky zonder de onzinnige reacties... ik heb ook totaal geen kaas gegeten van dit onderwerp, maar daarom reageer ik inhoudelijk dan ook niet. Zou jij evt. een beknopte uitleg kunnen geven waarin je vermeldt hoe de bezitter iig verzekerd dient te zijn en of er verzekeringstechnisch eigenlijk ook bepaalde eisen worden gesteld aan zowel bezitter als berijder (ik denk aan rijden met cap, buiten rijden alleen met ruiterbewijs -wat mer er aan doet denken dat mijn vroegere bijrijdster had begrepen dat ze via haar ruiterbewijs ook extra verzekerd was voor evt. ongelukken met paarden). En is er nog verschil tussen een "hobby" bezitter en een manege zeg maar? En maakt het voor een evt. situatie ook nog uit of de "bijrijder" het paard van de bezitter hobby-matig berijdt of dat de "bijrijder" een "prof" is die betaald krijgt voor deze dienst... Ik kan me voorstellen dat de laatste zelf wellicht ook al aanvullend verzekerd moet zijn... Hmmm, ik hoop dat je het niet erg vindt dat ik je heel brutaal zoveel vragen stel in deze post...
. Citaat:Als je er nou niks van weet, kan je beter niet reageren, want je schept zo alleen maar heel veel verwarring!
winia4ever schreef:en als je 18 bent is het weer anders, als jullie op een pension stalling staan is die verwantoordelijk( tot 18 jaar)
LDRD schreef:vikki schreef:*Heel veel vragen*
Als er een sticky gemaakt wordt, wil ik met alle plezier er eens goed voor gaan zitten. Je stelt namelijk wel heel veel vragen in 1 keer die niet zomaar even te beantwoorden zijn.
Even de juiste mod zoeken...
.
, ik zit hier niet zo lang....wat is een sticky? (Ik ken alleen een sticky die je kunt roken)LDRD schreef:STicky is een topic waarin vragen worden beantwoord, zodat je daar eerst kan kijken of je vraag en het antwoord daarop erbij staat. Scheelt hele discussies.
Leg ik het zo goed uit?
krackertje schreef:Waarom gaan er van die wilde verhalen rond, nou dat heeft als reden dat het aansprakelijkheidsrecht niet zwart wit is.
Klopt, het is grijs...donkergrijs
.
. Dat wil nog wel eens de nodige tijd duren, maar uiteindelijk komen ze vaak toch wel. Twee jaar na de ongevalsdatum is geen uitzondering.