Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
) Ik ben toch min of meer afhankelijk van een manege.Nouks schreef:Voor 1 a 2 keer per week zou ik niet eens durven een vergoeding te vragen. Ander verhaal wordt het bij "samen een paard hebben" waarbij één hoofdeigenaar en één bijrijder voor de helft van de tijd (en die ook de helft van de verzorging als in de wei zetten, uitmesten etc voor zich neemt). In dat geval vind ik de helft van het stalgeld heel reëel, waarbij de hoofdeigenaar entingen/hoefsmid betaalt en je allebei eens iets koopt voor het paard.
Reggs schreef:[***] schreef:Voor 1 a 2 keer per week zou ik niet eens durven een vergoeding te vragen. Ander verhaal wordt het bij "samen een paard hebben" waarbij één hoofdeigenaar en één bijrijder voor de helft van de tijd (en die ook de helft van de verzorging als in de wei zetten, uitmesten etc voor zich neemt). In dat geval vind ik de helft van het stalgeld heel reëel, waarbij de hoofdeigenaar entingen/hoefsmid betaalt en je allebei eens iets koopt voor het paard.
maar opzich hangt je badrag er toch ook vanaf wat de stallingskosten zijn?
Ik vind het logisch dat de meeste paarden bij mij op staleen bijrijdster hebben, het is echt r*te duur!
EvaloveSandy schreef:Dus een bijrijder laat je ook betalen om te bewijzen dat hij/zij de verantwoordelijkheid kan dragen voor het verzorgen van een paard? Of dat ze gewoon naar je paard toe gaan op de afgesproken dagen?
Zoiets moet je gewoon mondeling af kunnen spreken vind ik. Ja, er zijn er vast zat die als het regent niet op de fiets zullen stappen of met andere smoesjes komen. Maar er hoeft toch geen geld tegenover te staan om te bewijzen dat je er zult zijn?

EvaloveSandy schreef:Dus een bijrijder laat je ook betalen om te bewijzen dat hij/zij de verantwoordelijkheid kan dragen voor het verzorgen van een paard? Of dat ze gewoon naar je paard toe gaan op de afgesproken dagen?
Zoiets moet je gewoon mondeling af kunnen spreken vind ik. Ja, er zijn er vast zat die als het regent niet op de fiets zullen stappen of met andere smoesjes komen. Maar er hoeft toch geen geld tegenover te staan om te bewijzen dat je er zult zijn?
Reggs schreef:
maar opzich hangt je badrag er toch ook vanaf wat de stallingskosten zijn?
Ik vind het logisch dat de meeste paarden bij mij op staleen bijrijdster hebben, het is echt r*te duur!
SweetMellie schreef:En wat ik ook ff kwijt wil is dat je toch iets meer ckerheid hebt.
Als ze bereid zijn om een kleine bijdrage te betalen, weet je ook dat het echt serieus is en die persoon graag wilt.
En vind eerlijk gezegd dat er veel gezeurd word over dat het gratis moet.. ga eens na als je 1x in de week op een manege rijd!vind het maar zware gezeur
maja...
SweetMellie schreef:En wat ik ook ff kwijt wil is dat je toch iets meer ckerheid hebt.
Als ze bereid zijn om een kleine bijdrage te betalen, weet je ook dat het echt serieus is en die persoon graag wilt.
Citaat:Zoals gezegd, als je het voor de zekerheid doet dan moet je het aan het eind van de periode terug betalen.
ravellie schreef:@slimmerik: als je antwoorden net zo serieus zijn als je profiel
Ga ik daar dus maar niet op reageren
Wat een grote onzin zeg
![]()
Anders zou je het wel doen, ipv met zo'n lage post komen die nog vele malen onzinniger is dat slimmerik's profiel
creool schreef:Ik vind het onzin om geld te vragen voor iets waar je mee geholpen wordt.
slimmerik schreef:Even voor alle duidelijkheid: leasen gebeurt uit commercieel oogpunt. Zuiver voor de centjes. Bijrijden is om die eigenaar die zonodig een knol voor de status wil hebben maar daar zelf te weinig voor wil zorgen.
WildWings schreef:ravellie schreef:@slimmerik: als je antwoorden net zo serieus zijn als je profiel
Ga ik daar dus maar niet op reageren
Wat een grote onzin zeg
![]()
Ik vind dat slimmerik hier redelijk goede punten maakt, hoewel ik soms in andere topic dingen lees die er worden gezegd door slimmerik waarvan ik denk 'nou die doet zn/haar naam ook geen eer aan'![]()
En dat jij er niet op gaat reageren zegt alleen maar wat over jou, nl. dat je kennelijk niets terug te zeggen hebtAnders zou je het wel doen, ipv met zo'n lage post komen die nog vele malen onzinniger is dat slimmerik's profiel
, zit nog niet zo lang op bokt dus zal wel aan mij liggen
)
sambagirl schreef:ik snap het ff niet meer, zit nog niet zo lang op bokt dus zal wel aan mij liggen
TS vraagt toch wat voor bedrag je eventueel zou vragen als je een bijrijder hebt?
Er wordt toch niet gevraagd wat je ervan vindt dat een bijrijder moet betalen? ( trouwens de bijrijder is daar ook nog zelf bij). Volgens mij dwalen de meeste reactie's een beetje erg af van het topic.