Wat voor een bedrag vragen aan bijrijder?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Wat voor een bedrag vragen aan bijrijder?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-06 18:05

Voor 1 a 2 keer per week zou ik niet eens durven een vergoeding te vragen. Ander verhaal wordt het bij "samen een paard hebben" waarbij één hoofdeigenaar en één bijrijder voor de helft van de tijd (en die ook de helft van de verzorging als in de wei zetten, uitmesten etc voor zich neemt). In dat geval vind ik de helft van het stalgeld heel reëel, waarbij de hoofdeigenaar entingen/hoefsmid betaalt en je allebei eens iets koopt voor het paard.

sambagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-06 18:07

Zoveel mensen zoveel meningen, logisch

Ik woon in het westen van ons drukke landje, de mogelijkheden om te rijden zijn hier minder dan in andere delen van het land. (Als ik sommige delen van Nederland bekijk, heb ik het idee dat iedereen een paard in zijn tuin heeft staan! Haha! ) Ik ben toch min of meer afhankelijk van een manege.

Ik ben zelf bijrijder geweest van 2 paarden, voor de 1 betaalde ik 125 euro per maand en kon ik 3-4 in de week rijden, dus was ik velen malen goedkoper uit dan op een manege en ik leerde er ook nog heel veel van omdat het een paard op M niveau was, voor de andere heb ik nooit wat betaald, dit was een paardje wat op recreatief niveau gereden werd. Eigenaresse wilde er niets voor hebben, maar omdat een paard toch geld kost, kocht ik wel wat spulletjes, nieuw zadeldekje, nieuwe poetsspulletjes enz.

De reden om geld aan een bijrijder te vragen mag volgens mij nooit zijn dat je anders je paard moet verkopen, dan ben je niet goed bezig. Maar ik vind dat je best wel een vergoeding mag vragen, je gebruikt toch spullen en het creeert een stukje verantwoording.

Ik heb het er dus wel voor over om te betalen ik heb zelf niet de financiele middelen om een eigen paard te kunnen bekostigen, op deze manier heb je dan toch een beetje een eigen paard.

Bedrag per maand tussen de 50 en de 100 euro (en dat is hier redelijk normaal hoor)
Laatst bijgewerkt door sambagirl op 19-12-06 18:09, in het totaal 1 keer bewerkt

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-06 18:08

vind raar betalen voor het verzorgen van een paard. In mijn wereld zou je er gewoon betaalt voor moette worden. Je traind het paard, kuist het enzo....
Het is een dienst.
Je betaalt toch ook niet voor bv dogsitting te doen

Wendel

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-06 18:09

ik heb een verzorg paard maar betaal er niks voor. Ik mest ook de stallen en met slecht weer gaat ze er ook uit. Ik betaal wel zelf mijn lessen, maar dat komt omdat ik hiervoor ook al lessen had maar dan op manege paarden. Was voor mijn de helft goedkoper om met verzorgpaard heen te gaan. Mag er alles mee doen, zolang het maar met goedoverleg gebeurt. De bazin gaat ook vaak een weekend weg of gewoon op vakantie en dan doe ik het paard alle dagen. Dit doen we nu al 1,5 jaar en gaat nog steeds goed

Reggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-06 18:11

Nouks schreef:
Voor 1 a 2 keer per week zou ik niet eens durven een vergoeding te vragen. Ander verhaal wordt het bij "samen een paard hebben" waarbij één hoofdeigenaar en één bijrijder voor de helft van de tijd (en die ook de helft van de verzorging als in de wei zetten, uitmesten etc voor zich neemt). In dat geval vind ik de helft van het stalgeld heel reëel, waarbij de hoofdeigenaar entingen/hoefsmid betaalt en je allebei eens iets koopt voor het paard.

maar opzich hangt je badrag er toch ook vanaf wat de stallingskosten zijn?
Ik vind het logisch dat de meeste paarden bij mij op staleen bijrijdster hebben, het is echt r*te duur!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-06 18:14

Reggs schreef:
[***] schreef:

Ik vind het logisch dat de meeste paarden bij mij op staleen bijrijdster hebben, het is echt r*te duur!

Neuh, vind ik niet. Als je 20 euro per maand voor een weitje betaalt (bij wijze van spreken), zou je mijns inziens alsnog 10 euro kunnen vragen, ondanks dat je zelf die 10 euro niet mist. Zo creëer je toch een stukje verantwoordelijkheid; je verzorger/bijrijder betaalt mee en zal dus minder snel geneigd zijn je gewoon te laten zitten zonder iets van zich te laten horen, bijvoorbeeld.

Als je zelf op een stal staat voor 350 euro per maand ofzo, tsja, dan is het eventueel een ander verhaal. Als je bijrijder bijvoorbeeld niet heel veel geld te besteden heeft en jij wel, maar je bent verder wel heel tevreden over hem of haar, zou je het bijvoorbeeld wat lager dan die 50/50 (bijvoorbeeld op 100 euro per maand) kunnen zetten.

EvaC

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-06 18:19

Dus een bijrijder laat je ook betalen om te bewijzen dat hij/zij de verantwoordelijkheid kan dragen voor het verzorgen van een paard? Of dat ze gewoon naar je paard toe gaan op de afgesproken dagen?

Zoiets moet je gewoon mondeling af kunnen spreken vind ik. Ja, er zijn er vast zat die als het regent niet op de fiets zullen stappen of met andere smoesjes komen. Maar er hoeft toch geen geld tegenover te staan om te bewijzen dat je er zult zijn?

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-06 18:21

EvaloveSandy schreef:
Dus een bijrijder laat je ook betalen om te bewijzen dat hij/zij de verantwoordelijkheid kan dragen voor het verzorgen van een paard? Of dat ze gewoon naar je paard toe gaan op de afgesproken dagen?

Zoiets moet je gewoon mondeling af kunnen spreken vind ik. Ja, er zijn er vast zat die als het regent niet op de fiets zullen stappen of met andere smoesjes komen. Maar er hoeft toch geen geld tegenover te staan om te bewijzen dat je er zult zijn?

Als je het doet om ze verantwoordelijk te maken dan moet je het ook aan het eind van de bijrijdtijd allemaal weer terugbetalen toch? Haha!

Wat een rotsmoes om geld te vangen...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-06 18:22

EvaloveSandy schreef:

Ik ken genoeg situaties waarin meisjes (of zelfs volwassenen) heel leuk overweg konden met hun verzorgpony, maar die vervolgens gewoon een heel weekend het dier op stal laten staan omdat ze 'geen tijd hebben' terwijl de eigenaresse van het dier een weekend weg is en hier duidelijk afspraken over zijn gemaakt. Bijvoorbeeld. Zelfs tot een koliekgeval aan toe.

KletsKoekje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-06 18:22

En wat ik ook ff kwijt wil is dat je toch iets meer ckerheid hebt.
Als ze bereid zijn om een kleine bijdrage te betalen, weet je ook dat het echt serieus is en die persoon graag wilt.

En vind eerlijk gezegd dat er veel gezeurd word over dat het gratis moet.. ga eens na als je 1x in de week op een manege rijd!vind het maar zware gezeur

maja...

asjemenou

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-06 18:23

Mij moeten ze geld betalen als ik een paard moet rijden!

Maar het ligt natuurlijk wel aan de situatie: Wat voor ruiter komt er op je paard te zitten?

Maar ik vind het heel raar dat je moet betalen om een paard van een ander te rijden. Die ander wil toch dat je op zijn paard rijdt?
Mijn baas wil ook dat ik voor hem kom werken, maar toch krijg ik betaald en hoef ik niks te betalen (behalve belasting dan)

Maar van een penny zal je paard niks leren en die rijden meestal omdat ze het zelf maar al te graag willen! Dus die hoeven meestal niet betaald te worden!

asjemenou

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-06 18:23

Als je 350 euro moet betalen voor je stalling dan heb je daar toch zelf voor gekozen?

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-06 18:24

Reggs schreef:

Je moet sowieso niet je paard ergens stallen wat je niet kunt betalen. Da's hetzelfde als een auto kopen en de benzine niet kunnen betalen. Clown

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-06 18:25

SweetMellie schreef:
Als ze bereid zijn om een kleine bijdrage te betalen, weet je ook dat het echt serieus is en die persoon graag wilt.

En vind eerlijk gezegd dat er veel gezeurd word over dat het gratis moet.. ga eens na als je 1x in de week op een manege rijd!vind het maar zware gezeur

maja...

Zoals gezegd, als je het voor de zekerheid doet dan moet je het aan het eind van de periode terug betalen.

ravellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-06 18:27

@slimmerik: als je antwoorden net zo serieus zijn als je profiel

Ga ik daar dus maar niet op reageren

Wat een grote onzin zeg

Clown Clown

EvaC

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-06 18:28

SweetMellie schreef:

Ik heb ook altijd een verzorgpony en paard gehad. Heb er met heel veel liefde voor gezorgd en kwam ook regelmatig met spulletjes voor ze aanzetten. Maar zodra ze bij mij gaan vragen om geld ben ik heel snel weg. En niet omdat ik niet serieus genoeg zou zijn of omdat het geld er niet voor is. Puur omdat het niet mijn dieren zijn.

Als jou buren op vakantie zijn en ze vragen of je voor die 3 weken, misschien korter, voor de kat wil zorgen gaan ze daar toch ook geen geld voor vragen omdat je ze uit de brand helpt?

Citaat:
Zoals gezegd, als je het voor de zekerheid doet dan moet je het aan het eind van de periode terug betalen.

Mee eens, als je er uberhaupt voor wil betalen, maar dan zou je zoiets weer in een contract moeten zetten om verwarring en andere obstakels tegen te gaan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-06 18:33

ravellie schreef:

Wat een grote onzin zeg

Clown Clown

Ik vind dat slimmerik hier redelijk goede punten maakt, hoewel ik soms in andere topic dingen lees die er worden gezegd door slimmerik waarvan ik denk 'nou die doet zn/haar naam ook geen eer aan' Clown

En dat jij er niet op gaat reageren zegt alleen maar wat over jou, nl. dat je kennelijk niets terug te zeggen hebt Knipoog Anders zou je het wel doen, ipv met zo'n lage post komen die nog vele malen onzinniger is dat slimmerik's profiel Knipoog

Kirs_86

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-06 18:36

creool schreef:
Ik vind het onzin om geld te vragen voor iets waar je mee geholpen wordt.

dat vind ik nu dus ook, hoevaak ik op internet advertenties tegenkom dat mensen een bijrijder/verzorger voor hun paard zoeken en er geld voor vragen vind ik maar raar.

Ik bedoel.

JIj vraag aan iemand of diegene jou paard rijden/verzorgen wil, omdat jij niet kunt, dus eigenlijk een kleine last uit iemand zijn handen nemen, en dan vragen ze er nog een vergoeding voor omdat jij hun paard verzorg.vind ik onterecht.

en dan krijg je als antwoord, ja ik wil graag iemand die in de stalling mee betaald omdat ik het anders niet trek. SORRY? dat weet je toch? als je een paard aanschaft? de onderhoud is niet goedkoop.

ik vind het dus onzin om een bijdrage te vragen aan je bijrijder of verzorgster, tenzij je wil dat ze evt gaat lessen of wedstrijden gaat rijden, dan kan je altijd zeggen dat het voor eigen kosten is.

gemma92

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-06 18:38

slimmerik schreef:
Even voor alle duidelijkheid: leasen gebeurt uit commercieel oogpunt. Zuiver voor de centjes. Bijrijden is om die eigenaar die zonodig een knol voor de status wil hebben maar daar zelf te weinig voor wil zorgen.

ik weet niet wat jij almaal,, banketstaaf,, maaruh,, ik ben een bijrijder,, en de eigenaar van dit paardje zorgt er echt heel erg goed voor!:O ..
ze doet echt alles voor dat beestje!
dus ik zou m'n mond maar houden Doei, doei

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-06 18:40

Sommige mensen moeten echt is leren lezen

ravellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-06 18:40

WildWings schreef:
ravellie schreef:

Wat een grote onzin zeg

Clown Clown

Ik vind dat slimmerik hier redelijk goede punten maakt, hoewel ik soms in andere topic dingen lees die er worden gezegd door slimmerik waarvan ik denk 'nou die doet zn/haar naam ook geen eer aan' Clown

En dat jij er niet op gaat reageren zegt alleen maar wat over jou, nl. dat je kennelijk niets terug te zeggen hebt Knipoog Anders zou je het wel doen, ipv met zo'n lage post komen die nog vele malen onzinniger is dat slimmerik's profiel Knipoog

als iemand niet eens een zinnig profiel heeft, ga ik ook maar niet van zinnige antwoorden uit he... Knipoog
Bovendien kan je als je de moeite neemt om terug te lezen zien dat ik al een aantal reacties in dit topic geplaatst heb.
Zoveel mensen, zoveel meningen.
En naar mijn mening kan je best een vergoeding vragen.
Niet omdat ik het niet kan betalen, ik werk hard zat voor mijn lieve knollie
Maar puur uit een stukje verantwoording ( ken helaas zat mensen die alleen maar willen rijden of afspraken niet nakomen)
Nu is het super geregeld en ben dr heel tevreden over.

Dus als dr dan mensen uit het niets ( zoals slimmerik..) gaan roepen: kan je je paard niet betalen ofzo
Nee, niet echt zinnig dan he Clown Clown

sambagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-06 18:42

ik snap het ff niet meer Boos! , zit nog niet zo lang op bokt dus zal wel aan mij liggen

TS vraagt toch wat voor bedrag je eventueel zou vragen als je een bijrijder hebt?

Er wordt toch niet gevraagd wat je ervan vindt dat een bijrijder moet betalen? ( trouwens de bijrijder is daar ook nog zelf bij). Volgens mij dwalen de meeste reactie's een beetje erg af van het topic.
Laatst bijgewerkt door sambagirl op 19-12-06 18:45, in het totaal 2 keer bewerkt

foetsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-06 18:43

Ik ben zon malloot die wel betaald voor mijn bijrijdpaard. Nagelbijten / Gniffelen
Ik betaal een maandelijks bedrag, helft van de hoefsmid en de entingen.
(heb het dan nog niet eens over het lesgeld Clown )
Maarja toendertijd ( 3 jaar geleden) was ik al lang blij dat ik iets in de buurt kon vinden. Knipoog
Het is dat ik gek met het paard ben en er veel mee mag ( oa op vakantie) anders had ik er al lang mee gestopt.
Als mijn bijrijdpaard verkocht wordt, besteed ook mooi mijn tijd/geld aan mijn andere verzorgpaarden ( 2 stuks) waar ik niet voor hoef te betalen.
Ik zou dus niet gauw meer betalen voor een paard van een ander.
Toen ik mijn bijrijdpaard ging rijden, was hij nog niet eens ingereden en dus ook geen zadel gewend.
Mijn bijrijdpaard wordt ook verkocht, waarschijnlijk over 1-2 jaar. De eigenaar verdiend er dus ook nog eens aan, terwijl ik het paard naar een hogere niveau rijd ( al het werk dus doe) en hem ook nog eens op conditie houd.

Maar goed om even op de vraag terug te komen.....
Het is gewoon afhankelijk wat er precies van de bijrijder wordt verwacht en of je zelf ook bv pensionkosten moet betalen.
Als de bijrijder rijd, stallen mest, voert, tuig poetst etc en de reden is dat je geen tijd hebt om het paard te rijden/verzorgen, zou ik zelf peroonlijk geen geld vragen.
Als men wat een krap budget heeft, kan ik wel voorstellen dat de bijrijder wat moet bijbetalen.
De kosten zijn dan weer afhankelijk van hoe vaak er gereden kan worden, als er een binnen en of buitenbak aanwezig is etc. Knipoog
Laatst bijgewerkt door foetsie op 19-12-06 18:54, in het totaal 3 keer bewerkt

Kirs_86

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-06 18:46

@ ravellie dus nu scheren we weer iemand over 1 kan, oh ze heeft geen normaal profiel, dus kan ze ook niets anders weten, ooh wat zijn de mensen tegewoordig toch naiëf
sorry hooor.

ravellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-06 18:47

sambagirl schreef:
ik snap het ff niet meer Boos! , zit nog niet zo lang op bokt dus zal wel aan mij liggen

TS vraagt toch wat voor bedrag je eventueel zou vragen als je een bijrijder hebt?

Er wordt toch niet gevraagd wat je ervan vindt dat een bijrijder moet betalen? ( trouwens de bijrijder is daar ook nog zelf bij). Volgens mij dwalen de meeste reactie's een beetje erg af van het topic.

Klopt, je hebt gelijk Bloos Bloos
We dwalen idd af
Maar ja, als ik sommige reacties zie, kan ik me gewoon niet beheersen
En moetttttttt ik terugreageren.
Zal wel verslaafd zijn aan Bokt