paard met trauma de trailer op krijgen:verhongeren

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Lisjuh87

Re: paard met trauma de trailer op krijgen:verhongeren

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-06 09:35

Ook kwam er een keer bij ons een meisje aan op concours (we kregen hem er niet in maar namen de tijd) komt ze met een zweep aanrennen ´´ja ik help wel!!! `` Ik stond met mijn oren te klapperen hoe haal je het in je hoofd! Een paard dat je neit kent, waarvan je neit weet wat de problemen zijn. Een angst creeeren die er niet is....Ik zei ´´als je dat maar uit je hoofd laat`` verontwaardigd liep ze weer weg Boos!

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-06 16:59

Alane schreef:
kennis had ook een paard dat claustrofobisch zou zijn.... dier stak zo het hoofd in een regenton om water te drinken :\

Die twee dingen hebben geen fluit met elkaar te maken.
Ik ken ook zo'n paard die haar hoofd in de regenton stopt, maar toch heus iets van clautrofobisch is. Ik had met dit paard ook problemen met vast zetten met het hoofd naar de muur, nauwe deuren en als er 'objecten' (fietsers, paarden, auto's) aan beide zijden waren sprong ze omhoog en naar voren uit paniek.
Nu moet ik wel zeggen dat we met dit paard geen probleem hadden met laden omdat het gewoon een vreselijk gehoorzaam paard was dat dus ook dingen tegen haar zin in voor ons deed. Maar ze vind het overduidelijk niet fijn en komt er oververhit af zodat van huis af laten dekken of drachtig scannen ook niet echt een optie is ivm verwerpen.

Alane

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-06 19:15

van Dale schreef:
claus·tro·fo·bie (de ~ (v.))
1 vrees om in een afgesloten ruimte te vertoeven => engtevrees..

Wat smalle deuren te maken hebben met engtevrees is me onduidelijk...
Dat een paard moeilijk door een zeer smalle doorgang wil heeft meer te maken met angst voor stoten of de ervaring hebben met stoten van bijv. heupen...
Iets (mens of dier) wat echt engtevrees heeft krijg je niet de trailer in.
Oververhit van de trailer komen kan ook andere oorzaken hebben... rijstijl, temp. in trailer en er buiten...
er zijn geen paarden met trailerproblemen maar mensen met trailerproblemen.

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-06 19:16

Een "engte" is een smalle doorgang dus wat dat betreft heeft dat wel degelijk met smalle deuren te maken of smalle gangetjes.

Alane

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-06 19:23

eng·te·vrees (de ~)
1 fobie voor afgesloten ruimten

sinds wanneer een afgesloten ruimte een doorgang is... Haha!
engtevrees als 1 woord = een fobie voor afgesloten ruimtes...
en niet als in vrees voor engtes... dus bang boor nauwe doorgangen...

Paard waar Sizzle het over heeft gaat wel een trailer in, en steekt het hoofd in een regenton... in mijn optiek niet claustrofobisch

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-06 19:25

Toch vind ik niet dat je claustrofobie direct kunt uitschakelen als een paard de trailer niet op wil. Of verlatingsangst om maar een ander te noemen.

Alane

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-06 19:31

ik schakel helemaal niets uit... Hoeveel mensen met een paard en trailerproblemen legt de schuld bij zichzelf?
Ik heb er nog nooit 1 horen zeggen dat het komt door henzelf.. het ligt altijd ergens anders aan, spontaan opgetreden claustrofobie, verlatingsangst, trauma, het ligt altijd aan het paard, dan wel direct dan wel indirect.

o0o_Jade_o0o

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-06 19:32

www.2moons.nl

Neem eens contact op met deze dame,
Ze heeft echt al héél extreme paarden op de trailer gekregen. Geen commerce, écht een eerlijke vrouw!

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-06 19:44

Alane schreef:
eng·te·vrees (de ~)
1 fobie voor afgesloten ruimten

sinds wanneer een afgesloten ruimte een doorgang is... :D
engtevrees als 1 woord = een fobie voor afgesloten ruimtes...
en niet als in vrees voor engtes... dus bang boor nauwe doorgangen...

Paard waar Sizzle het over heeft gaat wel een trailer in, en steekt het hoofd in een regenton... in mijn optiek niet claustrofobisch

Ik zei ook: een soort van....
Ik weet niet of ECHT claustrofobisch bestaat bij dieren. Wat wel degelijk het geval was bij de merrie was dat ze bang was voor opsluiting, niet weg kunnen komen. Met rijden was ze ook moeilijk op te pakken, als ze niet vrij om zich heen kon kijken kon ze van het een op het andere moment in paniek raken.

Citaat:
Iets (mens of dier) wat echt engtevrees heeft krijg je niet de trailer in.
Oververhit van de trailer komen kan ook andere oorzaken hebben... rijstijl, temp. in trailer en er buiten...er zijn geen paarden met trailerproblemen maar mensen met trailerproblemen.

Een dier dat gehoorzaam is en vertrouwen heeft gaat dus JUIST WEL de trailer in ook al vind ze het vreselijk omdat ze de leider nu eenmaal gehoorzaamt. Ik vind het goed van de eigenaar om dan te zeggen dat het dus niet fair is om zo'n dier steeds maar van hot naar her te slepen. Daarom de DA maar aan huis haalt en haar uit de sport haalt om er een fokmerrie van te maken.

Maar het gaat ook niet om deze merrie maar het paard van TS.

Ik denk echt dat je goede hulp moet inschakelen voor de verstandhouding met je paard want je paard vertrouwd je duidelijk niet voldoende om je de trailer in te volgen.
Laatst bijgewerkt door Mungbean op 17-11-06 19:45, in het totaal 1 keer bewerkt

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-06 19:45

Alane Haha!

*plukt quote van zichzelf van de vorige pagina*

Apple schreef:
Tsja gut, in ons eigen geval hebben we het doodleuk zelf verpest. Paard ging altijd goed de trailer op, maar ja, een keer een noodstop en wij waren toch wel wat onervaren op het hele trailergebeuren dus dan heb je een probleem. Onderkennen is stap 1. De meest geschikte oplossing zoeken bij je paard is stap 2. Ondertussen gaat die van ons er overal en altijd wel weer op.

Ken inderdaad genoeg verhalen van eigenaren die paard niet meer de trailer op kregen waarbij het zuiver lag aan lichaamstaal van de eigenaar. Al je dat kunt oplossen dan ben je al heel ver.

Daarnaast heeft ons paard ook verlatingsangst, maar dat uit zich meer in de boks en niet in de trailer.

Alane

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-06 19:55

@Sizzle: Ik denk dat ik je eerste post (over claustrofobisch) verkeerd begrepen heb...
ik las
Citaat:
Ik had met dit paard ook problemen met vast zetten met het hoofd naar de muur, nauwe deuren en als er 'objecten' (fietsers, paarden, auto's) aan beide zijden waren sprong ze omhoog en naar voren uit paniek.

in de tegenwoordige tijd, drum kon ik dat niet rijmen met het trailer laden Haha!

ik weet niet of het topic specifiek om het paard van TS gaat maar dacht dat het eerder algemeen bedoelt werd. Haha!

monya

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-06 13:54

cissy schreef:
je hebt helemaal gelijk Monya! maar vertel dat de mensen maar eens die die kennis niet hebben Lachen

Parelli zegt niet voor niks :It isn't about the trailer!
maar helaas maken de mensen met trailerproblemen juist wel lijdend (leidend) voorwerp. Als je niet weet dat je het niet weet, hoe moet je het dan weten?
Maar als je eenmaal weet hoe het werkt heb je geen trailerproblemen meer!

Soms, heeeeeeeeel soms moet ik echt mijn geduld bewaren. Ik heb al lang geleerd dat mensen niet altijd even briljant zijn in oplossingen bedenken. Dat vind ik eigenlijk ook niet werkelijk een probleem, wel dat er gelijk naar dwang, geweld etc. gegrepen wordt. Soms is het blijkbaar moeilijk om aan jezelf te werken.... terwijl het alles oplost....

Investeer in jezelf, zo duur is het nu ook weer niet en het resultaat is er naar. We worden nog dagelijks door blije klanten gebeld en gemaild dat ze eindelijk ergens naar toe konden...