Waar hebben jullie de paarden verzekerd??

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

eekhoornerik

Re: Waar hebben jullie de paarden verzekerd??

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-06 11:30

je zou eens op de site van EFO kunnen kijken daar staan de premies volgens mij op.
In ieder geval staan ze bij Interpolis gewoon op de site.

het is nogal omslachtig om een voorbeeld te geven wat de premies zijn wat dat hangt af van de waarde van het paard, wat voor risico je allemaal wilt verzekeren en of je er een ziektekostenverzekering bij wilt...

Gewoon offertes opvragen dus...

vief16

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-06 16:10

mijn paard is bij Amev Hippo verzekerd.

gewoonIsa

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-06 21:23

Mijn oudste paard is ook verzekerd bij Amev. Een paar geleden zat ik te denken om hem uit de verzekering te halen, gelukkig niet gedaan, want hij kreeg een blessure en heb behoorlijk wat tripjes dierenkliniek achter de rug met leuke rekeningen a 500 euries. Foto's, kreupelheidonderzoek, verblijf en medicijnen kosten ook een hoop!

Mijn paard is nu 17 jaar en ik heb hem 10 jaar in de verzekering en ik heb alles nagerekend en ik heb al met al 3 jaar 'teveel' premie betaald. Tja, balen maar daarvoor heb toendertijd gekozen i.v.m. financiele situatie. Ik betaal voor mezelf ook maandelijks een enorm bedrag aan de ziekenfonds en haal ik dat er allemaal uit? Ja, je krijgt je no claim terug, wow! Desalnietemim het blijft moeilijk, ik zit nu toch te twijfelen of ik mijn drie-jarige in de verzekering doe...

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-06 10:31

gewoonIsa schreef:
<knip>
Mijn paard is nu 17 jaar en ik heb hem 10 jaar in de verzekering en ik heb alles nagerekend en ik heb al met al 3 jaar 'teveel' premie betaald. Tja, balen maar daarvoor heb toendertijd gekozen i.v.m. financiele situatie. Ik betaal voor mezelf ook maandelijks een enorm bedrag aan de ziekenfonds en haal ik dat er allemaal uit? Ja, je krijgt je no claim terug, wow! Desalnietemim het blijft moeilijk, ik zit nu toch te twijfelen of ik mijn drie-jarige in de verzekering doe...

Een dag in het ziekenhuis liggen kost waarschijnlijk meer dan een volledig kreupelheidsonderzoek. Bovendien is het risico op een uitgebreid kreupelheidsonderzoek ook veel lager dan het risico in het ziekenhuis te belanden. Dat maakt dat de vergelijking niet helemaal opgaat.
Verzekeren is uiteindelijk het afdekken van risico's die je zelf niet kunt of wilt dragen. Op zich is dit een goed uitgangspunt.
Wat mij echter mateloos stoort en irriteert is dat zowel verzekeringen als mensen hier op Bokt graag inspelen op de angst voor rekeningen die 90% van de paardenhouders nooit voor de kiezen krijgt

Antgillya

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-06 10:47

ja maar als je hem dan wel heb gekregen (2x uit ervaring) en het uiteindelijk niets oplevert zit je wel met een hoop verdriet en geen cent meer zelfs niet meer om te eten.

En het gaat om vergoedingen tot zo'n 1500 euro per jaar.
Een keer goed ziek en je zit er zo op.

Toch is dit pas het eerste paard wat ik verzeker, simpelweg omdat ik nu geen geld meer heb om in 1 x een hoop neer te kunnen leggen of om eerst veel te sparen.

Ik vind dat ieder voor zich de afweging zelf moet maken en niet afgaan op wel/niet verhaleven van anderen.
Iedereen is anders, zo is het nou eenmaal.

Javayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-06 13:41

Ik zat bij Interpolis, maar ik ben in mei overgegaan naar Van Bierum. Was voor mij interessanter omdat zij een contract hebben met mijn dierenarts, ik krijg nu 100% vergoed als ik daarheen ga. dus alleen de voorrijkosten nog te betalen dacht ik.

Maar soms twijfel ik ook wel... ik wil wel ten alle tijden zelf beslissen wat er met m'n paard gebeurt, maar goed, een verzekering is toch prettig om achter de hand te hebben als er hoge ziektekosten komen. UIteraard heb ik ook een potje apart voor onvoorziene kosten, en zouden mijn ouders altijd bijspringen als het nodig is.

gewoonIsa

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-06 15:36

Citaat:
Een dag in het ziekenhuis liggen kost waarschijnlijk meer dan een volledig kreupelheidsonderzoek. Bovendien is het risico op een uitgebreid kreupelheidsonderzoek ook veel lager dan het risico in het ziekenhuis te belanden. Dat maakt dat de vergelijking niet helemaal opgaat.
Verzekeren is uiteindelijk het afdekken van risico's die je zelf niet kunt of wilt dragen. Op zich is dit een goed uitgangspunt.
Wat mij echter mateloos stoort en irriteert is dat zowel verzekeringen als mensen hier op Bokt graag inspelen op de angst voor rekeningen die 90% van de paardenhouders nooit voor de kiezen krijgt

Het is ook wel appels met peren vergelijken. Ik wilde alleen even zeggen dat iedereen het heeft over bv. een dure (koliek) operatie, terwijl sommige 'normale en meer voorkomende rekeningen ook behoorlijk kunnen oplopen. Kreupelheidsonderzoek etc. Verder ben ik helemaal met je eens dat er vaak op angst wordt ingespeeld. Vaak mensen die voor het eerst een eigen paard hebben laten die verzekeren (zoals ik Haha! ) Daarom weet ik ook niet of ik het andere paard wel ga verzekeren, ik neig naar nee...

kbdl

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-06 20:08

Hoi, ik zit met een offerte voor mijn neus van AgriVer verzekeringen, speciaal voor paarden (agrarische sector).
Zit er goed uit,
Verzekerd voor:
- Basisverzekering
-Ziektekostendekking
Totaal 239,54 per jaar

Wie is hier verzekerd en ervaringen met hun, ik ga nu ook even op Efo kijken....

kbdl

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-06 20:09

AgriVer Paardenverzekering Bierum zo heet het officieel

kbdl

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-06 20:15

Nou volgens mij ben je bij Efo duurder uit, ik ga voor Agriver paardenverzekeringen denk ik...

lennie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-06 12:22

Zo, dat is wel heel goedkoop. Voor 240 Euro ook nog eens de ziekte kosten verzekerd? Das knap!

kbdl

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-06 13:28

Ja, ik heb vandaag nog gebeld en het ziet er oke uit, had nog wat vragen en telefonisch wordt je goed beantwoord, ik fax morgen mijn aanvraag.

Ook tegen brand verzekerd, zit er gewoon allemaal in, geen rompslomp maar duidelijk allemaal te lezen op hun site!

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-06 19:17

gewoonIsa schreef:
Het is ook wel appels met peren vergelijken. Ik wilde alleen even zeggen dat iedereen het heeft over bv. een dure (koliek) operatie, terwijl sommige 'normale en meer voorkomende rekeningen ook behoorlijk kunnen oplopen. Kreupelheidsonderzoek etc. Verder ben ik helemaal met je eens dat er vaak op angst wordt ingespeeld. Vaak mensen die voor het eerst een eigen paard hebben laten die verzekeren (zoals ik Haha! ) Daarom weet ik ook niet of ik het andere paard wel ga verzekeren, ik neig naar nee...

Wij zien het dus eigenlijk wel hetzelfde Haha!
Ik kan me voorstellen dat je een potentiële brokkenpiloot verzekerd. Een kennis van mij heeft zo'n paard en die had er achteraf misschien beter aan gedaan om het wel te doen, maar ja...... Gelukkig zijn de meeste paarden geen brokkenpiloten.