Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
gewoonIsa schreef:<knip>
Mijn paard is nu 17 jaar en ik heb hem 10 jaar in de verzekering en ik heb alles nagerekend en ik heb al met al 3 jaar 'teveel' premie betaald. Tja, balen maar daarvoor heb toendertijd gekozen i.v.m. financiele situatie. Ik betaal voor mezelf ook maandelijks een enorm bedrag aan de ziekenfonds en haal ik dat er allemaal uit? Ja, je krijgt je no claim terug, wow! Desalnietemim het blijft moeilijk, ik zit nu toch te twijfelen of ik mijn drie-jarige in de verzekering doe...
Citaat:Een dag in het ziekenhuis liggen kost waarschijnlijk meer dan een volledig kreupelheidsonderzoek. Bovendien is het risico op een uitgebreid kreupelheidsonderzoek ook veel lager dan het risico in het ziekenhuis te belanden. Dat maakt dat de vergelijking niet helemaal opgaat.
Verzekeren is uiteindelijk het afdekken van risico's die je zelf niet kunt of wilt dragen. Op zich is dit een goed uitgangspunt.
Wat mij echter mateloos stoort en irriteert is dat zowel verzekeringen als mensen hier op Bokt graag inspelen op de angst voor rekeningen die 90% van de paardenhouders nooit voor de kiezen krijgt
) Daarom weet ik ook niet of ik het andere paard wel ga verzekeren, ik neig naar nee... gewoonIsa schreef:Het is ook wel appels met peren vergelijken. Ik wilde alleen even zeggen dat iedereen het heeft over bv. een dure (koliek) operatie, terwijl sommige 'normale en meer voorkomende rekeningen ook behoorlijk kunnen oplopen. Kreupelheidsonderzoek etc. Verder ben ik helemaal met je eens dat er vaak op angst wordt ingespeeld. Vaak mensen die voor het eerst een eigen paard hebben laten die verzekeren (zoals ik) Daarom weet ik ook niet of ik het andere paard wel ga verzekeren, ik neig naar nee...