Dan is het natuurlijk heel dubbel dat hij nu alsnog weg moet.
Maar uiteindelijk is de keus nu aan jou en ik snap dat je weinig aan een ruin hebt wanneer je wilt fokken

Hopelijk komt er iemand die bij hem past en krijgt hij een fijn huisje

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
oji schreef:Verder snap ik niet ook dat hij nog persé iets moet gaan doen. Hij heeft 15 jaar prima gefunctioneerd als weide versiering en gezelschapspaard, waarom is dat nu hij 20 is ineens een probleem? Het probleem is volgens mij voornamelijk dat jij ruimtegebrek hebt omdat jij het merrieveulen van dit jaar heel graag wilt houden en daar geen plek voor hebt. Ik snap dat je het merrieveulen graag wilt houden, maar ik snap niet dat je daarvoor met dit paard het risico wilt nemen dat hij in handen komt van anderen en je geen enkele grip meer hebt op het welzijn van dit dier in zijn nadagen. Is een veel eerlijkere keuze misschien niet de 30 jarige, die snel achteruit gaat, te laten hemelen en daarmee de ruimte creëert die je nodig hebt.
Esplen schreef:Ik zou inderdaad ook kijken of een pensioenplek elders een optie is zodat het werk uit handen wordt genomen en je zeker weet dat hij niet de handel ingaat.
Mocht je hem toch willen verkopen zou ik persoonlijk mooiere foto’s willen zien en een filmpje. Wellicht zou je hem via iemand die je vertrouwt kunnen verkopen. Zodat diegene hem doortraint/ bosmak maakt en de verkoop uit handen kan nemen. Zelf zou ik inderdaad vanwege de leeftijd icm de ervaring die hij heeft en de pollenallergie niet komen kijken. Maar zoveel mensen zoveel wensen. Wie weet kun je een goed huisje vinden.
jazzejam schreef:Je zult namelijk als fokker met straks 3 fokmerries wel vaker voor deze moeilijke keus komen te staan. Elk paard kan om de een reden niet meer interessant zijn voor de verkoop ook niet meer geschik voor je fokkerij. Je zult een plan moeten bedenken hoe je hier mee om kunt gaan.
Laat ik zeggen dat dit exact de reden is dat ik niet veel verder ben gegaan met een fokkerij op te zetten. Ik vind het heel erg lastig om tussen mijn paarden te kiezen en zeker als deze al iets mankeren of oud zijn. Hier werden alleen de veulens verkocht die Godzijdank gezond bleven zodat ze naar hele fijne huisjes konden.
StalNollie schreef:Esplen schreef:Ik zou inderdaad ook kijken of een pensioenplek elders een optie is zodat het werk uit handen wordt genomen en je zeker weet dat hij niet de handel ingaat.
Mocht je hem toch willen verkopen zou ik persoonlijk mooiere foto’s willen zien en een filmpje. Wellicht zou je hem via iemand die je vertrouwt kunnen verkopen. Zodat diegene hem doortraint/ bosmak maakt en de verkoop uit handen kan nemen. Zelf zou ik inderdaad vanwege de leeftijd icm de ervaring die hij heeft en de pollenallergie niet komen kijken. Maar zoveel mensen zoveel wensen. Wie weet kun je een goed huisje vinden.
Mooiere fotos? Sorry die moet je echt even toelichten. ( Pff wat een eisen zijn er toch, paard staat prachtig op de foto niks mis mee)