En ik weet de afstammingen niet van de paarden van Chardon en CO, maar het zijn geen koudbloedjes.
Dus dat voor de koets gelopen is wel het inst rare in het hele verhaal

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
DuoPenotti schreef:Precies.
En ik weet de afstammingen niet van de paarden van Chardon en CO, maar het zijn geen koudbloedjes.
Dus dat voor de koets gelopen is wel het inst rare in het hele verhaal
Kidde schreef:Ik moet heel eerlijk zeggen dat ik niet snap dat er nog mensen zijn die hun paard weggeven als weidemaatje. Je zal niet de eerste zijn waarbij het paard toch gereden wordt of naar de slacht verdwijnt. Ik las in een reactie dat je moest vragen of het paard nu wel of niet buiten staat, maar daar heb je gewoonweg niets meer over te zeggen. Dat is ook het hele punt waarom je zelf je verantwoordelijkheid had moeten nemen door hem zelf ergens op de wei te zetten of in te laten slapen.
Cayenne schreef:Kidde schreef:Ik moet heel eerlijk zeggen dat ik niet snap dat er nog mensen zijn die hun paard weggeven als weidemaatje. Je zal niet de eerste zijn waarbij het paard toch gereden wordt of naar de slacht verdwijnt. Ik las in een reactie dat je moest vragen of het paard nu wel of niet buiten staat, maar daar heb je gewoonweg niets meer over te zeggen. Dat is ook het hele punt waarom je zelf je verantwoordelijkheid had moeten nemen door hem zelf ergens op de wei te zetten of in te laten slapen.
Er zijn nog mensen die geloven in de goedheid van de mens.
Maar helaas kom je vaker bedrogen uit als dat het daadwerkelijk nog goed gaat
office schreef:Paarden verkocht als allstar gaan weg zonder garantie lees ik voor een aangepaste prijs.
Niet om een trap na te geven zo bedoel ik het niet.Maar je koopt goedkoop (neem ik dan aan) een reus van een paard met papieren die al onregelmatig is.
Dan mag je die zeker niet kort laten wenden dus twee keer per dag longeren is dan gewoon echt dat lieve paard kapot maken.
Als je van nu af aan het dier lekker voor de wagen zet en rustige buiten ritten maakt dan heb je kans dat je er nog jarenlang plezier mee kan hebben.
Denk ik dan.
En de reden dat ze een groot sport paard voor de koets hebben gezet is waarschijnlijk omdat ze hoopte dat hij daar sterker van zou worden.En/of omdat hij al langer onregelmatig was op de volte.
Soms vind ik de paardenhandel echt wel heel verdrietig.
DuoPenotti schreef:@ivy
Maar dat wil de nieuwe eigenaar niet.
Zie dat heel veel staan. Ik zou hem ophalen.
Dat is aangeboden. Maar word niet geaccepteerd. Dan valt er weinig op te halen
DuoPenotti schreef:Kan ook.
Maar of dat een eerlijke eis is?
BeFunny schreef:DuoPenotti schreef:Kan ook.
Ja.
Ts wist dat het paard zekere gebreken had. En heeft zo het probleem bij een ander neergelegd.
Zogenaamd gratis gegeven. Maar ook verlost van de medische kosten. Of moeilijke beslissingen in het belang van het paard. Daar zitten de andere mensen nu mee.
Niet echt fair, en al helemaal niet naar het paard toe.
Naar wat ik begreep was het paard volgens ts nog geschikt om recreatief stap/draf ritjes op te maken.
BeFunny schreef:DuoPenotti schreef:Kan ook.
Ja.
Ts wist dat het paard zekere gebreken had. En heeft zo het probleem bij een ander neergelegd.
Zogenaamd gratis gegeven. Maar ook verlost van de medische kosten. Of moeilijke beslissingen in het belang van het paard. Daar zitten de andere mensen nu mee.
Niet echt fair, en al helemaal niet naar het paard toe.
Naar wat ik begreep was het paard volgens ts nog geschikt om recreatief stap/draf ritjes op te maken.
BeFunny schreef:Gezien het gedraai van ts in dit toppic (particulier verkocht) gegeven. Paard mogelijk nog op haar naam enz. Heb ik zo mijn twijfels over het complete verhaal. Dit verhaal heeft twee kanten.
En daarbij vind ik dat er verschrikkelijk omgegaan wordt met dit paard. Zowel door ts en door de nieuwe eigenaren.
Ik vond dat oeh en ahh richting ts wel verbroken mocht worden met een tegengeluid. Want er is geen recreatie paard gratis weg gegeven. Er is een paard weg gegeven die hooguit als weidemaatje kan dienen. Waar al eerder even goed naar het paard gekeken had moeten worden nog voordat het van de hand gedaan werd gratis of niet.
BeFunny schreef:Tuurlijk maar in mijn ogen heeft ts er in eerste plaats mee lopen zeulen.
Nogmaals dit verhaal heeft ook nog de kant van de andere eigenaren. E.a aan het verhaal van ts blijft vaag en wat er wel of niet duidelijk was vooraf bij de nieuwe eigenaren dat weten we niet. Ook niet of die eigenaren er bijv al een da bij hebben gehad en om die rede het paard niet zomaar weer mee willen geven bijvoorbeeld. Als ze er al behoorlijke kosten aan hebben gehad kan ik mij daar ook wel iets bij voorstellen.
prugelpiet schreef:Het hele verhaal is natuurlijk nogal vreemd. Ik ga er voor het gemak even van uit dat dit paard uit de All Stars rubriek van ESHA komt, dat zijn paarden met bemerkingen, stalondeugden, ongekeurd etc. Beesten die niet in andere rubrieken of andere veilingen verkocht mogen worden omdat er geen fatsoenlijk rapport bij zit.
Vervolgens word een paard waarvan je weet dat die op een kleine volte loopt, 2x daags gelongeerd. 2x daags longeren is voor ieder paard slecht, maar al helemaal voor een jong dier dat al niet 100% rad is. Want dat het "niet gek" is dat die onregelmatig loopt op een volte, is natuurlijk onzin. En aan de hand van met alleen je ogen naar een litteken kijken en dan durven zeggen waar het van is, kan ook niet.
Daarna wordt paard kreupel. Maar in plaats van dat hier gedegen onderzoek uitgevoerd word, dus een volledig kreupelheidsonderzoek en desnoods uitverdoven / rontgen / echo, moet het paard maar weg? Zonder dat iemand enig idee heeft wat er met het dier aan de hand is? Bijzondere gang van zaken. Ook dat je steeds de oude eigenaar / verkoper lastig valt, je hebt het dier 10 maanden geleden al aangekocht. Dan had je meteen aan de bel moeten trekken.
En nu komt de nieuwe eigenaar met weer een vreemd verhaal, maar zoals het klinkt ook weer niet een fatsoenlijk traject bij een dierenarts. Of ze vertellen niet wat er is gevonden. Als je duidelijk hebt aangeboden paard terug te willen nemen, en ze willen dat niet. Dan rest je de enige zin "dan kan ik verder niks voor je doen. Succes ermee". Heb het wel zwart op wit dat je dit hebt aangeboden, mochten ze toch op een of andere manier om geld komen eisen, dan heb je in ieder geval dit aan te tonen.