Gwenvd schreef:Ik vind het wel veel aannames over de handelstal met maar 1 kant van het verhaal.
De merrie is bekend met ontploffings gedrag, het is niet nieuw ofzo. Ze is schijnbaar erg gevoelig… ze kan dit gedrag dus ook prima opnieuw laten zien door de spanningen en stress van de verhuizing.
Ik vind t bijzonder dat er heel veel wordt gezegd “zet haar schoft nu op de foto” en dat ts dan daar niet op reageert. Ik zou het namelijk ook zo snel mogelijk doen. Als daar wat uitkomt weet je meer. Nu is t gissen en de handelsstal beschuldigen terwijl je helemaal niet weet of t klopt.
Het hoofdstel kan ook voor een anders paard zijn gebruikt en daarom zijn versteld… je weet t gewoon niet.
Dus snel een dierenarts erbij en die schoft op de foto.
Oke hier wil ik wel even op reageren. Merrie heeft dit 1 x gedaan en dat is 3 jaar geleden en dat kwam door een zadel met een scheve boom en ik heb toen direct een ander zadel aangeschaft en was het " probleem "verholpen.
Wel is ze inderdaad als iets niet goed ligt of zit , er zo 1 die dat gelijk aangeeft . En dus nu ze weer een beetje begon te miepen met het opstappen heb ik gelijk de zadel maker gebeld en die is ook geweest.
( hij is vorig jaar ook geweest voor gewoon controle dat vind ik belangrijk daarom ook fysio etc eens in de zoveel tijd )
En dan mijn hoofdstel , waarom zouden ze mijn hoofdstel gebruiken voor een ander paard ? als dat zo is hadden ze dat kunnen zeggen . Ik kreeg nu alleen maar als antwoord "fijne avond en niks natuurlijk " ja dat is gek ! dan zeg je gewoon oh ja sorry die hebben we ook even gebruikt voor een ander paard ( belachelijk als dat zo is want mijn spullen)
Dat ze gevoelig is heb juist heeeeeeel duidelijk verteld , dus als hun daar niet mee om kunnen gaan vraag dan niet of je mijn paard mag verkopen voor mij en ik mag hopen dat als je weet wat je doet dat je met dit soort paarden kan omgaan ?
Ik vind het vooral gewoon vervelend dat ik het idee heb dat ze mij niet de waarheid vertellen