Paardenfonds wil niet uitbetalen??

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-22 22:22

pillow schreef:
daantjuhhh schreef:
Ja het zijn lompe boeren bij het fonds. Botte oude horken.

Niks van aantrekken. Het gaat om jouw dier.
Scheit hebben aan die lui hoor.
En een beetje standvastig z’n gesprek ingaan.
Wat wil je en wat stel je voor.

Tjonge jonge wat een oordeel en lompe reactie. Ik heb de mijne ook bij een paardenfonds en die hier voor de jaarlijkse taxatie komen zijn helemaal niet oud en zeker niet lomp. Kan bij jou zo zijn maar dat wil niet zeggen dat het overal zo is.
En scheit is met een ij.

Nou sorry. Na mijn ervaring met paard met gebroken been die alleen maar lag. 6 weken laten liggen en dan vervoeren voor de slacht. Kan ik niet anders meer zeggen. 9 van de 10 zijn 75+ die nog op de ouderwetse manier met dieren omgaan.

Gelukkig waren wij niet onder indruk en is het dier gewoon ingeslapen

pillow

Re: Paardenfonds wil niet uitbetalen??

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-22 23:06

6 weken laten liggen daar geloof ik niks van. En als het jou zo tegen staat waarom ben je er dan bij. En 9 van de 10? heb je echt met 10 mensen contact gehad. Ms moet je een beetje inbinden.

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-22 23:31

pillow schreef:
6 weken laten liggen daar geloof ik niks van. En als het jou zo tegen staat waarom ben je er dan bij. En 9 van de 10? heb je echt met 10 mensen contact gehad. Ms moet je een beetje inbinden.

Ik ben er niet meer bij. Na dat incident was het klaar. (Lijkt mij ook logisch dat je na zoiets geen zaken meer wil doen met het zelfde fonds)

4 of 6 weken. Ik heb geen idee meer. Maar het dier moest maar blijven liggen tot de medicijnen er uit waren voor de slacht. Dierenarts heeft zich nog ingezet. Ze wilden niks. Toen hebben we hem in laten slapen en na heel veel gedoe achteraf toch ons geld gegeven. Maar daar zijn heel wat telefoontjes voor nodig geweest.

En nee. Dit is geen leugen, waarom zou ik daarover liegen?

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-22 08:55

Ik vermoed dat je het verhaal niet goed onthouden hebt eigenlijk. Geen paard overleeft wekenlang liggen. De organen komen na een paar dagen liggen al zodanig in de verdrukking dat je afsterven van de darmen krijgt met dodelijke koliek tot gevolg.

Daarnaast is van bijna geen geneesmiddel voor paarden de wachttijd voor slachten bekend, dus 4 of 6 weken wachten heeft op een slachtstatus geen effect. Meeste geneesmiddelen betekenen gewoon nooit meer slachten.

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-22 09:08

TS heb je niet iemand die wat steviger in zijn schoenen staat en niet emotioneel is die even kan bellen.

Ik zou op zo'n moment ook niet zo stevig staan.

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-22 09:11

Ibbel schreef:
Ik vermoed dat je het verhaal niet goed onthouden hebt eigenlijk. Geen paard overleeft wekenlang liggen. De organen komen na een paar dagen liggen al zodanig in de verdrukking dat je afsterven van de darmen krijgt met dodelijke koliek tot gevolg.

Daarnaast is van bijna geen geneesmiddel voor paarden de wachttijd voor slachten bekend, dus 4 of 6 weken wachten heeft op een slachtstatus geen effect. Meeste geneesmiddelen betekenen gewoon nooit meer slachten.

Nee dat overleefd een paard ook niet. Maar daar gaat het niet om. Het gaat erom dat dat dier moest blijven liggen totdat hij naar de slacht kon. (Of dus zo aan het lijden is dat het zelf overleed)
Op dat moment (is ook wel 10 misschien wel 12 jaar geleden) stond er op het medicijn wat hij kreeg een wachttijd voor slachten. Ik weet niet meer exact hoe lang. Maar het ging om weken. Ergens zegt een stemmetje in mijn hoofd 28 dagen of 31 dagen? Maar de exacte wachttijd weet ik niet meer.

Wij hebben hem laten inslapen zodra het duidelijk was dat het been gebroken was. Dit was eerst niet duidelijk. Maar het fonds ging hier eerst niet mee akkoord. Zelfs niet nadat de dierenarts belde.
Was echt een flink touw getrek

(Regelgeving met medicijn gebruik en wachttijd is ook aangepast)

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-22 09:18

Wat zijn precies de voorwaarden van dit fonds?
Staat er ergens dat je het paard terug kunt kopen tegen de slachtprijs?

Snap op zich wel dat je na 18 jaar premie betalen je nu een geld zou willen hebben. Kun je de kosten van de euthanasie van betalen. Zeker aangezien je krap bij kas zit.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-22 09:33

fransje23 schreef:
Wat zijn precies de voorwaarden van dit fonds?
Staat er ergens dat je het paard terug kunt kopen tegen de slachtprijs?

Snap op zich wel dat je na 18 jaar premie betalen je nu een geld zou willen hebben. Kun je de kosten van de euthanasie van betalen. Zeker aangezien je krap bij kas zit.

Dat het paard alleen met toestemming van TS verkocht zal worden. En dat heb ik haar diverse malen duidelijk gemaakt en zelfs met een link van de voorwaarden.

Evelienepien

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-22 10:36

Als je een da advies hebt voor in te slapen, overleg je dat met hen.
Je paard is voor 1900,00 verzekerd & zoals al eerder gezegd, kun je hem dan terug kopen voor hun slachtwaarde. Laat dit 500,00 zijn. Heb je nog 1400,00 over om hem in te slapen (- 1e da bezoek gezien advies + inslapen zelf en rendac kosten). Mits dit een zgn onderlinge verzekering is.
Heb je toch iig nog iets ?

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-22 10:43

Ik zou mijn verlies nemen en voor het paard gaan. Paard heeft niets aan het eeuwige getouwtrek tussen jou en de verzekering. Je bent er al uit wat je wilt gaan doen en dat is in dit geval ook het beste om haar te laten gaan hoe rot en hard ook is.

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-22 11:29

Cinnepin schreef:
Gelukkig heb ik zelf nog nooit een paard hoeven te laten inslapen, is dat zo duur ja?

Welnee. Ik heb het 2 keer moeten laten doen. Ik weet niet meer wat het kostte, niets spectaculairs en kwam op de lopende rekening die ik toch al had voor de voorafgaande behandelingen van deze paarden die helaas niet tot genezing hadden geleid.

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-22 11:31

TS, heb je nou al eens weer contact opgenomen met het paardenfonds of je haar terug kunt kopen? (tenminste, als je nog iets geld terug wilt via het fonds)

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-22 12:44

Cinnepin schreef:
Gelukkig heb ik zelf nog nooit een paard hoeven te laten inslapen, is dat zo duur ja?

Wat is duur? Daar zal iedereen anders over denken.
Rendac ophalen bij reguliere ophaaldienst 60,- ex btw.
Individuele ophaal dienst 500,- incl. btw

Inslapen was hier rond de 200 euro. Was op zaterdag.

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-22 13:03

DuoPenotti schreef:
Cinnepin schreef:

Wat is duur? Daar zal iedereen anders over denken.
Rendac ophalen bij reguliere ophaaldienst 60,- ex btw.
Individuele ophaal dienst 500,- incl. btw

Inslapen was hier rond de 200 euro. Was op zaterdag.

Mijn laatste overledene is opgehaald door de Rendac op het abonnement van mijn stalhouder.Daar heb ik toen geen rekening voor gekregen.

FriesWytske

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-22 13:23

Ik heb afgelopen zomer ongeveer 100 euro moeten betalen voor inslapen. En voor Rendac ongeveer 40 euro.

Onali

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-22 14:02

Mijn fjord kostte rond de €250 voor inslapen en de Rendac idd €60 ongeveer. Let wel die geven eens per kwartaal de rekening.

Cinnepin

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-22 18:27

Nouja ik zag bedragen alls 400 voor inslapen? Dat vond ik best aan de prijs?

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-22 18:35

Vaak, natuurlijk niet altijd, zit er dag(en) van ziek zijn aan vooraf.
Dat was met mijn paard ook, die werd op donderdag ziek, DA erbij, op vrijdag nogmaals.
Pijnstillers en antibiotica gekregen zodat we maandag verder konden kijken.
Maar op zaterdag heb ik gebeld dat het over was voor mij.
Dan moet je natuurlijk de rekening wel even splitsen in wat nu het werkelijke inslapen kost en en wat vooraf ging.

Daarnaast weet ik bij onze kliniek niet of er verschil zit in zaterdag, of bijvoorbeeld zondagnacht? :o
Zou ook zomaar kunnen natuurlijk.

Maar goed niet helemaal relevant voor ts natuurlijk.
Of ja een beetje, dat ze weet dat die kosten zijn en hoe zich dat verhoud met wat ze uitkeren.

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-22 18:58

Cinnepin schreef:
Nouja ik zag bedragen alls 400 voor inslapen? Dat vond ik best aan de prijs?

Nee dat is zeker niet zo veel. Ik liet het doen met 3 verschillende opeenvolgende spuiten zodat hij er beslist niets van merkt en gemakkelijk gaat,dat kun je bespreken met je DA en misschien is het duurder met meer of betere middelen, ik zei het meest comfortabele voor hem te willen hebben en dat kostte toch echt geen 400 euro hoor ,het was veel minder maar die factuur heb ik niet bewaard.Ik herinner me nog dat er o.a. ketamine was gebruikt, dat viel me op omdat dat door mensen als recreatieve drug wordt toegepast.

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-22 19:00

Als het goed is is die 3 spuiten tegenwoordig standaard.
Hier is dat ook gedaan. En uiteraard zag ik met een oud paard erg op tegen de dag... maar kan er echt positief op terug kijken.
Hoop ts over een poosje ook :j

joyce B

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-22 20:06

Bij mij ook. Eerst kalmeringsmiddel, dan narcosemiddel en dan het middel wat het hart stil legt geloof ik.

Ik had ook dikke rekening, maar inderdaad zaten daar ook consulten, pijnstillers, behandeling en de foto's etc bij in.

Een dier wat gewond is mag volgens mij niet vervoerd worden naar de slacht. Daar controleert de NVWA op bij diertransporten en slachthuizen.

_Lorette_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-22 21:25

Euthanasie (inclusief visite) was hier deze zomer 420 euro en krap 70 euro voor de Rendac.

Roihi

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-22 22:19

Bij mijn paard in April was het alles bij elkaar, inslapen en Rendac, ongeveer 150 Euro.

Schapenwol

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-22 10:20

appiesjappie schreef:
Hoe berekenen ze dan de slachtprijs? Ik kan inderdaad nog eens bellen. Ze is voor 1900 verzekerd. Dat is niet echt veel en vraag mij dan af of dat wel uit zou kunnen

Ze nemen gewoon een gemiddelde. Dat bedenken ze gewoon achter hun bureau. Ze komen echt niet langs om je paard te wegen ofzo. Dat kost ze meer tijd (=geld) dan het oplevert.
Als ze voor de meeste paarden € 500,- van de slager krijgen dan trekken ze bij jou €500,- van die €1900,- af. Klaar. Je paard hoeft helemaal niet verplaatst te worden, er verandert niets voor het paard, je krijgt alleen minder geld.

Waarom bel je ze niet gewoon en zeg je wat jij het liefste wil (thuis inslapen, paard niet verplaatsen), en hoe dat dat werkt met de verzekering. Dan gaan zij jou het uitleggen en doen ze je waarschijnlijk een voorstel over hoeveel geld je dan nog krijgt.

Schapenwol

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-22 10:29

Spenk schreef:
Voor 1900? Dan hou je bijna niks over...

Bij inslapen is sowieso vaak maar 80% uitkering of 70% en dan gaat de slachtwaarde er nog vanaf. Daar rekenen ze standaard prijzen voor. Voor mijn pony rekenden ze €350 een paard €500 maar dat zal per maatschappij verschillen en dan nog je kosten voor inslapen en rendac. Natuurlijk hou je wel iets over maar niet veel.

Wil je dan echt om die paar rotcenten zo moeilijk doen?

80% van €1900,- is €1520,-
Min €500,- slachtprijs is €1020,-

Ik zou dus rekenen op ongeveer zo'n bedrag, €1020,-. Als TS de verzekering helemaal laat zitten krijgt ze niks.
Inslapen en Rendac moet ze sowieso betalen, dat kan je dan mooi doen van die 1000,- van de verzekering en dan houdt je nog een €700,- over (ik gok even dat inslapen en rendac €300,- kost).

Het is 1 telefoontje en wat papierwerk opsturen. Zo moeilijk is dat niet, ik zou het zeker doen. Het is dat, of niks en van je spaargeld het inslapen betalen.