Odysseus schreef:Zo van voren lijkt het zwarte voetje een fractie steiler maar zo schrikbarend vind ik het (zo van voren niet) en lijkt dit me ook geen zwaarwegende risicofactor waarop het paard ongeschikt zal zijn voor jullie doel. (Waarbij ik bij een 15 jarige pony even uitga van recreatief of basissport). Ontzettend weinig paarden zijn precies gelijk op de voeten.
Een dierenarts noteert in principe alles wat van het "gemiddelde" afwijkt op het keuringsrapport, zo'n opmerking is dus niet meteen een negatief aankoopadvies.
Wat ik wel bijzonder vind ik dat je na afloop van de keuring geen contact hebt gehad met de dierenarts. Ik neem aan dat jij de keuring betaald hebt? Koper is in principe opdrachtgever en normaliter zal de dierenarts zijn bevindingen na afloop met je bespreken, telefonisch als je er niet bij bent. Dan had hij dit ook aan je kunnen uitleggen en had het waarschijnlijk minder als een verrassing achteraf gevoeld.
V.w.b.t het gedrag is dat ontzettend lastig uitspraken over te doen. Het blijft levende have en die eerste weken kunnen ze nog wel eens verrassend uit de hoek komen. Ik snap verkopende partij ook wel dat ze er niet meteen om staan te springen om hem terug te nemen nu hij ook nog eens geblesseerd is geraakt.
Goed gezien!
Ja dat overkomt mij geen 2e keer om er niet bij te zijn of contact te hebben met de keurende arts.
Vind het fijn dat jullie reageren over het gedrag!
We gaan er vanuit dat het goed komt en tijd nodig heeft.
Eerste prioriteit is blessure. Dus wij worden verplicht het nu straks allemaal rustig aan op te pakken.