Paard word getest door politie

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Daan13

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-22 13:24

Gelukkig zijn er veel positieve -eerste hand- ervaringen en ook dat het paard blijft maar ook weer terug gebracht wordt.

Zo te lezen gaat alles heel weloverwogen en niet over 1 nacht ijs.

Als je paard bij de politie terecht komt krijgt het een goede plek, juist die ruiters moeten zo ontzettend op hun paard kunnen vertrouwen,nog meer dan de doorsnee ruiter. De paarden worden goed behandeld en ook via fb lees je dat ze op hun oude dag naar een rusthuis gaan.

Allemaal heel positief :)

Maar als je in de situatie van de ts zit -andere topic met een ex die het paard "cadeau" heeft gedaan en nu toch wil verkopen -

Kan ik begrijpen dat de ts geen enkel bericht positief kan lezen want ze wil het paard dolgraag houden en ik gok dat dat dus niet gaat lukken.

Ts je emoties spelen ontzettend mee in dit topic. Iedereen doet z'n best om jou een eerlijk antwoord te geven maar jij kunt het nu niet positief lezen want het paard moet toch verkocht worden zo te lezen.

Triest, verdrietig maar maai de rest niet omver want ze geven jou eerlijke antwoorden.

BigOne

Re: Paard word getest door politie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-22 13:31

Heb je nu al juridische hulp ingeroepen ipv je ex alles te laten regelen?
En paarden bij de politie hebben een heel goed leven, kennis heeft er al twee geleverd en die hebben het gewoon goed.

Jennyj01

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-22 14:01

ingvdh schreef:
@ts, waarom koop je het paard zelf niet, want het liefst hou je het zelf.

Weet wel dat als je aan de polite verkoopt je altijd weet waar het dier is, het zal niet in de handel verdwijnen en als je het vraagt mag je vast een keer op bezoek. Verkoop je het aan een ander kan datzelfde maar anders zijn.

Hoe weet jij zo zeker dat die niet in de handel verdwijnt? Als de bereden politie achteraf denkt dat het toch niks voor ze is komen ze gewoon bij de handelaar terecht. Net als die keurige opleiding die ze zogenaamd geven. Dat is echt niet altijd waar. Sommige krijgen een extreem korte opleiding. Of te wel binnen enkele maanden staan ze op het Museumplein tijdens rellen.

TS Denk goed na voor je je dier aan deze partij verkoopt. Het echte leven voor de paarden bij de bereden politie is niet zo mooi als in de promotie filmpjes.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-22 14:06

Jennyj01 schreef:
ingvdh schreef:
@ts, waarom koop je het paard zelf niet, want het liefst hou je het zelf.

Weet wel dat als je aan de polite verkoopt je altijd weet waar het dier is, het zal niet in de handel verdwijnen en als je het vraagt mag je vast een keer op bezoek. Verkoop je het aan een ander kan datzelfde maar anders zijn.

Hoe weet jij zo zeker dat die niet in de handel verdwijnt? Als de bereden politie achteraf denkt dat het toch niks voor ze is komen ze gewoon bij de handelaar terecht. Net als die keurige opleiding die ze zogenaamd geven. Dat is echt niet altijd waar. Sommige krijgen een extreem korte opleiding. Of te wel binnen enkele maanden staan ze op het Museumplein tijdens rellen.

TS Denk goed na voor je je dier aan deze partij verkoopt. Het echte leven voor de paarden bij de bereden politie is niet zo mooi als in de promotie filmpjes.

Hoe weet jij dat? Niet om te zeuren, puur interesse :).

Jennyj01

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-22 14:13

Uit de eerste hand. En nu zal het bokt forum nu om een uitgebreide toelichting gaat vragen. Maar dat ga ik hier niet uitgebreid neerzetten. Voor de politie zijn de paarden en honden goederen. Als het niet meer voldoet, stuk is of afgeschreven gaat het weg. Soms komt het bij een voormalig ruiter terecht maar echt niet altijd. En dan komt het bij een handelaar. En die verkoopt de paarden door.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-22 14:17

Jennyj01 schreef:
Uit de eerste hand. En nu zal het bokt forum nu om een uitgebreide toelichting gaat vragen. Maar dat ga ik hier niet uitgebreid neerzetten. Voor de politie zijn de paarden en honden goederen. Als het niet meer voldoet, stuk is of afgeschreven gaat het weg. Soms komt het bij een voormalig ruiter terecht maar echt niet altijd. En dan komt het bij een handelaar. En die verkoopt de paarden door.

Okay. Ik hoef geen uitgebreide toelichting, ik heb nog wel een vraag.

Dat een paard dat niet meer kan werken weggaat, is denk ik logisch. Als dat van ouderdom is, dan gaan ze naar Soest, ik heb er vorige week een aantal geaaid. Zijn ze niet meer goed genoeg voor het werk, dan gaan ze naar een handelaar, net zoals heel veel andere mensen dat doen. Daar is, vind ik, niks mis mee? Je kunt van de politie niet verwachten dat ze alle paarden tot hun pensioen houden, toch?

Stukke paarden de handel in doen, daar vind ik wel wat van.

Jennyj01

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-22 14:23

Ik heb je een pb gestuurd.

chevax

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-22 14:27

TS, je hebt goed onderbouwde reacties van Bokkers die hetzelfde traject doorliepen. Zonder uitzondering positief. Waarom is dan een verhaal van “een kennis van de ouders van je ex” zo belangrijk?
Ik denk dat je er, als ze hem niet kopen, een paard voor terugkrijgt dat trainingen heeft gehad en helemaal is onderzocht. Prima toch?

ikkedus

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-22 15:02

Er zijn tegenwoordig toch ook zat andere kopers te vinden? Zeker voor een paard dat blijkbaar imposant en braaf genoeg is om interessant te zijn voor de bp. Waarom ga je daar dan niet voor?
Of bepaalt je ex wie het paard koopt en heb je hierin geen keus?
Een paard kan via iedere koper alsnog de handel in gaan of naar de slacht bij een te ernstige blessure.
Met het geld dat er voor de paarden nu moet worden betaald gaan ze bij niemand zomaar naar de slacht.
Er zijn bij verkoop aan wie dan ook gewoon geen garanties. En dat is lastig en voelt rot. Dat snapt iedereen echt wel.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-22 20:24

Wat is er gebeurd met de slogan: De politie is je beste vriend. :?

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-22 21:34

Niet direct uit eerste hand maar wel van nabij:
Paard van stalgenoot op proef geweest bij de politie. Goed bevallen, de politie heeft hem gekocht.
Ander paard op proef geweest, bleek toch niet geschikt voor politiewerk. Is terug gekomen en verkocht aan een andere koper.
Paard 3, ex-politiepaard, niet meer geschikt voor politiewerk, woont nu in de boks naast een van mijn eigen paarden.

Daan13

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-22 23:28

Nielojram schreef:
Wat is er gebeurd met de slogan: De politie is je beste vriend. :?

Bestaat die nog dan?

Vroeger stond dat toch ook op hun auto's??

cp112

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-22 23:30

Nee de slogan is waakzaam en dienstbaar

Daan13

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-22 23:34

Hier in the middle of nowere zie je ze alleen op oudjaarsdag rijden dus zo vaak kan ik het niet lezen _O-

Vroeger hebben de buren een fries paard verkocht aan "het koningshuis" die liep jarenlang voor de gouden koets.
Paard had echt een super plek gekregen.

Beetje off topic maar vooruit, het is zaterdagavond :+

Bielsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-22 00:01

Hier ook een goede ervaring. Paard is op proef naar de politie gegaan maar bleek uiteindelijk toch niet geschikt.

Hij zag er op en top gezond en blij uit toen hij terugkwam en ik kon de volgende dag zo weer opstappen en wegrijden. De enige verandering die ik merkte was dat hij nog wat zelfverzekerder was geworden en wij hebben hem nog iets langer zelf gehouden voor hij aan een leuke recreatie ruiter is verkocht :)

Euridicey

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-22 09:45

Nu wil ik wel weten wat die politie met al die paarden doet dat ze zo zelfverzekerd en stoer terugkomen

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-22 10:32

Euridicey schreef:
Nu wil ik wel weten wat die politie met al die paarden doet dat ze zo zelfverzekerd en stoer terugkomen

Schriktraining en op de juiste momenten belonen doet een hoop.

Bielsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-22 10:57

Ineke2 schreef:
Euridicey schreef:

Schriktraining en op de juiste momenten belonen doet een hoop.

Dat inderdaad. De rust van de ervaren paarden en de trainers daar tijdens de training zal ook helpen. En "al die paarden" is misschien een beetje ongenuanceerd, wij hebben er baat bij gehad al was het al een erg fijn paard en volgens mij zag ik nog een keer zoiets voorbij komen, maar dan zegt natuurlijk niets over alle andere paarden.
Ik geloof alleen niet dat ze er slechter uit komen aangezien ze niet op proef gaan als er al geen basis is en ze hebben er daar niets aan als ze eindeloos door zouden gaan als een paard het niet lijkt te trekken.

Sunnda

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-22 13:04

Ik ben er een keer wezen kijken en ze trainen gewoon heel fijn.
Een goede trainer en ruiter is alles voor een paard. Vond het echt leuk om te zien hoe ze met de paarden omgingen. Meer dan genoeg kennis in huis daar.
Ik zou er zo weer een paard aan verkopen.

C_arola
Moderator Over Paarden & Markt

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-22 16:38

Aangezien de topicstarter meerdere vragen heeft gesteld in het beginpost en het topic daarom op meerdere fora geplaatst kan worden maar Ervaringen en diensten daarin beperkt is hebben we besloten het topic te verplaatsen naar Transport, afspraken en overige.

anca

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-22 16:49

Gewoon wat anders maar ik vind niet dat paarden nog ingezet mogen worden bij de politie. Als ik zie wat er gebeurt tijdens rellen -- en niet alleen dan -- dat is dat beslist dier onwaardig. Net als honden trouwens.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-22 16:54

Ik lees toevallig net dat bokker Amber_ bij de bereden politie werkt.
Misschien die eens vragen?

Femke_Tweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-22 17:01

anca schreef:
Gewoon wat anders maar ik vind niet dat paarden nog ingezet mogen worden bij de politie. Als ik zie wat er gebeurt tijdens rellen -- en niet alleen dan -- dat is dat beslist dier onwaardig. Net als honden trouwens.

Dat is inderdaad iets anders en past beter in een ander topic.

Dit gaat over ervaringen met politie als kopende partij.

sjouk_L

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-22 17:27

Hier ook nog een heel positieve ervaring. Mijn merrie is ook 2 weken op proef geweest bij de politie, het voorrijden ging erg ontspannen en vriendelijk. Daarna hebben we het contract opgesteld en heb ik haar zelf weggebracht. Daar wilde ik graag en dat mocht, zelfs inclusief rondleiding, erg tof.

Helaas was 1 wondje op het been dat ze volgens mij bij mij al had opgelopen(maar wat ze ook gewoon daar in de wei opgelopen zou kunnen hebben) gaan groeien tot een schiefel. Daarmee is ze toen niet door de keuring van de dierenarts gekomen. Dus is ze weer thuis gebracht. De schiefel is vervolgens heel netjes weer geheeld, en daar hadden ze zelf ook al aandacht aan besteed.

Qua karakter heb ik niets negatiefs aan haar gemerkt, volgend mij vond ze het zelf wel een tof avontuur. De dame die mee was om haar terug te brengen zou haar nieuwe ruiter worden, was al aan haar gehecht en echt mega teleurgesteld dat ze terug moest.
Dus ook bij mij echt wel een goede ervaring.

Natuurlijk kan je discussiëren of een paard bij de politie thuis hoort, maar de politie zelf zorgt echt goed voor ze.

Tijdens de rondleiding heb ik ook een training gezien en het trainingsschema en daar was echt niets op aan te merken.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-22 18:21

sjouk_L schreef:
Hier ook nog een heel positieve ervaring. Mijn merrie is ook 2 weken op proef geweest bij de politie, het voorrijden ging erg ontspannen en vriendelijk. Daarna hebben we het contract opgesteld en heb ik haar zelf weggebracht. Daar wilde ik graag en dat mocht, zelfs inclusief rondleiding, erg tof.

Helaas was 1 wondje op het been dat ze volgens mij bij mij al had opgelopen(maar wat ze ook gewoon daar in de wei opgelopen zou kunnen hebben) gaan groeien tot een schiefel. Daarmee is ze toen niet door de keuring van de dierenarts gekomen. Dus is ze weer thuis gebracht. De schiefel is vervolgens heel netjes weer geheeld, en daar hadden ze zelf ook al aandacht aan besteed.

Qua karakter heb ik niets negatiefs aan haar gemerkt, volgend mij vond ze het zelf wel een tof avontuur. De dame die mee was om haar terug te brengen zou haar nieuwe ruiter worden, was al aan haar gehecht en echt mega teleurgesteld dat ze terug moest.
Dus ook bij mij echt wel een goede ervaring.

Natuurlijk kan je discussiëren of een paard bij de politie thuis hoort, maar de politie zelf zorgt echt goed voor ze.

Tijdens de rondleiding heb ik ook een training gezien en het trainingsschema en daar was echt niets op aan te merken.

Hoe zit dat met, bijvoorbeeld, vrije tijd voor het paard? Dagelijks in de weide en/of de paddock voor meerdere uren? Hebben de paarden sociaal contact?

Voor mijn gevoel is het allemaal net als op een topsportstal, veel op stal of met de ruiter bezig, niet of nauwelijks sociaal contact en lekker vrij bewegen op de weide/in de paddock.

Dat deel van de verzorging zou voor mij ook zwaar meewegen in het wel of niet verkopen :).