Staldrama maar fijne stal, what to do?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Liannetje86

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-21 17:19

Sky_As schreef:
Liannetje86 schreef:
Ik ben er tegenwoordig steeds makkelijker in..

Ik kom niet op stal om vrienden te maken (Het klinkt zo lekker hard, er komen super lieve mensen met wie ik echt wel veel heb en dagelijks spreek ;) maar mijn pony staat er goed en daar gaat het om.) Maar sinds ik deze instelling heb en een paar keer een opmerking gemaakt heb, laten bepaalde mensen me wel lekker met rust.

Als mensen zich ergens mee bemoeien heb ik geleerd dat ik gewoon 100 miljoen moet vragen... Dan mogen ze hem hebben met een strikje erom heen en kunnen ze alles beslissen en tot die tijd is die gewoon van mij en maak ik de keuzes.

En verder er boven staan. Ik heb op stallen gezet waar stalgenootjes gewoon niet meer tegen mij praatte, prima!

ik vind het oprecht knap dat je dat kan. Dat zou bij mij niet in mij zitten. Als ze me gewoon zouden negeren zou ik nog een soort van mee kunnen leven. Maar als je echt contant ogen in je rug voelt steken, dat zou ik niet kunnen hebben en dan zou ik op zoek gaan naar een andere oplossing. Ik kom dan ook wel van een stal die er helaas mee gestopt is, maar waar echt bijna iedereen zich thuis voelde. Dat was echt een "thuis" voor veel (verschillende) soorten mensen, en we deden dan ook vaak leuke dingen met elkaar. Voor mij is stal ook een stuk sociaal leven, dus ik wil wel graag op stal staan met mensen waarmee ik leuke dingen wil doen. (en dat hoeft echt niet met iedereen, maar ik durf wel te zeggen dat ik op zich prima sociaal ben en mezelf aan kan passen dus dat ik wel een klein beetje aansluiting verwacht)

Ik geef eerlijk toe, ik ben ook daar gegaan, maar dat was niet voor die mensen (het maakte het besluit wel makkelijker ;)). En een stal met leuke mensen en waar toch vaak wel een sociaal leven ligt, is fijner.

Maar 1x heel duidelijk zijn, werkt vaak beter dan 10x proberen. Bij mij was het de druppel dat ze tegen iemand die daar hielp (niet 100% geestelijk in orde...) deden. Toen gewoon een keer boos geworden en toen kon ik niets meer hebben. Die ene keer echt super lomp, super bot maar wel duidelijk geweest. Fijn is anders, maar ik was van het gezeik af. En er stonden ook nog andere mensen die wel leuk waren, met wie ik wel een klik had... En dan vinden ze me maar onaardig en raar, boeiend..

meggiemeg

Re: Staldrama maar fijne stal, what to do?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-21 18:47

De laatste pensionstal waar ik stond was alles naar wens behalve dan het vlak ruwvoer maar dat mocht ik zelf regelen dus alles prima. Ook daar liep er 1 rond, dacht dat ze koningin van de stal was toen ze er als laatste bij kwam, was van mening dat voor haar geen stalregels van toepassing waren, keer op keer de privélessen verstoren van anderen ( regel was bij tijdige vermelding op het stalbord had je 1 van de bakken dan voor je zelf bij privéles) , keiharde muziek draaien, schreeuwen enzovoorts, heb toen wel tegen de staleigenaar gezegd dat dit niet kon, dat de stalregels er tenslotte niet voor niets waren, dat de sfeer erg gespannen was sinds haar komst. Maar ook zij is weer vrij vlot gegaan, je hebt van die types die gewoon nergens kunnen aarden.
Wat ik wel vervelend vind is dat als je ergens terecht komt dat er van je verwacht wordt dat je werkelijk overal aan mee doet, verplichte buitenritten met de hele stal, feestdagen er door brengt, de verplichte borrel om je verjaardag te vieren, als ze samen buiten zitten wat te drinken dat je dan verplicht aanschuift ipv je paard te gaan doen.
Ik heb het over het algemeen erg leuk ervaren om op een stal te staan maar het moet geen verplichting worden om daar aan mee te doen. Ik kom er voor mijn paard, als de klik er met de andere klanten is is erg leuk maar ik ben er niet voor een 2e sociaal leven zeg maar.

Koekie73

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-21 19:52

pien_2010 schreef:
Koekie73 schreef:
(Dochter heeft inmiddels het afgelopen jaar haar jonge pony netjes opgeleid naar L1 niveau en is helemaal klaar om op cc te gaan, ondanks dat rare commentaar op de oude stal)

Koekie zelfs als je dochter zonder zadel nog steeds lol met haar knol zou hebben dan heeft niemand daar iets van te zeggen. Ik vind dat echt zo vreselijk slecht altijd dat gezeik vanaf de kant. Heb ik gelukkig nooit gehad, maar ik denk ook omdat mensen wel wisten dat ik daar nu echt niet van houd.

Ik heb wel ooit van de stalhouder commentaar gehad. Ik was totaal anders gaan rijden en moest veel slechte gewoontes afleren. Toen kwam ik hem na de les een keer tegen, en toen zei hij: "wanneer ik eens ophield om als een clown op het paard te gaan zitten". _O- Ik moest daar zo vreselijk om lachen en ik zei tegen hem: "joh C.., je moet wel goed kijken, ik zit er niet als een clown op maar ik zit er achterste voren op". Hij heeft nooit meer iets gezegd, en na één jaar zei hij alleen, dat ik die knol aardig netjes had weten te leren rijden. _O-

Good for you, die opmerking :+ *\o/*

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-21 19:53

Leo schreef:
Ik heb twee keer groot drama meegemaakt op verschillende stallen. Hoewel het niet met mij te maken had en ik er niet bij betrokken was, ben ik heel erg gevoelig voor sfeer. Ik ga op mijn tenen lopen, raak heel gespannen en gestresst en wil er niets mee te maken hebben. Een toppunt was dat volwassen vrouwen met anti-[naam] shirts gingen lopen. Serieus. Mijn mond viel open. Zoveel afgunst, haat en nijd, achterbaks geroddel... Vreselijk.
Je kunt je voorstellen dat ik met gierende banden weg ben gegaan daar.

Jeetje, net wanneer je denkt dat het niet kinderachtiger kan :oo

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-21 21:25

Een paard hebben is de hemel, maar de entourage is een hel.

SophievdV

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-21 09:18

Nielojram schreef:

Nou dit dus. Mijn moeder snapt ook helemaal niet wat ik er leuk aan vind, aan de paardenwereld :')

Vind het wel mooi dat zoveel mensen er gewoon klaar mee zijn. Vraag me overigens wel af waarom het nog bestaat als zoveel mensen er een hekel aan hebben.. :=

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-21 09:26

SophievdV schreef:
Nielojram schreef:

Nou dit dus. Mijn moeder snapt ook helemaal niet wat ik er leuk aan vind, aan de paardenwereld :')

Vind het wel mooi dat zoveel mensen er gewoon klaar mee zijn. Vraag me overigens wel af waarom het nog bestaat als zoveel mensen er een hekel aan hebben.. :=

Omdat de paardenhobby zelf voor mij een van de mooiste dingen is die er bestaat.

De mensen daaromheen (en ook zeker niet allemaal!) die neem ik maar voor lief.

Maargoed, heb ook nog nooit echt commentaar gekregen op wat ik doe als ik op stal ben. En zo wel, tsjah, jammer voor de mensen die blijkbaar energie willen steken in mij in de gaten houden

Slmt9

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-21 09:35

Stalheksen, wat een mooi woord :D

Toch wil ik wel even nuanceren. Ze zijn niet overal. Ik heb op vijf stallen gestaan en alleen op de eerste waren de echte heksen. Hoe vaak ik daar wel geen gedoe had en ben behandeld, wat een stress en tranen hebben dat gekost.
Toen ik bij de eerste weg ging heb ik me gelijk voorgenomen om me op een nieuwe stal afstandelijker op te stellen en mensen zoveel mogelijk te vermijden. Om te voorkomen aan weer zo’n negatief gevoel bij stal.
Maar ik heb alleen maar fijne, normale mensen getroffen. Zonder geroddel en bemoeienis.
Op mijn huidige stal zijn de eigenaren er ook heel duidelijk in dat het niet getolereerd wordt en zijn ook selectief wie erbij mogen komen, als er plek is.

En 4 op 5 die goed zijn noem ik geen toeval.
Ik vond het een verademing dat stal nu een fijne, ontspannen plek is.

Dus ik zou zeker verder gaan zoeken.

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-21 09:57

Denk dat dat ook kan liggen aan het type stal waar je gaat staan, eerlijk gezegd.

Ik heb voornamelijk op stallen gestaan waar alles vrij simpel was. Zelf uitmesten, alleen een buitenbak (of geen echte rijbak), geen stapmolen oid. Stonden ook voornamelijk lol-met-je-knol ruiters die niet letten op wat anderen deden en het vooral gezellig vonden om samen te rijden.

Heb ook op stallen gestaan met meer luxe, en dus ook de wedstrijdruiters die daar kwamen. Merkte dat er daar onderling meer haat en nijd was. Ben daar ook niet lang gebleven. Meer vanwege de drukte, weinig paddock/wei voor de paarden en bak die altijd vol was.

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-21 10:09

Heb nu ook zo’n stalgenootje met erg veel hang naar dra-ma.. eerst stak ik er de draak mee en dat ging prima en reageerde overal luchtig op. Tot ze begon te liegen en me onderdeel begon te maken van het drama. Dus ik liet d’r links liggen en nu wordt ik met regelmaat uitgekafferd omdat ik mijn paard naast die van haar op de poetsplaats zet :') ik blijf gewoon rustig en ga gewoon door met m’n ding doen en zij gaat dan boos op stal poetsen. Stamgenoten vinden me erg kalm blijven en haar onredelijk. En ik heb zoiets van prima jouw probleem jouw drama. Niet de mijne en succes ermee.

Werkt tot nu toe prima _O-

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-21 10:25

Idd wij hebben ook geen heksen hoor (of ik moet zelf diegene zijn :') .

Ik heb gewoon mensen gehad die niets meer tegen me zeiden. Dikke prima. Beter dat dan uitgekafferd worden in ieder geval :=

Vientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-21 10:39

Hier ook de nodige drama's gezien, ook wel dat ik via-via te horen krijg dat ik blijkbaar iemand wat misdaan heb waar ik echt geen flauw benul van heb maar waar dan vervolgens de halve stal in meegesleurd wordt. Zonder mij wel te verstaan :+ Ja sorry hoor, daar kan ik echt niks mee en daar gá ik ook niks mee doen. Roddels aanhoren is prima maar ene oor in, andere oor uit. Het zijn altijd wel bepaalde types die de drama meenemen, en inderdaad hoe drukker en groter de stal hoe erger het is. Vooral wanneer er veel amateursportruiters tussen zitten. Dat soort stallen mijd ik dan ook maar, daar pas ik niet.

Ik merk trouwens ook echt een flinke toename van staldrama nu met Corona, vooral de mensen die stal nog als enige sociale contact hebben gaan nu regelmatig helemaal los qua niet-flexibel zijn en ruzie zoeken. Je merkt dat mensen op hun tenen lopen en ergens een uitlaatklep nodig hebben, gedrag wat er altijd in kleinere mate was wordt nu enorm uitvergroot.

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-21 10:46

Vientje schreef:
Hier ook de nodige drama's gezien, ook wel dat ik via-via te horen krijg dat ik blijkbaar iemand wat misdaan heb waar ik echt geen flauw benul van heb maar waar dan vervolgens de halve stal in meegesleurd wordt. Zonder mij wel te verstaan :+ Ja sorry hoor, daar kan ik echt niks mee en daar gá ik ook niks mee doen. Roddels aanhoren is prima maar ene oor in, andere oor uit. Het zijn altijd wel bepaalde types die de drama meenemen, en inderdaad hoe drukker en groter de stal hoe erger het is. Vooral wanneer er veel amateursportruiters tussen zitten. Dat soort stallen mijd ik dan ook maar, daar pas ik niet.

Ik merk trouwens ook echt een flinke toename van staldrama nu met Corona, vooral de mensen die stal nog als enige sociale contact hebben gaan nu regelmatig helemaal los qua niet-flexibel zijn en ruzie zoeken. Je merkt dat mensen op hun tenen lopen en ergens een uitlaatklep nodig hebben, gedrag wat er altijd in kleinere mate was wordt nu enorm uitvergroot.

Ja dat met Corona merk ik idd ook, mijn drama stalgenootje heeft daar duidelijk heel veel stress van en dat zorgt ook weer voor meer gedoe. Probeer dat wel een beetje mee te nemen in hoe ik reageer maar er zit ook wel een grens aan soms

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-21 10:52

Was op de vorige plek vooral te merken door paniek rondom de mensen die zogenaamd veel in contact kwamen met corona (zoals ik, via werk) dan werd er niet direct naar diegene gereageerd, maar via via. Dan hoorde ik dus achteraf dat mensen het niet verantwoord vonden dat ik op stal kwam, omdat ik met corona patienten zou werken. Wat overigens niet waar is, maar ja, werk wel in de zorg en onze bewoners kunnen ook corona krijgen. Net alsof ik, als ik positief zou zijn, op stal zou komen :+ . Heb later trouwens wel corona gekregen, maar toen waren we gelukkig al verhuisd. Denk dat ik anders als een lepra patient behandeld was.

Vientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-21 10:54

Ja precies MarjanB, dat probeer ik ook. En voor de rest probeer ik er maar wat omheen te lopen, je mag toch niet met te veel mensen contact hebben :+
Maar nadat ik een tijdje terug voor de derde keer de huid volgescholden kreeg om ik-heb-echt-geen-benul-wat (door iemand die zichzelf het privilege toedicht dat het normaal is om je stalgenoten schreeuwend uit te schelden, maar dat bij mij nooit eerder gedurfd heeft) ben ik zelf ook wel een keer nogal ongenadig uit mijn potje gegaan tegen die stalgenoot. Dat is voor mij ook niet gebruikelijk, er zijn blijkbaar ook grenzen aan wat ik zelf met normaal menselijk gedrag kan oplossen :')

@ SusanH: dat is ook naar zeg :oo Hier probeerde een stalgenoot dat, die opperde dat het toch wel erg onverantwoord was dat stalgenootje die in de zorg werkt nog op stal komt en dat die eigenlijk maar niet meer moest komen als er ook "normale" mensen waren....en die stalgenoot is vervolgens bijna het hek uit geschopt dat ze het dúrfde te opperen om zorg-stalgenootje te willen beperken in haar stalbezoeken :) Kom op zeg, gek volk! Iedereen loopt risico, en iemand die in de zorg werkt is zich er tenminste fatsoenlijk van bewust wat hij/zij doet.

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-21 12:13

agee schreef:
Ik heb nooit op een pensionstal gestaan, dus wellicht stel ik een hele domme vraag, maar zijn er op dit soort stallen geen vergaderingen (1 x per half jaar of zo) waar alle eigenaren samenkomen en waar de staleigenaar als voorzitter de regels bespreekt?
Zoals bijvoorbeeld:
- Maximale tijd dat je een poetsplaats bezet houdt
- Met hoeveel paarden gelijk in de bak gereden mag worden
- Hoe het voerbeleid is
- Wat de regels zijn omtrent lessen
- Hoelang je nog op stal mag 'rondhangen' nadat je klaar bent met rijden
- Of er vriendjes/vriendinnetjes mee mogen komen
- Dat ieder het recht heeft om met z'n paard om te gaan zoals hij zelf wil
- Dat bemoeizucht niet gewenst is
- Etc. etc. etc.

De meeste ergernissen zijn nl. op te lossen door open en eerlijk met elkaar te praten. :j

Dat gaat alleen als er duidelijke regels zijn en de pensionhouder daar ook streng maar eerlijk op handhaaft.Anders doet iedereen maar wat en gaan de klanten met de grootste mond en de slechtste manieren de baas spelen.

Hubbels

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-21 14:51

Voor ons ook DE reden om de paarden aan huis te hebben staan, heerlijk! Veel meer werk, maar heerlijk rustig en WIJ , bepalen wat er bij ons op stal gebeurd.

We hebben nu 1 paard op pension staan en dat gaat super, misschien binnenkort een tweede erbij , maar dat moet nog even helemaal besproken worden.
Maar daar houden we het dan ook echt bij, geen gezeik en gezeur bij ons opt erf :Y)

En echt die kleppende, banketstaaf paardenwijven zijn het ergst!
Op mij na dan he :+

Sure_lee

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-21 14:58

Wat een verhalen zeg!
Ik heb tot nu toe maar op 2 stallen gestaan. Hiervoor had ik de paarden aan huis.
Maar ik heb nog nooit drama gehad. Op de eerste stal waren er wel wat ruiters waar ik niet naar hun manier van rijden kon kijken. Zei er dan verder niets over en ging gewoon de bak uit (gebruikte ik toch maar een paar keer per jaar)
En de stal waar ik nu sta zijn alleen maar leuke mensen. Ik zie niet iedereen even vaak. Maar ik heb echt bij niemand zoiets van ohhh nee is die er ook.
Voel me er erg thuis en volgens mij heeft iedereen dat daar.

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-21 15:40

Hubbels schreef:
Voor ons ook DE reden om de paarden aan huis te hebben staan, heerlijk! Veel meer werk, maar heerlijk rustig en WIJ , bepalen wat er bij ons op stal gebeurd.

We hebben nu 1 paard op pension staan en dat gaat super, misschien binnenkort een tweede erbij , maar dat moet nog even helemaal besproken worden.
Maar daar houden we het dan ook echt bij, geen gezeik en gezeur bij ons opt erf :Y)

En echt die kleppende, banketstaaf paardenwijven zijn het ergst!
Op mij na dan he :+

Lijkt me echt heerlijk om ze thuis te hebben. Maar niet zozeer vanwege stalgenoten. Meer omdat ik het gemiddelde stal-paddock-weide beleid niet heel prettig vind hier :o

Paddock of weide op dagelijkse basis is hier vrij zeldzaam geloof ik.
24/7 buiten met schuilstal nog zeldzamer :=

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-21 19:20

Nielojram schreef:

Uiteraard heb ik dit bericht gechargeerd.
Maar, ik herken wel dat het de lol eruit kan halen, zeker als je niet zo sterk in je schoenen staat.

Ik heb zelf al mijn huidige vriendinnen via stallen leren kennen, en ben daar heel blij mee. Zou het vreemd vinden als ik een vriendin zou hebben die niets met de sport paarden heeft ( ondanks dat enkele 'in ruste zijn' en ik helaas nu ook even..).

Ben zelf ook wel een stalheks geweest, godallejezus wat was ik een wijsneus.. Gelukkig bleef ik (wel) ontwikkelen, en heb mijn gedrag zeker aangepast.

Neemt niet weg dat ik mij nog steeds kan ergeren aan mensen die hun paard echt verkeerd behandelen, alleen heb ik op een gegeven moment een andere aanloop daarin genomen.
Het lastige is dat je van het lijdend voorwerp houdt, ongeacht wie de eigenaar is..

Pumpkinbroes

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-21 19:49

Bij de stallen waar ik met plezier heb gestaan, werd bij zulke mensen het contract beëindigd.

Vaak zijn het ook maar 1 of 2 mensen die de boel echt opjutten en tegen elkaar uitspelen.

Vooral oppassen met mensen die vaak van stal wisselen in een relatief korte periode, dat is meestal al wel een rode vlag.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-21 20:03

Ben ik niet met je eens, de heksen blijven juist lang staan op zo'n stal, vanwege de door ancilliteix die hun 'macht' waarborgen...

LWDaisy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-21 08:55

Dilan93 schreef:
Denk dat dat ook kan liggen aan het type stal waar je gaat staan, eerlijk gezegd.

Ik heb voornamelijk op stallen gestaan waar alles vrij simpel was. Zelf uitmesten, alleen een buitenbak (of geen echte rijbak), geen stapmolen oid. Stonden ook voornamelijk lol-met-je-knol ruiters die niet letten op wat anderen deden en het vooral gezellig vonden om samen te rijden.

Heb ook op stallen gestaan met meer luxe, en dus ook de wedstrijdruiters die daar kwamen. Merkte dat er daar onderling meer haat en nijd was. Ben daar ook niet lang gebleven. Meer vanwege de drukte, weinig paddock/wei voor de paarden en bak die altijd vol was.

Klopt. Mijn eerste stal was ook zo eentje; als je het waagde in een niet-bij-elkaar-passend-setje de piste in te komen, kreeg je al scheve ogen. But why?!

Heb daar een klein jaar gestaan. Sindsdien veel kleinschaliger gaan staan. De meeste stallen waren echt fijn, maar er zijn altijd uitzonderingen. Ik heb 3 jaar op een pracht van een stalling gestaan - weides met stallen, kleine piste, veel opslagruimte, tegen een bos. Daar stonden we ocharme met 5 mensen - je raadt het al, er hoeft maar 1 rotte appel tussen te zitten om de boel te verzieken. Ik kan zo'n mensen perfect negeren, hoi & doei, maar zij mij blijkbaar niet. Stond elke dag opnieuw aan mijn voederton te trekken ed. Kwam bewust ruzie zoeken als ik mijn schoonouders eens meenam. Ja daag. Dit betrof een oudere dame die echt al richting de 80 jaar ging, en verwachtte dat ik als "jonkie" heel de dag achter haar aan zou hobbelen en haar zou helpen met haar pony's te behandelen tegen luis ed. Daarvoor ga ik niet naar stal hoor. Ik wil best wel eens helpen, maar alleen als ik daar zin in heb en op de momenten dat het mij uitkomt. En verder niet, en dat hoeft niemand mij kwalijk te nemen.

De volgende stal was ook heel kleinschalig, op piekmomenten stonden we daar met 8-10 mensen. Ik had daar echt vriendschappen opgebouwd, mensen de ik "vrienden" noemde en die ook bij mij thuis over de vloer kwamen. Uiteindelijk is dit helemaal fout gelopen. Wederom kon ik dan gewoon negeren, en ik ben wel zo iemand die zo'n ruzie nooit op de paarden zal uitwerken. Eén van die grieten haar paard stond plots met een gescheurde onderlip op stal - ik heb haar via haar werk opgebeld, de DA gebeld, en ben ook gebleven tot de DA klaar was. De eigenaar was een tr*t maar daar kan het paard niks aan doen, denk ik dan. Helaas waren ook zij niet van het type negeren - roddelen, zwart maken bij de staleigenaar, ... Uiteindelijk zijn die 2 wel zelf vertrokken. Maar de sfeer was helemaal kapot op stal. De zomer ervoor bleven we elk weekend hangen, zetten we de BBQ aan of bestelden een pizza oid. Dat gebeurde door die ruzie al heel lang niet meer, maar hey - ik kom in de eerste plaats voor mijn paard.

Waar ik nu sta, is het iets drukker, maar kom ik echt met iedereen door 1 deur. Ik doe gezellig een praatje, maar hou verder wel wat meer afstand. Ik zal niemand meer naar huis nemen, dat lesje heb ik wel geleerd. En weet je - ik hoéf ook niet met iedereen bevriend te geraken. Als iedereen gewoon een beetje vriendelijk doet en in zijn eigen potje roert, lukt het wel hoor.

Leo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-21 09:05

Slmt9 schreef:
Stalheksen, wat een mooi woord :D

Toch wil ik wel even nuanceren. Ze zijn niet overal.

Dat, echt. :j
Het kan echt op een normale manier gelukkig.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-21 09:12

Je weet gewoon nooit wie er nog gaat komen.
Ik sta op een super fijne stal maar af en toe komt er dan toch een heks of heksman een tijdje staan.
Nou tolereert onze stalbaas dat niet echt dus op den duur gaan ze weer.
Het heeft niets te maken met sport heb ik al gemerkt. Recreanten zijn minstens net zo erg.