Eigen trailer, waarom wel/ niet

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Goldie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-20 09:37

Wij (mijn ouders) hebben toen er eigen paarden/pony's kwamen vrij snel een trailer aangeschaft. We gingen wedstrijden rijden en dan is huren echt heel duur elke keer.

Ook vind ik het fijn dat ik als ik iets wil gewoon kan gaan en ook in geval van nood zonder geregel naar de kliniek kan. Zeker toen we de paarden aan huis hadden staan vond ik dat wel een geruststellende gedachte.

Inmiddels rijdt m'n zus met een vrachtwagen en is de trailer een soort van van mij geworden. Trailer is nieuw gekocht in 1999 en heeft echt veel kilometers gemaakt. Verder weinig problemen, onderhoudskosten vallen ook erg mee. Originele bodem zit er zelfs nog in, maar deze zal wel binnen enkele jaren vervangen moeten worden :j
Het is wel een 2-paards dus rijbewijs gewoon gehaald, maar ik vind eigenlijk gewoon dat met wat voor aanhanger je ook rijdt dat je een rijbewijs zou moeten hebben. Van mij mogen ze die regel gaan aanpassen :+

Ik leen mijn trailer ook niet uit, wil best iemand ergens heen brengen/halen als het nodig is.

Ja en voor verhuizen is hij inderdaad ook goed gebruikt _O-

Mijn vriend heeft er ook z'n motor mee opgehaald. Uiteraard werd hij toen aangehouden door een agent.. Hoeveel paarden staan erin. 107 :')
Toen moest ie even gluren en daarna heel hard lachen :))
Laatst bijgewerkt door Goldie op 16-07-20 09:57, in het totaal 1 keer bewerkt

Sabbientje

Re: Eigen trailer, waarom wel/ niet

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-20 09:50

Op dit moment hebben we een 1,5 paards trailer. Ondertussen al aardig wat jaartjes. Maar de wens is een tweepaards.
Ondertussen hebben we een auto die een tweepaards mag trekken.

Ik heb twee paarden en het is wel handig als we met alle twee tegelijk op pad zouden kunnen. Dit vooral omdat mijn man en ik samen rijden.

Maar de trailer word voor veel meer dingen gebruikt.
Spullen vervoer, meerdere keren mijn scooter mee naar de reparateur gebracht, verhuizingen mee gedaan.

Het ene jaar gebruiken we hem meer dan het andere.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-20 09:59

Ik twijfel nog.
Op stal worden wedstrijden georganiseerd dus hoef daarvoor niet weg en verder 1x per jaar misschien naar het bos of strand en indien nodig(hoop het niet natuurlijk) naar de kliniek.
Ik kan de trailer van een kennis huren voor 25 euro per keer dus ja wat is dan wijsheid.

nessinator

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-20 10:47

Ik heb de mijne gekocht omdat mijn paard ook lastig te laden is, zo kan ik onbeperkt oefenen. Uitlenen is hier geen issue, veel mensen hebben een trailer en evt kan je ook de trailer van de stalbaas huren. Ik heb een auto van de baas die prima kan trekken, dus dat kost me niks (behalve dan het misgelopen loon aka bijtelling).
Ik merk dat ik met eigen trailer ook echt een stuk makkelijker ben geworden in uitstapjes maken met paard.

Caresse07

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-20 10:49

Gewoon fijn om een eigen trailer te hebben staan, niet afhankelijk hoeven zijn van
iemand anders :)

Als je eens weg wil dan hoef je niks te regelen, gewoon aankoppelen en gaan :7

Talishe

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-20 10:57

Inderdaad de vrijheid om te gaan wanneer je wilt was mij heel wat waard. Maar wat bij mij ook meespeelde is dat het geld dat je uitgeeft aan de trailer niet 'verloren' is. Zeker een tweedehands trailer is redelijk waardevast, dus dat is geen weggegooid geld en als je de trailer verkoopt heb je een groot deel weer terug.

Kimley

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-20 10:59

Hier ook een trailer.. en die word ook zeker dagelijks, soms meerdere keren per dag gebruikt :)

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-20 11:06

Wij waren jaren afhankelijk en dat gaf altijd veel gedoe en geregel. Mijn man kon altijd goed een bus meenemen, maar dan ook een trailer lenen/huren was toch altijd wel een dingetje.

In pension konden we nog wel op de stal of andere rekenen, maar ergens in pension waar de stal geen trailer had en het ieder voor zich was, voelde het echt rot om niet vrij te zijn.

Wat ons jaren heeft tegengehouden was wel de zware auto. Maar we hebben toen een zware auto gekocht en een 2 paards trailer. En mijn man heeft via vakantie veilingen "even" E gehaald. Die kon al alles met aanhangers, maar moest dan toch.

Mijn oudste merrie van 27 vind op de trailer niet meer zo fijn en heeft 5jr terug nog de trailer van binnen verbouwd. Dan vind ik het echt wel fijn dat het onze eigen trailer is.

We hebben de trailer zelf in onderhoud, dus weten waar we mee rijden.

Nu staan de paarden aan huis en kan in nood altijd wegrijden. Maar we gebruiken hem ook wel voor alles. Halen elke 2 weken hooi nu we nog geen grotere opslag hebben, zijn ermee verhuisd, halen bijv grote platen voor de verbouwing, palen etc etc.

In principe willen we er ook af en toe samen mee naar het bos, maar gebeurt te weinig door de verhuizing, verbouwing etc. Wij hebben geen zadelkamer erin, maar stel dat je dat wel hebt of wil, is het wel fijn wat basis spullen erin te houden.
Wij doen alles in de auto en bevalt ook goed. Zadels laten we toch niet in de trailer en touw neem ik altijd mee de auto in.

Anomien

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-20 11:13

Ik had er een. Jarenlang veel plezier van gehad omdat ik naar de les ging en wedstrijden reed

Nu doe ik voornamelijk buitenritten. Ik heb nu een auto die zuinig is (veel werk kilometers), wel een trekhaak heeft maar precies een banaan aan gewicht mag trekken.

En als ik iets wil, dan bied mijn stalhouder mij zijn auto en trailer aan... voordat ik überhaupt had bedacht dat ik het nodig zou hebben.

Dus.. verkocht nu hij nog erg mooi en goed was. Koop er ook geen meer terug.

Mijn stalhouder is zo relaxed in Gratis uitleen dat het nog steeds goedkoper is hem af en toe te matsen in klusjes of een bedrag. Dan zelf een trailer te laten verpieteren in de buitenlucht.

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-20 14:42

Het verschilt qua auto wel behoorlijk of je een 1.5prds of 2prds wil gaan trekken. Ik zou altijd een beetje de flinke auto kiezen, maar als je soms ziet wat een 1.5prds mag trekken is daarin wel meer mogelijk.

Daan13

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-20 19:16

Ts, twijfel je nog? :+

En over het uitlenen hoef je zo te lezen ook niet meer twijfelen,nee is nee en blijft nee,dat is makkelijker dan nee wordt soms ja.

Ik heb nu een 2paards maar in de toekomst wil ik terug naar 1,5 paards. Ik merk dat ik eigenlijk altijd een ander meeneem en ook hun oliebol eruit mag scheppen.

Gisteren was 1 van de weinige keren dat ik mijn 2 eigen paarden erin had staan. (Moest naar de kliniek met allebei)

jolanda20

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-20 15:35

Blij met mijn eigen trailer.
Uitlenen... liever niet maar aan mensen die ook voor mij klaar staan wil ik doen. Moet geen wekelijks iets worden.

Paard was lastig met laden dus kin onbeperkt oefenen. In de tijd dat ik geen eigen trailer had.. het huur bedrag stond mij erg tegen. Trailer ophalen, weer terugbrengen.. en risico dat je wat sloopt. Het geeft altijd gedoe.

Trailer kan weken stil staan.. Maar kan ook zomaar 3x in de week gepakt worden

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-20 20:00

Uitlenen doe ik ook niet zomaar of aan iedereen. Maar heb er al eens een ander mee naar de kliniek gereden en hooi laten halen.

Dee_Es

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-20 20:10

Zo te lezen heb ik geluk dat ik eigenlijk altijd een trailer heb kunnen lenen. Als ik er geen zou kunnen lenen zou ik een eigen trailer kopen, niet alleen om op andere locaties te kunnen rijden maar ook voor eventueel een spoedritje naar de kliniek.

k_m

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-20 20:11

Oh nu ik dit lees wil ik gewoon nog liever een trailer! Heb geen auto om hem te trekken, denk dat er anders al eentje had gestaan.. Maar om nu een auto & trailer te kopen, dat gaat niet lukken :+

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-20 20:30

Toevallig zit ik er net over te denken om hem te verkopen, want ik ga toch nooit weg met mijn paard. Maar hij staat niet in de weg, tweedehands krijg ik er geen drol meer voor en hij is echt reuze handig om te verhuizen en met grote spullen naar de milieustraat te rijden.

Muze

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-07-20 21:56

Voor een drol haal ik hem wel op.
Haha grapje.
Maar ik neig door dit topic wel naar een ja.

Sure_lee

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-20 22:07

Ik zou het ook doen.
Ben zelf heel blij met mijn trailer.
Heb weleens gedacht om hem te verkopen en af en toe te huren.
Maar nu kan ik gewoon gaan wanneer ik wil.
Dat is zo fijn.
Ben nu ook echt wel weer veel op pad.
Lekker meerder natuurgebieden verkennen. Heerlijk!
Ik heb een leaseauto die 1 paard mag trekken. Dus als ik alleen ga, dan kan dat prima.
Mijn bijrijdster gaat nu ook heel lekker met mijn andere paard.
Dus het idee is om iedere maand ergens anders een dagje te gaan rijden.
Dan ruil ik mijn volvo v40 om voor de dodge ram van mijn vriend.

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-20 15:18

Ik zou er wel over nadenken waar je hem kwijt kan.

Eerst hadden we hem op stal staan. Daarna op eigen oprit en nu op eigen terrein. Ik geloof niet dat ik snel iets zou huren om een trailer te stallen en ik wil er ook echt a la minuut gebruik van kunnen maken als ik hem nodig heb.
Daarom is in principe de 4x4 trekauto ook altijd thuis.

Muze

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-07-20 16:25

Thuis kan niet.

oji

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-20 16:35

Als je de geschikte auto er al voor hebt, zou ik het altijd doen! Geeft zoveel vrijheid en zoveel meer mogelijkheden om leuke dingen te doen met je paard, wat je zonder trailer niet eens bedenkt omdat het dan een gedoe is.

Maar ook, moet je paard een keer met spoed naar een kliniek, dan wil je niet op een huurtrailer wachten.

Uitlenen zou ik niet doen of een paar honderd euro borg laten betalen. Heb het gezien bij een kennis van mij. Die leende zijn trailer altijd uit. Kreeg hem een keer helemaal in elkaar getrapt terug want paard was uit zijn plaat gegaan in de trailer...maar betalen, ho maar. Stank voor dank en zeggen dat die trailer rot was. Nou ik ging wekelijks met die trailer op pad (ik bracht het paard van de eigenaar van de trailer uit op wedstrijd), daar was helemaal niets mis mee...tot dat ritje dan.

Hoefijzer2

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-20 16:39

Opzig zou ik voor een eigen trailer kiezen.Je hebt dan geen op tijd terug breng eis.Maar een goede trailer kost ook best veel geld.Mijn bijrijd paard die heeft een titaan garnet trairer zit nouwlijks onderhoud aan

Hatsikidee89

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-20 16:51

Oh jee ja! Ik had eerst geen eigen trailer. Mocht die van familie altijd lenen ( stond bij ons op de dam en gebruikte hem 4a5x per week)
Maar het gebeurde wel eens dat ik plannen had gemaakt weg te gaan en alles geregeld (groom, kids weggebracht etc) en dat ze de trailer opgehaald hadden omdat ze hem nodig waren. Wat natuurlijk hun goed recht was aangezien het hun trailer was. Dan voelde ik me gelijk bezwaard als ik de volgende dag op de stoep stond om dat ding weer op te halen. Toen we een geschikte (ik men dus wilde een mentrailer) 2e handse tegen kwamen twijfelde ik geen moment! En heerlijk die vrijheid!!

Lang verhaal kort

ABSOLUUT DOEN :j

Katyatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-20 16:54

Ik zou echt niet meer zonder trailer kunnen. Ik gebruik hem niet wekelijks maar (sinds ik ook mijn eigen auto heb) kan ik nu wel gewoon wanneer ik wil op stap. Verder is het ook handig om hooi te halen of andere zaken te verhuizen.

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-20 17:45

Muze schreef:
Thuis kan niet.

Dan zou ik goed checken waar die kan staan en de kosten. Op veel stallen moet je per maand betalen. Kijk dan ook of de plek veilig is bijv.

Ik heb hem sws altijd en overal op slot. Zo een tas over de koppeling.