Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
CharmingS schreef:Heb even alleen de OP gelezen.. En het is inderdaad niet netjes dat ze jullie niet op de hoogte hebben gesteld van de ziekte van je paard. Maar als ze wel hadden gebeld, dan had je toch ook een DA laten komen? Dus ik zie niet in waarom je de DA rekening niet wil betalen. Ik vind het juist goed van de opfok dat ze zagen dat het niet goed ging met je paard en dus de DA hebben laten komen. Dat ze niet hebben gebeld tja, dat is inderdaad niet zoals het hoort.
Ik zie niet in waarom deze opfok nu dan opeens slecht is..
Daarnaast vraag ik me af of je op het begin duidelijke afspraken hebt gehad met de stalhouder, dit is namelijk het eerste wat ik bespreek als ik mijn paard verplaats. Zodat iedereen duidelijk weet wat er moet gebeuren als het paard ziek oogt.
xRiiannex schreef:Dierenarts die heeft behandeld opbellen en vragen wat er allemaal gedaan is met het paard. 1000 euro lijkt mij ook veelste veel, kan het niet zijn dat de dierenarts ook kwam voor een ander paard en de kosten naar jou gestuurd werden?
Citaat:Ze was erg mager en sloom en kon niet zo goed lopen. De dierenarts had bloedonderzoek, mestonderzoek gedaan ( geen wormen) antibiotica gespoten, pijnstillers en metacam en elke dag een spuit antibiotica....
denisesilver schreef:Dan vraag ik mij enkel nog af wat je met dit topic wil bereiken. Uit je reacties neem ik aan dat je niet van plan bent de DA kosten te betalen. Dan blijven er denk ik maar twee opties over a) de kosten bij de opfok verhalen via communicatie met de stalbaas daar, of b) de juridische weg inslaan. Al denk ik niet dat je sterk staat als er enkel mondelinge afspraken zijn gemaakt (?)
Joman schreef:denisesilver schreef:Dan vraag ik mij enkel nog af wat je met dit topic wil bereiken. Uit je reacties neem ik aan dat je niet van plan bent de DA kosten te betalen. Dan blijven er denk ik maar twee opties over a) de kosten bij de opfok verhalen via communicatie met de stalbaas daar, of b) de juridische weg inslaan. Al denk ik niet dat je sterk staat als er enkel mondelinge afspraken zijn gemaakt (?)
Ik denk dat juist het opfokadres niet sterk staat. Waaruit blijkt dat zij een vrijbrief hadden de dierenarts zomaar in te schakelen? Opfok is nu opdrachtgever, niet de ts. Ts heeft geen dienst afgenomen van de dierenarts, dat heeft de opfok.
xRiiannex schreef:Dierenarts die heeft behandeld opbellen en vragen wat er allemaal gedaan is met het paard. 1000 euro lijkt mij ook veelste veel, kan het niet zijn dat de dierenarts ook kwam voor een ander paard en de kosten naar jou gestuurd werden?
Ninx schreef:Vanzelfsprekend wil je graag direct op de hoogte gebracht worden wanneer je paard iets mankeert.
Maar die dierenartskosten niet willen betalen mist iedere logica.... die zou ik dan ook gewoon betalen. Ik zou geen argumenten kunnen bedenken waarom je een dierenarts niet zou betalen omdat je de opfok slordig vindt in zijn beleid en communicatie?