xxCYNNxx schreef:je paard moet nog goed doorgereden worden
je paard heeft jou er al 2 keer goed hard afgesmeten
Je paard is dus nog niet betrouwbaar met rijden, maar als verzorger valt en letsel er aan over houdt, stel jij jezelf als niet verantwoordelijk??
Nou dat kun je dus wel vergeten; geen wet en zorgverzekering die hier in trapt. Je bent gewoon verantwoordelijk daarvoor...en zeker met een paard die nog goed doorgereden moet worden en dus nog niet helemaal opgeleid is.
Onder deze omstandigheden(een paard dat nog opgeleid moet worden verder) is het van de zotte dat verzorger moet betalen. Lekker makkelijk zo; iemand anders die het paard voor je opleid en je krijgt nog geld toe ook.
2x niet yatzee zijn schud.
de eeste keer had ik hem niet goed aangesingeld en is het zadel gaan schuiven.
de tweede keer is hij gestoken door een hoornaar.
ik vertrouw hem weer, ja ik heb het even moeilijk gehad maar op al die jaren heeft yatzee nog nooit moedwillig gebokt of iets dergelijks.
en ja, ik weet dat zo een contract weinig rechtswaarde heeft, het is om te voorkomen dat we bij het eerste het beste direct naar verzekeringen en rechtbanken moeten stappen, de overeenkomst geeft de mogelijkheid om eerst onderling een regeling uit te werken.
en ja, ik vraag een bijdrage omdat uiteindelijk de bijrijder zelf meer aan yatzee gaat hebben dan ikzelf.
dromertje2 schreef:Er zijn veel mensen al belazerd door dat ze niet beter wisten en waar men dan van geprofiteerd hebben.
Ook onder het mom van kijk, maar ze zijn er mee akkoord gegaan.
En daar kom je ook niet altijd mee weg ( al geluk).
ik wil dat yatzee beweging en uitdaging krijgt, dat kan ik hem niet geven wegens tijdsgebrek. De jongedame ziet het zelf helemaal zitte. Ze mag yatzee bezien als haar eigen paard zolang ze zich aan de afspraken houdt. dus ze heeft voor 80 euro een pony waar ze zelf niet moet instaan voor medische kosten en dagelijkse verzorging.