nalezen overeenkomst voor verzorger

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Fieah

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-11-18 14:21

voordat er nog wat mensen me gaan aanvallen

1. ik heb de overeenkomst aangepast (zie enkele posts hoger)
2. de eerste maand is er geen overeenkomst
3. de eerste maand blijf ik er ten alle tijde bij zodat zij yatzee leert kennen en yatzee (en ik) haar leren kenne
4. voor de eerste maand (de kennismakingsmaand) vraag ik geen bijdrage

DUS NA EEN MAAND PROEF MOET ZE PAS BESLISSEN OF ZE AKKOORD GAAT JA OF NEE

5. de afspraken op papier zijn gewoon mondelinge afspraken die reeds gemaakt zijn
6. zij mag het nalezen en aanpassingen vragen op voorhand, we maken dit SAMEN op
7. mijn bijrijdster weet dat ik 2x ben gevallen

dromertje2 schreef:
Wat als verzorgster paard dressuurmatig heeft bijgereden? Ze mag voor die 80 ten aller tijde komen rijden met 2 dagen rust. Dus jij gaat er niet meer op rijden dan?

ik heb heel weinig tijd, ik wil enkel af en toe als ik tijd heb eens gaan wandelen en dat spreek ik dan op voorhand met haar af.
Laatst bijgewerkt door C_arola op 07-11-18 16:41, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Berichten samengevoegd eb overmatig leestekens verwijderd

IngridP

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-18 14:23

Ik vind het misbruik maken van een verzorger. Je moet allang blij zijn dat je iemand hebt gevonden die zich eraan waagt. Wat ga je doen als het met je bijrijder zo goed gaat dat je het zelf weer wil proberen? Ik bedoel is het de bedoeling dat de bijrijder je paard weer berijdbaar voor je maakt? Ik zou bedanken voor deze verzorgoptie.

Fieah

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-11-18 14:24

dromertje2 schreef:
Dus eigenlijk moet je verzorgster je betalen om hem dressuurmatig door te rijden?

ja als zij dit zelf wil, wat is het probleem dan? ik heb haar dit niet gevraagd, ze stelde het zelf voor.

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-18 14:27

Nou, succes dan maar.

Ik ben blij dat ik niet in jouw schoenen of die van je verzorgster sta. En daar zal ik het bij laten. :)

Fieah

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-11-18 14:27

IngridP schreef:
Ik vind het misbruik maken van een verzorger. Je moet allang blij zijn dat je iemand hebt gevonden die zich eraan waagt. Wat ga je doen als het met je bijrijder zo goed gaat dat je het zelf weer wil proberen? Ik bedoel is het de bedoeling dat de bijrijder je paard weer berijdbaar voor je maakt? Ik zou bedanken voor deze verzorgoptie.

het is NIET de bedoeling dat zij Yatzee voor mij berijdbaar maakt. Het is de bedoeling dat Yatzee beweging en uitdaging krijgt. Voor mijn part mag zij Yatzee de rest van zijn leven blijven rijden.

dromertje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-18 14:35

Fieah schreef:
dromertje2 schreef:
Dus eigenlijk moet je verzorgster je betalen om hem dressuurmatig door te rijden?

ja als zij dit zelf wil, wat is het probleem dan? ik heb haar dit niet gevraagd, ze stelde het zelf voor.

Wat stelde ze zelf voor?

sanso

Re: nalezen overeenkomst voor verzorger

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-18 14:38

Om te betalen denk ik. Maar dat lijkt mij erg sterk.

Fieah

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-11-18 14:39

dromertje2 schreef:
Wat stelde ze zelf voor?

Om hem dressuurmatig door te rijden. In mijn zoekertje stond dat hij recreatief gereden is.

xxCYNNxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-18 14:42

je paard moet nog goed doorgereden worden
je paard heeft jou er al 2 keer goed hard afgesmeten

Je paard is dus nog niet betrouwbaar met rijden, maar als verzorger valt en letsel er aan over houdt, stel jij jezelf als niet verantwoordelijk??

Nou dat kun je dus wel vergeten; geen wet en zorgverzekering die hier in trapt. Je bent gewoon verantwoordelijk daarvoor...en zeker met een paard die nog goed doorgereden moet worden en dus nog niet helemaal opgeleid is.

Onder deze omstandigheden(een paard dat nog opgeleid moet worden verder) is het van de zotte dat verzorger moet betalen. Lekker makkelijk zo; iemand anders die het paard voor je opleid en je krijgt nog geld toe ook.
Laatst bijgewerkt door xxCYNNxx op 07-11-18 14:45, in het totaal 1 keer bewerkt

Schemerdier

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-18 14:43

Als eerste: top dat je een overeenkomst wil opmaken! Veel mensen denken hier niet aan, maar als er dan een probleem rijst, dan kan men wel eens voor vervelende dingen komen te staan.

Waarom en waarvoor je een bijrijder wil, doet er toch helemaal niet toe. Dat is hun zaak.

Het belangrijkste bij een overeenkomst: jullie moeten er beiden akkoord mee zij. Hoe streng jouw overeenkomst ook is, als de tegenpartij dat goed vindt, dan is dat helemaal prima.

Let er wel op dat bepaalde bedingen die in jouw voordeel zijn, de andere partij dit voordeel ook moet krijgen. Vb als jij een kortere opzegtermijn hebt in bepaalde gevallen, moet de ander dat ook hebben in bepaald gevallen, net zoals met interesten en aansprakelijkheid enz.

Fieah

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-11-18 14:48

ik snap eigenlijk echt niet wat het probleem van veel mensen hier is?

Mijn bijrijder is van alles op de hoogte, en is met alles akkoord. Dan vraag ik hier ENKEL EN ALLEEN om de overeenkomst na te lezen, die ik heb opgemaakt op basis van een officieel contract van het Vlaams Paardenloket, aangevuld met zaken die hier op het forum zelf in andere topics werden aangehaald en dan is het TOCH NOG NODIG om mij te gaan aanvallen of verwijten te gaan maken??? Leg me eens uit hoe het kan dat de BETROKKEN PERSOON geen problemen heeft met de situatie maar mensen die mij, haar of yatzee niet eens kennen het wel nodig vinden te doen alsof ik een bedrieger of slecht mens ben?

dromertje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-18 14:50

Er zijn veel mensen al belazerd door dat ze niet beter wisten en waar men dan van geprofiteerd hebben.
Ook onder het mom van kijk, maar ze zijn er mee akkoord gegaan.
En daar kom je ook niet altijd mee weg ( al geluk).
Laatst bijgewerkt door dromertje2 op 07-11-18 14:52, in het totaal 1 keer bewerkt

Fieah

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-11-18 14:52

xxCYNNxx schreef:

Je paard is dus nog niet betrouwbaar met rijden, maar als verzorger valt en letsel er aan over houdt, stel jij jezelf als niet verantwoordelijk??

Nou dat kun je dus wel vergeten; geen wet en zorgverzekering die hier in trapt. Je bent gewoon verantwoordelijk daarvoor...en zeker met een paard die nog goed doorgereden moet worden en dus nog niet helemaal opgeleid is.

Onder deze omstandigheden(een paard dat nog opgeleid moet worden verder) is het van de zotte dat verzorger moet betalen. Lekker makkelijk zo; iemand anders die het paard voor je opleid en je krijgt nog geld toe ook.

2x niet yatzee zijn schud.
de eeste keer had ik hem niet goed aangesingeld en is het zadel gaan schuiven.
de tweede keer is hij gestoken door een hoornaar.
ik vertrouw hem weer, ja ik heb het even moeilijk gehad maar op al die jaren heeft yatzee nog nooit moedwillig gebokt of iets dergelijks.
en ja, ik weet dat zo een contract weinig rechtswaarde heeft, het is om te voorkomen dat we bij het eerste het beste direct naar verzekeringen en rechtbanken moeten stappen, de overeenkomst geeft de mogelijkheid om eerst onderling een regeling uit te werken.
en ja, ik vraag een bijdrage omdat uiteindelijk de bijrijder zelf meer aan yatzee gaat hebben dan ikzelf.

dromertje2 schreef:
Er zijn veel mensen al belazerd door dat ze niet beter wisten en waar men dan van geprofiteerd hebben.
Ook onder het mom van kijk, maar ze zijn er mee akkoord gegaan.
En daar kom je ook niet altijd mee weg ( al geluk).

ik wil dat yatzee beweging en uitdaging krijgt, dat kan ik hem niet geven wegens tijdsgebrek. De jongedame ziet het zelf helemaal zitte. Ze mag yatzee bezien als haar eigen paard zolang ze zich aan de afspraken houdt. dus ze heeft voor 80 euro een pony waar ze zelf niet moet instaan voor medische kosten en dagelijkse verzorging.
Laatst bijgewerkt door C_arola op 07-11-18 16:43, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Berichten samengevoegd

dromertje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-18 14:55

Dat weet ik zo niet. Als je hem verkoopt nadat zij hem dressuurmatig heeft doorgereden verdien je er meer aan dan als je hem nu verkoopt.

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-18 14:56

Het woord bedrieger of de kreet slecht mens heeft niemand hier gebruikt, ook ik niet.

Ik heb alleen gezegd dat het niet netjes van je is en vraag mij af of je beseft hoeveel ellende hier van kan komen. Maar ook of de verzorgster weet wat de risico's zijn van een niet doorgereden paard.

En ja, ik heb je wantrouwend genoemd en ben zeker van mening dat je probeert de verantwoording af te schuiven op de verzorgster.

Maar een slecht mens zal ik je nooit noemen. Bedrieger ook zeker niet. Dus als je daar de indruk van hebt, dan is dat zeker niet de bedoeling.

De reden dat ik zo nijdig werd, is omdat het mij ook is overkomen. Een paard wat groen was rijden zonder genoeg ervaring. Ik zag zelf destijds het gevaar niet en de eigenaar nam zijn verantwoording niet en wees alle verantwoordelijkheid van de val op mij af, terwijl hij in beginsel had moeten zeggen dat het niet verantwoord was.

Resultaat: Ziekenhuis. Gelukkig geen blijvend letsel aan over gehouden, maar wel langere tijd niet kunnen werken en een flinke angst om te rijden gehad.

Dat wil je toch een ander niet aandoen?

Schemerdier

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-18 14:56

dromertje2 schreef:
Dat weet ik zo niet. Als je hem verkoopt nadat zij hem dressuurmatig heeft doorgereden verdien je er meer aan dan als je hem nu verkoopt.

Ja en dan?

Fieah

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-11-18 14:57

dromertje2 schreef:

als ik hem zou willen verkopen, had ik dat nu gedaan in plaats van een bijrijder te zoeken. Ik zou Yatzee nooit van mijn leven kunnen verkopen, hij is voor mij te belangrijk.

maar ik zal in de overeenkomst opnemen dat zij in geval van verkoop eerst de mogelijkheid krijgt.

dromertje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-18 14:58

Geen probleem maar geeft dat dan gewoon toe dat dat het opzet is.

Mag ze nog is extra dokken voor hetgeen ze zelf gedaan heeft.
Laatst bijgewerkt door dromertje2 op 07-11-18 14:59, in het totaal 1 keer bewerkt

IngridP

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-18 14:58

dromertje2 schreef:

Jep, herkenbaar.... Heb zelf ook al eens meegemaakt dat mijn bijrijpaard ineens wel verkocht werd nadat ik m weer op de rit had gekregen. Daar gaat al je tijd die je erin hebt gestopt.

Fieah

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-11-18 15:00

Tallie1979 schreef:
Het woord bedrieger of de kreet slecht mens heeft niemand hier gebruikt, ook ik niet.

Ik heb alleen gezegd dat het niet netjes van je is en vraag mij af of je beseft hoeveel ellende hier van kan komen. Maar ook of de verzorgster weet wat de risico's zijn van een niet doorgereden paard.

En ja, ik heb je wantrouwend genoemd en ben zeker van mening dat je probeert de verantwoording af te schuiven op de verzorgster.

Maar een slecht mens zal ik je nooit noemen. Bedrieger ook zeker niet. Dus als je daar de indruk van hebt, dan is dat zeker niet de bedoeling.

De reden dat ik zo nijdig werd, is omdat het mij ook is overkomen. Een paard wat groen was rijden zonder genoeg ervaring. Ik zag zelf destijds het gevaar niet en de eigenaar nam zijn verantwoording niet en wees alle verantwoordelijkheid van de val op mij af, terwijl hij in beginsel had moeten zeggen dat het niet verantwoord was.

Resultaat: Ziekenhuis. Gelukkig geen blijvend letsel aan over gehouden, maar wel langere tijd niet kunnen werken en een flinke angst om te rijden gehad.

Dat wil je toch een ander niet aandoen?

nee, daarom dat ik er ook de eerste maand sowieso bij blijf. als zij het nodig vind zal ik er de volgende maand nog voor haar zijn. en de maand daarna desnoods en zolang zij het nodig vindt. ik wil ook niet dat er iets gebeurt natuurlijk, en zo een contractje stelt mij ook niet veilig voor ongeluk.

Kaitlyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-18 15:01

Ik lees dus dat niet alleen tijd een probleem is, maar dus financieel ook en je hebt zelf ook nog eens angst van hem? Waarom verkoop je hem dan niet? Heb jij geen kosten en verantwoordelijkheden meer, en heeft iemand er later misschien wel een fijn paard aan.

Fieah

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-11-18 15:02

IngridP schreef:
dromertje2 schreef:

Jep, herkenbaar.... Heb zelf ook al eens meegemaakt dat mijn bijrijpaard ineens wel verkocht werd nadat ik m weer op de rit had gekregen. Daar gaat al je tijd die je erin hebt gestopt.

ja dat heb ik meer dan eens meegemaakt, ik zal het een ander daarom ook nooit aandoen. Daarbuiten spring ik nog lieven van een brug dan Yatzee weg te moeten doen. Ik heb erover nagedacht hoor, na mijn 2de val, met als resultaat dat ik een week niet geslapen heb en dat was alleen nog maar het IDEE om hem weg te doen.

Frummels

Re: nalezen overeenkomst voor verzorger

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-18 15:04

Ik vind de aangepaste versie een prima contract hoor :j Ik zie het probleem niet zo. Beter nu alles op papier hebben, dan dalijk allerlei juridische rompslomp :) T is natuurlijk allemaal pas van toepassing als er iets fout gaat. Zolang dat niet gebeurt, is er niets aan de hand. Vind het goed dat je dit zo serieus neemt, want ik hoor echt overal om me heen ellende over tussen eigenaars en verzorgers.

Fieah

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-11-18 15:04

Kaitlyn schreef:
Ik lees dus dat niet alleen tijd een probleem is, maar dus financieel ook en je hebt zelf ook nog eens angst van hem? Waarom verkoop je hem dan niet? Heb jij geen kosten en verantwoordelijkheden meer, en heeft iemand er later misschien wel een fijn paard aan.

het is nu enkel nog tijd.
Ik heb mij over mijn angst gezet en ben terug aan de slag gegaan, grondwerk en rijden.
financieel heb ik een andere hobby opgezegd om even te kunnen sparen en een kleine meevaller gehad die nu op een spaarboekje staat.

verkopen, nope, spring liever van een brug dan mijn dikste vriendje weg te doen.

xxCYNNxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-18 15:06

Fieah schreef:
xxCYNNxx schreef:

2x niet yatzee zijn schud.
de eeste keer had ik hem niet goed aangesingeld en is het zadel gaan schuiven.
de tweede keer is hij gestoken door een hoornaar.
ik vertrouw hem weer, ja ik heb het even moeilijk gehad maar op al die jaren heeft yatzee nog nooit moedwillig gebokt of iets dergelijks.
en ja, ik weet dat zo een contract weinig rechtswaarde heeft, het is om te voorkomen dat we bij het eerste het beste direct naar verzekeringen en rechtbanken moeten stappen, de overeenkomst geeft de mogelijkheid om eerst onderling een regeling uit te werken.
en ja, ik vraag een bijdrage omdat uiteindelijk de bijrijder zelf meer aan yatzee gaat hebben dan ikzelf.

Juist nu zal er juist rechtszaken van komen als verzorger valt en ernstig letsel er aan over houdt. Want volgens het contract ben jij niet aansprakelijk daarvoor...terwijl je wettelijk gezien dat wel bent.
Ik weet niet hoe oud de verzorger is? Je zegt volwassen, maar dat kan dus net 18 zijn. Kan mij niet voorstellen dat ouders het pikken als hun dochter valt, ernstig letsel heeft en jij gaat verwijzen naar het contract.
Want jij zegt dat het contract mogelijkheid biedt tot overleg, maar op dat punt biedt het contract dat helemaal niet; jij stelt je niet aansprakelijk bij letsel van de verzorger veroorzaakt door bv een val.
Is maar 1 interpretatie mogelijk bij die omschrijving, dus in hoeverre biedt dat volgens jou de optie om onderling wat te regelen dan?
Laatst bijgewerkt door xxCYNNxx op 07-11-18 15:12, in het totaal 1 keer bewerkt