Politie doet geen onderzoek naar gestolen trailer

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

JustMeKV

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-18 12:24

Wij hebben het zelf helaas al 2x voorgehad. Eerste keer 10 jaar terug bij een vrachtwagen, tweede keer 2 jaar geleden een aanhanger. Bij de laatste zelfs alles op camera beelden waarbij ze wisten om welke groep het ging. Helaas niks van beide terug gezien of gehoord.
Zelf wat klein materiaal, waar duidelijk auto, nummerplaat en dader op te zien was is er nooit iets mee gebeurd.

Stalking en bedreiging ook meegemaakt. Mijn man is maanden aan stuk gestalkt en bedreigd geweest door ex arbeider. Politie heeft dossier geklasseerd. Wetende dat de persoon in kwestie al gekend staat bij het gerecht voor andere zwaardere feiten...Politie zei letterlijk dat ze niks konden doen zolang hij maar dreigt. De overlast en ongemak die hij daarmee ons bezorgde daar moesten we maar mee omgaan.
en ja hoor mijn man werd bedreigd met de dood, inclusief onze honden ging hij gif geven, de rest bespaar ik jullie...Bewijzen hadden we genoeg, antwoord apparaat stond vol.

Het is niet de politie maar de wet die fout zit. En tja ze kunnen inderdaad elk camera gaan bekijken om te zien of je gestolen voertuig voorbij komt, maar wie gaat al die uren aan beeldmateriaal doorpluizen? Als wij eens iets moeten terug vinden op onze camera's, waar we geen tijdsbesef van hebben duurt dit vaak al minimum 2u....en dan weten we nog waar kijken...
Laatst bijgewerkt door JustMeKV op 06-09-18 12:25, in het totaal 2 keer bewerkt

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-18 12:25

linnnh schreef:
@ Lor1_1984: Als je tegen mij als politieagent op de toon zou praten, die voor mij doorsijpelt in je berichten. Dan zou ik ook niet uiterst vriendelijk meer op je reageren. :n Soms is het antwoord nee, daar hebben ze ongetwijfeld een knettergoede reden voor. dan heb je dat te respecteren.

Die toon die jij denkt te lezen komt uit pure frustratie door de manier waarop ik ben aangesproken.
Ik ben erg beleefd, maar nee = nee of nee omdat ik het zeg neem ik geen genoegen mee idd en zeker niet als er gelijk een mevrouwtje en wat verwacht je nou van ons uit komt.
Een nee + uitleg accepteer ik gewoon, al zal ik evt doorvragen waarom als het mij niet helemaal duidelijk is of (een deel van) de uitleg herhalen in grote lijnen en vragen of ik het zo goed begrepen heb.
Maar he, laten we vooral doen alsof er geen denigrerende hufterige mensen bij de politie werken en het allemaal aan degene ligt die aangifte of melding wil doen. :j

poes

Re: Politie doet geen onderzoek naar gestolen trailer

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-18 12:31

Ik denk dat je met vragen rond dergelijke zaken ook bij je rechtbijstand terecht kunt nee?

Ik snap je frustratie maar vind het ook niet zomaar iets voor de politie eerlijk gezegd. Maar nogmaals: ik snap dat het heel vervelend en gekmakend is.

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-18 12:34

Daarom ook dat ik het voortaan zelf wel oplos.
De politie is iig niet mijn beste vriend en erop bouwen heb ik nooit gekund dus dan (binnen de grenzen vd wet) zelf maar zorgen dat de stalker wegblijft en dat ik mijn geld terugkrijg of het de dief/oplichter op zijn minst zo moeilijk maken dat die er geen winst meer mee behaalt.

Jinks

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-18 12:42

Beste TS

Heel erg vervelend dat je trailer is gestolen, ik hoop echt dat hij terecht komt.

Wel wil ik het toch een beetje opnemen voor de politie na alle berichten. Ook ik heb familie die bij de politie werkte en nog werkt.
In de loop der jaren is er verschrikkelijk bezuinigt op personeel, de politie krijgt veel te weinig betaald voor het soms gevaarlijke werk wat ze doen.

Wat bekeuringen betreft, dit is onderdeel van hun taak en valt zeker niet onder burger "pesten".

Zelf heb ik schade gehad doordat iemand met een kart over de straat aan het crossen was, wat niet mag, en hierdoor mijn paard een blessure opliep. Maar ze hebben dit keurig opgepakt. Zijn zelfs bij mij en bij de veroorzaker langs geweest.

Ook toen er in de nacht een verdachte auto plotseling bij ons de oprijlaan opreed, lichten uitzette en bleef staan, waren ze heel snel ter plaatse. Ze hebben de eigenaar achterhaald, geholpen de auto van het terrein te halen etc.

Ik ben zelf vriendelijk en beleefd gebleven en ze hebben me altijd goed geholpen.
Natuurlijk kan het per regio en persoon verschillen, maar dat geld ook voor ons als burgers.

frisian_love

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-09-18 17:31

Ik heb mijn OP al laten aanpassen, juist omdat ik de politie niet wil afkraken en heel veel respect voor ze heb.
Helaas gaat dit topic inmiddels een eigen leven lijden :(

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-18 23:58

frisian_love schreef:
Ik heb mijn OP al laten aanpassen, juist omdat ik de politie niet wil afkraken en heel veel respect voor ze heb.

Je topic-titel is vrij expliciet, zeker over de politie.
Wat bedoelde je dan?

Vergis je je overigens niet in een werkwoord?

frisian_love

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-09-18 11:52

Nielojram schreef:
frisian_love schreef:

Je topic-titel is vrij expliciet, zeker over de politie.
Wat bedoelde je dan?

Vergis je je overigens niet in een werkwoord?

Sorry, werkwoord is idd in het heetst van de strijd verkeerd gegaan :') (en krijg ik ook niet meer gewijzigd)
Maar heel eerlijk, baal ik flink van de reacties , waaronder ook deze
De politie doet niets, en ik begrijp omdat ze dat niet kunnen.