BE rijbewijs ervaringen

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

NinaCharlie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-18 12:33

nontie schreef:
_Lobke_ schreef:
Ik kreeg het advies om maar zelf te gaan oefenen

Dat is werkelijk het slechtste advies dat je als rijschoolhouder kan geven. Ik had persoonlijk om meer uren les gevraagd en anders een andere rijschool gevraagd of die tijd had.

Ik heb het zelf ook in 2 ochtenden gedaan maar ik had er geen moeite mee, mijn vriend daarentegen dacht te veel na en die kreeg het niet voor elkaar in 2 ochtenden.

TS heeft ook gelest bij een andere rijschool inmiddels.

Kahawa

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-18 12:41

nontie schreef:
_Lobke_ schreef:
Nontie en Eline: bedankt voor het delen van jullie ervaringen. ja met alleen maar zelf oefenen was het sowieso helemaal niets geworden. Gelukkig kreeg ik veel tips en advies van bokt en op basis daarvan heb ik twee uren les gehad bij een andere rijschool en daar is het allemaal veel beter van geworden. Dat zegt natuurlijk nog niets over hoe het examen morgen gaat maar ik ben nu wel veel beter voorbereid. Vandaag nog maar even oefenen met lege trailer als deze nog beschikbaar is.

Heel veel succes morgen! Niet te druk maken en je mag 1 keer weer rechttrekken volgens mij bij de bijzondere verrichting.

Volgens mij maakt dat in principe helemaal niks uit, als je maar goed kijkt en oog hebt voor de omgeving (overig verkeer en eventuele obstakels). Je bochtje hoeft niet mooi te zijn, alleen maar veilig en functioneel.

Josien_

Re: BE rijbewijs ervaringen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-18 12:43

Het is inderdaad minstens net zo belangrijk dat je op het overige verkeer let! Je bochtje kan nog zo netjes zijn, maar als je het overige verkeer totaal over het hoofd ziet is het alsnog fout.

nontie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-18 15:09

Dat ook uiteraard, maar examinator heeft mij toen gezegd dat je per oefening 1x mag rechttrekken als je de eerste keer niet uitkomt. Als je moet rechttrekken ivm hinderen verkeer ben je uiteraard gezakt :p

kim_1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-18 15:27

Succes morgen ts!
Vind het advies van zelf maar gaan oefenen echt heel slecht! Slim dat je nog bij een andere rijschool bent geen lessen. Hopelijk slaag je morgen mooi in 1 x en zo niet, ik woon ook in friesland, als je in de buurt woont, ben je welkom om eens met mijn trailer te oefenen naast je lessen ;) maar we gaan gewoon van het goede uit, je slaagt morgen gewoon :j

Getty_Maan

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-18 15:28

Ik heb vorige maand mijn BE gehaald.

Heb eerst 2 uren proefles gehad om te kijken hoe het ging en daarop hebben ze me advies gegeven.

Ze hebben er echt alles aan gedaan om mij het zo goed mogelijk te leren. Heb ook nog 1x met trailer geoefend.

Examen zelf viel me reuze mee.

Heel veel succes en blijf rustig! Ga niet overhaast dingen doen, is nergens voor nodig :D

Rex_Rolfo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-18 16:01

kim_1990 schreef:
Vind het advies van zelf maar gaan oefenen echt heel slecht!

Waarom? Uiteraard niet het rijden op de openbare weg, maar het achteruit manoeuvreren met de trailer op het erf kun je prima zelf oefenen.

kim_1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-18 17:48

Rex_Rolfo schreef:
kim_1990 schreef:

Waarom? Uiteraard niet het rijden op de openbare weg, maar het achteruit manoeuvreren met de trailer op het erf kun je prima zelf oefenen.

Omdat iedereen een eigen manier van achteruitrijden heeft (bijvoorbeeld door je achterruit kijken/omdraaien in je stoel om te kijken) en met je examen mag je dit toch niet doen. Je moet eerst rijden.precies zoals een rijschool het je wil leren, zij weten exact de punten van het examen en weten waar je op afgestraft wordt en niet. Achteruit leren rijden op je spiegels zal je toch echt moeten leren met iemand erbij die je van buitenaf tips kan geven waar je op moet letten. Ik vind zelf gaan oefenen ronduit een slecht advies...overigens heeft niet iedereen een hoge kar of een auto die mag trekken, vaak heeft ook niet iedereen de ruimte om veilig te oefenen, op je opritje kom je namelijk niet ver en heb je al gauw dat mensen wel op de openbare weg gaan oefenen zonder enige ervaring en inzicht en met dus gevaar voor andere bestuurders.
Maar goed, dit vind ik, wat een ander vind, moet diegene zelf weten natuurlijk

NinaCharlie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-18 17:54

Rex_Rolfo schreef:
kim_1990 schreef:

Zelf oefenen op eigen terrein kan zeker helpen! :j Alleen het advies van deze instructeur is nogal afwimpelend gegeven, zeker aangezien er geen tijd meer was of werd vrijgemaakt. Uit de OP van TS valt wel op te maken dat ze weinig handvatten heeft meegekregen van de instructeur om zelf door te oefenen aangezien ze er niks van snapt(e).

_Lobke_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-02-18 17:59

Hierbij wil ik toch even zeggen dat ik het echt fantastisch vind dat jullie zo betrokken zijn en zo goed hebben mee gedacht. Ik vind de reacties, ervaringen en tips ook echt super en ga ik ook zeker toepassen bij het examen morgen. Nogmaals heel erg bedankt iedereen!

frankiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-18 20:14

Succes en niet zenuwachtig zijn. Nergens voor nodig.

Rex_Rolfo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-18 20:55

kim_1990 schreef:
Je moet eerst rijden.precies zoals een rijschool het je wil leren, zij weten exact de punten van het examen en weten waar je op afgestraft wordt en niet.
Vandaar ook mijn eerdere advies:

Rex_Rolfo schreef:
Eerst een les voor de tips waar op te letten, toen thuis gaan oefenen en tijd later 's ochtends de puntjes op de i en 's middags examen.

;)

Martje80

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-18 20:59

Rustig blijven, niet te veel gas, niet te snel sturen, en net de andere kant op sturen als waar je heen wilt, bij achteruit he

_Lobke_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-02-18 16:20

Jeeeej ik ben geslaagd!!

nontie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-18 16:21

_Lobke_ schreef:
Jeeeej ik ben geslaagd!!

Gefeliciteerd! *\o/*

Rex_Rolfo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-18 16:40

_Lobke_ schreef:
Jeeeej ik ben geslaagd!!

Ook van mij gefelicipeerd *\o/* *\o/*

NinaCharlie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-18 17:08

Super!!!!

kim_1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-18 17:47

Gefeliciteerd !! En nu kilometers maken <<)

scooby09

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-18 18:13

Wat super...Van harte gefeliciteerd.!

Dustinlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-18 18:20

Gefeliciteerd! Zie je wel!!

elinedeau95

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-18 19:39

Gefeliciteerd!!

_Lobke_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-02-18 19:45

Hihi dankjewel iedereen! Ik ben zo blij!

VWestra

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-18 19:47

gefeliciteerd! ik heb recentelijk ook mijn e rijbewijs gehaald en ik vond het toch nog flink spannend van te voren! nu hele blij dat het papiertje op zak is en ik geen drukte meer heb of het wel " mag".

veel plezier ervan!

Getty_Maan

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-18 20:38

Gefeliciteerd!!

Nu mag je ook trekker rijden :P

frankiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-18 21:14

gefeliciteerd!