Planning bakgebruik pensionstal

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Yontheke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-12-17 15:18

Gini schreef:
Op mijn stal zijn we maar met drie mensen die de bak gebruiken, waarvan dan nog eentje heel recreatief rijdt en eens in de twee weken op zijn paard kruipt, dus in de vier jaar dat ik er sta is het nog nooit voorgekomen dat er net twee tegelijk de bak in willen.
Integendeel, toen ik mijn jonge paard wilde laten wennen aan andere paarden in de bak heb ik echt een afspraak moeten maken met de staleigenaar om op dezelfde tijd te gaan rijden. :+

Wat lijkt me dat heerlijk!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-17 16:07

Mijn paard en ik staan op een grote pensionstal/manege. +\- 70 pension/lease paarden. De manege paarden nog niet mee gerekend. Wij hebben 5 bakken tot onze beschikking. 3 buiten bakken en 2 binnen bakken. Daarnaast ook nog 2 longeercirkels.

Elke avond (behalve donderdag, zaterdag en zondagavond) en zaterdag de hele dag zijn er manege lessen. In de winter zijn de buitenbakken niet te gebruiken door de plassen water en ijs. Dan is er les in de grote binnenbak en kan de rest in de kleine binnenbak rijden. Soms rijdt je alleen en soms met 6 tot 10 personen.
Er zijn geen regels betreft het aantal personen in de bak. Iedereen rijdt door elkaar. Er zijn wel regels betreft les. Als er les is vanuit de manege mag niemand in de bak rijden, tenzij uitzondering. Maar les vanuit buiten de manege is niet toegestaan. Dan moet je maar zelf naar de instructeur toe gaan. Het is erg druk. Gelukkig rijd ik vaak in het bos en niet in de bak! ;)