Wiel van koets afgebroken.Verkoper weigert medewerking.

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Rizette

Re: Wiel van koets afgebroken.Verkoper weigert medewerking.

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-17 01:14

Waarom dan er worden toch geen namen genoemd hier? Of ken je die persoon zelf?

bineke

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-17 01:19

Rizette schreef:
Waarom dan er worden toch geen namen genoemd hier? Of ken je die persoon zelf?

Het enige dat ik weet dat het niet om dezelfde kan gaan .. voor de rest reageer ik nooit op dergelijke onzin .. maar in dit geval worden de verkeerden beschuldigt .....

Niqui

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-17 01:22

Blijkbaar weet jij er meer van dan, bineke. Er worden hier toch geen namen genoemd?
Laatst bijgewerkt door Niqui op 31-12-17 01:33, in het totaal 1 keer bewerkt

friendly

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-17 01:24

Maar ik vind wel dat je erg vaag reageert. Alsof je meer weet. Maar in plaats van met feiten te komen hou je het vaag. Ik zou het dan of niet neerzetten of het niet zo vaag houden.

TrueSpirit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-12-17 01:35

De rijdende rechter ga ik niet doen.Ik ben niet zo sensatiebelust dat ik met m'n kop op tv wil komen.
Het is zeer duidelijk dat de verkoper zijn handen ervan af houdt door niet te reageren.
Ik ga even nadenken wat mijn verdere stappen zullen zijn en de kosten afwegen:proces of nieuwe as eronder laten zetten.Al zou de tweede optie me veel minder stress bezorgen.

Bineke,ik weet niet wie je bent maar ik heb al aan verschillende mensen die me een pb stuurden,gezegd dat ik de naam van de verkoper niet meer meedeel via pb.
Laatst bijgewerkt door TrueSpirit op 31-12-17 01:39, in het totaal 1 keer bewerkt

friendly

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-17 01:39

Inmiddels een pb van bineke ontvangen. Deze mag openbaar besproken worden (uitnodiging) want privé reageer ik er niet op. Als t toch geen staatsgeheim is mag het ook hier.

robert45

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-17 01:57

Bijzonder dat Bineke weet dat het niet om dezelfde dealer kan gaan.

Wellicht dat Bineke ons wat duidelijkheid kan verschaffen.

Wat betreft de menkar, als de dealer niets wil doen zal je hem moeten aanpakken. Bij normaal gebruik mag hij niet na 10x kapot zijn. Een dealer hoort dit te onderzoeken, mocht blijken dat het toch door de gebruiker komt dan zal hij met een heel goed antwoord moeten komen.

bineke

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-17 02:03

robert45 schreef:

Wat betreft de menkar, als de dealer niets wil doen zal je hem moeten aanpakken. Bij normaal gebruik mag hij niet na 10x kapot zijn. Een dealer hoort dit te onderzoeken, mocht blijken dat het toch door de gebruiker komt dan zal hij met een heel goed antwoord moeten komen.

Het enige dat ik zeker weet is dat de wagen van V bij de verkoper in opslag staat.. dus kan het niet dezelfde verkoper zijn .. klaar..

TrueSpirit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-12-17 02:23

En mijn wagen staat nu thuis.Wat heeft het feit dat de wagen van V bij de verkoper staat met de mijne te maken?Of dat het wel of niet over dezelfde verkoper gaat?
Kan je me dat eens uitleggen bineke (of M......B?).Wil je in mijn topic ook een rel starten zodat een mod het sluit?

Grainey

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-17 09:25

Het enige wat door deze opmerking duidelijk is, is dat het niet dezelfde wagen is, zou helemaal een stunt zijn :D .

bineke

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-17 13:12

TrueSpirit schreef:
En mijn wagen staat nu thuis.Wat heeft het feit dat de wagen van V bij de verkoper staat met de mijne te maken?Of dat het wel of niet over dezelfde verkoper gaat?
Kan je me dat eens uitleggen bineke (of M......B?).Wil je in mijn topic ook een rel starten zodat een mod het sluit?

In dit topic staat dat het dezelfde wagenbouwer betreft, het moge nu duidelijk zijn dat dat niet zo is ,daar gaat het om.. voor de rest hoop ik dat het goed opgelost gaat worden voor u..

danzzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-17 13:16

TrueSpirit schreef:
Normaal ben ik een stille meelezer maar op dit moment weet ik even niet meer wat te doen.

Enkele maanden geleden heb ik een nieuwe koets gekocht.
Tijdens de laatste rit brak plotseling het rechterachterwiel af.Gelukkig bevonden we ons op dat moment niet op de openbare weg en bleef m'n pony rustig.
Ik heb mijn broer opgetrommeld en met moeite hebben we de koets op de aanhanger gezet.

De verkoper werd op de hoogte gebracht.Echter verweet hij mij te ruw te hebben gereden met de koets en dat hierdoor het wiel kon afbreken.

Even erbij vermelden dat ik geen wedstrijden rijd en dat de koets hooguit 10x gebruikt werd op normaal terrein.

Mijn broer is automechanicien en heeft de koets op de brug gezet.Hij merkte op aan de onderkant van de as dat deze ooit werd opgelapt.

Ik heb raad gevraagd aan de rechtsbijstand.Er werd me aangeraden een aangetekende brief te sturen,wat ik ook gedaan heb,maar hier kreeg ik geen reactie op.
Meer kan mijn rechtsbijstand niet voor mij betekenen omdat ik hiervoor niet verzekerd ben.

Ik heb dus nog garantie.Wettelijk moet de verkoper de koets kostenloos herstellen.Omdat hij alle medewerking weigert zal dit via de gerechtelijke weg moeten verlopen.Dit zal me duizenden euro's kosten.

nee hoor, hoeft je helemaal geen duizenden euro's te kosten. Een heel groot deel kan je zelf, en mag je ook zelf.

Je kan zelf een dagvaarding samenstellen, een laatste waarschuwing samenstellen, de casus aanbrengen bij de deurwaarder die het dan uitbrengt en aanbrengt bij de rechtbank.

Monique1963
Bakkabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-17 13:21

danzzz schreef:
nee hoor, hoeft je helemaal geen duizenden euro's te kosten. Een heel groot deel kan je zelf, en mag je ook zelf.

Je kan zelf een dagvaarding samenstellen, een laatste waarschuwing samenstellen, de casus aanbrengen bij de deurwaarder die het dan uitbrengt en aanbrengt bij de rechtbank.

So! dat vind ik een megagoede tip!
⚠️ Monique1963 kan fouten maken. Deze Bokker heeft de Bokt InburgeringsCursus (BICs) niet succesvol afgerond. Verifieer de informatie bij een betrouwbare bron.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-17 13:24

Er zitten ook genoeg mensen op bokt die veel verstand hebben van gerechtelijke zaken, volgens mij Floortje-M is er eentje van. Misschien kunnen die wat voor je betekenen.

Alane

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-17 15:56

bineke schreef:
TrueSpirit schreef:

In dit topic staat dat het dezelfde wagenbouwer betreft, het moge nu duidelijk zijn dat dat niet zo is ,daar gaat het om.. voor de rest hoop ik dat het goed opgelost gaat worden voor u..

Kan nog steeds dezelfde wagenbouwer zijn, misschien andere wederverkoper.

in beide gevallen, geen reclame. ergo door zo'n dealer krijgt de wagenbouwer een slechte naam, en nog erger, als de wagenbouwer niet weet wat er speelt wat er gebeurd is kunnen er ook ergere ongelukken gebeuren.
Ik kan me namelijk niet voorstellen dat een wagenbouwer waar ook vandaan, willens en wetens troep de weg op laat gaan waar ernstige ongelukken mee gebeuren kunnen.

En jammer is dat dan daarna alles uit het land van oorsprong over 1 kam geschoren gaat worden.

lissisanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-17 16:11

TS, even een tip. Mocht je van plan zijn verdere stappen te ondernemen, post dan geen zaken meer in het topic. Zeker omdat de verkoper blijkbaar (indirect) meeleest.

Monique1963
Bakkabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-17 16:14

ja idd je kunt beter een slotje vragen.
⚠️ Monique1963 kan fouten maken. Deze Bokker heeft de Bokt InburgeringsCursus (BICs) niet succesvol afgerond. Verifieer de informatie bij een betrouwbare bron.

TrueSpirit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-12-17 19:48

bineke schreef:

Waaruit haal je dat het niet dezelfde is?
Zoals ik al eerder vermelde;de verkoper zegt tegen iedereen dat hij er niets mee te maken heeft.
Zijn eigen vel proberen te redden,noemt men dat.

Voorlopig hou ik me even op de achtergrond in dit topic.
De uitkomst deel ik later nog wel mee.

Polly
Moderator Algemeen
🏆 Paardenfluisteraar

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-18 11:09

Dat doe je heel verstandig TS

IHN

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-18 11:34

Op internet heb je klachtenkompas. Je klacht wordt openbaar gemaakt op internet. Verkoper krijgt mail met verzoek te reageren. Afhandeling komt er ook bij te staan. Zolang je alles kunt bewijzen (aankoopbewijs en foto van afgebroken wiel) mag je dat gewoon op internet zetten.

En idd rechtszaak starten. Een koets moet echt wel wat kunnen hebben hoor..paard kan ook op hol slaan..zou een bak wezen dat wielen er dan maar vanaf donderen..en daarbij...als er bij gelast is ben je dus gewoon opgelicht want hij is als nieuw aan je verkocht.

kwita

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-18 11:44

TrueSpirit schreef:
De koets werd aangekocht bij een dealer/bedrijf.
De onderkant van de as kan je niet zien als de koets op de grond staat.

Maar je kan ook gewoon door je knien op de grondgaan liggen onder je kar? Het is ter goede trouw dat je hem koopt in de staat zo hij is , maar kennelijk een productie fout of een show modelletje of je bent gewoon voor gelogen en het was een 2e handsje!

je kunt een rechtzaak aanspannen echter zou ik persoonlijk eerst door een erkend dealer de kar laten repareren en alles duidelijk vast laten leggen op beeld en geschrift!
ik heb interesse in de uitspraak, maar verwacht er niet te veel van!

Rizette

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-18 12:03

Je hoeft toch niet op de grond te gaan liggen onder een nieuwe wagen? Je mag er dan toch vanuit gaan dat alles deugdelijk en nieuw is?

Grainey

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-18 12:13

Niet iedereen kan zien of een las een goede las is, daar moet je wel een beetje verstand van hebben, ik kan dat niet, voor mij is een las een las, mijn man ziet hele andere dingen als hij dezelfde las ziet.

Denk dat het ook de taak van de dealer is om een routinecontrole uit te voeren als hij zo'n wagen binnen krijgt uit Polen (gaan we maar even vanuit :D ), iedereen kan foutjes maken en overal gaat wel eens wat mis, dus dat de dealer alles even controleert voor de verkoop lijkt me vanzelfsprekend.
Gebeurd bij auto's, motoren, fietsen, enz. toch ook.

Jacquel

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-18 18:12

bineke schreef:
robert45 schreef:

Het enige dat ik zeker weet is dat de wagen van V bij de verkoper in opslag staat.. dus kan het niet dezelfde verkoper zijn .. klaar..

Nadat ik wat heb lopen malen over deze rare gevolgtrekking, kan ik hier eigenlijk alleen maar uit concluderen dat Bineke bedoelt dat het niet dezelfde verkoper kan zijn, want hij heeft de wagen van Vicky niet als nieuw verkocht aan TS. Oftewel, dat geintje haalt hij wel vaker uit. Iets anders kan ik er niet van maken.