Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
robert45 schreef:Bijzonder dat Bineke weet dat het niet om dezelfde dealer kan gaan.
Wellicht dat Bineke ons wat duidelijkheid kan verschaffen.
Wat betreft de menkar, als de dealer niets wil doen zal je hem moeten aanpakken. Bij normaal gebruik mag hij niet na 10x kapot zijn. Een dealer hoort dit te onderzoeken, mocht blijken dat het toch door de gebruiker komt dan zal hij met een heel goed antwoord moeten komen.
. TrueSpirit schreef:En mijn wagen staat nu thuis.Wat heeft het feit dat de wagen van V bij de verkoper staat met de mijne te maken?Of dat het wel of niet over dezelfde verkoper gaat?
Kan je me dat eens uitleggen bineke (of M......B?).Wil je in mijn topic ook een rel starten zodat een mod het sluit?
TrueSpirit schreef:Normaal ben ik een stille meelezer maar op dit moment weet ik even niet meer wat te doen.
Enkele maanden geleden heb ik een nieuwe koets gekocht.
Tijdens de laatste rit brak plotseling het rechterachterwiel af.Gelukkig bevonden we ons op dat moment niet op de openbare weg en bleef m'n pony rustig.
Ik heb mijn broer opgetrommeld en met moeite hebben we de koets op de aanhanger gezet.
De verkoper werd op de hoogte gebracht.Echter verweet hij mij te ruw te hebben gereden met de koets en dat hierdoor het wiel kon afbreken.
Even erbij vermelden dat ik geen wedstrijden rijd en dat de koets hooguit 10x gebruikt werd op normaal terrein.
Mijn broer is automechanicien en heeft de koets op de brug gezet.Hij merkte op aan de onderkant van de as dat deze ooit werd opgelapt.
Ik heb raad gevraagd aan de rechtsbijstand.Er werd me aangeraden een aangetekende brief te sturen,wat ik ook gedaan heb,maar hier kreeg ik geen reactie op.
Meer kan mijn rechtsbijstand niet voor mij betekenen omdat ik hiervoor niet verzekerd ben.
Ik heb dus nog garantie.Wettelijk moet de verkoper de koets kostenloos herstellen.Omdat hij alle medewerking weigert zal dit via de gerechtelijke weg moeten verlopen.Dit zal me duizenden euro's kosten.
danzzz schreef:nee hoor, hoeft je helemaal geen duizenden euro's te kosten. Een heel groot deel kan je zelf, en mag je ook zelf.
Je kan zelf een dagvaarding samenstellen, een laatste waarschuwing samenstellen, de casus aanbrengen bij de deurwaarder die het dan uitbrengt en aanbrengt bij de rechtbank.
bineke schreef:TrueSpirit schreef:En mijn wagen staat nu thuis.Wat heeft het feit dat de wagen van V bij de verkoper staat met de mijne te maken?Of dat het wel of niet over dezelfde verkoper gaat?
Kan je me dat eens uitleggen bineke (of M......B?).Wil je in mijn topic ook een rel starten zodat een mod het sluit?
In dit topic staat dat het dezelfde wagenbouwer betreft, het moge nu duidelijk zijn dat dat niet zo is ,daar gaat het om.. voor de rest hoop ik dat het goed opgelost gaat worden voor u..
bineke schreef:In dit topic staat dat het dezelfde wagenbouwer betreft, het moge nu duidelijk zijn dat dat niet zo is ,daar gaat het om.. voor de rest hoop ik dat het goed opgelost gaat worden voor u..
TrueSpirit schreef:De koets werd aangekocht bij een dealer/bedrijf.
De onderkant van de as kan je niet zien als de koets op de grond staat.
), iedereen kan foutjes maken en overal gaat wel eens wat mis, dus dat de dealer alles even controleert voor de verkoop lijkt me vanzelfsprekend. bineke schreef:robert45 schreef:Bijzonder dat Bineke weet dat het niet om dezelfde dealer kan gaan.
Wellicht dat Bineke ons wat duidelijkheid kan verschaffen.
Wat betreft de menkar, als de dealer niets wil doen zal je hem moeten aanpakken. Bij normaal gebruik mag hij niet na 10x kapot zijn. Een dealer hoort dit te onderzoeken, mocht blijken dat het toch door de gebruiker komt dan zal hij met een heel goed antwoord moeten komen.
Het enige dat ik zeker weet is dat de wagen van V bij de verkoper in opslag staat.. dus kan het niet dezelfde verkoper zijn .. klaar..