Kabayo schreef:Nooit een nooit zonder voorstang rijden en nooit bij je paard in gaan staan! Echt levensgevaarlijk.
De stang is voor stevigheid en veiligheid van je paard! Het is tevens verboden om zonder te rijden! (Achterstang vast is NIET verplicht, die mag wel los)
Je paard vind de trailer al spannend bij het inladen en jij bent blijkbaar ook strontzenuwachtig met autorijden. Geen goede combinatie. Ik zou echt oefenen. Veel weg. Korte stukken. Eens een middagje trailer laden oefenen. Gewoon voor het vertrouwen. Niet alleen maar naar je paard luisteren, soms moet het paard ook gewoon naar jou luisteren.
Doe je het achterzeil trouwens ook dicht? Kan veel schelen!
Edit
Al eens overwogen om haar diagonaal te vervoeren? Heb je ook geen voorstang
[ [url=m/lpkG2P.jpg]Afbeelding[/url] ]
Die trailer zou ik graag is proberen! Maar ik ken niemand die die heeft, ken geen bedrijf dat dit verhuurt en het budget om er eentje aan te schaffen is er ook niet. < Wat ik ook een beetje overdreven vind voor iemand met maar 1 paard 
Spanning bij het inladen heeft ze niet! Ik denk dat ik dat verkeerd gezegd heb, want dat had ze vroeger. Dat si echt al zeker 3 jaar niet meer en ze loopt er zo in!
Oké sinds we naar de kliniek geweest zijn heeft ze wel is een bui van "nou echt niet!", maar dat is maar 1x en de 2e keer loopt ze er ALTIJD gelijk op. Dus binnen 2 minuten staat ze altijd op de trailer, das gelukkig nooit anders geweest
(ook doet ze niet raar oid, tis ook een standaard ritueeltje geworden
ze stapt letterlijk op de klep, stap er via de zijkant weer af en draait met dr neus naar de trailer. Vervolgens stuur ik d'r terug naar de voorkan van de klep en loopt ze er zo in... Dramaqueen
)