Gemeente-gezeur

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

tamary
🏆 Paardenfluisteraar

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-17 00:56

Er kan veel, maar het moet niet over de erf/perceelgrens komen. Dus rave party? Best, maar in een schuur/achter dikke haag (lichten) en met koptelefoons op of heel goede geluidisolatie (zat mogelijk tegenwoordig), pendelbusje voor bezoek, dus geen herrie en veel verkeer, enz. Gaat net zo goed op voor bv megastal, bv geen mest lekken en geen stankoverlast, kan dat niet? Dan geen megastal. Geef algemene toestemming voor het omheinen van je perceel/weides met veekerende heggen oid en je uitzicht probleem valt grotendeels weg. Voeg er een paar kleurenseries aan toe qua wat mag voor gebouwen, max. hoogte en je komt al veel flexibeler een heel eind.

Margee

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-17 06:45

bruintje123 schreef:
Ik begrijp je niet zo goed.
Niet alles is meteen last.
Voorbeeld.
Hier staat een oude stal.
Graag zouden wij die slopen en in dezelfde afmetingen terug bouwen.
Daar heeft niemand last van.
Toch mag dat niet als particulier.

Dus voor wie is dadelijk boeren objecten nog aantrekkelijk?
Boeren stoppen er helaas maar begrijpelijk mee. Burgers kunnen amper wat met de objecten.

Als je boer was, zou je dus die stal wel mogen bouwen. De reden dat boeren er mee stoppen is dat ze er niet van kunnen leven en er bovendien veel meer uren in moeten stoppen dan een gewone baan zou vragen.
Probeer een aanpassing op het bestemmingsplan voor elkaar te krijgen, dan mag je meer.

Ik ben het wel met jullie eens dat je veel dingen niet mag. Hier is het de trend dat men de kinderen wil laten "meewonen". Ouders in een kleiner gedeelte of een stuk bijbouwen, schuur verbouwen en dan een van de kinderen erbij zodat je later mantelzorg hebt. Dat mag vaak alleen als je al zorg nodig hebt en dus niet meer zelf kunt bouwen, dan is het te laat. Vroeger was dat heel normaal, zeker bij boeren, met meerdere generaties bij elkaar.
Bestemmingsplannen en de uitvoering ervan is een moeilijk gedoe. Kwestie van volhouden ook, dus niet te snel opgeven en verder zoeken naar mogelijkheden....

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-17 12:08

Thebiglion schreef:
Toch fijn die deregulering in dit land. Eigenlijk te zot voor woorden dat je niet zelf mag bepalen wat er op jouw eigendom gebeurt.

Als voormalig bewoner van het groene hart ben ik dit mordicus met je oneens.
Op zich gaat dit topic over zoiets als 'mag mijn dochter op haar pony in het weiland rijden' -
maar als iedere grondeigenaar mocht doen wat goed was in zijn ogen (of voor zijn portemonnee) dan bestond er in 10 jaar geen groen hollands hart meer.
Citaat:
Dat ze zeggen dat zware industrie niet mag en intensieve veeteelt, prima, maar verder hangt het vaak van flauwekul aan elkaar.

Ik hecht er dus aan, dat agrarisch gebied agrarisch blijft.
Liefst met veel koeien in de wei en weinig foeilelijke stallen. :o

Thebiglion

Re: Gemeente-gezeur

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-17 13:49

Janneke@ dit voorbeeld ging om agrarisch gebied en de protesterende omwonenden waren boeren. Ook voor de uitvoer van je bedrijf kan regelgeving raar werken. Voorbeeld: land bewerken waarbij de grond bewerkt wordt op 1 meter diepte mag gewoon, een andere bewerking met ongeveer het zelfde idee maar dan op 80 cm diep daar moet je een vergunning voor aanvragen (het een is diep woelen en het andere diep ploegen). In mijn ogen een flauwekul regel dus.

Janneke2

Re: Gemeente-gezeur

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-17 14:07

...tja, die 'diepere' betekenis (sorry voor het flauwe woordgrapje) ontgaat mij.

Mbt het groene hart: als iedere landeigenaar mag doen wat hij zelf wil, dan is het in no time een volgebouwd stenen hart....

danzzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-17 14:36

@ Janneke, je hebt toch echt stallen nodig om je koeien in te huisvesten, hoe zie jij het voor je dan?

AnnucksZooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-17 22:41

Citaat:
Dat ze zeggen dat zware industrie niet mag en intensieve veeteelt, prima, maar verder hangt het vaak van flauwekul aan elkaar.

Liefst met veel koeien in de wei en weinig foeilelijke stallen. :o[/quote]
Je zegt dat industrie niet mag maar veel koeien wel omdat er anders geen groen Nederland meeroverblijft.
Veel koeien stoten ook veel CO2 uit, net als industrie.
--
Uiteindelijk gaat de discussie niet meer over het onderwerp van dit topic lol.

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-17 09:56

AnnucksZooi schreef:
Citaat:
Liefst met veel koeien in de wei en weinig foeilelijke stallen. :o

Je zegt dat industrie niet mag maar veel koeien wel omdat er anders geen groen Nederland meeroverblijft.
Veel koeien stoten ook veel CO2 uit, net als industrie.
--
Uiteindelijk gaat de discussie niet meer over het onderwerp van dit topic lol.

Ik zei, dat ik het groene hart van Holland groen wil houden, liefst met veel koeien in de wei.

Mensen zoals jij en ik 'stoten' ook kooldioxide uit, maar dat is echt van een andere orde dan zware industrie (of huizenbouw, het gevaar waar ik over schreef - de zware industrie zit in Rijnmond).

Joyce01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-17 10:34

Het staat duidelijk in het beleid van de gemeente wat wel niet mag. Het is aan jou wat je ermee doet.