Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
chevax schreef:Is er echt niet meer gebeurd dan dit?
En voor de mensen die het over rechter enzovoort hebben: enig idee van kosten dat dat met zich meebrengt? En nee, de andere partij betaalt niet jouw advocaat- en proceskosten.
MarZarascha schreef:chevax schreef:Is er echt niet meer gebeurd dan dit?
En voor de mensen die het over rechter enzovoort hebben: enig idee van kosten dat dat met zich meebrengt? En nee, de andere partij betaalt niet jouw advocaat- en proceskosten.
Je kunt wel degelijk je gemaakte kosten op de tegenstander verhalen. Voorwaarde is wel dat je gelijk krijgt en dat de rechter het terecht acht dat je die kosten verhaald.
_suus19_ schreef:Wat een gedoe zeg! Ik heb er nog nooit van gehoord dat er borg betaald moet worden op een pension stal. Risico van het vak inderdaad.
Als jouw paard het heeft gedaan terwijl iemand anders ermee liep, vind ik het ook het probleem van diegene. Hoe kan jij nou verantwoordelijk zijn voor wat je paard doet als je er zelf niet eens bij bent?
Destijds is hij dus blijkbaar akkoord gegaan met jouw verklaring als hij de borg terug had gewild had hij het toen moeten zeggen. Lekker kinderachtig om daarmee te wachten tot je weggaat en er eigenlijk weinig meer aan kan doen.
Je hebt iig groot gelijk dat je er weggaat!!
Maar wat de rest ook zegt, meestal is er weinig wat je er aan kan doen als je verder geen rechtsbijstand oid hebt.
Kwanyin schreef:Het is anders wel mooi verdiend.
Vraag 155 euro borg. Als een klant vertrekt, doe je moeilijk over wat onbewezen schade. Klant heeft hier helemaal niets mee te maken, maar toch stel je voor om maar 50 euro terug te geven. Klant die geen zin heeft in al dat juridish gezeik,ookal staat ze in haar recht, denkt oh welja dan heb ik tenminste iets terug ik zal maar ja zeggen. Hup klant 105 euro armer en stalbaas 105 euro extra in de pocket. Doe dat bij 5 mensen en je hebt al een mooi bedrag.
chevax schreef:En dan Rocamor? De stalhouder weet ook echt wel (net als de rest van NL, dacht ik, maar uit dit topic blijkt dat ik dat mis had) dat er voor dit bedrag geen zaak wordt gestart.