Welke aluminium 1,5 paards trailer

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Elegance

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-17 12:27

Ja, ik neig ook naar gewoon inruilen hoor, heb eigenlijk ook weinig zin om veel tijd te steken in zelf verkopen. Ik zal bij ons op stal even rondvragen of iemand er interesse in heeft, beetje knullig als er iemand op stal interesse zou hebben en hij dan straks weg is, want het is verder gewoon een prima trailer :). Als niemand bij ons op stal op zoek is, dan gaat hij denk ik gewoon naar de dealer voor inruil. Afbeelding[/quote]

Gewoon de inruilwaarde laten taxeren. Mocht er enkele weken levertijd op de nieuwe trailer zitten dan kun je altijd tussentijds je eigen trailer proberen te verkopen.

Roodvos

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-17 12:28

JustLizz schreef:
Ja, zadelkamer links is voor mij geen probleem denk ik. Ik leer mijn paarden van jongs af aan dat ik er zowel links als rechts makkelijk naast kan lopen, dus zou ze kunnen leren om dan met laden ook zelf rechts te lopen, maar ik snap je punt hoor!
En inderdaad, spullen in de auto gaat ook prima, zo doe ik het nu ook :).

Waar heb jij jouw CL gekocht? En je gaf in eerdere bericht aan dat je liever geen trailer met zwarte kap zou nemen, maar welke kleur kap heeft jouw CL dan? Ik dacht dat ze standaard zwart waren?

Ik woon in het noorden van het land, en heb daar ook mijn trailer gekocht:
http://fripaan.nl/assortiment/paardentr ... uct/gold-1

Ze zijn er in wit, grijs, antraciet, rood, zwart. Die van mij is grijs, vind ik eigenlijk ook nog te donker :+ , maar die stond op voorraad. En wit met aluminium vind ik niet mooi en rood is wel heel, hmmm, opvallend :Y) .

Getup

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-17 12:36

Ik heb n groene kap

Afbeelding

Past toevallig bij mn groene auto.

Elegance

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-17 10:07

Afbeelding

Deze trailer kwam ik op marktplaats tegen. Dan zie je hoe goed een aluminium opbouw nog is na 40 jaar!
Even niet op het stalen dak en chassis letten...

JustLizz

Re: Welke aluminium 1,5 paards trailer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-03-17 16:31

Dat ziet er inderdaad nog erg goed uit! Leuk om te zien!

Ik ben eruit met mijn trailer. Heb gekozen voor een nieuwe Humbaur Single met zadelkamer, super blij mee.
Ik kan mijn huidige trailer erop inruilen en ga dus ook niet zelf verkopen.
Over een paar weken ga ik hem ophalen :)!

xhannaw

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-17 16:38

xx trail garnet, net nieuw in bezit. prachtige trailer. Vooral ook erg handig met de raampjes die op 4 manieren open kan worden gedaan. :)

CKR

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-17 19:04

Ik heb vd week de Ts een pb gestuurd maar helaas geen antwoord gekregen. Heeft iemand ervaring met het weijer bedrijf in Deurne en met de single van humbauer? :)

JustLizz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-03-17 21:39

@ CKR, ik zal je zo even bericht terug sturen. Heb je PB wel gelezen, maar ben bijna niet thuis geweest en via mobiel het hele verhaal sturen gaat niet zo makkelijk.

Heb zelf geen ervaring met Weijer. Ik ben geslaagd bij Zuidzijde, mede vanwege hun flexibiliteit qua openingstijden, klaar staan om vragen te beantwoorden en persoonlijke benadering :).

ingvdh

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-17 22:01

Ik heb de single van Humbaur en heel tevreden, alleen de zadelkamer is aan de kleine kant.
Foto staat eerder in dit topic ergens.

Geen ervaring met Weijer. Ik wilde er een zadelkast in en zij konden dat destijds niet echt bieden, ja een zadelkast die aan de deur vastzat, dat vond ik niet praktisch.

Maar als ik nu moet kopen zou ik eerder voor een CL gaan, prijstechnisch gunstiger en je hebt alle opties inclusief. De Humbaur is echt kaal wat dat betreft en die trapbescherming heb je echt wel nodig bij een aluminium trailer.

CKR

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-17 22:12

Ik twijfel op het moment tussen de humbaur single en de CL gold one. Is de humbaur een kwaliteitsklasse hoger of valt dat mee?
.ik zag de aanbieding bij weijer, vandaar. Ik kom zelf uit de andere kant van het land, bij Amsterdam. Ik ben al op zoek naar een dealer in de buurt met dezelfde aanbieding.

JustLizz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-03-17 22:15

Ik kan je vertellen dat de aanbieding bij Zuidzijde vergelijkbaar is met die van Weijer.

Ik hoor van diverse dealers dat de prijs-kwaliteit verhouding van CL goed is, maar dat ze er niet allemaal achter staan qua kwaliteit en dat je voor iets meer een degelijkere trailer hebt.
Door meerdere dealers is mij verteld dat de Humbaur Single kwalitatief een betere trailer is, maar ze geven ook allemaal toe dat de CL erg aantrekkelijk is vanwege het feit dat hij standaard al zeer compleet is.

Bij mijn trailer zit straks ook trapbescherming, goede mat op de klep en zadelkamer. Naar Goudriaan is vanuit Amsterdam volgens mij prima te doen, dus dat zou ik zeker overwegen. Ik ben (en word) er erg fijn geholpen. Ik ga half april mijn trailer ophalen :)!

ingvdh

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-17 22:20

Voor CL en Humbaur kan je naar het trailerhuis in Koog aan de Zaan, ze zijn dealer van beide trailers.
Maar verkopen volgens mij meer CL dan Humbaur.

(Humbaur staat niet op de site, maar ze verkopen ze wel)

De Humbaur is meer een tank vergeleken met de CL, die is eleganter. Het is maar net wat je fijner vindt. Humbaur is degelijk, CL heeft weer betere vering en is wat lager bij de grond.

CKR

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-17 00:11

JustLizz schreef:
Ik kan je vertellen dat de aanbieding bij Zuidzijde vergelijkbaar is met die van Weijer.

Ik hoor van diverse dealers dat de prijs-kwaliteit verhouding van CL goed is, maar dat ze er niet allemaal achter staan qua kwaliteit en dat je voor iets meer een degelijkere trailer hebt.
Door meerdere dealers is mij verteld dat de Humbaur Single kwalitatief een betere trailer is, maar ze geven ook allemaal toe dat de CL erg aantrekkelijk is vanwege het feit dat hij standaard al zeer compleet is.

Bij mijn trailer zit straks ook trapbescherming, goede mat op de klep en zadelkamer. Naar Goudriaan is vanuit Amsterdam volgens mij prima te doen, dus dat zou ik zeker overwegen. Ik ben (en word) er erg fijn geholpen. Ik ga half april mijn trailer ophalen :)!

Bedankt voor je info, hier heb ik zeker iets aan. Ik kreeg vanmorgen een mail van Bokker Elegance met eventueel ook een goede optie.

ingvdh schreef:
Voor CL en Humbaur kan je naar het trailerhuis in Koog aan de Zaan, ze zijn dealer van beide trailers.
Maar verkopen volgens mij meer CL dan Humbaur.

(Humbaur staat niet op de site, maar ze verkopen ze wel)

De Humbaur is meer een tank vergeleken met de CL, die is eleganter. Het is maar net wat je fijner vindt. Humbaur is degelijk, CL heeft weer betere vering en is wat lager bij de grond.

Toevallig heb ik hen vanavond een mail gestuurd. Ik wist dus niet dat ze humbaur verkopen, dankje! Wellicht ga ik daar van het weekend even langs.

CKR

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-17 11:42

Ook ik heb mijn keuze gemaakt, ik ga uiteindelijk voor de CL. Compleet voor een aantrekkelijke prijs. Daarnaast vind ik hem ook erg mooi :)

Getup

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-17 13:53

Goede keuze :D . Wanneer komt 'ie ?

Fritsfrats

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-17 14:09

Heeft iemand ervaring met de 1,5 paards aluminium uitvoering van XXtrail?

kimmetje26

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-17 22:03

Ja heb ik tanee!
Ben er super blij mee. Ligt top achter mijn auto.
Hij is breed genoeg om er in te kunnen zadelen en paard heeft genoeg ruimte.

Fritsfrats

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-17 23:07

Dat is heel fijn om te lezen.

Ben rustig aan het kijken voor een 1,5 paards trailer.
Hebben nu de Humbaur Single en de Xx Trail aluminium gezien.
Humbaur is wel een stukje duurder dan xx trail.

Hoor daardoor graag ervaringen van anderen.

CKR

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-17 09:32

Getup schreef:
Goede keuze :D . Wanneer komt 'ie ?

Waarschijnlijk over een week of 2.

Mijn instructrice heeft de xxtrail trail, 2 paards en is er tevreden over. De verhalen vind ik erg wisselend moet ik zeggen. Nadeel van de 1.5 paards is dat er geen zadelkamer in kan. Als je die ook niet hoeft is dit natuurlijk niet erg.
De Humbaur single is ook een goede optie.

kimmetje26

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-17 09:41

Tegen mij is gezegd dat er wel een zadelmaker in kon. Nu vond ik dat zonde van de ruimte en in 9 van de 10 zadelkamers past je zadel niet goed. Daarom wilde ik dat niet.

Fritsfrats

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-17 11:35

Ik heb op internet bij verschillende dealers gelezen dat er binnenkort wel een zadelkamer in een 1,5paards XXTrail kan.

Nu hoeft van mij een zadelkamer niet perse. Het neemt toch best veel ruimte in.
De XX trail is naar mijn idee gewoon een degelijke trailer voor een mooie prijs.
de Humbaur single aluminium is net iets sjieker vind ik zelf, maar is meteen €1000 duurder...

Elegance

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-17 12:01

De XX-Trail is sinds enkele jaren een prima trailer. Komen tegenwoordig gewoon uit de Atec fabriek. Wat vormgeving betreft niet spectaculair maar gewoon lekker functioneel