Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
FleurSandro schreef:Ik heb een paar maanden geleden afgereden voor mijn BE en in 1x geslaagd, ik heb 6 uurtjes les gehad en toen examen gedaan ik vond het zelf eigenlijk helemaal niet zo moeilijk, ik had daarvoor ook nog nooit met een aanhanger gereden.
Granoek schreef:FleurSandro schreef:Ik heb een paar maanden geleden afgereden voor mijn BE en in 1x geslaagd, ik heb 6 uurtjes les gehad en toen examen gedaan ik vond het zelf eigenlijk helemaal niet zo moeilijk, ik had daarvoor ook nog nooit met een aanhanger gereden.
Je geeft me goede hoop :p
Hier ook nooit met aanhanger gereden en nu 5 jaar autorijbewijs
Granoek schreef:Ik volg! Heb me vorige week ingeschreven voor de rijlessen en zou over een week of 2 kunnen beginnen en dan in een week er vanaf moeten zijn. Mij stelden ze net erg gerust, dat je er normaal vlot mee weg bent.. Nu ben ik wel redelijk vlot met gewoon autorijden en manoevres maar heb ook best wel zenuwen.
Ik ben ingeschreven voor 6u les en 2u examenbegeleiding. Dit was € 725, ook in België.
Polly schreef:Saaams schreef:Wat houd de theorie in?
Vragen pver hoogte, lengte en gewicht van je combi, wijze van laden, wat voor lading je hebt.
Komt aan bod tijdens je lessen, je hoeft geen aparte theorie te halen en ip kan je nagenoeg alle info van de papieren halen die je erbij mag houden
Niet zo technisch aangelegd... Varekaj schreef:Vroeger kreeg je ook je A automatisch als je je B gehaald had. Terwijl motor rijden toch echt anders is dan met een auto.
Voor zover ik weet is de afstand van je inrijplek 1,5x de lengte van je combi. Voor een combi van 9m is dat 14m (naar boven afgerond). Ik heB nog nooit gehoord dat je een kaartje moet trekken voor het formaat van je parkeervak hoor. Wel een nummertje voor de route die je op de weg moet afleggen.
xxbaukje schreef:Ik heb ook mijn E rijbewijs in 1x gehaald
Vind het inderdaad raar dat jecer nu veel geld voor moet betalen en vroeger kreeg jet het er bij. Heel raar.
Succes!
Varekaj schreef:Vroeger kreeg je ook je A automatisch als je je B gehaald had. Terwijl motor rijden toch echt anders is dan met een auto.
Voor zover ik weet is de afstand van je inrijplek 1,5x de lengte van je combi. Voor een combi van 9m is dat 14m (naar boven afgerond). Ik heB nog nooit gehoord dat je een kaartje moet trekken voor het formaat van je parkeervak hoor. Wel een nummertje voor de route die je op de weg moet afleggen.
Betize schreef:In Nederland moet je inderdaad misschien geen kaartje voor uw opstelruimte maar hier in België wel dus. Wij moeten dan weer geen kaartje trekken voor het bepalen van je route, bij jullie wel dus. Ander land, andere regels en wetten.

Polly schreef:Betize schreef:In Nederland moet je inderdaad misschien geen kaartje voor uw opstelruimte maar hier in België wel dus. Wij moeten dan weer geen kaartje trekken voor het bepalen van je route, bij jullie wel dus. Ander land, andere regels en wetten.
Niks geen routes op kaartjrs, volgens mij was dat ook iemand uit B die dat postte. Als je routes gaat leren ga je kunstjes leren en leer je niet rijden.
En ja verschillende landen, verschillende wetten maar waarom zijn dan in 2013 heel veel regels gewijzigd omdat dat in Europa zo bepaald is? 1 Europa toch
Polly schreef:Maar mensen met een knol op de kar rijden soms ook wel een beetje overdreven truttig.
Over vroegah kan ik niet zoveel zeggen qua regels maar wel hoe het nu is. In de jaren 80 kon ik misschien net fietsen