Twijfels keuze zadelmak maken.

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

ruitje

Re: Twijfels keuze zadelmak maken.

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-16 11:09

Hoezo niet eerlijk is geweest?

TS, fijn dat het nu voor beiden partijen fijn is afgesloten. Ik hoop dat het been meevalt, ga je meteen door naar de kliniek vandaag?

LukieBradley

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-16 11:11

Dan lekker mee naar huis nemen.
Je hebt het immers geprobeerd :j
Goed en volwassen afgesloten.
Hup opladen

Eilatan

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-16 11:15

Netjes! En nu snel zijn been beter, hopelijk.....

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-16 11:18

Fijn dat je hem mee naar huis hebt genomen..ik vind het toch allemaal een beetje vaag en achteloos klinken. Duidelijk dat jouw paard geen prioriteit was.

FotosbyElles

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-10-16 11:20

@ruitje - De dierenarts is gebeld en staat klaar als hij thuis aankomt. Mocht het ernstig zijn rijd de dierenarts mee naar de kliniek. Hopelijk niets ernstigs.

ruitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-16 11:21

Ik hoop het met je mee, vaak is ook niet al het onderzoek mogelijk als er nog veel vocht in zit dus ik hoop dat je wel iets van duidelijkheid krijgt :)

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-16 11:31

Elisa2 schreef:
Fijn dat je hem mee naar huis hebt genomen..ik vind het toch allemaal een beetje vaag en achteloos klinken. Duidelijk dat jouw paard geen prioriteit was.

Dat gevoel kreeg ik ook, paardje kwam aan de beurt als hij eens tijd over had ofzo.
Fijn dat het wel goed af is gesloten, met ruzie weggaan is nergens fijn.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-16 11:42

En hij zou het paard doen wanneer hij tijd over had!!!!! Dat had hij dus blijkbaar zeer vaak niet de afgelopen week. Wat een slechte reclame voor die vent. Het feit dat hij zo gemakkelijk zei van neem maar mee geeft al aan dat hij er eigenlijk helemaal geen tijd voor had en het paard liever weer kwijt was. Een wei over, als ik tijd heb, blablabla. Ts, ik hoop dat het mee valt met je paard.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-16 11:45

Ik vind het eigenlijk schokkend dat jij dit goed praat ruitje. Waterbak kan inderdaad stuk gaan maar dan zorg je dat er een grote bak met water in de stal staat zodat het dier nooit zonder water komt te staan. Buiten dat het dier dan niks te kort komt ziet de eigenaar ook dat het probleem vast gesteld is en tijdelijk opgelost is. Ergo; geen eigenaar die met een slecht gevoel naar huis gaat.
Wanneer een paard een dik been heeft, je dat al niet gezien hebt (terwijl dit toch wel duidelijk is) ben je als trainingsstal al nalatig, maar als de eigenaar het je stuurt en je zegt dan ook nog pas morgen te kijken. Dan geef je helemaal het idé dat het je eigenlijk geen ruk kan schelen. Ik heb een paard op weide gehad. Toen die ietwat onregelmatig liep heb ik de eigenaar gestuurd. Dat ie wat onregelmatig liep. Indien de eigenaar stuurt dat ie een dik been heeft (eigenaar is dus bezorgd). Kan je op zijn minst even vragen of die wil dat er een DA langs komt. Al is het maar om te tonen dat je er wel mee in zit.

Er werd hooi beloofd en kuil gegeven. Als ik om hooi vraag wil ik hooi, geen kuil.

De vergelijking met de kleuterklas gaat natuurlijk niet op. Een kind kan zeggen als juf iets doet dat niet oke is. Of waar het zich niet goed bij voelt. Een paard heeft te rekenen op de mensen rondom hem.

darkadia

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-16 11:58

Bepaalde dingen ben ik t wel mee eens, communicatie blijft een heikel punt bij veel mensen. Zowel bij trainers, maar ook eigenaren en bijrijdsters. En dat geeft soms verwarring.

Fijn dat je het iig netjes hebt kunnen oplossen met hem, al vind ik het wat minder klinken dat hij idd aangeeft ja als ik er tijd voor heb....en als er plek is op de wei...

Hoop dat t mee valt met je paardje en dat ie alsnog ergens fijn beleerd kan worden. Dat kan je tenslotte maar 1 x goed doen.

laraxXxemma

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-16 12:45

Tsja eerlijk is eerlijk, de stalhouder heeft het er naar mijn idee zelf naar gemaakt. Communicatie is naar mijn mening het belangrijkste.
Waterbak kapot? Geen probleem, maar meld dit even aan mij en vertel gelijk dat je regelmatig een emmer water langs brengt.
Lukt het niet om naar wei te zetten vandaag ondanks dat dit wel is afgesproken? Geen probleem, maar meld het even en zorg ervoor dat ze dan morgen wel op land staat.

Ik zeg niet dat de man niet eerlijk is geweest (kan / mag ik van achter mijn laptop niet beoordelen), maar deze man is absoluut niet duidelijk geweest en heeft zich in ieder geval niet aan de afspraak gehouden qua weidegang en al helemaal niet om te melden wanneer het paard een wond (of een dik been!) had.
Ik vind dit zeer kwalijk, want wat als je niet was komen kijken?

Sterkte TS, hoop dat de kliniek niet nodig is..

MissYvette4u

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-16 13:01

Jeetje wat lees ik nu?! Wat een toestand! Dan denk je jouw lieverd aan iemand te kunnen vertrouwen.
Je hebt hem inmiddels opgehaald. Wat ga je nu doen, laat je hem door iemand anders trainen?

FrankavdT

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-16 13:28

Hopelijk mankeert je paard niets. Jammer dat het zo dan moet lopen, daarvoor breng je hem niet weg natuurlijk! Achteraf maar goed ook dat je een beetje meekeek over zijn schouder ;)

Oh als ik dit zo lees, wat ben ik dan blij met het adres waar wij ze altijd zadelmak laten maken *\o/* Weidegang, krijg regelmatig updates met foto's, het ene paard heeft een paar weken nodig, het andere paard een paar maanden om het te leren, heerlijk iemand die onze paarden behandelt als zijn eigen paarden :j

Waar in Brabant zoek je iemand om je paard zadelmak te maken?

Eilatan

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-16 14:04

Nou heb ik ook mijn pony weggebracht om te beleren (voor de wagen dan wel, maar he, idee is hetzelfde toch?) en ik heb alleen maar hele goede herinneringen daar aan. Appjes met foto's , korte verhaaltjes, en absoluut het idee dag hij meerdere keren per dag in handen was en gecontroleerd werd. En als ik langs kwam was het gewoon altijd goed op orde en volgens afspraak. Dus...... Het kan blijkbaar prima hoor.

ruitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-16 14:25

Ja weet je, wat ik hier het meeste lees gaat gewoon over communicatie en de eigenaar een 'goed gevoel geven' .

Daar ben ik zelf overigens heel erg goed in durf ik te stellen.

Echter sta ik ook aan de andere kant en zijn er mensen die op zondagavond bellen voor de meest bizarre zaken. Dus nee, het is heus niet zo dat als je het zelf netjes doet dat meteen betekend dat je dat vertrouwen terug krijgt.

Dat hoeft ook niet. Maar dat iemand wel foto's en appjes stuurt is geen garantie voor een goed beleerproces.

Naar mijn idee staat er namelijk een hele nieuwe generatie deskundigen op, die vooral een mooi praatje hebben maar weinig echte kunde. Daar waar de oude generatie paardenmensen gewoon wel kunde heeft maar niet mee kan met de nieuwe 24 uurs communicatie maatschappij.

Overigens 'praat ik niks goed' en zeg ik nu voor de DERDE keer dat ze haar paard daar moet weg halen.

Soms echter kan gewoon de andere kant van de zaak bekijken ervoor zorgen dat je dus netjes uit elkaar gaat i.p.v. de manier waarop andere bokkers het hier adviseren ;)

Sclimpre

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-16 15:05

Communicatie is toch niet het enige dat hier misliep. Het lijkt erop dat de trainer eigenlijk geen tijd had voor dit extra paard en dat er alleen mee gewerkt werd als er wat tijd overbleef. Dat is nog iets anders dan 'het rustig aanpakken'. Je mag toch ook verwachten dat als een paard dat met een dik been staat, op z'n minst de eigenaar verwittigd wordt en dat er in overleg actie ondernomen wordt.
En wat betreft communicatie, dat hoort gewoon bij gelijk welke professionele activiteit.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-16 15:17

ruitje schreef:
Ja weet je, wat ik hier het meeste lees gaat gewoon over communicatie en de eigenaar een 'goed gevoel geven' .

Daar ben ik zelf overigens heel erg goed in durf ik te stellen.

Echter sta ik ook aan de andere kant en zijn er mensen die op zondagavond bellen voor de meest bizarre zaken. Dus nee, het is heus niet zo dat als je het zelf netjes doet dat meteen betekend dat je dat vertrouwen terug krijgt.

Dat hoeft ook niet. Maar dat iemand wel foto's en appjes stuurt is geen garantie voor een goed beleerproces.

Naar mijn idee staat er namelijk een hele nieuwe generatie deskundigen op, die vooral een mooi praatje hebben maar weinig echte kunde. Daar waar de oude generatie paardenmensen gewoon wel kunde heeft maar niet mee kan met de nieuwe 24 uurs communicatie maatschappij.

Overigens 'praat ik niks goed' en zeg ik nu voor de DERDE keer dat ze haar paard daar moet weg halen.

Soms echter kan gewoon de andere kant van de zaak bekijken ervoor zorgen dat je dus netjes uit elkaar gaat i.p.v. de manier waarop andere bokkers het hier adviseren ;)

Als dat mooie praatje mijn paard zijn of haar gezondheid fatsoenlijk in de gate houd, dan liever iemand die mooi kan praten dan dit. Als je zo'n dier elke dag uit de stal haalt maak je me niet wijs dat je een dik been niet ziet.

Monmaster

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-16 18:35

Als ik alleen al de foto bekijk, een grote bende op die stal.... verwacht dan ook niet dat iemand klusjes direct opknapt....
Je hebt er goed aan gedaan.... als klant hoef je geen rekening te houden met de sociale vaardigheden van degene die jouw paard inrijdt. Als die jou niet bevallen icm de zorg die je wel hebt afgesproken,maar niet wordt nagekomen... weg daar!

Tis altijd een combinatie, als iemand wel goed is voor je paard.... kun je meer hebben als de sociale vaardigheden niet optimaal zijn.... omgekeerd wordt al weer lastiger, maar beide????

Ik snap níet zo goed, dat er mensen zijn die dit recht kunnen praten.... Een waterbak die stuk is, ik vraag je dat kan niet! Dikke benen..... ik zou me kapot schamen als ik dat niet gezien zou hebben.

TS... top gedaan, lap hem eerst maar ff op!

senna21

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-16 19:06

Goed dat het is afgesloten, maar het verhaal van zijn kant vind ik behoorlijke rammelen. Als hij het paard traint, had hij dit al op moeten merken.
Als je een paard in training zet, verwacht ik ook niet dat hij prioriteit 98 op het lijstje zet.
Iedere trainer maakt vergissingen, maar hier zou ik niet blij mee zijn.
Fijn dat je paard thuis is. Hopelijk knapt hij snel op en houdt hij er niets aan over.

Lotus83

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-16 19:07

Topic gelezen, goed dat je je paard hebt opgehaald.

Hoe gaat het nu met je paard, ben je bij een dierenarts geweest?

FotosbyElles

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-10-16 19:38

Hij is thuis en we hebben echt moeite moeten doen om hem weer rustig te krijgen. Toen de dierenarts kwam was hij nog steeds zo aan het rennen en bokken. Met voer gelokt en zijn been is nagekeken. Het lijkt geen hoef zweer. Hij kan overal druk uitoefenen. Er is nu aangeraden om zijn been tweemaal daags te koelen. Als dit donderdag niet minder is dan worden er andere maatregelen genomen. Ik ga hier mee in en hoop dat beweging en afkoelen hem goed doet.

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-16 20:35

Klinkt als: paard is week niet buiten geweest en daardoor stalbenen.

Lazypony

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-16 20:53

Zit er echt niet een klein plekje? Ons jonge paard stond ook op stal en heeft toen ook zo'n dik been opgelopen. Die van ons had toen ook koorts en was erg warm. Het was Einschuss ofzoiets.

senna21

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-16 21:13

Arm paard. Hopelijk is hij snel weer gewend.
Ik moest ook denken aan Einschuss bij deze foto.
Ik zou het hele been wassen met betadine: vooral kootholte en kroonrand. Een klein onopvallend wondje is voldoende voor een ontsteking: met kans op nare gevolgen.
Als het geen ontsteking is, kan Het wassen geen kwaad. Mocht het niet snel afzakken of erger worden, de DA er weer bijroepen.

Eline91

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-16 21:28

Toydoll schreef:
Nou heb ik ook mijn pony weggebracht om te beleren (voor de wagen dan wel, maar he, idee is hetzelfde toch?) en ik heb alleen maar hele goede herinneringen daar aan. Appjes met foto's , korte verhaaltjes, en absoluut het idee dag hij meerdere keren per dag in handen was en gecontroleerd werd. En als ik langs kwam was het gewoon altijd goed op orde en volgens afspraak. Dus...... Het kan blijkbaar prima hoor.

Hier net zo'n ervaring :) Ik kon elke dag langskomen, en ze gaven me ook aan wanneer ze zelf aanwezig waren zodat we even konden bespreken hoe het ging. Ik kreeg ook regelmatig een foto of filmpje door. De stal was altijd netjes, en hij ging gewoon naar buiten zoals we vooraf hadden besproken (eigenlijk zelfs nog iets meer) De communicatie verliep altijd fijn en ik werd duidelijk op de hoogte gehouden op welke momenten hij gewerkt werd of buiten stond.