Babootje schreef:Ashley5760 schreef:Een dierenarts heeft een zorgplicht en geen prestatieplicht. Dus in die context zou je gewoon moeten betalen, dure les helaas..
Ga je inlezen
Bij wanprestatie/nalatigheid kan de DA zich niet (meer) verschuilen achter zijn algemene voorwaarden.
Hij kan voor dit soort claims een beroepsaansprakelijkheidsverzekering sluiten.
BMHP schreef:Volgens advocaat Wensing, helaas verliest Wensing nog wel eens een zaak.
de link naar de paardenadvocaat zegt weinig, je hebt voor jurisprudentie de link nodig naar uitspraak van de rechter zelf.
Geen enkele advocaat wint iedere zaak
De jurisprudentie zal er heus wel zijn.
BMHP schreef:Maar als eerste moet de wanprestatie worden aangetoond. Ik zou niet de gok nemen er een heel dure advocaat op te zeten om onder de rekening uit te komen. Het is veel goedkoper om de rekening gewoon te betalen. Tenzij de advocaat voor no cure no pay wil werken.
Mijn advies is dien de klacht schriftelijk in, betaal het eerste consult en betwist de rest. Als je geluk hebt kom je mischien met een lager bedrag weg. Zoniet zou ik het niet laten oplopen.
Dat is wel het enige juiste advies. Met helemaal niets betalen kom je niet weg. Het eerste consult betalen zou alleszins redelijk zijn. Laat maar schriftelijk weten waarom je van mening bent de rest niet te hoeven betalen en vraag haar of ze een beroep wil doen op haar beroepsaansprakelijkheidsverzekering. Dan weet ze in ieder geval alvast welke kant je op wil.