Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
Roodvos schreef:Citaat:Hoe zit dat trouwens bij particulieren met paarden ergens op een weilandje?
Ook zo'n terugkerend onderwerp. Dat is gewoon vastgelegd in de regeling. Alles kan je hier vinden:
http://www.rvo.nl/onderwerpen/agrarisch ... enpaspoort
Have fun!
elenaMM77 schreef:Gypsy schreef:Wat Mairead zegt. Alles is leuk tot je wil verhuizen.
Hoezo?
hoeveel paardenhouders nemen paspoorten in gijzeling?
paspoort in gijzeling? dan zit ik direct op het politiebureau voor aangifte..
gaat om een verplicht identiteitsbewijs, dus hij heeft het gewoon te overhandigen wanneer jij met je paard vertrekt, hetzij naar een wedstrijd, hetzij bij een verhuizing..
ElCamino schreef:ik begrijp de stalhouders wel...zij krijgen de boete, niet de klant! En zie dan maar eens je geld te krijgen. Iedere klant roept dat wel maar als het zover is.....
Perryx schreef:Hier ook verplicht inleveren, anders vertrekken denk ik.. In de kast houden niet mogelijk ook niet als ze sleutel krijgen. Paspoorten liggen dus allemaal bij hun op kantoor
Kopie hebben ze trouwens niks aan, krijg je alsnog een boete.
mairead schreef:Citaat:Hoe zit dat trouwens bij particulieren met paarden ergens op een weilandje?
Ik doelde er meer op hoe eigenaren en inspecteurs dat doen![]()
Bvb: Bewaren eigenaren het Paspoort in de auto, zodat het elke keer meereist naar stal? Pakken ze het thuis uit de kast elke keer als ze naar stal gaan? Of onder een steen in het weiland?
En als de inspecteur langs een dergelijk weilandje komt en er is niemand? Laat hij/zij dan bericht achter? Gaat hij/zij op zoek naar informatie over de eigenaar en wordt de eigenaar dan gebeld? Pakken ze een strandstoeltje en een fles Cola en gaan ze posten tot de eigenaar komt? Komen ze op een andere dag/tijdstip terug? Of denken ze 'laat maar' en gaan ze gewoon door naar een volgende stal?
Citaat:2.In afwijking van lid 1 hoeven geregistreerde paardachtigen of als fok- en gebruiksdier gehouden paardachtigen niet van het identificatiedocument vergezeld te gaan, als: a) ze zich in een stal of een wei bevinden, en de houder het identificatiedocument onverwijld kan tonen
kwita schreef:nou ik doe het niet, een kopie kunnen ze krijgen verder niet!