Examen aanhanger

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Paardenfan25

Re: Examen aanhanger

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-16 23:01

Ik de 28e. Ga morgen en volgende week met aanhanger bochten achteruit oefenen totdat het een automatisme wordt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-16 12:30

Mijn vriend en ik gaan ook via vakantieveiling een poging wagen. Helaas is er pas ruimte in november. Gelukkig wel op eigen bekend terrein en we hebben beide ervaring met diverse aanhangers + een eigen combi voor de deur.

Snap dat de rijscholen er verlies op draaien maar aan de andere kant trekken ze ook klanten die anders geen E zouden gaan halen en die toch wat meer lessen nodig blijken te hebben.

Senna1988

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-16 16:55

Ik ben vanmorgen geslaagd! Volgens de examinator niet heel overtuigend omdat ik met keren 2x moest corrigeren omdat de aanhanger 2x schaarde.. gelukkig was de rest goed genoeg om dat een beetje te compenseren.. Had een onwijs zakelijke examinator, heeft geen woord tegen me gezegd onderweg.. gelukkig was mijn instructeur mee.

Maar het kan me niet schelen, ik heb hem!! Zaterdag ff stukje rijden met de lege trailer en wat bochtjes maken om te oefenen.. en zondag misschien voor het eerst met paard rijden :)

kiddokids

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-16 23:18

Ik zit er over te denken om van de week ff uurtje les te nemen
Daarna 23 duo les en dan examen

Ik zie wel ben geen tut met rijden maar haaks bochtje drama nog ff

JenW

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-09-16 07:16

Senna1988 schreef:
Ik ben vanmorgen geslaagd! Volgens de examinator niet heel overtuigend omdat ik met keren 2x moest corrigeren omdat de aanhanger 2x schaarde.. gelukkig was de rest goed genoeg om dat een beetje te compenseren.. Had een onwijs zakelijke examinator, heeft geen woord tegen me gezegd onderweg.. gelukkig was mijn instructeur mee.

Maar het kan me niet schelen, ik heb hem!! Zaterdag ff stukje rijden met de lege trailer en wat bochtjes maken om te oefenen.. en zondag misschien voor het eerst met paard rijden :)

Gefeliciteerd!

kiddokids

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-16 13:30

Senna1988 schreef:

he top
super van harte
hoeveel lessen nu gehad in totaal

Senna1988

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-16 15:50

kiddokids schreef:
Senna1988 schreef:

he top
super van harte
hoeveel lessen nu gehad in totaal

12 uur. 1.5 dag totaal :)

Senna1988

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-16 16:29

Nu zag ik net met aanvragen vh rijbewijs de indicatie automaat erbij staan.. nu lees ik op internet verschillende interpretaties hiervan, als je B schakel heb dat dat overruled?
Iemand die mij duidelijkheid kan geven?

Polly
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-16 16:39

Vraag het bij de gemeente, wij hebben een leerling gehad die een automaat rijbewijs kreeg en een rijtest moest doen.
Informeer anders bij je rijschool.

Amaryllis

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-16 12:53

Senna1988 schreef:
Nu zag ik net met aanvragen vh rijbewijs de indicatie automaat erbij staan.. nu lees ik op internet verschillende interpretaties hiervan, als je B schakel heb dat dat overruled?
Iemand die mij duidelijkheid kan geven?

Heb je in een automaat-voertuig je BE-examen gedaan? Of in een schakelvoertuig?

Makkelijkst is om even te bellen met de klantenservice van het CBR, die kunnen even met je meekijken in het systeem en je tips geven wat te doen.

JenW

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-09-16 18:09

Het maakt niks uit als je met je b rijbewijs met een schakel gereden te hebben om nu met je be rijbewijs met een automaat te rijden. Ik heb ook een b rijbewijs met een schakel gereden en mijn BE rijbewijs met een automaat. Ik mag straks ook met een schakel auto rijden met een trailer er achter ;)

Polly
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-16 19:22

Maar niet als ze dat bij het cbr verkeerd invullen en je dan ineens opgescheept zit met een automaat ris bewijs.
Nogmaals, normaal gezien geeft het geen problemen maar ik heb een keer een leerling gehad waarbij het dus wel verkeerd was ingevuld.

_xManadisx_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-16 19:43

Ik zou juist niet zeggen dat je met paarden gaat rijden. Ik heb zo een hele verkeerde gehad.
Tijdens mijn eerste examen had ik een ingreep omdat hij me liet keren bij een plek waar heel veer auto's van alle 3 de kanten aankwamen. Op een gegeven moment is er een punt waarin je de straat achter je niet kunt zien bij een bochtke achteruit. Toen moest ik stoppen van de examinator. Later gaf hij wel aan dat dat zijn schuld was en hij die plek niet had moeten kiezen, alleen tegen mijn instructeur, niet tegen mij. Als reden dat ik toen gezakt was zei hij: je richtingaanwijzer gaat soms uit als je stuurt en die zet je niet altijd weer aan als je voor gesorteerd staat. Ook mocht ik niet 2 keer uitstappen bij achteruit rijden en... Komt ie: mijn laatste bocht was te snel genomen voor als er een paard in had gestaan.
Zowel mijn instructeur als ik hadden het niet zien aankomen. Hij heeft wel feedback opgestuurd want die man deed sloeg helemaal om toen hij hoorde dat ik met paarden op pad wilde.

2e examen ging ik fluitend doorheen. Hele relaxte examinator en ik mocht achteruit rijden met de zon direct van opzij :D kon mooi met de schaduw zien hoe ver ik was!

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-16 20:36

Oeh, leuk topic! Ik mag halverwege oktober. Heb er al heel wat lesjes op zitten ondertussen, want wil wel echt veilig de weg op kunnen. Ik scheur normaal rond in een Up :') en dan is deze combinatie wel even wat anders. Zou in juli al examen doen, maar werk gooide roet in het eten. En aangezien CBR nogal van de wachtlijsten is hier moet ik nu wachten tot oktober -O-

Vind de lessen wel echt superleuk. Heeft er ook mee te maken dat ik de waanzinnige Dodge RAM van mijn instructeur mag rondcrossen, en dat is zooooo'n fijne (enorme!) auto. Totale combinatie is 12 meter :D En mijn instructeur is tevens mijn staleigenaar, dus ik zit volkomen op m'n gemakje achter het stuur. Zie wel op tegen het examen, krijg altijd zo'n enorme stress daarbij. Heb nooit last van faalangst, voer lachend en zonder zenuwen sollicitatiegesprekken en maak pittige examens maar dat rij-examen.. Bleeehhhhhhh.

Senna1988

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-16 20:53

Berdien, gaaf he zo'n Dodge! Ik heb daar ook in gereden, super gaaf. Was totaal 11.5mtr lang :D

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-16 21:00

Jaa awesome! Als ik later groot ben wil ik ook zo'n auto :D

Senna1988

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-16 21:38

Ik ook :D valt hier alleen nergens te parkeren -O-

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-16 23:41

Senna1988 schreef:
Ik ook :D valt hier alleen nergens te parkeren -O-

Als je je BE hebt kan je ÁLLES parkeren :Y)

kiddokids

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-16 22:45

nou woensdag extra lesje en vrijdag 3 uur les en dan examen
haakse bocht is nog wel een ding momenteel maar de rest geen probleem
kreeg overigens via de mail al gegevens van kenteken
waar moest ik daar nu op letten

JenW

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-09-16 23:06

wat je daar op moet weten?

wat je maximaal mag trekken, hoe zwaar de auto en aanhanger appart is, hoe zwaar het samen weegt, boven en onderdruk, hoeveel de aanhanger nu weegt en hoeveel hij weegt als hij leeg is ;)

vergeet vooral niet in je kop te stampen hoe groot je aanhanger is in de hoogte breedte en lengte! en hoe lang de hele combinatie is.

Badeendje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-16 10:07

JenW schreef:

wat je maximaal mag trekken, hoe zwaar de auto en aanhanger appart is, hoe zwaar het samen weegt, boven en onderdruk, hoeveel de aanhanger nu weegt en hoeveel hij weegt als hij leeg is ;)

vergeet vooral niet in je kop te stampen hoe groot je aanhanger is in de hoogte breedte en lengte! en hoe lang de hele combinatie is.

Dat hoef je niet uit je hoofd te leren, dat mag je gewoon opzoeken in de papieren, je moet enkel weten waar alles voor staat. Dus 'hoeveel mag deze auto trekken?' En dat zoek je dan op in de papieren

JenW

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-09-16 10:54

badeendje schreef:
JenW schreef:

Dat hoef je niet uit je hoofd te leren, dat mag je gewoon opzoeken in de papieren, je moet enkel weten waar alles voor staat. Dus 'hoeveel mag deze auto trekken?' En dat zoek je dan op in de papieren

Je moet wel zeker uit je hoofd leren hoe breed lang en hoog hij is ;)

Badeendje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-16 12:54

Polly, kan je uitsluitsel geven over deze kwestie? :)

Senna1988

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-16 14:55

Bij mij werden vorige week alleen vragen gesteld die ik van de papieren kon halen.
Instructeur heeft mij echter wel verteld wat de breedte en hoogte is, waarbij het belangrijk was om te zeggen '<b>gemeten</b> op 2 mtr'. Het werd dus alleen niet gevraagd.
Zelfde als weten dat je vanaf 1.60mtr breedtepaaltjes erop moet en reflectie aan de zijkant om de 3mtr.

Ik moest mijn lengte weten, wat de auto mocht trekken, hoeveel lading ik bij me had en wat voor aanhanger het was...

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-16 15:02

Mijn instructeur zei ook dat ik het meeste af mocht lezen. Ik weet wel de bandenspanning, wat we vervoeren, waar dat ligt, de breedte van de aanhanger, minimale profieldiepte van de banden en ik deed vandaag m'n bochtjes en andere verrichtingen vlekkeloos. Kom maar door met dat examen :D