Plotseling voorwaarden Hippo zorg veranderd???

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

DatBenIkNou

Re: Plotseling voorwaarden Hippo zorg veranderd???

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-16 11:45

Je auto is ook verzekerd. Dan denkt niemand toch dat je je premie er wel uit moet halen hoop ik haha..

Silly1972

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-16 11:54

nee, maar dat is een verplichting helaas

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-16 12:27

DatBenIkNou schreef:
Je auto is ook verzekerd. Dan denkt niemand toch dat je je premie er wel uit moet halen hoop ik haha..

Die is verplicht. Net als je huis. En dat bedoel ik met iets dat je niet zelf kan betalen.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-16 15:51

Gvd ook hier polis gewijzigd geen uitkering na overlijden. Schijn een andere soort verzekering gekregen te hebben een veel mindere dan hij had. Foutje van de verzekering maar ja kost me 3000 euro, en een hoop s hit na overlijden met heen en weer bellen en zo waar ik niet op zit te wachten. |(

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-16 16:08

Balen karuna.

Maar als het een fout van de verzekering is, dan kan het jou toch geen 3.000,= kosten?

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-16 16:33

Jawel zie maar te bewijzen dat je een andere omschrijving van dood hebt gekregen bij je verzekering bij afsluiten lang geleden. De nieuwe definitie van dood is alleen bij ongeval of accute ziekte. In elk ander geval keert de dood dekking niets uit. In dit geval dus 3000 euro.

Alleen alle papieren ook de orginele inschrijving en bevestiging gevonden inmiddels van lang geleden en kan nu aantonen dat zowiezo het stuk beperkte ziektekosten er vanaf is verdwenen na naams wijziging. Zonder mijn opdracht of toestemming.

En heb het losse inlegvel waarmee destijds de doodverzekering werd uitgelegd. Waar in staat. a dood of noodslachting
B dood of noodslachting door brand c dood of noodslachting na castratie van 1 of 2 jarige paarden. Geen enkele vemelding van de definitie na ongeval of accute ziekte

Moet alles op papier zetten en naar tussenpersoon opsturen. Die gaat ermee aan de gang.

Alleen na het enorme verdriet van de dood van oude tinker. En de bijbehorende gigantische rekening van alles bij elkaar bijna duizend euro moet je ook het gevecht met de verzekering aangaan en de rekeningen betalen.

Jet

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-16 19:54

Karuna, hoe oud was je oude man geworden? Ik weet dat al jaren ( ook bij Hippo Zorg) alle paarden die 20 worden uit de ziektekostenverzekering gehaald worden en over gaan op de ongevallenverzekering voor dood...
Citaat:
9.3.3. Met ingang van het jaar waarin de leeftijd van het paard op 20 jaar wordt gesteld, wordt de basisverzekering per contractsvervaldatum
omgezet in alleen een ongevallenverzekering. Vanaf dat moment bent u de premie voor een ongevallenverzekering verschuldigd.
Het verzekerde bedrag wordt vanaf dat moment gesteld op maximaal € 1.400,-.

Dat is natuurlijk balen als je daar nu ineens tegen aanloopt, dat maakt het al helemaal moeilijk. Had je voor het inslapen geen contact opgenomen met de verzekering? Want dat willen ze volgens mij normaal gesproken ook. Ik hoop voor je dat het voor jou toch nog goed geregeld kan worden, zodat je in elk geval je DA-rekeningen kan betalen :(:) .
Laatst bijgewerkt door Jet op 02-11-16 20:02, in het totaal 1 keer bewerkt

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-16 19:58

19 dus niet de 20 leeftijdsgrens. En ja ik heb contact gehad met de verzekering vooraf en met tussenpersoon. Er werd gemeld dat het ok was en er geen problemen waren, hoefde alleen voor administratie een mail te sturen.

Het crue is zou de dierenarts die eerste maandag zijn gekomen was uitkeren geen probleem geweest, dat was accuut. Door hun anderhalve week wachten is dat als verzekering hardnekkig volhoud hun schuld eigenlijk

Tussenpersoon gaat ermee aan de slag, zowiezo hebben ze op eigen houtje de beperkte ziektekosten verwijdert zonder mijn toestemming of opdracht. En is hun definitie van dood ergens tussen afsluiten en nu gewijzigd in alleen bij accute ziekte of ongeval ipv altijd.

Jet

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-16 20:04

Dat is dan inderdaad heel bijzonder en vervelend. Ik hoop voor je dat je tussenpersoon het voor elkaar krijgt!

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-16 20:07

Is fout gegaan bij overgaan naar xcellent ipv hippo. Die polis is gewijzigd overduidelijk. Heb die ontvangen toen ik midden in de scheidngssh it zat en heb hem wel gelezen maar niet uitgeplozen. Ook omdat in de begeleidende brief stond is naamswijziging verder verandert er niks voor u. Tsja wel dus.

Maar zal ben ik bang lange adem worden omdat ik tegen een grote hardnekkige verzekeraar het een lastig gevecht zal worden. Maar ben des te blijer dat ik administratie op orde heb en een degelijke bewaarder van officiele papieren.waardoor ik de oude polis heb gevonden inclusief de bijlages die erbij zaten in de orginele enveloppe

Jet

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-16 21:42

Kijk dat is alvast een goed begin! Ik duim voor je hoor!

Veronica2

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-16 13:33

Karuna, ik denk dat je niet teveel moet hopen dat de uitleg over dood wordt teruggedraaid. Want ook in de oude omschrijving lijkt het erop dat het paard getroffen moet worden door de dood, vanzelf, door noodslachting of door iets als bliksem. Maar besluiten tot inslapen is geen natuurlijke dood en het zal ook lastig worden om voor elkaar te krijgen dat ze het wel zo gaan zien.
Veel sterkte met alles.

proudmama

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-16 13:37

Op zich ben ik dit keer ook netjes behandeld. Acht- jarig paard die dermate veel mankeert dat het meest diervriendelijke is om in te laten slapen.
Xecellent horse gebeld, brief van dierenarts en foto's gemaild met de vraag om afkeuring.
Ik had al gezien dat ik maar 90% van de verzekerde waarde terug krijg en om onduidelijke redenen ook nog min €400,- en dan de kosten voor inslapen nog €200,-zelf te betalen.
Dit laat ik doen door eigen DA en zodra de overlijdens verklaring bij de verzekering is krijg ik mijn geld.
Wat ook wel netjes is, is dat mijn verzekering afliep en ik opnieuw de jaarpremie moest betalen , maar nadat de verzekeringsinspecteur langs geweest is en gezien heeft dat het geen nep was en het eens was met inslapen, de termijn een maand opgeschort werd.
Het duurt wel allemaal even, ik ben ook zelf die regio inspecteur gaan bellen na 3 weken wachten op actie.

Kimmej

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-16 14:17

Ach ja, voorwaarden veranderen nou eenmaal en het bedrijf is er niet op uit om er zelf bij in te schieten, dus uiteraard verdienen ze aan jou, aan mij en aan ieder ander. Ik vind het alleen nu wel heel simpel met de kleine nota's. Voorheen stuurde ik die niet in want dat had toch weinig zin met elke keer een minimum van €50 (volgens mij was het bij Hippozorg zelfs een minimum van €75...), nu krijgen ze gezellig gewoon alles, al gaat dat om een bedrag van onder de €100 of €75. Maar goed, ik zit dan ook op 4 sterren en heb dus aanvullend de dierenartskosten verzekerd.

Jet

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-16 16:13

Proudmama, die € 400,00 die ze in mindering brengen is niet vaag hoor. Dat zijn de kosten die zijn mislopen als het paard geslacht zou zijn vinden zij. Dus dat is omdat jij hem zogenaamd terugkoopt van de verzekering om hem in te mogen slapen. Als hij ngo voor menselijke consumptie had gemogen en je had hem laten slachten, dan had je die € 400,00 ook gewoon uitgekeerd gekregen. Dat staat ook ergens in de voorwaarden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-16 19:43

Jet schreef:
Proudmama, die € 400,00 die ze in mindering brengen is niet vaag hoor. Dat zijn de kosten die zijn mislopen als het paard geslacht zou zijn vinden zij. Dus dat is omdat jij hem zogenaamd terugkoopt van de verzekering om hem in te mogen slapen. Als hij ngo voor menselijke consumptie had gemogen en je had hem laten slachten, dan had je die € 400,00 ook gewoon uitgekeerd gekregen. Dat staat ook ergens in de voorwaarden.
klopt helemaal.

Udo2001

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-16 09:42

Ik heb mijn verzekering opgezegd. Nadat ik 9 jaar lang dikke premie heb betaald, nooit grote dingen heb gedeclareerd was ik er na 2 akkefietjes klaar mee!

1. Paard was kreupel, en had een pees die dikker was als anders. Gebeld met xcellent, en ook schriftelijk aangegeven dat onderzoek noodzakelijk was! Prima, kon pas 2 weken later een afspraak krijgen. Na die tijd rust, stappen en koelen liet hij bij de DA weinig zien. Score 1/5. Dus niet slecht. Vervolgens ter controle van die verdikking scan, en vanwege zijn aparte vorm hoef foto laten maken. Kosten €400
Tot mijn verbazing kreeg ik 0 terug, paard had niet aangeboden mogen omdat de DA hem op dat moment niet genoeg kreupel bevond. Sta je dan met je dure verzekering. Dus boos telefoontje gepleegd. Of ze hadden gewild dat ik door had getraind, en er wellicht wel meer schade was gekomen! Uiteindelijk hebben ze het volgende gedaan
€400 - €150 (eigen bijdrage pj) is €250 -25% (eigen risico) €187 kreeg ik dus terug!

2 Paard at niet meer, zijn tempratuur steeg in 1 uur tijd naar bijna 40 graden! Met spoed de dierenarts laten komen! Gespoten en een medicatie voor 1 week!
€92 was de rekening, de visitekosten werden daar afgetrokken 35 euro, bleef er 57 euro over en dat was dus zogenaamd mijn, je raad het al eigen risico! Dus weer 0 euro.

Ik heb het voorgelegd bij mijn nieuwe verzekering, al ga ik hem nu niet meer zo uitgebreid verzekeren.
Maar volgens Equipe had ik volgens mijn oude polis €300 op het eerste schadegeval en €42 euro op mijn tweede schadegeval moeten terug krijgen. Ik heb er dus ook een heel naar gevoel bij! Ik weet dat er geld verdiend moet worden. Maar als je iedere maand 80 uitgeeft aan een verzekering, en dan nog 150 eigen bijdrage (sinds 2016) daarbij krijgt, heb je dus €1000 pj uitgegeven en nog niets! Voor mij afgelopen zaak die verzekering. Stel boeven!

DatBenIkNou

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-16 10:05

Maar Udo, dat is toch een normale berekening in het eerste geval? Je hebt nu eenmaal gekozen voor eigen bijdrage (dat kan je ook afkopen bij mij?) en die 25% eigen risico heb je altijd? Dus dat zijn gewoon de voorwaarden waarop je de verzekering hebt afgesloten toch?
Bij mij gelden overigens nog de oude voorwaarden van Hypocare en niet van Excellent ondanks dat dat is overgenomen.

Ik ben ook nog niet overtuigd dat ik mijn verzekering voortzet hoor. Maar vind het ook weer beetje 'eng', soort van bijgeloof ;-)

Udo2001

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-16 10:18

DatBenIkNou schreef:
Maar Udo, dat is toch een normale berekening in het eerste geval? Je hebt nu eenmaal gekozen voor eigen bijdrage (dat kan je ook afkopen bij mij?) en die 25% eigen risico heb je altijd? Dus dat zijn gewoon de voorwaarden waarop je de verzekering hebt afgesloten toch?
Bij mij gelden overigens nog de oude voorwaarden van Hypocare en niet van Excellent ondanks dat dat is overgenomen.

Ik ben ook nog niet overtuigd dat ik mijn verzekering voortzet hoor. Maar vind het ook weer beetje 'eng', soort van bijgeloof ;-)

Ik was ook nog van de oude stempel (lees 9 jaar klant) Dus bij mij zijn die polisvoorwaarden dus wel gewoon gewijzigd in hun voordeel. En ja, waarschijnlijk heb ik de brief niet goed gelezen. Dus gekozen heb ik daar niet voor. En dan nog is het een rare vorm van handelen. Ze proberen letterlijk overal onderuit te komen!

En helaas ken ik meer van dit soort gevallen! Dit gaat ze klanten kosten.

Tessebes

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-16 23:08

Berekening voor de eerst declaratie klopt idd, maar van de 2e had je 75% van 57 euro moeten krijgen. Bij mij hebben ze ook wel eens foutjes gemaakt, maar dit werd na een mailtje altijd weer opgelost.

De afkoop van de eigen bijdrage was toen ik het berekende hoger dan 75% van de eigen bijdrage.

DatBenIkNou

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-16 09:15

Udo. moet je bij Equipe dan opnieuw keuren eigenlijk als je overstapt? Want ik dacht dat dat er een röntgenologisch rapport niet ouder dan 3 maanden bij moest zitten bij afsluiten?

Udo2001

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-16 09:16

Tessebes schreef:
Berekening voor de eerst declaratie klopt idd, maar van de 2e had je 75% van 57 euro moeten krijgen. Bij mij hebben ze ook wel eens foutjes gemaakt, maar dit werd na een mailtje altijd weer opgelost.

De afkoop van de eigen bijdrage was toen ik het berekende hoger dan 75% van de eigen bijdrage.

Vraag mij toch af of deze foutjes dan wel niet soort van 'expres' zijn gemaakt. Volgens mijn nieuwe verzekering had ik bij hun €42,15 terug gehad. Want visitekosten eraf trekken ivm niet vergoede kosten kenden zij niet eens := Maar heb toch maar een mailtje erop gewaagd!

Udo2001

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-16 09:18

DatBenIkNou schreef:
Udo. moet je bij Equipe dan opnieuw keuren eigenlijk als je overstapt? Want ik dacht dat dat er een röntgenologisch rapport niet ouder dan 3 maanden bij moest zitten bij afsluiten?

Ik heb het paard bijna 10 jaar, en heb hem nu simpel laten verzekeren. Dus bij noodgevallen zoals koliek en ernstige ziekten! En daar de ziektenkosten bij. Dus geen kreupelheid ect meer. Paard word 13 jaar. Dus klinisch laten zien was voldoende!

DatBenIkNou

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-16 09:28

Aha duidelijk. Ik heb even op de site van Equipe gekeken, maar valt me op dat er per declaratie een eigen risico is van 50 euro. Nu heb ik per jaar 250 eigen risico, het is dus allemaal beetje lood om oud ijzer als je gaat vergelijken. Ik ben er dus nog niet helemaal uit wat ik ga doen. Misschien wel helemaal opzeggen, met een spaarpotje achter de hand wat je maandelijks aanvult met wat je anders aan premie zou betalen, is natuurlijk ook een optie.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-16 10:12

Ik ben naar aanleiding van dit topic ook aan het vergelijken geslagen en heb verschillende offertes opgevraagd. Conclusie is gelijk aan hetgeen DatBenIkNou schrijft: "lood om oud ijzer".

Ik heb er ook aan gedacht om helemaal op te zeggen en ziektekosten van mijn spaarpotje te gaan betalen, maar toen mijn merrie afgelopen jaar dood ging vond ik het wel erg prettig dat ik een bedrag uitgekeerd kreeg zodat ik iets makkelijker een ander paard kon kopen.

Eerlijk gezegd ben ik van mening dat je alleen iets moet verzekeren als je het zelf niet kan betalen op het moment dat het "kapot" gaat, maar goed, dat doe ik bij mijn paarden al jaren niet. Verzekeraars zijn er nu eenmaal niet om ons te helpen, is gewoon "big bussines" en dat is logisch.