Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Citaat:9.3.3. Met ingang van het jaar waarin de leeftijd van het paard op 20 jaar wordt gesteld, wordt de basisverzekering per contractsvervaldatum
omgezet in alleen een ongevallenverzekering. Vanaf dat moment bent u de premie voor een ongevallenverzekering verschuldigd.
Het verzekerde bedrag wordt vanaf dat moment gesteld op maximaal € 1.400,-.
Jet schreef:klopt helemaal.Proudmama, die € 400,00 die ze in mindering brengen is niet vaag hoor. Dat zijn de kosten die zijn mislopen als het paard geslacht zou zijn vinden zij. Dus dat is omdat jij hem zogenaamd terugkoopt van de verzekering om hem in te mogen slapen. Als hij ngo voor menselijke consumptie had gemogen en je had hem laten slachten, dan had je die € 400,00 ook gewoon uitgekeerd gekregen. Dat staat ook ergens in de voorwaarden.
DatBenIkNou schreef:Maar Udo, dat is toch een normale berekening in het eerste geval? Je hebt nu eenmaal gekozen voor eigen bijdrage (dat kan je ook afkopen bij mij?) en die 25% eigen risico heb je altijd? Dus dat zijn gewoon de voorwaarden waarop je de verzekering hebt afgesloten toch?
Bij mij gelden overigens nog de oude voorwaarden van Hypocare en niet van Excellent ondanks dat dat is overgenomen.
Ik ben ook nog niet overtuigd dat ik mijn verzekering voortzet hoor. Maar vind het ook weer beetje 'eng', soort van bijgeloof
Tessebes schreef:Berekening voor de eerst declaratie klopt idd, maar van de 2e had je 75% van 57 euro moeten krijgen. Bij mij hebben ze ook wel eens foutjes gemaakt, maar dit werd na een mailtje altijd weer opgelost.
De afkoop van de eigen bijdrage was toen ik het berekende hoger dan 75% van de eigen bijdrage.
DatBenIkNou schreef:Udo. moet je bij Equipe dan opnieuw keuren eigenlijk als je overstapt? Want ik dacht dat dat er een röntgenologisch rapport niet ouder dan 3 maanden bij moest zitten bij afsluiten?