Als de pony jong is het liefste eentje die met 4 is ingereden, volgens mij wordt 9 van de 10 ingereden door iemand die eigenlijk veel te groot en te zwaar is, dit om de eenvoudige reden dat er weinig kinderen zijn die de durf en kwaliteiten bezitten om een jonge pony in te rijden en dus stapt er iemand op die eigenlijk te groot en te zwaar is, als een pony dan nog maar 3 is vindt ik dit wel enorm op de rug aankomen.
Met 4 zijn ze dan toch net even wat sterker.
Als het een net beleerde pony wordt moet het wel eentje zijn die de basis een beetje onder de knie heeft en dan bedoel ik snapt wat voorwaarts en halthouden is, netjes aandraaft en weet wat galopperen is en goed stuurbaar is.
Voordeel van een jonge pony vind ik dat die alles leuk vinden en onbevangen zijn net als kinderen.
Maar nogmaals, voor ik half bokt weer op mijn nek krijg, ik koop alleen iets als het goed voelt en ik het idee heb dat mijn dochter ermee uit de voeten kan de komen jaren.
Pony moet op de eerste plaats lief en geduldig zijn, mooi zijn is een leuke bijkomstigheid, maar daar staar ik me niet op blind.
Mijn 1e pony was maar heel gewoon en niet bijzonder mooi toen ik hem kreeg, de pony van mijn vriendin wel, dat was een New Forest met papieren en 2 keer zo duur.
Mijn pony was lief en rustig, haar pony druk en een dribbel, ik kwam altijd met prijzen thuis, zij niet.
Ik was ziels gelukkig met mijn (lelijke) pony
Maar wij hebben in totaal 1300 betaald. Ik lees toch dit topic maar eens door, wellicht weet ik dat wat m'n moeder voor haar pony kan vragen
Ze wilt er uiteraard geen verlies mee maken.