Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

danzzz schreef:Zijn vaak paarden van seizoensbedrijven die in de winter naar particulieren gaan om te overwinteren daar er dan vaak geen klanten zijn die bos/strandritten willen maken.
In de winter gaan die paarden "in de kost" zoals dat heet en in de zomer mogen ze met dikke duitsers door de duinen struinen
_Natasja_ schreef:Jaren geleden is dit zelfde verhaal (zelfde woonplaats) aan ons aangeboden geweest als gereden paard dat bruikbaar zou zijn voor de manege lessen.
Geen gebruik van gemaakt omdat wij ons niet prettig voelen bij dat soort constructies.
Ik dacht er toen niets bijzonders van.
Maar nu...
Heel vreemd.
Brainless schreef:danzzz schreef:Zijn vaak paarden van seizoensbedrijven die in de winter naar particulieren gaan om te overwinteren daar er dan vaak geen klanten zijn die bos/strandritten willen maken.
In de winter gaan die paarden "in de kost" zoals dat heet en in de zomer mogen ze met dikke duitsers door de duinen struinen
Deze niet... want die is niet te berijden.
Brainless schreef:danzzz schreef:Zijn vaak paarden van seizoensbedrijven die in de winter naar particulieren gaan om te overwinteren daar er dan vaak geen klanten zijn die bos/strandritten willen maken.
Deze niet... want die is niet te berijden.
Gentlegiant schreef:_Natasja_ schreef:Jaren geleden is dit zelfde verhaal (zelfde woonplaats) aan ons aangeboden geweest als gereden paard dat bruikbaar zou zijn voor de manege lessen.
Geen gebruik van gemaakt omdat wij ons niet prettig voelen bij dat soort constructies.
Ik dacht er toen niets bijzonders van.
Maar nu...
Heel vreemd.
Ja geloof dat ze dat hier ook zeiden maar ik geef geen lessen op manege paarden enkel aan mensen met eigen paarden
Het blijft vreemd idd bedoel je kent genoeg mensen net als ik om eventueel paarden te kunnen ''lenen'' voor n tijdje
danzzz schreef:Zijn vaak paarden van seizoensbedrijven die in de winter naar particulieren gaan om te overwinteren daar er dan vaak geen klanten zijn die bos/strandritten willen maken.
_Natasja_ schreef:Gentlegiant schreef:
Ja geloof dat ze dat hier ook zeiden maar ik geef geen lessen op manege paarden enkel aan mensen met eigen paarden
Het blijft vreemd idd bedoel je kent genoeg mensen net als ik om eventueel paarden te kunnen ''lenen'' voor n tijdje
Ik zet gewoon m'n eigen sportpaarden in de lessen in.![]()
Of we kopen er een bij.
Brainless schreef:GG:
De oudste advertentie wordt aangegeven dat het een rijpaard is.
Die daarna dat hij niet geschikt is voor beginners.
De laatste dat hij nog beleerd moet worden...
In mijn mail gaf hij aan dat je er op los kan zitten, en dat er iemand aan de hand er mee wandelt.
Maar dat hij geen zadel/bit kent en niet los kan lopen.
Het was nog op een advertentie waarin ik een baantje op een stal, of gratis meehelpen in ruil van les zocht ook.. Brainless schreef:In mijn mail gaf hij aan dat je er op los kan zitten, en dat er iemand aan de hand er mee wandelt.
Maar dat hij geen zadel/bit kent en niet los kan lopen.
Lusitana schreef:Maar goed doen voor paarden is blijkbaar erg moeilijk voor sommigen als ze er niet aan verdienen.
060606 schreef:Ik zie het "probleem" niet. Leuk toch voor mensen die tijdelijk een paard willen hebben maar het geld niet hebben er eentje te kopen. Of je er nou eentje gaat leasen of het op deze manier kunt regelen.
Qimm schreef:Het is denk ik niet 'niets verdienen' maar wel dat het niet jouw paard is wat jou wel geld, tijd en werk kost in de zwaarste en duurste periode van het jaar, omdat iemand anders niet verantwoordelijk genoeg is voor zijn eigen dier. Geen haar op mijn hoofd die er aan denkt zoiets van een ander te vragen, gewoon onbeschoft.
_Natasja_ schreef:Als het een "fatsoenlijk" te rijden paard zou zijn is het inderdaad een win-win situatie voor eigenaar en winter gebruiker.