Wat te doen met agressieve en bedreigende stalhouder?

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

xxCYNNxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-16 13:05

Wat betreft de mening waarom je nog steeds daar bent, hoef ik niet echt meer wat te zeggen; alle bokkers voor mij hebben ieder alles wel gezegd daarover en is ook geen 1 post van bokkers geweest in dit topic waar ik het niet mee eens ben (gelijk ook een unicum in mijn boktleven :Y) )

Maar wat ik me nu afvraag; die aanleiding (beide keren gaat het over een weilandverplaatsing). Wat was er verkeerd aan die verplaatsing dan? Want ik neem nu aan dat dit een verplaatsing was die iedere stalhouder doet; ene weiland zo goed als kaal, hup naar het volgende weiland en de huidige krijgt tijd om te herstellen. Dus de hele groep naar een ander weiland.
Tja heel logisch en normaal; stalhouder beslist naar welk weiland dat gebeurt. Stel stalhouder heeft 5 grote weilanden...paarden staan in weiland 1, die wordt te kaal dus tijd om de groep te verhuizen. Weiland 2,3 en 5 zijn de mooiste, maar zijn bv te nat (noem maar ff een voorbeeld he), weiland 4 is minder mooi, maar ligt er droog bij en dus kiest stalhouder ervoor om de groep naar weiland 4 te verhuizen. Dit om de mooiere, maar op dat moment te natte weilanden te sparen en tijd te geven te drogen, zodat ze ook mooi blijven. Want zet op zo'n weiland een groep paarden en dat mooie weiland is in no-time een vieze modderboel die compleet is omgeploegd....daaaaag mooi weiland.
Begrijpelijkerwijs wil stalhouder dat niet. Dat jij als pensionklant (want is niet altijd zo op het eerste gezicht te zien dat een weiland te nat is), die misschien wel niet door heeft dat weiland 2,3 en 5 te nat zijn, dan denkt; verdorie, waarom staat die nu in DAT weiland? Dat begrijp ik ook nog wel.

Dus........hoe is dit gesprek gegaan en waarom was je het niet eens met die verplaatsing? Want is het bovenstaande reden geweest dan zie ik niet waarom een verplaatsing overlegd moet worden van te voren. Zijn land, zijn terrein en als stalhouder meent dat een bepaald weiland rust nodig heeft om het te behouden dan staat hij in zn recht om de groep te verhuizen. En vind ik het wel bizar dat hij dat eerst zou moeten overleggen met zn klanten.
Ben je op hoge poten naar stalhouder gestapt (en dit bedoel ik niet gemeen hoor, maar ja; ik ken jou niet, dus kan niet oordelen of jij zo iemand bent die gelijk op hoge poten van de toren blaast of dat je het normaal en vriendelijk en opbouwend aanpakt......dus niet boos worden op de vraag, is niet een persoonlijke aanval, maar een oprechte vraag) of heb je eerst vriendelijk geinformeerd waarom ze op een weiland zijn gezet die in jouw ogen minder is?

Er van uitgaande dan dat de verhuizing van weiland was zoals in bovenstaande voorbeeld die ik schets.

Want daar is het mee begonnen. En sommige mensen moet je met fluwelen woorden (ipv handjes :p ) aanpakken anders staan ze gelijk op de achterste benen. Bij zulke mensen staat en valt alles dus bij de juiste/verkeerde aanpak.
Laatst bijgewerkt door xxCYNNxx op 27-02-16 13:48, in het totaal 2 keer bewerkt

CP5

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-16 13:06

Blijven staan heeft toch geen zin, want dit win je nooit TS.
Het is zijn stal, als hij jou vraagt te vertrekken moet je dit gewoon doen.
Ik vind jullie beide eigenlijk niet paardwaardig als ik eerlijk mag zijn.
Jouw pensionhouder is uit wraak jouw paard aan het verhongeren, en jij laat dit toe omdat jij jouw pensionhouder iets wil leren.

Waarschijnlijk is de irritatie bij hem al zo hoog, omdat je niet bent weggegaan dat er niets meer valt uit te praten. Als iemand mij vraagt de vertrekken, meerdere keren dan blijf ik niet staan met mijn paard.
Daarbij word de boel er echt niet gezelliger op.

Als jij om jouw paard geeft, zoek je een andere stalling en sluit je het zover het kan gewoon netjes af op je oude stalling.
Mocht je dit niet doen, dan wil ik je aanraden jezelf eens een spiegel voor te houden.
Want wie in dit verhaal is dan het grootste probleem?

xxCYNNxx

Re: Wat te doen met agressieve en bedreigende stalhouder?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-16 13:14

Dat is sowieso wel het meest bizarre ja; is vorig jaar juni/juli verzocht te vertrekken en is nu bijna mrt 2016 en je staat er nog, terwijl een paar maanden na dat eerste verzoek een tweede verzoek is geweest.

Ik was als stalhouder ook niet meer vriendelijk tegen je geweest nee. En nu is je paard dan ook nog eens de dupe :( en nog ga je niet weg. Principes zijn mooi, maar weet je; soms moet je, om uiteindelijk als echte winnaar uit de bus te komen, een principe laten varen voor die ene keer.

Boras

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-16 13:22

Dit is typisch een verhaal wat je van beide kanten moet horen. Als ik zie wat je schrijft, dan lijk jij me ook geen makkelijke/redelijke, Ts.

Maar hoe het ook zit, waarom heb je nog steeds niet aan het verzoek te vertrekken gehoor gegeven?
Dat vind ik het meest vreemde aan de zaak. Niet die stalhouder, maar jouw gedrag. Het is niet gek dat je daar reacties op krijgt. Die man komt maar niet van je af! Ik praat hem niet goed, maar jou ook niet. Ga!

XiiaaooNaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-16 13:45

Ik hoop dat TS nu wel wat meer uitleg gaat geven over het weiland en waarom de staleigenaar niet blij met dr is.

Lijkt me sterk dat hij zomaar boos is en hij je weg wil hebben.
Er moet wat meer gebeurt zijn en alleen een weilandverplaatsing denk ik...dat kan toch niet de enige reden zijn tot de vraag of je wil vertrekken.

elenaMM77

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-16 14:36

vind het ook een beetje 'raar' om tegen een weiland in te willen gaan..

je kunt vragen of er een andere mogelijkheid is, maar daar blijft het dan ook bij.

mijn pony is ook verhuist van een groot weiland waar nog wat gras stond en meer droge plekken
naar een drassiger stuk land zonder ook maar 1 sprietje.

ik houd hem dus wat scherper in het oog, zodat ik een eventueel beginnende mok gelijk kan behandelen.

de weide waar hij met 1 andere pony stond (100 meter bij 20 meter, hij heeft nu ongeveer 30 bij 20 meter met z'n twee), daar staan nu 4 ponies in, waarvan 1 nieuwe. Waarom, simpel 4 hebben meer plek nodig dan 2 en de nieuwe moet de ruimte hebben om zich te kunnen vestigen in dat groepje..

natuurlijk stond mijn pony eerst mooier en beter.. Maar hij staat buiten van 9-16.30, hooi wordt keurig in een bak gezet, er is water, er zijn droge plekken op het stuk en zodra het zonnetje een beetje schijnt zijn de meeste natte plekken verdwenen.. Van de zomer staan alle ruinen weer samen op een groot weiland. Dus heb geen reden in mijn ogen om te gaan 'zeuren' over dat ik liever zie dat hij op de achterste wei staat.. immers er zijn maar 2 grote weides dus niet iedereen kan er staan.

Spekkie01

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-16 14:48

Euhhh ik ben om zo'n reden meteen vertrokken. Ik had geen verplichtingen meer aan de stal, daar mijn vorige paard 4 maanden eerder was overleden. 2 dagen voor mijn nieuwe paard zou komen werd me ook een weideverplaatsing in de maag gesplitst waar ik niet mee kon leven.

Ik vind verandering van weide en de paarden waar hij bij komt te staan wel een groot ding. Van een rustige stabiele groep op een groot stuk, naar een klein stukje met 2 oude chagrijnen die apart staan omdat ze meppen. En er viel niet over te praten. Hun bedrijf en ik moest mijn mond houden.

Dit in combinatie met een voerbeleid waar ik niet blij mee was en veel beloven en niks nakomen of redelijk grote mond van staleigenaar, maakt dat ik mijn kast uitgeruimd heb.

Vond ik het leuk na 14 jaar te vertrekken. Nee, ik heb het er altijd naar mijn zin gehad en de accommodatie was prima. Ik moet nu stuk verder rijden. Maar geen stress meer als ik heen ga en weten dat mijn paard top verzorgd wordt is heel wat waard.
Laatst bijgewerkt door Spekkie01 op 27-02-16 14:53, in het totaal 1 keer bewerkt

gerpiegorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-16 14:49

Ik vind het raar dat die 1e keer al uitliep op een ruzie. Hoe heb jij wel niet gereageerd op de verplaatsing dat hij jóu weg wil hebben? Lijkt mij dat er meer speelt dan een verplaatsing van de weide :o

Het is ook raar dat jij je paard daar gewoon laat staan, hij krijgt geen eten meer, is opeens onrustig en jij bent daar óverduidelijk niet meer gewild... ik was bij de eerste keer al weggegaan hoor!

Ik ben benieuwd wat TS nu heeft te vertellen :o

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-16 15:05

Dat je de vraag uberhaubt nog stelt :')

Tis wel vakantietijd...zou dat het zijn?

Sleeper

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-16 15:08

Even buiten het hele 'je had eerder weg moeten gaan, waarom sta er je er nog etc' verhaal. De staleigenaar waar TS het over heeft reageert op veel situatie's buiten proportie's. Ik herkende de stal alleen al aan het verhaal over hoe de staleigenaar zich gedraagt. TS is niet de enige die met agressie van deze man te maken heeft. Best knap dat er toch steeds weer pensionklanten staan. (en nee de naam van de stal noem ik niet)

elenaMM77

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-16 15:09

Spekkie01 schreef:
Euhhh ik ben om zo'n reden meteen vertrokken. Ik had geen verplichtingen meer aan de stal, daar mijn vorige paard 4 maanden eerder was overleden. 2 dagen voor mijn nieuwe paard zou komen werd me ook een weideverplaatsing in de maag gesplitst waar ik niet mee kon leven.

Ik vind verandering van weide en de paarden waar hij bij komt te staan wel een groot ding. Van een rustige stabiele groep op een groot stuk, naar een klein stukje met 2 oude chagrijnen die apart staan omdat ze meppen. En er viel niet over te praten. Hun bedrijf en ik moest mijn mond houden.

Dit in combinatie met een voerbeleid waar ik niet blij mee was en veel beloven en niks nakomen of redelijk grote mond van staleigenaar, maakt dat ik mijn kast uitgeruimd heb.

Vond ik het leuk na 14 jaar te vertrekken. Nee, ik heb het er altijd naar mijn zin gehad en de accommodatie was prima. Ik moet nu stuk verder rijden. Maar geen stress meer als ik heen ga en weten dat mijn paard top verzorgd wordt is heel wat waard.

als het meerdere zaken zijn + een verandering van groep waar het paard niet in thuisvoelt voor je gevoel dan houdt het snel op inderdaad..

bij mij was het puur een verandering van 'weide' (van een wei, naar een zeer ruime paddock zeg maar), zijn maatje ging mee.

samenstelling van de groep en plaatsing is meestal iets dat op conto komt van de staleigenaar idd.. met de meeste valt wel te spreken (of het antwoord naar je zin is, is dan een tweede punt), maar soms houdt het dan gewoon op.. Maar, dan staat het je altijd vrij om een nieuwe plek te zoeken zoals je ook zelf aangeeft.

Sleeper schreef:
Even buiten het hele 'je had eerder weg moeten gaan, waarom sta er je er nog etc' verhaal. De staleigenaar waar TS het over heeft reageert op veel situatie's buiten proportie's. Ik herkende de stal alleen al aan het verhaal over hoe de staleigenaar zich gedraagt. TS is niet de enige die met agressie van deze man te maken heeft. Best knap dat er toch steeds weer pensionklanten staan. (en nee de naam van de stal noem ik niet)

dat is het m nu juist, dan zorg je toch dat je er weg bent.. in die omgeving wordt er veel geadverteerd met stallingsruimte en in een ruime straal rondom amsterdam zijn er ook vele particulieren met paarden.. Een andere plek die beter is heb je dan met een paar uur, maar toch zeker binnen een dag gevonden.. Van daaruit kun je dan altijd weer verder kijken naar een locatie die prettiger ligt.

dat de staleigenaar buiten proporties reageert, is met name een probleem voor de staleigenaar zelf omdat hij zijn eigen zaak schaadt toch?
Laatst bijgewerkt door elenaMM77 op 27-02-16 15:13, in het totaal 1 keer bewerkt

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-16 15:10

Moderatoropmerking:
Vanaf hier wil ik vragen om te stoppen met bashen. Daarmee bedoel ik dat TS onderhand echt wel zal hebben begrepen, gezien vele reacties, dat velen van mening zijn dat ze beter kan vertrekken met haar paard. Het alsmaar in herhaling vallen van deze mening en dat vaak nog met op de persoon gerichte denigrerende opmerkingen voegt te weinig nog toe in deze discussie. Graag hier aan denken.

Spekkie01

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-16 15:17

Daar heb je gelijk in elenaMM77.
Dus dat is precies wat ik gedaan heb, het ging ook nog wel iets minder "leuk" dan ik gemeld heb, maar vind het niet nodig de stal zwart te maken. Mijn gevoelens, mijn beslissing. Dat ik het zo ervaren heb betekent niet dat iedereen er zo over denkt.

Had 4 maanden eerder mijn 5 jarige verloren aan een stom ongeluk en een kapot been en het idee dat mijn jonge en sukkelige 3 jarige daar bij in moest zonder discussie was iets wat ik niet aan kon. Daarbij opgeteld nog wat andere dingen was dit de spreekwoordelijke druppel voor mij.

Sleeper

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-16 15:20

elenaMM77 schreef:
Sleeper schreef:

dat de staleigenaar buiten proporties reageert, is met name een probleem voor de staleigenaar zelf omdat hij zijn eigen zaak schaadt toch?

Ja absoluut. Maar ik wilde het even voor TS opnemen omdat er gedaan werd alsof ze het verzint.

Evelienepien

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-16 17:00

Sleeper schreef:

dat de staleigenaar buiten proporties reageert, is met name een probleem voor de staleigenaar zelf omdat hij zijn eigen zaak schaadt toch?[/quote]

Ja absoluut. Maar ik wilde het even voor TS opnemen omdat er gedaan werd alsof ze het verzint.[/quote]
----------

Nou, ik lees hier nergens dat ts het verzint?!

Wat ik hier lees, is dat er mensen reageren met soortgelijke ervaringen!
Want dat deze staleigenaar zo bekend staat,
Zo zullen er nog wel tig meer bekend staan in ned!!
En waarom???
Er zijn nl veel staleigenaren, die vroeger boer waren!
Met koeien, varkens oid hoef je niet te communiceren / kun je gewoon je ding doen!

Vervolgens wordt boerenbedrijf omgezet naar paardenbedrijf ( is tenslotte ook beesten verzorgen)
MAAAAR in ene komen er mensen ( paardeneigenaren dus) over de vloer en die praten wel!
En dat kan gezellig zijn, tips etc maar ook klachten bijv!
Niet iedere boer is nu eenmaal goed in communicatie want die koeien of varkens voorheen praatte immers niet!!!
Dus uit reacties haal ik nergens dst iemand het gevoel heeft dat ts onzin verkoopt!

En dat dit soort bedrijven blijven bestaan, is omdat mensen verschillend zijn.
Zoveel mensen, zoveel wensen en paarden gaan dood, nieuwe mensen vervangen de oudere klanten etc.
Dus zon bedrijf zal in golf bewegingen dat wel vol, dan leegloop en jaar later weer vol gewoon nlijven bestaan....zo gaat het iig hier al zo'n 15 jaar in de omgeving!
Niet fijn maar als klant doe je er niets aan!

Chasey

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-16 17:43

_Nelleke_ schreef:
Chasey schreef:
Wat een kinderachtig kuiken die stal eigenaar zeg. Pff zou daar niet willen blijven.
Maarre... als je bedreigd worden, mag je toch aangifte doen? Ik zou paard daar weghalen en aangifte doen.

Aangifte doen? Laat me niet lachen.

Stalhouder zou tegen TS aangifte moeten doen wegens inbreuk op privacy: het meermaals op terrein blijven komen van stalhouder terwijl meerdere malen is geboden te vertrekken.

Nou sorry hoor. Jees... :') :')
Ik heb alleen openingspost gelezen, dus weet niet wat TS gedaan heeft :o

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-16 18:01

Daar zie je toch ook al in staan dat er drie keer verzocht is weg te gaan maar TS daar geen gehoor aan geeft?

Chasey

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-16 18:04

Ik zal het dan wel weer helemaal verkeerd begrepen hebben. Excuses oke?!?!?

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-16 13:51

Moderatoropmerking:
Wederom een aantal berichten verwijderd die meer van hetzelfde gaven of denigrerend van toon waren.

Op de vorige pagina hebben we deze moderator opmerking geplaatst:

"Vanaf hier wil ik vragen om te stoppen met bashen. Daarmee bedoel ik dat TS onderhand echt wel zal hebben begrepen, gezien vele reacties, dat velen van mening zijn dat ze beter kan vertrekken met haar paard. Het alsmaar in herhaling vallen van deze mening en dat vaak nog met op de persoon gerichte denigrerende opmerkingen voegt te weinig nog toe in deze discussie. Graag hier aan denken."

Deze opmerking geldt nog steeds.

damian23

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-16 14:00

Ik heb ook maar 1 advies voor je inpakken en wegewezen. Zo snel mogelijk nu je aangeeft dat het gedrag van je paard veranderd en die blijkbaar aan het stressen is. Dan maar even tijdelijk een stal die minder ideaal is. En dan vanuit daar zoeken naar een stal die meer aan je wensen voldoet.

ravellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-16 14:05

Weggaan

Ik heb dit zelf helaas ook gehad, een mindere ervaring op een pensionstal.
Ik dacht er goed aan te doen: mijn paard had kans op een uitloop.

Maar de pensioneigenaar bleek een narcist.

Ik heb de juiste beslissing gemaakt snel weg te gaan ( en na mij nog zoveel meer)

Ik hoop dat je een fijne stal zal vinden!

Fish_n_Chips

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-16 13:25

Ik lees veel reacties van mensen die zeggen dat de TS al lang weg had moeten zijn na het eerste gesprek waarin de stalhouder zei dat te wensen, maar geldt hier ook niet iets als huurbescherming? Ik weet het niet hoor, maar het zou kunnen.

Verder vind ik dat de stalhouder dan maar naar de politie en/of rechter moet stappen, maar stoppen met het paard te voeren? Dat is écht triest.

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-16 13:29

Hij heeft al bijna een jaar wel gewoon gevoerd. Dus als ts niet zo eigenwijs zou zijn zou het nooit zover gekomen zijn.

En huurbescherming?
Wat dacht je van erfvrede breuk.
Dat is wat ik had gedaan als ik de pensionhouder was geweest.
Ts vermaand zijn erf te verlaten. Zo niet de politie bellen.

Kom op zeg. Als je duidelijk ergens niet gewenst bent het zo hoog op laten lopen.
Sorry maar naar mijn idee spoort iemand dan ook niet meer.

Jammer dat ts niet meer reageert.

mrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-16 13:38

Als ik TS was en net dertig keer de dringende vraag gekregen had waarom ik daar nog stond zou ik ook niet meer reageren. Op de eerste pagina van dit topic was er nog begrip en wat rot voor je... Maar ergens halverwege de tweede pagina sloeg dat om naar wat doe je daar nog... En daarin is niet iedereen even aardig.

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-16 13:39

En dat had misschien voorkomen kunnen worden met wat uitleg.
Want online was de ts wel.