Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

NiFallor schreef:Weet je Harvey, als jij deze pony graag wil dan moet je dat gewoon doen! Die 1200 euro is echt geen vreemde prijs, gewoon marktconform, dus daarvoor moet je het zéker niet laten. Het is alleen geen symbolisch bedrag en waarschijnlijk ook geen vriendenprijs. Maar is dat nodig? Jij hebt een goede band met dit dier, kan er fijn mee overweg en wil hem niet kwijt. Voor mij zou dat méér dan genoeg zijn. Dan is het maar geen vriendenprijs, jullie zijn ook geen hartsvriendinnen toch?
Wel zou ik gewoon aangeven dat je ervanuit gaat dat het inclusief alle toebehoren is, dat jullie dat in oktober ook zo afgesproken hebben, of dat dat in ieder geval is waar jij de 1200 euro voor wil betalen. MAAR, zegt zij nee, de prijs is voor de kale pony dan zou ík het daar niet stuk op laten lopen. Deze pony is die 1200 gewoon waard en zéker voor jou.
.
Monmaster schreef:Hoi,
Klinische keuring vertelt je niets meer dan wat jij in de afgelopen drie jaar hebt kunnen zien.
Dan moet je, als je alles wil uitsluiten... Röntgenologisch laten keuren.
Afhankelijk van de leeftijd van het paardje ( ouder dan 15) is geen 1200 euro meer waard...
Ik weet niet of je ook al die jaren betaalt hebt voor je bijrijden?
Ik zou in 1x betalen en biedt gewoon... Je hoeft niet direct accoord te gaan.
Voor die prijs heb je ook een jonge Tinker, die super braaf is.
NiFallor schreef:Weet je Harvey, als jij deze pony graag wil dan moet je dat gewoon doen! Die 1200 euro is echt geen vreemde prijs, gewoon marktconform, dus daarvoor moet je het zéker niet laten. Het is alleen geen symbolisch bedrag en waarschijnlijk ook geen vriendenprijs. Maar is dat nodig? Jij hebt een goede band met dit dier, kan er fijn mee overweg en wil hem niet kwijt. Voor mij zou dat méér dan genoeg zijn. Dan is het maar geen vriendenprijs, jullie zijn ook geen hartsvriendinnen toch?
Wel zou ik gewoon aangeven dat je ervanuit gaat dat het inclusief alle toebehoren is, dat jullie dat in oktober ook zo afgesproken hebben, of dat dat in ieder geval is waar jij de 1200 euro voor wil betalen. MAAR, zegt zij nee, de prijs is voor de kale pony dan zou ík het daar niet stuk op laten lopen. Deze pony is die 1200 gewoon waard en zéker voor jou.
Patt schreef:Heb het hele topic doorgelezen en alle goede adviezen zijn wel gegeven.
Ik heb vooral jouw reacties aandachtig doorgelezen en mijn mening is kort maar krachtig,
kopen die pony !!!!
Gewoon een nette prijs en niet jezelf ingewikkelder maken dan het is.
Jij houdt ontzettend veel van dat beest en je voelt je er zeker en veilig bij en ik kan je vertellen
dat is echt ontzettend belangrijk. Zeker bij een eerste eigen pony.
Verder nog één tip..... GENIET ERVAN!
- xxx -

franka75 schreef:Ik ben het met bovenstaande reactie eens maar wel laten keuren, dat is je goed recht en tegelijk een check up. ze keuren een paard niet zomaar af en dan pas kan je hem verzekeren.
Punz schreef:TS: laat je niet gek maken.
Het is een heel reeele prijs en ik zou als het echt dít paard is wat je wil kopen de onderhandelingen niet verzuren door nu ineens scherp te gaan onderhandelen over iets waar je eerder al mee akkoord was gegaan.
En ja... je hebt het paard geleasd, wat imo zoveel wil zeggen dat je betaald hebt voor het gebruik van het dier, het is geen aanbetaling geweest oid, dus dat argument snap ik hier niet.
Keuren is misschien wel verstandig, maar dan zou ik zelf dan weer gaan voor een complete aankoopkeuring (incl fotos) en ik weet niet of je dat er voor over hebt.