ruitershop wil geld niet teruggeven

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-01-16 17:28

Dreamybol schreef:
Maar het punt van de webshop is dat jij wel kunt zeggen dat je het pakketje niet had en dat er een valse handtekening staat, maar dat dat net goed ook niet waar kan zijn. Die handtekening kan ook van een huisgenoot zijn, ik teken hier ook voor mijn man. Dan kan hij ook zeggen dat dingen niet aangekomen zijn..
Dus ik snap ergens ook wel dat de ruitershop het ziet als smoes en geen zin heeft om een klacht aan te maken bij PostNL. Blijft het zuur voor jou, maar probleem is gewoon dat er te veel gelogen en bedrogen wordt op de wereld en dat het jouw woord tegen dat van PostNL is in deze zaak.

Ik vind 4 dagen overigens ook krap als je iets bestelt waarvan je weet dat je het moet passen en dat je er daarna geen tijd meer voor hebt. Heb het probleem een keer gehad met schoenen, die de ene dag besteld, de andere dag bezorgd hadden zullen zijn. Wat dus niet gebeurde en die stress van niet op tijd kunnen retourneren als er ook maar ergens wat fout zou lopen doe ik mezelf daarna dus niet meer aan.

maar dat is dus grove klantonvriendelijkheid dat ze gene onderzoek willen instellen.

En ik wist dat het sowieso lukte binenn de tijd (nipt maar dat maakt niet uit) dus zonder deze fout was er geen probleem geweest.

Daan1982

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-16 17:31

Zoe_97 schreef:
Shirley schreef:
Maar wat doet PostNL tussen een BELGISCHE klant bij een BELGISCH bedrijf :?

ik heb werkelijk geen idee waarom het bedrijf niet met bpost heeft verzonden... Daar heb ik veel betere ervaringen mee (ik ken mijn bezorger persoonlijk, dus nooit problemen)

PostNL heeft een bedrijf in België ook, Bpost kan bedrijven niet juist verzekereren tegen hoge bedragen die verstuurd moeten worden.

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-16 17:31

Ja maar dat is jouw woord tegen hun, wie weet zegt de bezorger wel van, heb ik niet gedaan.
Wie moeten ze dan geloven?

Tweetyj

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-16 17:33

Slordig van het bedrijf dat ze je de t&t code niet hebben gegeven, dat had alles misschien een stuk makkelijker gemaakt, maar zij kunnen natuurlijk niet ruiken wie wel en niet eerlijk is, nu ben jij dat toevallig wel, maar hoe vaak per week zullen ze mail krijgen van "klanten" die een bedrijf gewoon geld af willen troggelen ofzo?

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-01-16 17:33

kiki1976 schreef:
Ja maar dat is jouw woord tegen hun, wie weet zegt de bezorger wel van, heb ik niet gedaan.

Ik vind dit gewoon totaal niet klantvriendelijk...

2a54z6e45r6r

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-16 17:34

Zoe_97 schreef:
Dreamybol schreef:
Maar het punt van de webshop is dat jij wel kunt zeggen dat je het pakketje niet had en dat er een valse handtekening staat, maar dat dat net goed ook niet waar kan zijn. Die handtekening kan ook van een huisgenoot zijn, ik teken hier ook voor mijn man. Dan kan hij ook zeggen dat dingen niet aangekomen zijn..
Dus ik snap ergens ook wel dat de ruitershop het ziet als smoes en geen zin heeft om een klacht aan te maken bij PostNL. Blijft het zuur voor jou, maar probleem is gewoon dat er te veel gelogen en bedrogen wordt op de wereld en dat het jouw woord tegen dat van PostNL is in deze zaak.

Ik vind 4 dagen overigens ook krap als je iets bestelt waarvan je weet dat je het moet passen en dat je er daarna geen tijd meer voor hebt. Heb het probleem een keer gehad met schoenen, die de ene dag besteld, de andere dag bezorgd hadden zullen zijn. Wat dus niet gebeurde en die stress van niet op tijd kunnen retourneren als er ook maar ergens wat fout zou lopen doe ik mezelf daarna dus niet meer aan.

maar dat is dus grove klantonvriendelijkheid dat ze gene onderzoek willen instellen.

En ik wist dat het sowieso lukte binenn de tijd (nipt maar dat maakt niet uit) dus zonder deze fout was er geen probleem geweest.

Optijd is optijd, vind dat je klacht nl moet contacteren.
Is echt totaal niet klantvriendelijk. Ik heb bij ZOO-adventure boots besteld maar door een probleem was ik ook te laat met retourneren. Dit bedrijf was super vriendelijk, heeft het probleem opgelost én ik mocht 2 dagen na de datum toch nog retourneren.

Zowiso zou ik niet meer bij die ruitershop bestellen dan.

2a54z6e45r6r

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-16 17:37

Tweetyj schreef:
Slordig van het bedrijf dat ze je de t&t code niet hebben gegeven, dat had alles misschien een stuk makkelijker gemaakt, maar zij kunnen natuurlijk niet ruiken wie wel en niet eerlijk is, nu ben jij dat toevallig wel, maar hoe vaak per week zullen ze mail krijgen van "klanten" die een bedrijf gewoon geld af willen troggelen ofzo?

Als het hoofdstel in perfecte conditie is, niet gebruikt met de bon en de klant is het al moeilijk doen om over die 2 dagen te zeuren. Want ze moeten het geld niet teruggeven indien het hoofdstel niet in orde is lijkt mij.
Is gewoon onvriendelijk. Klinkt typisch belgisch voor mij :+ (ben zelf een belg).
En daarbovenop kijken ze ook niet naar de reden van het verschrijden van de datum. Indien er een probleem is met de post waardoor het later dan afgetekend toekomt én daarbij is de klant midden in de examenperiode. Zelf zou ik hier als shop wel rekening mee houden.

2a54z6e45r6r

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-16 17:38

Zoe_97 schreef:
kiki1976 schreef:

Ik vind dit gewoon totaal niet klantvriendelijk...

Dat is het risico om een webshop te houden...
Maar klant blijft koning lijkt mij. En dit is puur moeilijk doen over een dag of 2 te laat te zijn mét reden.

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-16 17:45

Citaat:
Bij retourneringen i.v.m. een klacht of garantie worden de artikelen alleen in behandeling genomen indien deze schoon zijn.

Als er een product retour komt krijgt u geen geld terug maar een waardebon of wordt het geruild, indien er sprake is van een defect of beschadigd product dat niet meer nabesteld kan worden dan wordt het bedrag terug gestort op uw rekening. Dit moet wel binnen de 7 dagen na levering gemeld worden.

Zoe_97 schreef:
ik had het hoofdstel gekocht wat dualty hier poste. Helaas had het een erg rare pasvorm en had het leer al kleine beschadigingen toen het hoofdstel binnen kwam, dus nu hopen dat ik hem terug kan sturen. Het hooks hoofdstel is er helaas niet meer verkrijgbaar.. Dus de zoektocht gaat verder.
Laatst bijgewerkt door pien_2010 op 25-01-16 18:46, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: link met algemene voorwaarden van de desbetreffende webshop verwijderd.

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-01-16 17:46

Echwel schreef:
Citaat:
Bij retourneringen i.v.m. een klacht of garantie worden de artikelen alleen in behandeling genomen indien deze schoon zijn.

Als er een product retour komt krijgt u geen geld terug maar een waardebon of wordt het geruild, indien er sprake is van een defect of beschadigd product dat niet meer nabesteld kan worden dan wordt het bedrag terug gestort op uw rekening. Dit moet wel binnen de 7 dagen na levering gemeld worden.

Zoe_97 schreef:
ik had het hoofdstel gekocht wat dualty hier poste. Helaas had het een erg rare pasvorm en had het leer al kleine beschadigingen toen het hoofdstel binnen kwam, dus nu hopen dat ik hem terug kan sturen. Het hooks hoofdstel is er helaas niet meer verkrijgbaar.. Dus de zoektocht gaat verder.

ik dnek niet dat zij dit onder beschaigign rekenen helaas. Het waren kleine barstjes in het leer bijd e losjes aan de sluitingen. Ik heb dit door hun houding ook og niet vermeld, dadelijk geven ze mij hier nog de schuld van...
Laatst bijgewerkt door pien_2010 op 25-01-16 18:47, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: link uit quote gehaald met naam van de ruitershop.

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-16 17:48

Dan zijn hele oude voorwaarden en als binnen het zichttermijn (is nu 14 dagen) het product wordt geretourneerd MOET het geld worden teruggestort.
Dat zijn de wettelijke bepalingen.

Blackberry28

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-16 17:48

De webshop staat wel in zijn/haar recht als ik onderstaand voorbeeld zo lees en met de gegevens die zij hebben dat het pakket op tijd is afgeleverd.
https://www.consuwijzer.nl/thema/koop-op-afstand

Of het klantvriendelijk is een 2e, zeker gezien het maar een paar dagen te laat is...waarschijnlijk gebeurd het vaker en moeten ze nu ergens een grens trekken....

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-16 17:51

Een waardebon mag niet bij koop op afstand.
En die bedenktijd is 14 dagen op de dag dat u het product hebt gekregen.

mystica11

Re: ruitershop wil geld niet teruggeven

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-16 17:57

Ik kan TS wel begrijpen, ze loopt tegen een muur aan als ik dit zo lees. Ondanks de regels kan de webshop ook wat coulance tonen, het gaat per slot van rekening niet om weken. En bij post.nl hoef je al helemaal niet aan te kloppen, daar heb ik zelf ervaring mee. Wat de webshop nu heeft bereikt is dat hun naam in niet positieve zin in het nieuws komt; dat hadden ze kunnen voorkomen door mee te denken.

Blackberry28

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-16 18:01

Wat ik trouwens mis (of waar ik misschien over heen heb gelezen)....op 11 januari heb je het pakket ontvangen, maar kwam Post Nl het toen brengen en hoefde er dan niet getekend te worden voor ontvangst?

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-01-16 18:02

flappie28 schreef:
Wat ik trouwens mis (of waar ik misschien over heen heb gelezen)....op 11 januari heb je het pakket ontvangen, maar kwam Post Nl het toen brengen en hoefde er dan niet getekend te worden voor ontvangst?

^ja dit. Maar in het ontvangstbewijs staat dat het om 7 januari is afgeleverd met een valse handtekening, waardoor ik buiten de retourtermijn viel

Tinkertje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-16 18:18

Maar wat ik niet snap... Het hoofdstel past niet, je kunt wel een waardebon krijgen, dan kun je daarvan toch een passend hoofdstel uitzoeken?

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-01-16 18:20

ze hebben geen ander hoofdstel naar mijn wensen in hun assortiment. Ik zoek een bruin mexicaans hoofdstel, en dit was het enige dat ze hebben.

Tinkertje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-16 18:23

Maatje groter of maatje kleiner?
Ik vind de ruitershop heel redelijk, het is de fout van iemand anders maar ze willen toch een waardebon geven.. Lijkt me heel schappelijk.

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-01-16 18:27

de verzender is altijd verantwoordelijk voro verzending he dus niet echt schuld van een ander. Andere maat gaat ook niet helpen, want neusriem kan niet laag genoeg (dus dat moet groter), maar omtrek neusriem is bijna 2 keer te groot. Dus is nogal een rare pasvorm (normaal nooit problemen bij eht passen van een hoofdstel en ik heb er 6)

Tinkertje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-16 18:29

De verzender heeft de boel goed verzonden;)
De fout ligt bij de bezorger, kan de ruitershop weinig aan doen..

Storm

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-16 18:30

Tinkertje89 schreef:

Pfffff gaat de discussie nu weer van voor af aan beginnen??

Tinkertje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-16 18:31

Storm schreef:
Tinkertje89 schreef:

Pfffff gaat de discussie nu weer van voor af aan beginnen??

Ja.. :D

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-01-16 18:32

Tinkertje89 schreef:

dit klopt niet wat jij zegt. De verzender huurt ene bedrijf in maar is zelfs verantwoordelijk voor hoe iets afgeleverd is. Tenzij anders vermeld. (daarom staat er in veel advertenties op tweedehandssites ook vaak verzenden op eigen risico)

Tinkertje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-16 18:34

Ik ga er maar niet meer op in...ik ontstip