veilig kleine pony vervoeren?

Moderators: NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola, Essie73, Coby, Firelight, balance, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

MelissaV

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-15 19:56

easygoing schreef:
Die sluitingen werken in zo'n geval denk ik dan toch wat te laat. Zoals ik zei is de kans dat zo'n beestje zn nek breekt toch best groot als hij hoog vast gebonden staat en zijn lijfje wel onder de voorstang door kan schieten noodstop.

Mijn pony staat gewoon onder de voorstang door aan twee kanten vast en blijft keurig op dr plek staan.

Och hoog vast gebonden, het is 10cm boven de haak van zijn halster. Zo staat hij op de poetsplaat ook, is dat ook levensgevaarlijk misschien.
En onder de voorstang doorschieten is ook gevaarlijk want dan kan hij zijn schoft of ruggengraat breken door die voorstang.

easygoing

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-15 20:01

Mijn pony staat onder de voorstang door vastgebonden dus als ze bij een noodstop naar voren schiet dan blijft ze in ieder geval niet met dr hoofd hangen omdat het touw over de stang vastgebonden zit maar.
Omdat ze de klap niet met haar borst op kan vangen komt dr grootste impact in het geval zoals jij het doet een stuk hoger namelijk op dr nek.

Ik hoop overigens niet dat jouw poetsplaats een noodstop kan maken.

MelissaV

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-15 20:04

easygoing schreef:
Mijn pony staat onder de voorstang door vastgebonden dus als ze bij een noodstop naar voren schiet dan blijft ze in ieder geval net met dr hoofd hangen omdat het touw over de stang vastgebonden zit maar.

Ik hoop overigens niet dat jouw poetsplaats een noodstop kan maken.

Nee maar op een poetsplaats kunnen ze ook gaan hangen doordat ze verschieten of vooruit lopen.
Hoe je je paard ook bind bij een noodstop heb je toch letsel, hoe hij ook gebonden staat dat maakt dan op dat moment geen reet uit.

easygoing

Re: veilig kleine pony vervoeren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-15 20:09

Nou verschil in letsel maakt voor mij zeker wel behoorlijk wat uit.

Maar goed jij jouw manier ik doe het liever op mijn eigen manier.

Nynkster

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-15 18:15

Rchell schreef:
Oké.. ik maak me dus blijkbaar te veel zorgen haha. De mensen waar hij nu staat hebben een 1 paards trailer met de stangen op pony hoogte. Daarin heeft hij een paar korte ritjes gemaakt en was heel braaf.

Nynkster ja dat zou ideaal zijn maar waar te huur?

Door het hele land zijn ze wel te huur ;) Weet niet in welke omgeving je zoekt maar op internet zijn ook meerdere bedrijven die ze verhuren.

Jorex

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-15 14:31

Ik zou m sowieso niet los in de trailer neerzetten. Mijn twee shetlanders zijn ook vervoerd los in de trailer, maar het klonk alsof de trailer werd afgebroken zo druk was Alex. Jorie stond wel braaf in de punt. Het was gelukkig maar een rit van 1 kilometer, maar toch. Ik zet Alex gewoon vast als hij ooit weer in een trailer moet.

Buddyloveyou

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-15 16:50

gewoon hem erin zetten maar wel vast zetten, mijn tante ging haar pony halen en was hem vergeten vast te zetten, best dom want toen ze thuis waren had die het hele raampje boven in de trailer gesloopt.
maar bij alle andere paarden ging het gewoon goed toen ze 1 paard in een 2 paardentrailer vastzette

Jackie82

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-16 20:26

Ik heb laatst een mini shetland veulen gekocht en die moest van Drenthe naar Groningen, maar wij
hebben een 1,5 paards trailer gehuurd voor een dagdeel. En wij hebben hem los in de trailer laten staan op advies van de vorige eigenaar en anderen. Prima verlopen

Melissamundo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-16 18:57

Mijn vader maakt het aan de voorkant onder de stang dicht, zodat de pony's zich niet kunnen omdraaien via die voorkant. Het middenschot was nooit een probleem. Was bij onze trailer stangen en dan met doorzichtig dik zijl. Maar de andere kant kan je bijvoorbeeld ook volbouwen met stroobalen en dan vastzetten met spanbanden. :)

Selientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-16 19:05

Mijn mini appaloosa van 1.06 ook altijd vervoerd in 2 paards trailer zonder tussenschot, aan beide kanten vastzetten met een touwtje, kunnen ze ook niet onder de stang door. Ging altijd erg prima!

Lous

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-16 19:11

En TS is je nieuwe aanwinst inmiddels al opgehaald?

Vorige week hebben we mijn nieuwe Shetaanwinst van Vaassen naar Breda vervoert in een 1,5 paardstrailer. We hebben hem gewoon aan beide kanten vastgezet, hooinet op veilige eethoogte en dat is allemaal prima verlopen.