Paard wilt niet op trailer. TIPS?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Montega

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-10-15 16:41

Helaas geen mogelijkheid de trailer in de wei te zetten. Mijn paard is echt bang en dwingen slaan of wat dan ook maakt het echt erger. En mijn gestress blijkbaar ook nie. Hij verzet zich .. Dat zich uit in stilstaan. Hij is zo braaf dat je verder niks doet.

Eenmaal in de trailer staat ie stil en is er niks aan de hand :)

Horseloverl

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-15 16:46

Montega schreef:
Helaas geen mogelijkheid de trailer in de wei te zetten. Mijn paard is echt bang en dwingen slaan of wat dan ook maakt het echt erger. En mijn gestress blijkbaar ook nie. Hij verzet zich .. Dat zich uit in stilstaan. Hij is zo braaf dat je verder niks doet.

Eenmaal in de trailer staat ie stil en is er niks aan de hand :)

Maar als jij al geen leider bent? Ik zou jouw ook niet volgen als je gestrest bent. Ik bedoel op zon moment heb jij geen leiding, wat verwacht je dan van je paard ? Een paard is een kuddedier, dus op zon moment word hij zelf leider, wat heel logisch is

Montega

Re: Paard wilt niet op trailer. TIPS?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-10-15 17:07

Klopt ik ben wel gestresst maar daar ligt het denk ik niet helemaal aan. Ben wel vaker gestresst en dan blijft hij juist rustig. Hij is gewoon echt bang en blokkeerd dan.

PaysBas

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-15 17:11

XX_Jolanda

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-15 17:14

Hulp zoeken!!
Twee van mijn paarden wilden ook niet op de trailer. Ik heb hulp ingeroepen van John Erb. In alle rust is hij bezig geweest met de paardjes en ons (ook mijn dochters) geleerd hoe ze hun paardjes op de trailer krijgen. Nu gaat het super goed. wij hebben geleerd om in alle rust de leiding te nemen en de paarden op de trailer te zetten. Echt een aanrader!!

mindful

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-15 21:37

Probeer een professionele clickertrainer mee te krijgen om je te helpen met de verhuis en het laden. Paardentaxi heeft een vrachtwagen, dit gaat veel minder eng zijn. Of iemand anders met een vrachtwagen? Het is natuurlijk snel weekend, tzal moeilijk zijn om nog iemand te vinden maar proberen kost niks.

Blixem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-15 21:46

XX_Jolanda schreef:
Hulp zoeken!!
Twee van mijn paarden wilden ook niet op de trailer. Ik heb hulp ingeroepen van John Erb. In alle rust is hij bezig geweest met de paardjes en ons (ook mijn dochters) geleerd hoe ze hun paardjes op de trailer krijgen. Nu gaat het super goed. wij hebben geleerd om in alle rust de leiding te nemen en de paarden op de trailer te zetten. Echt een aanrader!!

Wij hebben ook hulp gehad van hem :) echt hij stond er binnen 5 min. Op :) met rust en respect

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-15 21:47

Clicker is heel leuk maar werkt niet op een paard wat het nog niet kent en angst heeft. Om een paard in stressvolle situaties te begeleiden met een clicker moet dat er echt al over een hele lange periode ingesleten zijn.

cobyg

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-15 22:08

Kan Doreen Proos je dit weekend niet helpen, als je haar al kent van het lessen kun je het haar ook vragen.

Montega

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-11-15 20:57

Voor degene die willen weten hoe het afgelopen. Mijn topper stond binnen 10 minuten op de trailer. Ik hem hem met hulp er voetje voor voetje de trailer in gekregen en op zijn nieuwe stal staat hij relaxt te staan :)

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-15 21:03

Super, veel geluk op zijn nieuwe plek.

Blixem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-15 21:20

Montega schreef:
Voor degene die willen weten hoe het afgelopen. Mijn topper stond binnen 10 minuten op de trailer. Ik hem hem met hulp er voetje voor voetje de trailer in gekregen en op zijn nieuwe stal staat hij relaxt te staan :)

Wie heeft je uiteneidelijk geholpen dan? :o

Mooi dat het goed ging!

Montega

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-11-15 22:11

Myrthe2003 schreef:
Montega schreef:

Wie heeft je uiteneidelijk geholpen dan? :o

Mooi dat het goed ging!

meiden van stal en dat ging prima. Zij erachter met de longeerlijn en ik hem voetje voor voetje erin helpen. Ohja en natuurlijk iemand in de trailer .. Dank jullie

sloffiee

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-15 22:31

Hier ook een paard met veel laad problemen,
Heb op een middag de trailer achter de auto gegooid en in alle rust gaan oefenen 1 voetje er op ? Belonen en weer een rondje lopen en weer voor de klep staan en als hij er op staat een paar keer oefenen hier werkt dat heel goed
Hij was zo erg baste Door iedereen heen stijgeren en over de klep heen springen
Oefenen baart kunst succes met je paardje !

Zpya

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-15 22:46

Als je beschikt over een trailer voor twee paarden. Misschien een shetje mee? Of een paard dat hem veilig laat voelen? Ikzelf heb geen ervaring met paard in de trailer aangezien ik geen paard heb, maar je kan het proberen? :)

Jet

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-15 12:37

Ik lees nu net pas je hele verhaal en de prachtige positieve afloop ervan. Ik denk dat het heel veel heeft gescheeld dat je het er hier op Bokt over gehad hebt en daardoor nog beter hebt kunnen zien wat jouw stress en onzekerheid hierover met hem heeft gedaan de andere keren dat je hem hebt geladen. Dit is een hele positieve ervaring voor hem geweest, maar ik zou nog wel verder met hem gaan oefenen op je nieuwe stal zodat je zelf echt het volledige vertrouwen in het trailerladen met hem hebt. Super om te horen trouwens dat hij op deze stal wel rustig in zijn box staat, soms weet je gewoon niet waarom een paard zich op de ene stal zo anders gedraagt als op de andere stal. Maar heel fijn dat hij nu rustig is!

Ceasar2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-15 17:18

Goed om te horen!
De reis ook rustig verlopen?