Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
fransje23 schreef:gohya schreef:Mijn jaarcontract loopt van 01-02-2008 tot 01-02 2009 das de eerste periode.Daarna nooit geen nieuwe contracten gehad.
Staat erin dat het stilzwijgend verlengd wordt tot wederopzegging of iets in die trant?
__elise__ schreef:Jeetje, wat ontzettend naar.
Je zult echter versteld staan hoeveel rechten je hebt als huurder (pachter) van grond. Wij hebben bijvoorbeeld onlangs een huis gekocht met grond erbij waarbij iemand de grond nog pachtte. Het heeft de makelaar jaren (!) gekost om die pachter van de grond af te krijgen en de oud-eigenaar heeft uiteindelijk de pachter nog een hoop geld moeten betalen om hem alsnog weg te krijgen. Hoe het precies werkt weet ik niet, ik weet eventueel wel een zeer goede adviseur op het gebied van pacht die je hierin kan bijstaan.
Rocamor schreef:Soms is het beter als je een nachtje slaapt he Gohya?
gohya schreef:Dat was een contract voor steeds 1 jaar.Werd dus zonder opzegging van beide kanten verlengd met 1 jaar.
tita schreef:Een bestaand contract mag niet zomaar ontbonden worden door nieuwe eigenaar.
Als je contract voor onbepaalde tijd had gehad konden ze niks waar maken.
Nu moeten ze het jaar uitzitten en stellen ze nieuw contract op
bigone schreef:Laat je advocaat dit afhandelen en stop met zeggen dat je het het meest vervelend vond dat je uitgelachen werd. Daar schiet je juridisch geen ene bal mee op. Laat je advocaat informeren bij de gemeente en bij de ggz, zit er een andere bestemming op/waarom jij geen koper kunt enzenz. Emoties achterwege laten en stuk in de krant ook. Pas als je exact weet waar je aan toe bent er voor zorgen dat er, met medewerking van je advocaat, voor zorgt dat het stuk in de krant komt. Als die ggz mensen samenspannen met een gemeenteambtenaar die wel belang bij dit stukje heeft dan moet je voorzichtig zijn in wat je zegt want dit soort toestanden gebeurt veel vaker dan je erg in hebt. Laat je advocaat proberen er achter te komen wat de bedoeling met dit stuk grond is en maak je niet druk om het feit dat sommigen geen fatsoensnormen hebben, daar kunnen je pony's niet van eten.