Neeeee! dit kan niet waar zijn.

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-15 23:50

Heel vervelend voor je. Hopelijk kun je nog wat aan de termijn doen zodat je de tijd hebt om een nieuwe plek te vinden.

Wat de reden ook is, vind ik eigenlijk niet van toepassing. Als verhuurder mag je binnen de regels van het contract de huur opzeggen, daar hoef je geen reden voor te hebben. Al zou het persoonlijk zijn, dan nog zijn ze je geen verklaring schuldig. Misschien kunnen ze dikke winst maken op het stuk land of misschien gunnen ze het liever iemand anders voor een prikkie. Wie zal het zeggen?

Ik zou me concentreren op de volgende stap in je leven, een fijne nieuwe plek voor je paardjes. Succes!

Mazida

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-15 00:14

Of het allemaal netjes is of niet, je weet dat je het land huurt en dat het dus niet van jou is. Dan kan er een moment zijn waarop de huur wordt opgezegd. Ben er wel mee eens dat dat netjes moet gebeuren, maar vind wel dat je als gebruiker van dat weiland daar wel rekening mee dient te houden. Vervelend dat je het land niet kan kopen, maar in principe hoeft de eigenaar van dat land dat ook niet te verkopen. Wat hij er mee wil doen is niet de zaak van de huurder.

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-10-15 08:18

fransje23 schreef:
gohya schreef:
Mijn jaarcontract loopt van 01-02-2008 tot 01-02 2009 das de eerste periode.Daarna nooit geen nieuwe contracten gehad.

Staat erin dat het stilzwijgend verlengd wordt tot wederopzegging of iets in die trant?

Er staat alleen dat het opzeg termijn 3 maanden is voor beide partijen.Meer staat er niet.

Mazida ik weet dat het niet mijn land is,ik weet dat de huur kan stoppen.Het gaat mij om de manier waarop,dat je voor kennismaking word uitgenodigd en dat je recht in je gezicht word uitgelachen de hele tijd.
Dat ik daar weg moet is duidelijk,ik heb ook 0,0 % hoop dat ik mag blijven.
Maar zoals ze omgaan met mensen,dat doe je niet zo.

__elise__

Re: Neeeee! dit kan niet waar zijn.

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-15 08:28

Jeetje, wat ontzettend naar.
Je zult echter versteld staan hoeveel rechten je hebt als huurder (pachter) van grond. Wij hebben bijvoorbeeld onlangs een huis gekocht met grond erbij waarbij iemand de grond nog pachtte. Het heeft de makelaar jaren (!) gekost om die pachter van de grond af te krijgen en de oud-eigenaar heeft uiteindelijk de pachter nog een hoop geld moeten betalen om hem alsnog weg te krijgen. Hoe het precies werkt weet ik niet, ik weet eventueel wel een zeer goede adviseur op het gebied van pacht die je hierin kan bijstaan.

Vicky_Belle

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-15 08:30

__elise__ schreef:
Jeetje, wat ontzettend naar.
Je zult echter versteld staan hoeveel rechten je hebt als huurder (pachter) van grond. Wij hebben bijvoorbeeld onlangs een huis gekocht met grond erbij waarbij iemand de grond nog pachtte. Het heeft de makelaar jaren (!) gekost om die pachter van de grond af te krijgen en de oud-eigenaar heeft uiteindelijk de pachter nog een hoop geld moeten betalen om hem alsnog weg te krijgen. Hoe het precies werkt weet ik niet, ik weet eventueel wel een zeer goede adviseur op het gebied van pacht die je hierin kan bijstaan.

dat zal een landbouwer geweest zijn, die valt onder de pachtwet, particulieren doen dat niet en hebben dus ook die rechten niet.

__elise__

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-15 08:35

Tsja, landbouwer. Hij heeft een stuk of 10-20 koeien en nog wat pony's voor de handel. Niet fulltime landbouwer in ieder geval, de pachter in kwestie had nog een baan ernaast om alles te bekostigen.

Boras

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-15 08:46

Gebruik je verstand en laat dat interview wachten. Je gaat veel te snel.
Overleg tenminste eerst met de advocaat.
En dan nog. Mogelijk vergooi je je kansen op een nieuw stuk grond, omdat mogelijke nieuwe huurders geen zin hebben in een huurder die direct naar de krant holt.

Ik begrijp je gevoel, je hebt al genoeg te verduren.
Maar kijk eerst waar je staat en wordt er onrechtmatig gehandeld, probeer het dan eerst via de juridische weg op te lossen.
Maar je weet feitelijk nog niets en laat je helemaal leiden door aannames en negatieve gevoelens.
En dat is nooit goed.

Waarschijnlijk moet je daar vroeg of laat weg, omdat die instelling in haar recht staat. De vraag is alleen wanneer.
Steek je energie in een plek voor je dieren. Niet in een lastercampagne tegen de verhuurder.

Heel veel succes en gooi je eigen glazen niet in.

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-10-15 08:56

Ik ben zelf niet naar de krant gegaan,zij spraken mij aan.Het is ook geen interview,maar ik kan gewoon mijn verhaal kwijt.Het enige wat ik hoop is dat door het verhaal te vertellen,iemand me een weiland aanbied.
Maar ik begin nu ook te twijfelen,miss. moet ik toch maar even wachten met het verhaal.

Rocamor

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-15 09:04

Soms is het beter als je een nachtje slaapt he Gohya? ;)

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-10-15 09:07

Rocamor schreef:
Soms is het beter als je een nachtje slaapt he Gohya? ;)

Nou jullie hebben me alsnog overtuigd om ermee te wachten. ;)
Ik heb het net afgezegd,ik zal volgende week contact met ze opnemen.Dan heb ik ondertussen ook de opzegging op papier binnen,nu is dat alleen nog mondeling gezegd.
Ze vonden het prima bij de krant.

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-15 09:22

gohya schreef:
Dat was een contract voor steeds 1 jaar.Werd dus zonder opzegging van beide kanten verlengd met 1 jaar.

En staat er ook in dat na x jaar verlengd wordt voor onbepaalde tijd ofzo?
Ik zou even heel goed gaan lezen.

Maar ben bang dat je er anders niets aan kunt doen.
'Gelukkig' heb je nog tot februari.

MarijeR

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-15 09:41

Wat ik mij af vraag, je zegt dat dit het eerste contact tussen de huidige verhuurder en jou is. Maar je bent wel op hun grond zonder vergunning aan het bouwen, dus ook zonder hun toestemming of overleg?
Zou dat geen reden kunnen zijn dat ze je daar weg willen hebben?
Ik zou als verhuurder ook niet graag in problemen komen door zo'n actie van een huurder.
Ik bedoel, ik verhuur ook weidegrond maar zou heel raar staan te kijken als de huurder daar ineens zonder contact op te nemen daar aan het bouwen gaat.

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-10-15 09:59

anneliesdj er staat verder helemaal niks in het contract.
MarijeR de vorige eigenaar vond het geen probleem dat er een stal gebouwd werd,die zeiden zelfs dat er een stal gebouwd moest worden enz.Zij vonden dat prima,alleen had ik dan wel kans dat de gemeente het niet goed zou keuren,maar dat was dan mijn probleem.
Ook in het contract staat niks dat er niet gebouwd mag worden.
Er staat alleen wel dat ik álle prikkeldraad moest weg halen en er een mestbak moest komen die met een zeil afgedekt moest worden.
Ik heb beide ook gedaan,alle prikkeldraad was verwijderd en ik heb een mestbak laten plaatsen,half in de grond gegraven.
Er zijn gewoon nooit problemen geweest.

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-15 10:03

gohya schreef:
Dat was een contract voor steeds 1 jaar.Werd dus zonder opzegging van beide kanten verlengd met 1 jaar.

Hier geef je zelf je antwoord.
Zij zijn eigenaar zeggen het op.

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-10-15 10:06

Ja ze zijn sinds kort eigenaar.Maar hoor je dan ook het contract niet te veranderen? dus op hun naam enzo?

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-15 10:09

Een bestaand contract mag niet zomaar ontbonden worden door nieuwe eigenaar.
Als je contract voor onbepaalde tijd had gehad konden ze niks waar maken.

Nu moeten ze het jaar uitzitten en stellen ze nieuw contract op

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-15 10:11

gohya schreef:
Ja ze zijn sinds kort eigenaar.Maar hoor je dan ook het contract niet te veranderen? dus op hun naam enzo?

Nee dat hoeft niet perse.
Als dat wel zo was zou je nu zelfs illegaal op hun grond staan :D

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-10-15 10:16

tita schreef:
Een bestaand contract mag niet zomaar ontbonden worden door nieuwe eigenaar.
Als je contract voor onbepaalde tijd had gehad konden ze niks waar maken.

Nu moeten ze het jaar uitzitten en stellen ze nieuw contract op

Ik had voorheen een contract voor onbepaalde tijd bij een ander weiland.Daar moest ik weg omdat ze daar gingen bouwen.Ondanks dat contract had ik geen poot om op te staan.

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-15 10:18

Ja als gemeente het koopt heb je iid pech

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-10-15 10:20

tita schreef:
Ja als gemeente het koopt heb je iid pech

Was niet de gemeente die het kocht,het was de woningbouw die het kocht.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-15 10:23

Laat je advocaat dit afhandelen en stop met zeggen dat je het het meest vervelend vond dat je uitgelachen werd. Daar schiet je juridisch geen ene bal mee op. Laat je advocaat informeren bij de gemeente en bij de ggz, zit er een andere bestemming op/waarom jij geen koper kunt enzenz. Emoties achterwege laten en stuk in de krant ook. Pas als je exact weet waar je aan toe bent er voor zorgen dat er, met medewerking van je advocaat, voor zorgt dat het stuk in de krant komt. Als die ggz mensen samenspannen met een gemeenteambtenaar die wel belang bij dit stukje heeft dan moet je voorzichtig zijn in wat je zegt want dit soort toestanden gebeurt veel vaker dan je erg in hebt. Laat je advocaat proberen er achter te komen wat de bedoeling met dit stuk grond is en maak je niet druk om het feit dat sommigen geen fatsoensnormen hebben, daar kunnen je pony's niet van eten.

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-10-15 10:27

Ik wacht wel af tot ik de schriftelijke contract opzegging in huis heb.Heb ook geen idee wat er in zal staan.

mysa

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-15 10:49

Helemaal eens met Bigone!

MissBmx

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-15 10:56

bigone schreef:
Laat je advocaat dit afhandelen en stop met zeggen dat je het het meest vervelend vond dat je uitgelachen werd. Daar schiet je juridisch geen ene bal mee op. Laat je advocaat informeren bij de gemeente en bij de ggz, zit er een andere bestemming op/waarom jij geen koper kunt enzenz. Emoties achterwege laten en stuk in de krant ook. Pas als je exact weet waar je aan toe bent er voor zorgen dat er, met medewerking van je advocaat, voor zorgt dat het stuk in de krant komt. Als die ggz mensen samenspannen met een gemeenteambtenaar die wel belang bij dit stukje heeft dan moet je voorzichtig zijn in wat je zegt want dit soort toestanden gebeurt veel vaker dan je erg in hebt. Laat je advocaat proberen er achter te komen wat de bedoeling met dit stuk grond is en maak je niet druk om het feit dat sommigen geen fatsoensnormen hebben, daar kunnen je pony's niet van eten.

Maar bedenk je ook of het de kosten van een advocaat waard is en je niet beter en andere weide kan gaan zoeken

sasja0705

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-15 11:00

Meis, wees wijs en ga met je advocaat overleggen.

En: het is vervelend en jij bent terecht boos/teleurgesteld/ verrast, enz maar wees aub voorzichtig met wat je op FB plaatst... vooral ook hoe je die lui benoemd en dat je verteld dat JIJ de plaatselijke krant en zelfs SBS wilt inschakelen....

Er moet alleen maar een vriend van een vriend van een vriend van hun toevallig jou in hun fb hebben en dat wat er gezegd werd/wordt door spelen... dan heb je überhaupt geen basis meer voor een fatsoenlijk gesprek en ook schrik je hiermee misschien mensen af die wel een ander weiland voor je hebben.

Aub wees voorzichtig en laat je niet gaan door emoties